loading
در حال بررسی درخواست شما
آرسنال - موناکو از نگاهی دیگر : بخش۱
آرسنال - موناکو از نگاهی دیگر : بخش۱

آرسنال - موناکو از نگاهی دیگر : بخش۱


آرسن ونگر با بردن تیمش به موناکو به جایی که اولین تجربه ی مربیگری خود را در آن جا داشت بازمیگردد و نیاز به یک بازگشت به بازی بی سابقه دارد.

    با شکست 3-1 در لندن ، آرسنال باید کاری را انجام دهد که تا حالا هیچ تیم دیگری آن را در لیگ قهرمانان انجام نداده است: رفتن به خانه ی حریف و زدن بیش از یک گل برای ماندن در جام. بازی 25 فوریه ، سومین سال پیاپی بود که آرسنال در بازی رفت و در خانه با اختلاف دو گل بازی را واگذار کرده است.

    تیم هایی که بازی رفت در خانه ی خودشان را واگذار کرده اند و به جام برگشته اند فقط دو تیم بوده اند و هر دوی آن ها بازی رفت را 0-1 واگذار کرده اند : آژاکس با پاناتینایکوس در 96-1995 در نیمه نهایی - برد 3-0 آزاکس در خانه ی حریف و بازی بعدی اینتر میلان با بایرن مونیخ در 11-2010 در یک هشتم نهایی - برد 3-2 اینتر در خانه ی حریف.

    آرسن ونگر از سال 94-1987 برای 7 سال سرمربیگری موناکو را به عهده داشته است قبل از این که آن جا را به مقصد ناگویا گرامپوس ژاپن ترک کند.

    رقابت در مرحله ی حذفی برای اولین بار در دهه ی گذشته ، با سرگروه شدن در گروه C ، با جمع کردن 11 امتیاز و راه یافتن به یک هشتم نهایی در حالی که در دور گروهی 2 امتیاز از آرسنال کمتر کسب کردند جایی که آرسنال در گروه D رقابت ها با جمع کردن 13 امتیاز پشت سر بوروسیا دورتموند قرار گرفت.

رقابت های قبلی بین دو تیم


این مرحله ی حذفی اولین برخورد رسمی بین دو تیم بوده است اما آن ها در یک رقابت پیش فصل و در 3 آگوست 2014 در لندن بازی ای را برگذار کردند که در آن بازی موناکو با گل رادمل فالکائو بازی را برد.

ترکیب دو تیم در آن بازی

Arsenal: Szczęsny, Debuchy, Chambers, Koscielny, Monreal, Ramsey, Arteta, Wilshere, Sánchez, Giroud, Cazorla.

Monaco: Subašić, Dirar, Raggi, Carvalho, Elderson, Moutinho, Bakayoko, Kondogbia, Ferreira Carrasco, Falcao, Ocampos

 

پیش بازی

موناکو

    موناکو به اولین یک چهارم نهایی خودش از سال 04-2003 به بعد چشم دارد ، فصلی که آن ها همه ی راه را تا فینال رقابت ها پیش رفتند.

    نزدیکترین حضور آن ها در یک هشتم نهایی ، در فصل 05-2004 بوده است که بازی را در مجموع دو بازی رفت و برگشت 3-0 به پی اس وی آیندهوون واگذار کردند.

    تیم لئونارد جاردیم در سه بازی خانگی از دور گروهی رقابت ها گلی دریافت نکرد که دو بازی از آن سه بازی را برد. آن ها با دریافت فقط یک گل در دور گروهی ، بهترین عملکرد دفاعی در دور گروهی جام باشگاه های اروپا را داشتند.
    موناکو بعد از شکست 0-2 مقابل آیندهوون در مارس 2005 ، از هشت بازی قبلی اروپایی خود در استاد لوئیس بازی ای را نباخته است

    آن ها پس از شکست 0-3 مقابل لیدز یونایتد در سپتامبر 1995 ، بازی خانگی ای را نباخته اند که در خانه حذف شوند. 40 بازی قبل.

    آن ها پس از برد 3-1 مقابل چلسی در نیمه هایی 04-2003 ، دیگر از تیم انگلیسی ای در خانه پذیرایی نکرده اند. آن ها در همان فصل در دور گروهی 0-1 از سد لیورپول در خانه گذشتند.

    آمار آن ها مقابل تیم های انگلیسی در خانه ی خودشان 3 برد و 1 مساوی و 1 باخت بوده است.

    هر وقت که آن ها بازی رفت در رقابت های اروپایی را برده اند در مجموع دو بازی 9 برد و 0 باخت داشته اند که شامل دو بازی می شود که در بازی رفت موناکو 3-1 بازی را برده است : مقابل لودژ در 99-1998 (بازی برگشت 0-0) و مقابل رودای هلند در 91-1990 (بازی برگشت 3-1)

    رکورد موناکو در ضربات پنالتی این رقابت ها 1 برد و 0 باخت بوده است : برد 1-3 مقابل رئال وایادولید در یک چهارم نهایی جام برندگان اروپای فصل 90-1989.

آرسنال

    این پانزدهمین بار پیاپی حضور آرسنال در یک هشتم نهایی می باشد. شاگردان ونگر در چهار فصل گذشته در این مرحله ناکام بوده اند.

    آخرین صعود آرسنال از یک هشتم نهایی برمی گردد به فصل 10-2009 که در مجموع 2-6 پورتو را شکست دادند. آن ها در چهر فصل گذشته مقابل بارسلونا ، میلان و دو بار بایرن مونیخ از این مرحله حذف شده اند.

