loading
در حال بررسی درخواست شما
بردن جام جهانی باورنکردنی بود
بردن جام جهانی باورنکردنی بود

بردن جام جهانی باورنکردنی بود

پس از سال ها نزدیک شدن تیم ملی آلمان به جام جهانی و ناکامی، اینبار در سال 2014 شاگردان یوگی موفق شدند کار را تمام کنند. شادی، بی اعتمادی، حمایت و حتی آزاد نشدن ذهن، افکار اوزیل را در میان هیاهوی جمعیت و زمانی که هم تیمی هایش جام را دست به دست میچرخاندند فرا گرفته بود.
 
سرانجام زمانی که تیم ملی آلمان به خانه بازگشت و حداکثر ارزش و شادی کار مشخص شد، اوزیل حس افتخار را تجربه کرد.
 
"واقعا ابتدا و حتی در روزهای بعد متوجه کاری که انجام داده اید نیستید. همه تیم در کودکی رویای آن را داشته اند. شما میخواهید بزرگترین تورنمنت جهان را برنده شوید و زمانی که شانس انجامش را دارید، همه چیز باید سر جای خودش باشد. این در برزیل برای ما اتفاق افتاد.
 
"وقتی جام را به دست گرفتم، احساسات متفاوتی داشتم زیرا شما برای چهار سال تلاش میکنید. اول دور انتخابی را تمام میکنید و سپس کار را در تورنمنت شروع میکنید. احساس برنده شدن آن فوق العاده بود.
 
"در دوره های گذشته بدشانس بودیم یا شاید نتوانسته بودیم حداکثر پتانسیل مان را به کار بگیریم و درست در آستانه رسیدن به جام ناکام میماندیم. این بار نهایتا توانستیم به فینال برسیم. زمانی که در آنجا بودیم، میدانستیم میتوانیم دوباره جام را به دست بیاوریم.
 
"این کار را انجام دادیم و بردن آن احساسات متفاوتی را در پی داشت. در برلین با هوادارنمان جشن گرفتیم که فوق العاده بود. هرگز تجربه ای مانند آن را نداشتم و برای من افتخارآمیز بود."
 
اوزیل یک بازیکن کلیدی برای لوو در این جام بود و طبق انتخاب فیفا ( castrol index)  به عنوان پنجمین هافبک برتر جام انتخاب گردید. بالای سر بردن جام و نمایش عالی او در فینال بهترین پاسخ برای انتقاداتی بود که در انگلستان و  آلمان از او میشد.
 
"کاملا راضی هستم. باید به یاد داشته باشیم که من در سمت چپ بازی میکردم، قبلا هیچگاه به طور جدی در این پست بازی نکرده بودم. در گذشته بیشتر به عنوان بازیساز یا در سمت راست بازی میکرده ام. از آمار ارقام خوشنود هستم و اینها بخشی از دلایلیست که من را نسبت به عملکردم قانع کرده است."
 
"رسانه ها قبل از جام نظرات مختلفی داشتند.  صحبتهایی مثبت در مورد تیم و بازیکنان مانند اینکه هنوز یک تیم نیستیم یا عنوان یک تیم به بلوغ کافی نرسیده ایم. همچنین اینکه بازیکنان به اندازه کافی مبارزه نمیکنند و تواناییی لازم برای انجام برخی کارها را ندارند. ما به همگان ثابت کردیم که به عنوان یک تیم شخصیت قدرتمندی داریم."
 
"مسلما در تورنمنت هایی مانند جام جهانی به کمی شانس نیز نیاز دارید. موفقیتمان نشان دهنده قدرت تیمی و فردی ماست. به خودمان اجازه ندادیم که صحبتهای رسانه ها تاثیری بر رویمان بگذارد و همیشه به خودمان باور داشتیم و انرژی مثبتی در تیم وجود داشت."
 
" همه ما به یکدیگر احترام میگذاشتیم و میدانستیم میتوانیم چه کارهایی انجام دهیم. لحظات خوبی در برزیل سپری کردیم و تجربیات خوبی کسب نمودیم. این مسئله موفقیتمان را شیرینتر کرد و همانطور که گفته بودم به تمام اعضای تیممان افتخار میکنم."

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۶/۱۵
به قلم آرش فقیهی
دسته‌بندی: مصاحبه
منبع : Arsenal.com
بازدید: ۷۴۸ بار
اشتراک‌گذاری
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
4 - 2
لستر سیتی
لستر سیتی
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۷/۷ ۱۷:۳۰
بازی بعدی آرسنال
آرسنال
آرسنال
VS
پاریس سن ژرمن
پاریس سن ژرمن
لیگ قهرمانان اروپا - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۷/۱۰ ۲۲:۳۰
آرسنال - ساوتهمپتون
لیگ برتر
۱۴۰۳/۷/۱۴ ۱۷:۳۰
بورنموث - آرسنال
لیگ برتر
۱۴۰۳/۷/۲۸ ۲۰:۰۰
آرسنال - شاختار دونتسک
لیگ قهرمانان اروپا
۱۴۰۳/۸/۱ ۲۲:۳۰
آرسنال - لیورپول
لیگ برتر
۱۴۰۳/۸/۶ ۲۰:۰۰
نیوکاسل - آرسنال
لیگ برتر
۱۴۰۳/۸/۱۲ ۱۶:۰۰
اینترمیلان - آرسنال
لیگ قهرمانان اروپا
۱۴۰۳/۸/۱۶ ۲۳:۳۰