loading
در حال بررسی درخواست شما
عملکرد آرسنال مقابل حریفانش در لیگ قهرمانان ۲۰۲۴/۲۵
عملکرد آرسنال مقابل حریفانش در لیگ قهرمانان ۲۰۲۴/۲۵

عملکرد آرسنال مقابل حریفانش در لیگ قهرمانان ۲۰۲۴/۲۵

آرسنال با حضور در قرعه‌کشی لیگ قهرمانان اروپا، تیم‌هایی را که در این رقابت‌ها با آنها روبرو خواهد شد، کشف کرد. این دومین حضور متوالی آرسنال در این مسابقات است.

آرسنال به عنوان بخشی از فرمت جدید این رقابت‌ها، با هشت باشگاه مختلف قرعه کشی شده است و به دنبال صعود به مرحله حذفی از طریق کسب سهمیه از مرحله گروهی جدید است.

تیم میکل آرتتا در خانه با پاری سن ژرمن، شاختار دونتسک، دینامو زاگرب و موناکو روبرو خواهد شد. سپس توپچی‌ها به اینتر میلان، آتالانتا، اسپورتینگ لیسبون و خیرونا سفر خواهند کرد.

با توجه به اینکه آرسنال احتمالاً یکی از قرعه‌های مناسب‌تر را برای مرحله گروهی دریافت کرده است، بیایید نگاهی به رکورد رو در روی آرسنال با هر یک از حریفان لیگ قهرمانان خود بیندازیم.

آتالانتا

آرسنال برای یک سفر سخت دیگر به ایتالیا، به آتالانتا سفر خواهد کرد. این دو تیم تاکنون در تاریخ خود با هم روبرو نشده‌اند.

جیان پیرو گاسپرینی، سرمربی تیم، فصل گذشته تیم خود را به قهرمانی لیگ اروپا رساند و در فینال با نتیجه ۳-۰ بایر لورکوزن را شکست داد. آتالانتا تنها تیمی بود که توانست در تمام رقابت‌های فصل ۲۰۲۳/۲۴، تیم ژابی آلونسو را شکست دهد.

بدون شک تیم ایتالیایی چالش سختی برای آرسنال خواهد بود، اما میکل آرتتا منتظر این چالش است.

پاری سن ژرمن

آرسنال قرعه خانگی سختی با قهرمان فرانسه، پاری سن ژرمن، کشیده است که تاکنون چهار بار با آنها بازی کرده است. توپچی‌ها با یک پیروزی و سه تساوی مقابل حریف آینده خود، رکورد مناسبی دارند.

این دو تیم برای اولین بار در نیمه نهایی جام برندگان جام اروپا در فصل ۱۹۹۳/۹۴ با هم روبرو شدند. توپچی‌ها با نتیجه ۲-۱ در مجموع پیروز شدند و در فینال پارما را شکست دادند. آخرین دیدار آنها در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا در فصل ۲۰۱۶/۱۷ انجام شد. هیچ چیز نتوانست این دو تیم را از هم جدا کند و آنها در پارک دو پرنس با نتیجه ۱-۱ و در ورزشگاه امارات با نتیجه ۲-۲ مساوی کردند.

تیم میکل آرتتا از داشتن یک رکورد خانگی مناسب مقابل پاری سن ژرمن، با یک پیروزی و یک تساوی، خوشحال خواهد شد و بدون شک مشتاق است تا در این دیدار این روند را حفظ کند.

شاختار دونتسک

یکی از بازی‌های مناسب‌تر آرسنال، بازی خانگی مقابل شاختار دونتسک است. این دو باشگاه چهار بار با هم روبرو شده‌اند که هر کدام دو پیروزی داشته‌اند.

اولین مجموعه دیدارهای آنها در مرحله گروهی اول لیگ قهرمانان اروپا در فصل ۲۰۰۰/۰۱ انجام شد و سپس ده سال بعد دوباره با هم روبرو شدند. هر دو پیروزی آرسنال مقابل شاختار در خانه، با نتایج ۳-۲ و ۵-۱ به دست آمده است.

با توجه به رکورد خوب خانگی مقابل قهرمان لیگ برتر اوکراین و فاصله بسیار زیاد کیفی بین دو تیم، میکل آرتتا قطعاً مشتاق این دیدار خواهد بود.

اینتر میلان

احتمالاً سخت‌ترین آزمون بازی‌های آرسنال در لیگ قهرمانان اروپا، سفری است که به اینتر میلان خواهند داشت. با وجود اینکه هر دو باشگاه در طول سال‌ها به طور منظم در رقابت‌های اروپایی حضور داشته‌اند، تنها دو بار با هم روبرو شده‌اند و هر کدام یک بازی را برده‌اند.