    با شامل شدن بازی های پلی آف ، آرسنال از 10 بازی قبلی خارج از خانه ی خود ، 6 برد و 2 باخت داشته است. فقط 2 برد از آن 6 برد باعث شده است آن ها را در جام نگه دارد.

    آرسنال تا حالا بازی ای را در فرانسه نباخته است و رکورد آن ها 7 برد و 3 مساوی و 0 باخت بوده است.

    آخرین بازی آن ها با تیمی از لیگ 1 فرانسه ، سال قبل بود که آرسنال بازی را در فرانسه 2-1 و در خانه 2-0 برد.

    رکورد آرسن ونگر مقابل تیم هایی از کشور خودش با توپچی ها 10 برد و 4 مساوی و 2 باخت بوده است.

    آرسنال رکورد 100 درصد برد را در دو بازی رفت و برگشت مقابل تیم های فرانسوی داشته است. 4 برد و 0 باخت.

    آرسنال ، با این حال که تا به حال شکست خانگی در بازی رفت مسابقات اروپایی نداشته است. با گذشت از دو بازی مقابل بایرن مونیخ در دو فصل گذشته آن ها فقط یک بازی دیگر به این شکل داشته اند و آن مقابل مونشن گلادباخ در یوفا کاپ 97-1996 بوده است.

    رکورد آرسنال در ضربات پنالتی این مسابقات 2 برد و 2 باخت بوده است: برد 7-6 مقابل رم در یک هشتم نهایی فصل 09-2008 در جام باشگاه های اروپا ، باخت 1-4 به گالاتاسرای در فینال لیگ اروپای فصل 2000-1999 ، برد 3-2 مقابل سمپدوریا در نیمه نهایی جام برندگان اروپا در فصل 95-1994 ، باخت 4-5 به والنسیا در فینال جام برندگان اروپای فصل 80-1979.

مربیان و بازیکن ها

    ونگر زمانی که مربی موناکو بوده است ، لیگ فرانسه را در 1988 و جام حذفی را در 1991 بدست آورده است. او همچنین این تیم شاهزادگی را به فینال جام برندگان اروپای فصل 1992 برده است و در آن فینال بازی را 0-2 به وردربرمن واگذار کرده است.

    در راه همان فینال ، ونگر با موناکو سوانسی سیتی را در خانه 0-8 برده اند ، در مرحله ی اول رقابت ها. هنوز این بهترین رکورد اروپایی آن ها است. البته این برد مقابل یک تیم ولزی بوده است نه انگلیسی چون سوانسی در آن رقابت ها به عنوان قهرمان ولز شرکت کرده است.

    لئوناردو جاردیم با المپیاکوس در فصل 13-2012 در دور گروهی رقابت ها با آرسنال روبرو شده است و بازی را 3-1 در لندن باخته است و در خانه آرسنال را 2-1 برده است.

    دیمیتار برباتو با تاتنهام در هفت داربی شمال لندن از سال 08-2006 شرکت کرده است و فقط یک گل زده و فقط یک بازی را برده است. برد خانگی 1-5 در جام حذفی فصل 08-2007 و در نیمه نهایی این رقابت ها.

    هم بازی دنی ولبک در الدترافورد ، برباتو در جام باشگاه های اروپای 09-2008 به عنوان یک تعویضی در نیمه نهایی آن رقابت ها برای منچستریونایتد مقابل آرسنال به میدان رفته است که منچستر آن بازی را برده است.

    ریکاردو کاروالیو از هشت بازی خود در چلسی که مقابل آرسنال انجام داده است ، هیچ بازی ای را نباخته است. از سال 10-2004 و از جمله برد چلسی در فینال جام اتحادیه 2007 با نتیجه ی 1-2.

    داوبد اوسپینا در هفت داربی دلاکوته د آ زور برای نیس مقابل موناکو به میدان رفته است که دو بازی را برده و سه بازی را باخته اند. از سال 2008 تا 2014.

    هیچ کدام از میکل آرتتا (پاریس سنت ژرمن) ، الیویه ژِیرو (مونتپیلیر) و لاورنت کوشیلنی (لورینت) موفق نشده اند موناکو را ببرند و متئو فلامینی در مارسی هیچگاه با موناکو روبرو نشده است.

    مسوت اوزیل مقابل ژوائو موتینیو در برد 0-4 آلمان مقابل پرتغال در جام جهانی 2014 بازی کرده است.

    قبل از بازی رفت ، موتینیو 4 بازی قبلی خود مقابل تیم های انگلیسی را باخته بود. با پورتو مقابل منچسترسیتی دو بازی رفت و برگشت را باخته بود در فصل 12-2011 و به همراه اسپورتینگ دو بازی رفت و برگشت را مقابل منچستریونایتد باخته بود در فصل 08-2007.

    جرمی تولالان در 08-2007 با المپیک لیون در یک هشتم نهایی بازی را به یونایتد واگذار کرده بود. اما او لیون را کمک کرد تا مقابل لیورپول در دور گروهی جام باشگاه های اروپای فصل 10-2009 بازی را 1-2 ببرد.

    بهترین گلزن آرسنال ، تیری هانری ، برای موناکو بین سال های 1994 تا 1999 بازی کرد و بعد از یوونتوس به آرسنال پیوست.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
به قلم سیروان رحیمیان
دسته‌بندی: لیگ قهرمانان اروپا
منبع : Uefa.com
بازدید: ۱,۳۸۷ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
آرسنال
آرسنال
VS
بورنموث
بورنموث
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۱۵ ۱۵:۰۰
بازی قبلی آرسنال
تاتنهام
تاتنهام
2 - 3
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - تاتنهام هاتسپر
۱۴۰۳/۲/۹ ۱۶:۳۰