loading
در حال بررسی درخواست شما
سویا و آرسنال: پیش‌بینی و آمار
سویا و آرسنال: پیش‌بینی و آمار

سویا و آرسنال: پیش‌بینی و آمار

سویا مقابل آرسنال: آمار کلی

  • ابرکامپیوتر Opta  شانس آرسنال برای کسب دومین پیروزی فصل خود در لیگ قهرمانان اروپا در رویارویی مقابل سویا در رامون سانچز پیزخوان را ۵۱.۹ درصد پیش‌بینی می‌کند.
  • توپچی ها از ۱۷ بازی خارج از خانه خود مقابل تیم های اسپانیایی در تمامی رقابت‌ها ۳ تساوی، ۱۱ شکست  و تنها ۳ پیروزی کسب کرده‌اند
  • یوسف النصیری ۹ گل برای سویا در لیگ قهرمانان به ثمر رسانده است و با زدن یک گل دیگر می‌تواند با رکورد ۱۰ گل ویسام بن یدر برابری کند.

پیش نمایش مسابقه

آرسنال روند شکست ناپذیری خود در این فصل لیگ برتر را با تساوی ۲-۲ مقابل چلسی در روز شنبه حفظ کرده است. با این حال، بازگشت به لیگ قهرمانان بعد از غیبت طولانی برای توپچی‌ها چندان راحت نبوده است. شاگردان میکل آرتتا با متحمل شدن یک شکست غافلگیرکننده در دیدار روز دوم مقابل لانس، به یک نتیجه مثبت در دیدار روز سه شنبه مقابل سویا نیاز دارند.

با تلاش‌های دیرهنگام دکلان رایس و لئاندرو تروسارد که به آرسنال کمک کردند تا از شکست دو بر صفر در استمفورد بریج نجات پیدا کند، آن‌ها تنها یکی از ۱۳ بازی خود را در تمامی رقابت‌ها در فصل ۲۰۲۳-۲۴ را با شکست پشت سر گذاشته‌اند (به همراه ۸ پیروزی و ۴ تساوی)، که آن هم در همین رقابت پیش‌رو مقایل حریف فرانسوی اتفاق افتاد.

در آن سفر به شمال فرانسه ، این گابریل ژسوس بود که در ابتدا آرسنال را پیش انداخت. با این حال، ضربات تمام‌کننده آدرین توماسسون و الی واهی بازی را برگرداند و لانس در صدر گروه بی جای گرفت. تیم آرتتا نیز له لطف سه امتیازی که با پیروزی ۴-۰ مقابل پی‌اس‌وی در هفته اول به دست آورد، در رده دوم قرار دارد.

وضعیت کنونی جدول، اهمیت بازگشت آرتتا به زادگاهش اسپانیا را دوچندان کرده است، اما همانطور که اشاره شد، آرسنال از ۱۷ بازی قبلی خارج از خانه خود در برابر تیم های اسپانیایی فقط سه برد کسب کرده است (به‌همراه سه تساوی و یازده شکست). این پیروزی‌ها برابر سلتاویگو در فوریه ۲۰۰۴ (۳-۲)، رئال مادرید در فوریه ۲۰۰۶ (۱-۰) و والنسیا در می ۲۰۱۹ (۴-۲) به‌دست آمده‌اند.

آرتتا همچنان منتظر اولین برد خود مقابل حریفان اسپانیایی به عنوان مربی است. در تنها بازگشت قبلی خود به زادگاهش، در نیمه نهایی لیگ اروپا ۲۰۲۰-۲۱ با نتیجه ۱-۲ مقابل ویارئال شکست خورد، و با تساوی بدون گل در خانه، توسط تیم اونای امری از رقابت‌ها حذف شد.

آرتتا باید درمورد وضعیت تنها بازیکن اسپانیایی ترکیبش هم تصمیم‌گیری کند، چرا که داوید رایا در دیدار مقابل چلسی عملکرد نامناسبی داشت، و با خروج اشتباه خود یک گل زاویه بسته از میخائیلو مودریک دریافت کرد. آرون رمزدیل به دلیل تولد فرزندش بازی مقابل چلسی را از دست داد، اما شای بتواند اولین بازی خود در لیگ قهرمانان را در خانه سویا انجام دهد.

آرسنال برای کسب دومین پیروزی خود در لیگ قهرمانان به مهاجم برزیلی‌اش ژسوس تکیه خواهد کرد. او که مقابل پی اس وی و لانس گل‌زنی کرد، حالا می‌تواند پس از مروان شاماخ در فصل ۲۰۱۰-۱۱، به دومین بازیکنی از آرسنال تبدیل شود که در سه بازی اول خود در لیگ قهرمانان موفق به گل‌زنی شده است.

ژسوس احتمالاً در کنار گابریل مارتینلی و بوکایو ساکا مثلث تهاجمی آرسنال را تشکیل خواهند داد. وینگر انگلیسی توپچی‌ها پس از مصدومیت کوتاهش به ترکیب تیم بازگشت، سازنده گل تساوی آرسنال مقابل چلسی بود و در تمام رقابت‌های این فصل، بر روی یازده گل موثر بوده است (پنج گل و شش پاس گل). سه مورد از آن‌ها (یک گل و دو پاس گل) در لیگ قهرمانان اروپا به‌ثبت رسیده است.

