loading
در حال بررسی درخواست شما
میکل آرتتا در کنفرانس مطبوعاتی قبل از بازی با پی اس وی چه گفت؟
میکل آرتتا در کنفرانس مطبوعاتی قبل از بازی با پی اس وی چه گفت؟

میکل آرتتا در کنفرانس مطبوعاتی قبل از بازی با پی اس وی چه گفت؟

میکل آرتتا، سرمربی آرسنال، در آستانه دیدار تیمش با پی اس وی آیندهوون، کنفرانس مطبوعاتی خود را برگزار کرد. او در این نشست به سوالات مختلفی از جمله وضعیت مصدومان، جوانان تیم و بازی پیش رو پاسخ داد.

  • در مورد وضعیت جسمانی تيمبر:

> تیمبر حال بسیار خوبی دارد. بدیهی است که مصدومیت سختی را پشت سر گذاشته، اما با توجه به مرحله ای که در آن قرار دارد، روند بهبودی او بسیار سریع پیش می رود. تماشای نحوه کار کردن او هر روز بسیار لذت بخش است، اما متأسفانه او هنوز برای مدت طولانی غایب خواهد بود.

  • در مورد سرعت بهبودی تيمبر:

> سرعت بهبودی او بسیار بالا است. اولین قدم ها برای این نوع مصدومیت بسیار حیاتی است. بازیکن باید برای بازگرداندن تحرک و قدرت زانو تمرینات زیادی انجام دهد. علاوه بر این، مهم است که ذهنیت او در طول این دوره مثبت باشد. فکر می کنم او از نظر روحی در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد.

  • در مورد برادر دوقلوی تيمبر که در فاینورد بازی می کند:

> به نظر می رسد پدر و مادر آنها کار بسیار خوبی انجام داده اند! من برادر او و خانواده شان را کمی می شناسم. هر دو آنها فوتبالیست های فوق العاده ای هستند و فکر می کنم آنها دو پسر استثنایی دارند. بقیه اعضای خانواده را نمی شناسم، اما به والدین آنها تبریک می گویم.

  • در مورد اینکه آیا تا به حال برادر تيمبر را در حال بازی دیده است:

> بله، دیدم. فقط برای اینکه مطمئن شوم آن کسی را که می خواهیم جذب کنیم، اشتباه نکرده ایم!

  • در مورد اینکه آیا تيمبر و برادرش می توانند در آژاکس کنار هم بازی کنند:

> بله، من کل داستان را می دانم، اینکه آنها ابتدا کجا رفته اند و کجا نقل مکان کرده اند.

  • در مورد تیم پی اس وی در این فصل:

> شیوه بازی، ثبات و نحوه پیروزی آنها در مسابقات فوتبال واقعاً چشمگیر است. آنها نه تنها در این فصل، بلکه در فصل گذشته نیز بسیار مسلط بوده اند و من به مربی، کادر مربیگری و بازیکنان به خاطر کاری که انجام داده اند، بسیار احترام می گذارم. با نگاهی به رکورد آنها در این ورزشگاه، می بینیم که این رکورد فوق العاده است، بنابراین ما فردا باید واقعاً خوب باشیم تا بتوانیم آنها را شکست دهیم.

  • در مورد لینو، ریول و ایتان:

> این سه نفر بازیکنان آینده داری هستند. ما می خواهیم بازیکنان زیادی را از سیستم آکادمی به تیم اصلی برسانیم و آنها لیاقت حضور در اینجا را دارند. شرایط آنها را به این موقعیت رسانده است. آنها هنوز خیلی جوان هستند، اما ما می خواهیم آنها تجربه کسب کنند، زیرا استعداد این را دارند که به ما نزدیک شوند. ما سعی می کنیم در صورت امکان و در زمان مناسب به آنها فرصت بازی بدهیم.

  • در مورد سختی پرورش بازیکنان جوانی که در سطح بالا رقابت می کنند:

> بله، بدیهی است که این کار هر سال سخت تر می شود، بنابراین استعداد بازیکنان باید واقعاً خوب باشد و شما باید فضای مناسبی را در تیم برای دادن فرصت به آنها ایجاد کنید. نباید فراموش کنیم که این موضوع بخش مهمی از برنامه های آینده ما است. به خصوص زمانی که چنین استعدادهایی در اختیار داریم، نباید آنها را رها کنیم. فکر می کنم ما فضای خوبی برای پرورش استعدادهای جوان در تیم داریم.

