loading
در حال بررسی درخواست شما
پیش بازی آرسنال VS پاریس سن ژرمن
پیش بازی آرسنال VS پاریس سن ژرمن

پیش بازی آرسنال VS پاریس سن ژرمن

آرسنال امیدوار است که سه‌شنبه با میزبانی پاری سن ژرمن در یک نبرد سرنوشت‌ساز، فصل لیگ قهرمانان اروپا خود را آغاز کند. این در حالی است که آنها در بازی روز اول تنها توانستند تساوی کسب کنند.

شاگردان میکل آرتتا در دیدار اخیر خود در این رقابت، با نتیجه بدون گل مقابل آتالانتا مساوی کردند و تنها ۰.۷۸ گل مورد انتظار از شش ضربه در برگامو تولید کردند. آنها همچنین باید از دستان قهرمانانه دیوید رایا، دروازه‌بان خود، برای کسب تنها یک امتیاز سپاسگزار باشند.

رایا پنالتی ماتئو رته‌گی را نجات داد و سپس با یک واکنش درخشان دیگر، مانع از ورود توپ به دروازه شد. او تنها چهارمین دروازه‌بان آرسنال است که در این رقابت موفق به مهار یک ضربه پنالتی شده است.

تعداد لمس‌های آرسنال در محوطه جریمه حریف در آن بازی، کمترین تعداد آنها در یک دیدار لیگ قهرمانان اروپا از مارس ۲۰۱۴ (همچنین ۹ بار، مقابل بایرن مونیخ) بود. به همین ترتیب، شش شوت آنها نیز کمترین تعداد آنها در یک بازی خارج از خانه لیگ قهرمانان اروپا در ۱۰ سال گذشته بود که در سپتامبر ۲۰۱۴ تنها ۵ بار در دورتموند موفق به این کار شدند.

با این حال، آنها این هفته برای یکی از سخت‌ترین مأموریت‌های خود در مرحله گروهی فصل ۲۰۲۴/۲۵، در خانه خود حضور خواهند داشت.

پاری سن ژرمن یکی از دو تیم سطح اولی بود که آرسنال به قرعه آنها برخورد کرد، تیم دیگر اینتر بود، و آنها قول می‌دهند که زندگی را برای توپچی‌ها در ورزشگاه امارات دشوار کنند.

در حالی که تیم لوئیس انریکه تنها توانست در بازی روز اول با نتیجه ۱-۰ مقابل ژیرونا، تیم تازه‌وارد رقابت، پیروز شود، این بازی کاملاً یک طرفه بود. پاری سن ژرمن ۶۴٪ مالکیت توپ را در اختیار داشت و ۲۶ ضربه به دروازه زد، در حالی که ژیرونا تنها سه ضربه زد. تنها بازی دیگری در روز اول با اختلاف گل بیشتر بین دو تیم، پیروزی ۹-۲ بایرن مونیخ مقابل دینامو زاگرب بود (۲۹-۴).

با این حال، پاری سن ژرمن تنها با اختلاف کمی به پیروزی رسید. گل به خودی دقیقه ۹۰ توسط پائولو گازانیگا، دروازه‌بان ژیرونا، تصمیم‌گیرنده بود. این دروازه‌بان آرژانتینی نتوانست مانع از ورود ضربه زمینی منحرف شده نونو مندس به دروازه شود.

این آخرین گل به خودی پیروزی‌بخش در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا بود و به این معنی است که پاری سن ژرمن از زمان آخرین گلزنی یکی از بازیکنان خود، کیلیان امباپه مقابل بارسلونا در ماه آوریل، ۷۱ ضربه در این رقابت زده است.

پاری سن ژرمن از اینکه تنها با پیروزی شروع کرد، خوشحال خواهد شد، زیرا سوپرکامپیوتر اوپتا پس از قرعه‌کشی، این تیم را دارای سخت‌ترین برنامه بازی در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا در این فصل دانست. حریفان آنها در رتبه‌بندی قدرت اپتا، میانگین امتیاز ۹۲.۴ دارند و آنها هنوز باید پس از رویارویی با آرسنال، با بارسلونا، اتلتیکو مادرید و منچستر سیتی نیز روبرو شوند.

