loading
در حال بررسی درخواست شما
آرسنال 3 - اسپورتینگ لیسبون 3 : خداحافظ لیگ اروپا
آرسنال 3 - اسپورتینگ لیسبون 3 : خداحافظ لیگ اروپا

آرسنال ۳ - اسپورتینگ لیسبون ۳ : خداحافظ لیگ اروپا

در ضربات پنالتی، گابریل مارتینلی ضربه پنالتی خود را از دست داد و به نونو سانتوس اجازه داد برای پیروزی آخرین ضربه پنالتی خود را گل کند.
 
زمانی که گرانیت ژاکا در دقایق اولیه بازی ما را جلو انداخت، هیچ نشانه‌ای در امارات از درامی که در انتظارمان بود نبود.
 
اما ما نتوانستیم به فرصت‌های گلزنی خود ادامه دهیم و زمانی که پدرو گونکالش از نزدیک خط نیمه میدان به دروازه ما گل زد، ما مجازات شدیم. 
 
ما در وقت های اضاقی چند بار به پیروزی نزدیک شدیم - به ویژه از طریق گابریل و زمانی که لئوناردو تروسارد توپ خود را به تیرک دروازه بزند - همچنین در دقایق پایانی وقت اضافه اسپورتینگ مجبور به بازی با 10 نفر شد.
 
اگرچه مارتین اودگارد، بوکایو ساکا و لئوناردو تروسارد همه گلزنی کردند، گابریل مارتینلی شانس خود را از دست داد و تیم پرتغالی به مرحله بعد صعود کرد.
 

گرانیت گل اول را به ثمر رساند

پس از ۱۵ دقیقه اول معمولی، گابریل ژسوس که برای اولین بار از ماه نوامبر در ترکیب اولیه شروع به بازی کرده بود، اولین تلاش برای گل زنی خود را به سمت دروازه حریف داشت.
 
ریس نلسون یک سانتر عالی از سمت راست داشت و ژسوس در تیر دور دروازه حریف قرار گرفت، اما نتوانست به طور مناسبی به توپ ضربه بزند و دروازه بان آن را رد کرد.
 
اما این تنها یک وقفه موقت برای اسپورتینگ بود.
 
گابریل مارتینلی پس از دریافت پاس جورجینیو، با سرعت از طرف راست وارد محوطه جریمه شد. شوت کم ارتفاع او توسط آنتونیو آدان مهار شد، اما گرانیت ژاکا به طور هوشمندانه در داخل محوطه جریمه توپ را به دروازه رساند.
 
او که به جای مارتین اودگارد به عنوان کاپیتان تیم بازی می‌کرد، پنجمین گل خود را در فصل به ثمر رساند - بهترین بازگشت او برای ما.
 

تعویض های زود هنگام

همان‌طور که ما شروع به ادامه بازی کردیم، ویلیام سالیبا جای خود را به راب هولدینگ داد تا وارد بازی شود. تاکهیرو تومیاسو نیز قبلا با بن وایت جایگزین شده بود چرا که میکل آرتتا مجبور بود تغییرات ابتدایی را در خط دفاعش ایجاد کند.
 
اسپورتینگ، چهارمین تیم لیگ برتر پرتغال و بدون شکست در هفت بازی قبلی، شروع بهتری داشت اما با گل ما، علیرغم تغییرات دفاعی، ما بازی را در دست گرفتیم.
 
به نظر می‌رسید ژسوس در بازگشت به استادیوم امارات به دنبال انجام ماموریت خاصی بود و در دقایق اولیه به خط دروازه حریف حمله کرد و با دو تن از دفاع حریف روبرو شد تا در نهایت با یک شوت کم فاصله، دروازه بان حریف را مجبور به بریدن توپ کند.
 
اما این آخرین عمل مهم او در این بازی بود و در نیمه‌ی دوم با لئاندرو ترُسارد جایگزین شد.

شوت همراه با گل از راه دور

ما شروع نیمه دوم را همانطوری که نیمه اول شروع کرده بودیم، کمی از روند بازی عقب افتادیم.
 
 زمانی که اسپورتینگ در جستجوی گل تساوی بود، گابریل و هولدینگ هر دو مانع رسیدن به گل حریف در محوطه جریمه آرسنال شدن.
 
ما دوباره برای به راه افتادن سختی کشیدیم و این اسپورتینگ بود که با یک گل فوق العاده کار را به تساوی کشاند.
 
جورجینیو در میانه میدان بازی توپ را از دست داد و پدرو گونکالش به توپ رسید. او یک لمس عالی روی توپ داشت، و متوجه شد آرون رمزدیل از خط دروازه فاصله گرفته و شوت پر قدرت خود را سمت دروازه برای گل زدن فرستاد. او در فاصله 45 یاردی  بود و ضربه فوق‌العاده اش هواداران حاضر را متعجب کرد.
 
آرتتا با فرستادن بوکایو ساکا و توماس پارتی به بازی، به این گل واکنش نشان داد، اما حالا تیم پرتغالی پرشورتر بود.
 
شدت بازی افزایش یافت. رمزدیل به کمک تیم آمد زمانی که مارکوس ادواردز به تنهایی در مقابل دروازه قرار گرفت بازیکن سابق تاتنهام می توانست گلی را به ثمر برساند، اما دروازه بان با شجاعت ما با صورت خود مانع رسیدت گل برتری حریف شد.
 
تماشگران اکنون در اوج بودند. فابیو ویرا ضربه ایستگاهی خود را از دست داد و گرانیت ژاکا نتوانست نزدیک تیرک دروازه به اندازه کافی بالا بیاید و به کرنر تروسارد برسد.
 

وقت اضافه

اما تا پایان زمان معمولی بازی هیچ گل دیگری نزده شد و قانون گل خارج از خانه دیگر معنی نداشت، به سمت نیم ساعت وقت اضافی رفتیم.
 
تروسارد دقیقه هفت اولین وقت اضافه فرصت خوبی برای زدن گل حیاتی بازی داشت. او روی یک پاس آرام رو به عقب توپ را گرفت، ضربه اش را به سمت دروازه زد اما ضربه او پس از اصابت به تیرک برگشت.
 
ضربات سر گابرئیل نیز دوبار مهار شد و شوت پارتی به ثمر نرسید.
 
اما ما نتوانستیم گل دوم را بزنیم، و برای مشخص شدن برنده، پنالتی لازم بود.
 
در ضربات پنالتی گابرئیل مارتینلی فرصت خود را از دست داد و این بدین معنا است رقابت های اروپایی ما برای یک فصل دیگر به پایان رسیده است، یعنی 11 بازی در این فصل باقی مانده است، همه در لیگ برتر.
 
آرسنال 3 اسپورتینگ 3
 

قدم بعدی

ما در اول هفته،  بعدازظهر یکشنبه میزبان کریستال پالاس هستیم، به مسابقات لیگ برتر بازگشته ایم. این آخرین بازی ما قبل از تعطیلات بین المللی است.

 

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۲۶ ۱۹:۰۷
به قلم آرمان امیراحمدی
دسته‌بندی: لیگ اروپا
منبع : کانون رسمی هواداران آرسنال
بازدید: ۵۳۷ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
ولوز
ولوز
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - مولینکس
۱۴۰۳/۲/۱ ۲۲:۰۰
بازی قبلی آرسنال
بایرن مونیخ
بایرن مونیخ
1 - 0
آرسنال
آرسنال
لیگ قهرمانان اروپا - آلیانز آرنا
۱۴۰۳/۱/۲۹ ۲۲:۳۰