  • در مورد اینکه آیا مردم متوجه می شوند که بازیکنان باید چقدر خوب باشند تا بتوانند به تیم اصلی آرسنال راه پیدا کنند:

> من نمی دانم. فکر می کنم در تلویزیون، این کار آسان تر به نظر می رسد. اگر روزی به آنها فرصت دهیم تا با بازیکنان اصلی تمرین کنند، احتمالاً متوجه خواهند شد که سطح بازی واقعاً بسیار بالاست. سطح تقاضا در فوتبال امروزی بسیار زیاد است و رقابت نیز بسیار شدید است، زیرا ما می توانیم بازیکنان را از هر جای دنیا انتخاب کنیم و توانایی انجام این کار را داریم. اما من نسبت به تعداد بازیکنانی که در حال حاضر داریم بسیار خوشبین هستم.

  • تجربه او از انتقال به تیم اصلی بارسلونا:

>خیلی سخت بود. کشور خیلی خیلی فرق داشت. من در اتاقی با تخت های دو طبقه زندگی می کردم. هشت نفر بودیم. پپه رینا، دروازه بان بارسلونا، ویکتور والدز، آندرس اینیستا، تیاگو موتا، کارلوس پویول، خودم. بنابراین از قبل رقابت بزرگی در یک اتاق وجود داشت. می دانید، همه ما مثل برادران کوچک بودیم که با هم زندگی می کردیم، اما رقابت بدون ترس بود. و این چیزی است که احتمالاً بعداً ما را به آن تبدیل کرد. بنابراین وقتی مجبور هستید با بازیکنان دیگر رقابت کنید، آماده هستید. اما قرار دادن آنها در محیطی که بسیار نزدیک به چیزی است که در آینده پیدا می کنند، همیشه بسیار دشوار است.

  • اگر فروش بازیکنان نیز می تواند یک موفقیت تلقی شود اینکه آیا باید دیدگاهمان را نسبت به آکادمی ها تغییر دهیم،:

گاهی اوقات، این به زمان بندی و همچنین رقابتی که آنها در پست خود دارند نیز مربوط می شود. بعضی روزها، شما هافبک های زیادی را توسعه می دهید، سپس مهاجمان هستند و بعداً نمی توانید واقعاً همه آنها را در خود جای دهید. باشگاه باید ظرفیت داشته باشد تا به این بازیکنان فضایی بدهد تا به جای دیگری بروند و مطمئناً باید بخشی از آن استراتژی باشد.»

  • اینکه امیل اسمیت رو چگونه از نظر ذهنی با مصدومیت خود کنار آمده است:

>آنچه او پشت سر گذاشته است بخشی از تجربه ای است که 95 درصد فوتبالیست ها باید از آن عبور کنند. این یعنی سختی ها، مصدومیت ها، افت ها و انواع مختلف واکنش ها. او اکنون برگشته است و می تواند از آن به روشی بسیار قدرتمند استفاده کند، او بسیار بهتر خواهد شد. من فکر می کنم در مسیر درست قرار دارد، کاری که برای بهبودی خود انجام داده است، من این بار آن را مثل قبل ندیدم. من فکر می کنم شما دیده اید که چگونه هم تیمی هایش به بازگشت او به تیم واکنش نشان دادند، که این نیز چیز بسیار مثبتی است. هر چه بیشتر به او فرصت بازی بدهیم، بهتر خواهیم بود. پس امیدواریم که این اتفاق بیفتد.

  • آینده جوانان آرسنال:

آرتتا در مورد درخشش استعدادهای جوان آکادمی باشگاه گفت: «هنوز در ابتدای راه هستیم، اما باید به رشد و پیشرفت این بازیکنان کمک کنیم. ما می‌خواهیم استعدادهای بیشتری پرورش دهیم و این کار نیازمند تلاش و زحمت فراوان است. کارهای زیادی در آکادمی انجام می‌شود و باید از تمام افرادی که هر روز سخت تلاش می‌کنند قدردانی کنیم. آن‌ها بذر را کاشته‌اند و حالا ما باید به شکوفایی این جوانان کمک کنیم.»

  • وضعیت ساکا:

آرتتا درباره وضعیت بوکایو ساکا گفت: «نه، او مشکلی ندارد. ما تصمیم گرفتیم به چند بازیکن، از جمله ساکا، که کمی خسته بودند، یک روز دیگر استراحت بدهیم. برخی از آن‌ها به تازگی بازی‌های زیادی انجام داده‌اند. ما تمرینات خوبی در داخل زمین انجام داده‌ایم و نیازی نبود آن‌ها را در معرض خطر مصدومیت قرار دهیم.»


 

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۹/۲۱ ۱۰:۰۸
به قلم میلاد بهرام
دسته‌بندی: لیگ قهرمانان اروپا
منبع : arsenal.com
بازدید: ۱۶۸ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
تاتنهام
تاتنهام
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - تاتنهام هاتسپر
۱۴۰۳/۲/۹ ۱۶:۳۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
5 - 0
چلسی
چلسی
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۴ ۲۲:۳۰