سویا، که پادشاه لیگ اروپا شناخته می‌شود، پس از تساوی ۲-۲ دراماتیک خود مقابل پی‌اس‌وی در هفته دوم، نیاز به یک نتیجه رضایت‌بخش در این بازی خواهد داشت. آن‌ها دو بار با گل های نمانیا گودلی و النصیری در آن بازی پیش افتادند، اما گل تساوی جوردن تزه در وقت های تلف شده باعث شد تا دو امتیاز ارزشمند از آن بازی را از دست بدهند.

خوزه لوئیس مندیلیبار پنج روز بعد از آن بازی از سویا اخراج شد، چرا که با یک تساوی ۲-۲ دیگر، این بار مقابل رایو وایکانو، فصل بسیار ضعیفی را در لالیگا رقم زده بود. جانشین او، دیگو آلونسو، نمایش دلگرم‌کننده‌ای را در روز شنبه به نمایش گذاشت. او در اولین بازی روی نیمکت سویا در خانه موفق شد رئال مادرید را متوقف کند. در آن بازی، گل به خودی داوید آلابا سویا را پیش انداخت، اما چند دقیقه بعد دنی کارواخال برای لوس بلانکوس بازی را به تساوی رساند.

سرخیو راموس ۳۷ ساله که در اواخر بازی مقابل تیم سابقش نزدیک بود یک گل پیروزی‌بخش افسانه را به‌ثمر برساند، حالا باید در کنار گودلی، مارکوس آکونیا و خسوس ناواس در یک خط دفاعی باتجربه مقابل خط حمله جوان آرسنال قرار گیرد. میانگین سنی ترکیب اصلی سویا در این فصل لیگ قهرمانان اروپا ۳۰ سال ۳۴۳ روز بوده، که مسن ترین تیم در این مسابقات به‌شمار می‌رود.

در همین حال، مهاجم مراکشی آن‌ها، یوسف النصیری، به‌دنبال ثبت رکورد جدیدی است. او با زدن ۹ گل در ۱۶ بازی در لیگ قهرمانان اروپا، یک گل با رکورد ۱۰ گل ویسام بن یدر در این رقابت‌ها فاصله دارد.

آمار رودروی دو تیم

سویا و آرسنال پیش از این تنها دو مرتبه به مصاف یکدیگر رفته‌اند، که هر دو بازی متعلق به مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا در فصل ۲۰۰۷-۰۸ است.

توپچی ها در بازی اول ۰-۳ در ورزشگاه امارات پیروز شدند، اما سویا در تنها دیدار قبلی این تیم ها در رامون سانچز پیزخوان، با نتیجه ۱-۳ به برتری رسید.

در حالی که آرسنال رکورد ضعیفی در اسپانیا دارد، سویا تا حد زیادی از میزبانی مقابل تیم‌های انگلیسی در آندلس لذت برده است و تنها سه بازی از ده بازی قبلی خانگی خود را در برابر باشگاه‌های انگلیسی در رقابت‌های یوفا واگذار کرده است (به همراه پنج برد و دو تساوی).

آخرین بازی آن‌ها مقابل یک تیم انگلیسی برابر منچستریونایتد در مرحله یک چهارم نهایی لیگ اروپا در فصل گذشته انجام شد، که پاس گل النصیری و ضربه سر لوئیک باده، پیروزی به یاد ماندنی ۰-۳ مقابل شیاطین سرخ را تضمین کرد.

فرم کنونی

آرسنال در دو بازی اخیر خارج از خانه خود در لیگ قهرمانان متحمل شکست شده است، هر چند آن‌ها بعد از شش سال غیبت مجددا به این رقابت بازگشته‌اند. قبل از شکست مقابل لانس در این ماه، آرسنال در فوریه ۲۰۱۷ مقابل بایرن مونیخ ۱-۵ شکست خورده بود.

آخرین مرتبه‌ای که توپچی‌‌ها در سه بازی خارج از خانه متوالی شکست خوردند به فصل ۲۰۱۰-۱۱ باز می‌گردد، که سومین شکست در آن دوره در برابر بارسلونا بود که از تیم افسانه‌ای پپ گواردیولا با نتیجه ۱-۳ آرسنال را شکست داد.

سویا تنها یک برد از هفت بازی اخیر خود در تمام رقابت‌ها کسب کرده است. آن‌ها ماه گذشته آلمریا را با نتیجه ۵-۱ در لالیگا شکست دادند، و در این مدت تنها یک بار، آن‌هم در مقابل بارسلونا شکست خورده‌اند (به همراه ۵ تساوی).

سویا همچنین در پنج بازی اخیر خانگی خود متحمل شکست نشده است، و حاصل کارش دو برد و سه تساوی بوده است.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۸/۲ ۱۶:۵۱
به قلم سپهر بهارلویی
دسته‌بندی: لیگ قهرمانان اروپا
منبع : Opta Analyst
بازدید: ۲۷۴ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
منچستر یونایتد
منچستر یونایتد
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - اولدترافورد
۱۴۰۳/۲/۲۳ ۱۹:۰۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
3 - 0
بورنموث
بورنموث
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۱۵ ۱۵:۰۰