loading
در حال بررسی درخواست شما
پیش بازی آرسنال مقابل شاختار دونتسک
پیش بازی آرسنال مقابل شاختار دونتسک

پیش بازی آرسنال مقابل شاختار دونتسک

آرسنال پس از شکست مقابل بورنموث در لیگ برتر، به دنبال جبران این باخت و ادامه روند موفقیت‌آمیز خود در لیگ قهرمانان اروپا خواهد بود.

شاختار دونتسک برای بازی در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا به امارات استادیوم سفر خواهد کرد. در بازی گذشته، آرسنال با گل‌های کای هاورتز و بوکایو ساکا، پاریس سن ژرمن را ۲-۰ شکست داد.

ساکا در این فصل لیگ قهرمانان اروپا، از ۸ شوت خود، ۵ گل زده است. از ابتدای فصل گذشته، هیچ بازیکنی به اندازه +۳.۲۷ او (۵ گل از ۱.۷۳ xG) بیش از انتظار گلزنی نکرده است.

با این حال، هنوز مشخص نیست که آیا ساکا برای این بازی به میدان خواهد رفت یا خیر. او در بازی لیگ برتر مقابل بورنموث، در ترکیب نبود. ویلیام سالیبا در آن بازی اخراج شد، اما در رقابت‌های اروپایی محرومیت ندارد.

آرسنال ممکن است تغییراتی در ترکیب خود ایجاد کند. گابریل ژسوس امیدوار است در صورت شروع بازی، بتواند به رکورد قابل توجه خود مقابل شاختار اضافه کند. وی چهار گل در لیگ قهرمانان اروپا به شاختار دونتسک زده است، همگی در زمان بازی برای منچسترسیتی. تنها کریستیانو رونالدو (پنج گل) گل‌های بیشتری به شاختار در این رقابت زده است.

کای هاورتز در این فصل، بیشترین فشارهای با شدت بالا را در یک‌سوم نهایی زمین انجام داده است. بیشترین فشار در یک بازی توسط هاورتز، در بازی قبلی او مقابل پاریس سن ژرمن (۳۷) انجام شد.

آرتتا همچنین ممکن است تغییراتی در خط دفاعی ایجاد کند. او قطعا به دنبال سومین کلین شیت خود در این فصل لیگ قهرمانان اروپا خواهد بود. از سپتامبر تا نوامبر ۲۰۰۷، آرسنال در لیگ قهرمانان اروپا، چهار بازی متوالی بدون گل خورده داشت.

هر کس که در ترکیب آرسنال بازی کند، آرتتا انتظار دارد که رکورد بی‌نظیر امارات استادیوم خود را حفظ کند. آرسنال از سپتامبر ۲۰۱۵، در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا، در خانه شکست نخورده است و تنها یک بار در بازی مقابل المپیاکوس با نتیجه ۳-۲ شکست خورده است.

آرسنال در هشت از نه بازی خود در این دوره، پیروز شده است (یک تساوی) و در هر یک از این پیروزی‌ها، دروازه خود را بسته نگه داشته است. شاختار ممکن است برای شکستن این روند، مشکل داشته باشد.

شاگردان مارینو پوسیک، یکی از چهار تیمی هستند که هنوز در این فصل گل نزده‌اند. آنها در بازی قبلی خود، مقابل آتالانتا با نتیجه ۳-۰ شکست خوردند.

آمار زیربنایی، نگرانی‌های بیشتری برای پوسیک ایجاد می‌کند. تیم او در این فصل، از نظر تعداد شوت‌ها (۱۰) و شوت‌های به هدف (۱) در رتبه آخر قرار دارد. تنها دو تیم، آمار xG کلی پایین‌تری داشته‌اند.

این موضوع ممکن است تا حدودی به دلیل سبک بازی آنها باشد. شاختار، توپ را با سرعت کمتری نسبت به هر تیم دیگری در لیگ قهرمانان اروپا این فصل، به جلو می‌برد. در نتیجه، آنها یکی از سه تیمی هستند که هنوز در این فصل، حمله مستقیم نداشته‌اند.

مشکلات آنها نیز خارج از اروپا ادامه دارد. تیم پوسیک، شروع کندی داشته است و در لیگ برتر اوکراین، در رتبه چهارم قرار دارد. با این حال، آنها در روز جمعه، با گل خودی ایلیر کراسنیقی، کولوس را شکست دادند.

برای تمام مشکلات شاختار، دنیلو سیکان ممکن است بهترین امید آنها برای گلزنی در روز سه‌شنبه باشد. به استثنای گل‌های خودی، سیکان – که در بازی مقابل بولونیا دچار شکستگی بینی شد – به طور مستقیم در چهار گل از هفت گل آخر تیمش در لیگ قهرمانان اروپا نقش داشته است (سه گل، یک پاس گل).

غایبین دو تیم

میکل آرتتا در کنفرانس خبری پیش از بازی، درباره مصدومیت‌های بوکایو ساکا (عضله همسترینگ) و مارتین اودگارد (مچ پا) گفت: "آنها به بهبودی نزدیک‌تر هستند و هر دو پیشرفت بسیار خوبی دارند. مارتین هنوز آماده نیست. در مورد بوکایو، بیایید ببینیم امروز و در تمرین بعدی چه احساسی دارد."