توپچی‌ها برای اولین بار در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا در فصل ۲۰۰۳/۰۴ در هایبری با اینتر دیدار کردند اما با نتیجه ۳-۰ شکست خوردند. با این حال، آرسن ونگر انتقام آنها را گرفت زمانی که در بازی برگشت در سن سیرو اینتر را با نتیجه ۵-۱ شکست دادند. این بازی به عنوان یکی از بزرگترین شب‌های اروپایی آرسنال به یاد می‌آید.

میکل آرتتا امیدوار است که تیمش بتواند رکورد ۱۰۰٪ بازی‌های خارج از خانه خود را در سفر به مصاف قهرمان سری آ ادامه دهد.

اسپورتینگ لیسبون

یکی از سخت‌ترین بازی‌های آرسنال، سفر به اسپورتینگ لیسبون است. این دو تیم شش بار با هم روبرو شده‌اند که توپچی‌ها دو بازی را برده‌اند و چهار بازی مساوی کرده‌اند.

این در سال‌های اخیر یک بازی دشوار برای توپچی‌ها بوده است و آخرین دیدار در مرحله یک هشتم پایانی لیگ اروپا در فصل ۲۰۲۲/۲۳ انجام شد. اسپورتینگ پس از تساوی ۳-۳ در مجموع، در ضربات پنالتی در ورزشگاه امارات پیروز شد.

در حالی که اسپورتینگ بهترین حریف آرسنال نیست، قطعاً تیم میکل آرتتا را به چالش خواهد کشید.

موناکو

موناکو یکی از باشگاه‌هایی خواهد بود که آرسنال در مرحله گروهی این رقابت‌ها در ورزشگاه امارات از آنها میزبانی خواهد کرد. توپچی‌ها دو بار با تیم فرانسوی روبرو شده‌اند که یک بازی را برده‌اند و یک بازی را باخته‌اند.

تنها مجموعه دیدارهای بین این تیم‌ها در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در فصل ۲۰۱۴/۱۵ انجام شد. آرسنال بازی برگشت را با نتیجه ۲-۰ برد، اما در بازی رفت در خانه با نتیجه ۳-۱ شکست خورده بود. این به معنای صعود موناکو به دلیل گل‌های زده بیشتر در خانه حریف بود.

میکل آرتتا امیدوار است که تیم آرسنال بتواند هنگام رویارویی دو تیم، رکورد خانگی خود مقابل موناکو را بهبود بخشد.

دینامو زاگرب

آرسنال قرعه خانگی خوبی مقابل دینامو زاگرب کشیده است و باید از این بابت خوشحال باشد. این دو تیم چهار بار با هم بازی کرده‌اند که توپچی‌ها سه بازی را برده‌اند و یک بازی را باخته‌اند.

اولین دیدار بین این باشگاه‌ها در مرحله انتخابی لیگ قهرمانان اروپا در فصل ۲۰۰۶/۰۷ انجام شد و سپس در مرحله گروهی فصل ۲۰۱۵/۱۶ یک بار دیگر با هم روبرو شدند. در آخرین دیدار، آرسنال در ورزشگاه امارات با نتیجه ۳-۰ پیروز شد.

توپچی‌ها هر دو بازی خانگی خود مقابل دینامو زاگرب را برده‌اند و مشتاق هستند که هنگام استقبال از قهرمان کرواسی در امارات، این روند را ادامه دهند.

خیرونا

آرسنال هرگز با خیرونا بازی نکرده است، عمدتاً به دلیل عدم حضور خیرونا در مسابقات اروپایی. تیم اسپانیایی فصل گذشته در لالیگا سورپرایز کننده بود و در رتبه سوم پشت سر رئال مادرید و بارسلونا قرار گرفت.

خیرونا که برای اولین بار در لیگ قهرمانان اروپا حضور دارد، به دنبال کسب شهرت مقابل باشگاه‌های بزرگ‌تر است، بنابراین توپچی‌ها باید آماده این چالش باشند.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۶/۲۶ ۱۹:۲۶
به قلم عباس رضایی
دسته‌بندی: لیگ قهرمانان اروپا
منبع : paininthearsenal
بازدید: ۲۵ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
آتالانتا
آتالانتا
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ قهرمانان اروپا - جیاکومو مئاتزا
۱۴۰۳/۶/۲۹ ۲۲:۳۰
بازی آغاز شده است
بازی قبلی آرسنال
تاتنهام
تاتنهام
0 - 1
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - تاتنهام هاتسپر
۱۴۰۳/۶/۲۵ ۱۶:۳۰