اگر آرسنال روز سه‌شنبه نتواند گلزنی کند، این اولین بار خواهد بود که در سه بازی متوالی اروپایی بدون گل به میدان می‌رود.

اگر آرسنال بتواند این مشکل را حل کند، احتمالاً بوکایو ساکا نقش مهمی در آن خواهد داشت. او در پنج بازی خانگی لیگ قهرمانان اروپا، مستقیماً در هفت گل دخیل بوده است (۴ گل، ۳ پاس گل)، که بیشترین تعداد توسط هر بازیکن توپچی‌ها در پنج بازی خانگی اول خود در این رقابت است.

اگرچه او رسماً پاس گل ثبت نکرد، اما کرنر ساکا بود که مستقیماً منجر به گل دوم لئاندرو تروسارد در پیروزی ۴-۲ آنها مقابل لستر سیتی شد. آرسنال مدت‌ها است که در ضربات ایستگاهی بسیار خطرناک است و بخش زیادی از این تهدید را باید به توانایی مداوم ساکا (و دکلان رایس) در ارسال کرنرهای استثنایی نسبت داد.

پیروزی مقابل لستر برای میکل آرتتا بسیار خوشایند خواهد بود، زیرا تیم او به نظر می‌رسید که مقابل آتالانتا از انتظارات کمتر عمل کرد و یک پیروزی ارزشمند خارج از خانه مقابل منچستر سیتی را در دقیقه آخر از دست داد.

پاری سن ژرمن در شش بازی لیگ یک بدون شکست باقی مانده است و پنج بازی از این تعداد را پیروز شده است. بردلی بارکولا در آخر هفته روند گلزنی خود را برای پاریسی‌ها ادامه داد و دو گلی که به ثمر رساند، به قهرمان لیگ یک کمک کرد تا با نتیجه ۳-۱ رن را شکست دهد. بارکولا تاکنون شش گل در شش بازی زده است، که دو گل بیشتر از کل فصل گذشته است و این بازیکن ۲۲ ساله روز سه‌شنبه برای آرسنال تهدید خواهد بود.

بازی‌های رو در رو

آرسنال در چهار دیدار اخیر خود در رقابت‌های اروپایی مقابل پاری سن ژرمن شکست‌ناپذیر بوده است (۱ پیروزی، ۳ تساوی). در واقع، تیم فرانسوی، بیشترین بازی‌های خود را بدون پیروزی مقابل توپچی‌ها انجام داده است (۴) تا هر حریف دیگری در اروپا.

علاوه بر این، پاری سن ژرمن هر سه بازی آخر خود را در خارج از خانه مقابل تیم‌های انگلیسی در لیگ قهرمانان اروپا با شکست مواجه شده است، دو بار مقابل منچستر سیتی (هر دو در سال ۲۰۲۱) و یک بار مقابل نیوکاسل در فصل گذشته. شکست ۴-۱ آنها در سنت جیمز پارک، سنگین‌ترین شکست خارج از خانه آنها مقابل یک حریف انگلیسی در رقابت‌های اروپایی بود.

بازی خانگی قبلی آرسنال مقابل یک تیم فرانسوی در لیگ قهرمانان اروپا، پیروزی ۶-۰ مقابل لنس در مرحله گروهی فصل گذشته بود. توپچی‌ها در آن بازی پس از ۲۷ دقیقه با نتیجه ۴-۰ پیش بودند، در حالی که این بزرگترین پیروزی یک تیم انگلیسی مقابل یک حریف فرانسوی در اروپا باقی مانده است.