در مورد یورین تیمبر، آرتتا افزود: "او نزدیک به بازگشت است. باید ببینیم چگونه با تمرین با کل گروه کنار می‌آید. مصدومیت او عضلانی بود."

تومیاسو (زانو) و کیران تیرنی (عضله همسترینگ) همچنان غایب هستند.

تیمور پوزانکوف، دروازه‌بان تیم میهمان، تنها غایب تیم شاختار دونتسک به دلیل مصدومیت ACL است.

نتایج رو در رو

با توجه به فرم اخیر آرسنال و مشکلات شاختار، همچنین سابقه رو در روی این دو تیم، به سختی می‌توان چیزی جز پیروزی خانگی برای آرسنال تصور کرد.

آرسنال در هر دو دیدار خانگی لیگ قهرمانان اروپا بین این دو تیم، پیروز شده است. میزبانان روز سه‌شنبه، در سال ۲۰۰۱ در هایبری با نتیجه ۳-۲ و در سال ۲۰۱۰ در امارات با نتیجه ۵-۱ پیروز شدند.

شاختار همچنین در هفت سفر آخر خود به انگلیس در لیگ قهرمانان اروپا، بدون پیروزی بوده است. آنها یک تساوی و شش شکست را در مرحله گروهی تجربه کرده‌اند.

با این حال، غول‌های اوکراینی در آخرین سفر خود به انگلیس، موفق شدند از شکست جلوگیری کنند و در نوامبر ۲۰۱۹، منچسترسیتی را ۱-۱ مساوی نگه داشتند.

پیش‌بینی

سوپرکامپیوتر اپتا، به سختی چیزی جز پیروزی آرسنال را پیش‌بینی کرد. میزبانان در ۸۱.۳٪ از ۱۰،۰۰۰ شبیه‌سازی قبل از بازی، پیروز شدند.

شاختار تنها ۷.۳٪ احتمال پیروزی در همان شبیه‌سازی‌های مبتنی بر داده‌ها داشت و تساوی کمی بیشتر با ۱۱.۴٪ احتمال داشت.

از نظر پیش‌بینی‌های کلی مسابقات، آرسنال در رتبه ششم سوپرکامپیوتر قرار دارد و در ۸٪ شبیه‌سازی‌ها، قهرمان می‌شود. شاختار به طور قابل درک، در رتبه‌های پایین‌تر قرار دارد. آنها تنها ۱٪ مواقع برای صعود به مرحله حذفی واجد شرایط هستند.

ترکیب احتمالی دو تیم

لیست بازیکنان دو تیم برای لیگ قهرمانان

Arsenal: David Raya, Neto, Tommy Setford, William Saliba, Kieran Tierney, Ben White, Gabriel, Jurriën Timber, Jakub Kiwior, Oleksandr Zinchenko, Takehiro Tomiyasu, Riccardo Calafiori, Thomas Partey, Martin Ødegaard, Leandro Trossard, Jorginho, Mikel Merino, Kai Havertz, Raheem Sterling, Declan Rice, Bukayo Saka, Gabriel Jesus, Gabriel Martinelli.

Head coach: Mikel Arteta

Shakhtar Donetsk: Tymur Puzankov, Dmytro Riznyk, Denys Tvardovskyi, Kiril Fesiun, Valeriy Bondar, Pedrinho, Irakli Azarovi, Vinicius Augusto, Alaa Ghram, Mykola Matviyenko, Yukhym Konoplia, Marian Farina, Bartol Franjic, Taras Stepanenko, Dmytro Kryskiv, Marian Shved, Georgiy Sudakov, Oleksandr Zubkov, Anton Glushchenko, Artem Bondarenko, Viktor Tsukanov, Yehor Nazaryna, Marlon Gomes, Pedrinho, Lassina Traoré, Eguinaldo, Danylo Sikan, Kevin Macedo, Newertton.

Head coach: Marino Pusic

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۸/۱ ۱۲:۱۰
به قلم عباس رضایی
دسته‌بندی: لیگ قهرمانان اروپا
منبع : Opta Analyst
بازدید: ۲۸ بار
اشتراک‌گذاری
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
1 - 0
شاختار دونتسک
شاختار دونتسک
لیگ قهرمانان اروپا - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۸/۱ ۲۲:۳۰
بازی بعدی آرسنال
آرسنال
آرسنال
VS
لیورپول
لیورپول
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۸/۶ ۲۰:۰۰
پرستون - آرسنال
لیگ کاپ
۱۴۰۳/۸/۹ ۲۳:۱۵
نیوکاسل - آرسنال
لیگ برتر
۱۴۰۳/۸/۱۲ ۱۶:۰۰
اینترمیلان - آرسنال
لیگ قهرمانان اروپا
۱۴۰۳/۸/۱۶ ۲۳:۳۰
چلسی - آرسنال
لیگ برتر
۱۴۰۳/۸/۲۰ ۲۰:۰۰
آرسنال - ناتینگهام فارست
لیگ برتر
۱۴۰۳/۹/۳ ۱۸:۳۰