آرتتا ششمین مربی اسپانیایی مختلفی خواهد بود که لوئیس انریکه در لیگ قهرمانان اروپا با او روبرو شده است. سرمربی پاری سن ژرمن پنج بازی از شش بازی اخیر خود در این رقابت را پیروز شده است (یک شکست) و هر پنج اسپانیایی قبلی که با آنها در این رقابت روبرو شده است را حداقل یک بار شکست داده است (پپ گواردیولا، اونای امری، ژاوی، ایمانول آلگواسیل و میچل).

پیش‌بینی

سوپرکامپیوتر اپتا، آرسنال را به عنوان تیم برنده این مسابقه می‌داند، که در ۴۶.۱٪ از ده هزار شبیه‌سازی قبل از بازی پیروز می‌شود.

با این وجود، این همچنان به پاری سن ژرمن اجازه می‌دهد که حداقل یک امتیاز در بیش از نیمی از شبیه‌سازی‌ها کسب کند، احتمال پیروزی آنها ۲۷.۳٪ برآورد شده است، با ۲۶.۶٪ احتمال تساوی.

در آخرین پیش‌بینی‌های ما برای این فصل، آرسنال به عنوان تیم چهارم مورد علاقه رتبه‌بندی شده است، که در ۶.۷٪ از شبیه‌سازی‌ها جام را بالای سر می‌برد. پاری سن ژرمن با ۴.۴٪ احتمال، اولین قهرمانی خود در لیگ قهرمانان اروپا را کسب می‌کند و نهمین تیم مورد علاقه است.

ترکیب احتمالی دو تیم

لیست بازیکنان دو تیم برای لیگ قهرمانان اروپا

Arsenal: David Raya, Neto, Tommy Setford, William Saliba, Kieran Tierney, Ben White, Gabriel, Jurriën Timber, Jakub Kiwior, Oleksandr Zinchenko, Takehiro Tomiyasu, Riccardo Calafiori, Thomas Partey, Martin Ødegaard, Leandro Trossard, Jorginho, Mikel Merino, Kai Havertz, Raheem Sterling, Declan Rice, Bukayo Saka, Gabriel Jesus, Gabriel Martinelli.

Head coach: Mikel Arteta

PSG: Gianluigi Donnarumma, Matvey Safonov, Arnau Tenas, Achraf Hakimi, Presnel Kimpembe, Marquinhos, Lucas Hernández, Nuno Mendes, Lucas Beraldo, Milan Skriniar, Yoram Zague, Willian Pacho, Fabián Ruiz, Désiré Doué, Vitinha, Lee Kang-in, Senny Mayulu, Warren Zaïre-Emery, João Neves, Gonçalo Ramos, Ousmane Dembélé, Marcos Asensio, Randal Kolo Muani, Bradley Barcola, Ibrahim Mbaye.

Head coach: Luis Enrique

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۷/۹ ۱۹:۲۸
به قلم عباس رضایی
دسته‌بندی: لیگ قهرمانان اروپا
منبع : Opta Analyst
بازدید: ۲۵ بار
اشتراک‌گذاری
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
4 - 2
لستر سیتی
لستر سیتی
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۷/۷ ۱۷:۳۰
بازی بعدی آرسنال
آرسنال
آرسنال
VS
پاریس سن ژرمن
پاریس سن ژرمن
لیگ قهرمانان اروپا - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۷/۱۰ ۲۲:۳۰
آرسنال - ساوتهمپتون
لیگ برتر
۱۴۰۳/۷/۱۴ ۱۷:۳۰
بورنموث - آرسنال
لیگ برتر
۱۴۰۳/۷/۲۸ ۲۰:۰۰
آرسنال - شاختار دونتسک
لیگ قهرمانان اروپا
۱۴۰۳/۸/۱ ۲۲:۳۰
آرسنال - لیورپول
لیگ برتر
۱۴۰۳/۸/۶ ۲۰:۰۰
نیوکاسل - آرسنال
لیگ برتر
۱۴۰۳/۸/۱۲ ۱۶:۰۰
اینترمیلان - آرسنال
لیگ قهرمانان اروپا
۱۴۰۳/۸/۱۶ ۲۳:۳۰