loading
در حال بررسی درخواست شما
گزارش کامل ایوان گازدیس
گزارش کامل ایوان گازدیس

گزارش کامل ایوان گازدیس

گازیدیس : برای افراد نسل من اف ای کاپ جام مهمی‌ است. [به جامی که روی استیج گذشته شده روی میاورد] اما من متاسفم دوست قدیمی‌ ، این جامی‌ نیست که ما بالاتر از بقیه آن را بخواهیم.
تجزیه تحلیل فصلی مانند این کار آسانی نیست زیرا ما جام کسب کردیم اما احساس نا امیدی داریم.فصل پیش ما دوم شدیم و ۱۱۰ میلیون پوند در نقل انتقالات هزینه کردیم.هدف گذاری هم چین هزینه تلاش و فشار آوردن برای بردن لیگ بود. در ابتدای فصل ما خوب آغاز کریدم و بسیاری افراد فکر میکردند ما کاملترین ترکیب را میان سالهای زیادی داریم.


ما تعداد بازی زیادی را بدون باخت گذراندیم، با این که ما بهترین و روانترین فوتبال را بازی‌ نمی‌کردیم اما راهی‌ پیدا میکردیم که بازی ها را ببریم. ما در رقابت بودیم و فکر می‌کنم بسیاری از هواداران احساس میکردند که در این فصل احتمالاتی وجود دارد. ما به برهه ای رسیدیم که همچنان در حال تحلیل آن هستیم که همه چیز بسیار بد پیش رفت.
نا امید کنند بود، ما در حدود ۷۵ امتیاز آوردیم و هدف ما بردن لیگ بود که برای آن باید در حدود ۸۵ امتیاز کسب کنیم یا حداقل بالای ۸۰.بنابرین یک فاصله وجود دارد و ما باید این فاصله را کم کنیم و این تنها به هزینه کردن بستگی ندارد گرچه قطعا قسمت مهمی‌ از آن است.


ما تا الان یکی‌ از بازیکنان فصل بوندسلیگا را جذب کردیم.ما هم اکنون بسیار فعال در بحث های متفاوتی بر سر بازیکنان مختلفی‌ هستیم.در زمینهٔ ترکیب ما به دنبال افزایش عمق نیستیم و به دنبال افرادی هستیم که بتوانند برای جایگاه در ترکیب اصلی‌ رقابت کنند.
ما می‌خواهیم کیفیت ۱۱ بازیکن آغازین را با بازیکنان با کیفیت افزایش دهیم. ما فکر می‌کنیم اکنون عمق خوبی‌ در ترکیب داریم.انتصاب های دیگری نیز در پشت پرده انجام گرفته و در ادامهٔ تابستان نیز ادامه خواهد داشت که اگر دقت زیادی داشته باشید خواهید دید.
بخشی از آن مربوط به پرسنل است - ما یک مذاکره کننده ی جدید برای قرارداد اضافه کردیم، همچنین یک مربی عملکرد سطح بالا را به خدمت گرفتیم.این تغیراتی‌ است که تا کنون دیده اید و افراد بیشتری را در هفتهٔ آینده خواهید دید.تمام اینها پرسنل نیست و تعدادی از آنها راهی‌ است که ما کارها را انجام میدهیم، میتونیم کارها را بهتر انجام دهیم؟


مارک در مورد تمدید قرارداد ۲ ساله ارسن ونگر می پرسد...
گازیدیس:اولین چیز که راجع آن باید گفت این است این یک تصمیم احساسی‌ نبود و این یک انتخاب مشترک بود.این تصمیم در جهت انگیزه ما برای بردن لیگ بود.زمانی‌ که ما به این فکر می‌کنیم که چه کسی‌ میتواند این کار را انجام دهد به این نیز توجه می‌کنیم که چه کسی‌ دارای ارزش‌های باشگاه است .کسی‌ که یک رکورد موفق در طول زمان دارد.این شغل یک مسئولیت بسیار بزرگ است و ما کسی‌ را می‌خواهیم که بتواند این وزن را تحمل کند و همچنین تجربهٔ این کار را نیز داشته باشد.
ما کسی‌ را می خواستیم که فوتبال جذاب و هیجان انگیز را بازی‌ کند که مردم بخواهند آن را تماشا کنند. فرصت دادن به بازیکنان جوان نیز از دیگر ارزشهای این باشگاه است. بعضی‌ اوقات این در امتیازات به ضرر ما تمام میشود اما این سرمایه گذاری احساسی‌ که ما در تماشای دورهٔ بازی بازیکن حس می‌کنیم بخش مهمی‌ از چیزی که ما در آرسنال می‌خواهیم است.
بنابرین این کیفیتهایی است که در یک مربی‌ به دنبال آن هستیم و شما در سراسر جهان اگر نگاه کنید مربیان فوق‌ العاده‌ای وجود دارند و ممکن بعضی‌ از آنها علاقه به آمدن به آرسنال را داشته باشند.یک روز یک مربی جدید خواهد آمد و از این موقعیت های موجود در باشگاه استفاده خواهد کرد اما تا زمانی‌ که هیات مدیر به دنبال چنین کیفیتهایی است انتخاب ما شخصی‌ است که اکنون در پشت میز نشسته است.
ما می‌فهمیم که یک مخالفت در بین هواداران در این زمینه وجود دارد اما مدیریت تصمیمها را بر اساس چیزی که درست است می‌گیرد نه اینکه تصمیمی که محبوبتر است .ما بر اساس عملکرد باشگاه داوری خواهیم شد و از در این بار بسیار هشیاریم.


- بازی های خارج از خانه و ضعف تیم ...
گازیدیس:من اکنون بیش از ۲۰ سال در فوتبال حرفه ای‌ حضور دارم و این را یاد گررفت‌ام که چیزی که در عملکرد انجام میشود ممکن است در طریقی که دیده می‌شود کمی‌ فریبنده باشد.من همیشه مواظب داوری در مورد علاقه و احساس هستم.بعضی‌ اوقات مربوط به اعتماد به نفس است،بعضی‌ اوقات استرس و علاقهٔ زیاده به بردن و بعضی‌ اوقات فقط تاکتیکی.
بعضی‌ اوقات میتواند کمبود انگیزه باشد.یک ترکیب از تمامی آنها.وقتی‌ اعتماد به نفس شروع به افت کردن می‌کند بازپس گرفتن آن بسیار سخت خواهد شد.زمانی‌ که ما در نقط پایینی بودیم ارسن این ریسک را انجام داد که سیستم جدیدی را امتحان کند.نمی‌توانم صادقانه به شما بگویم این سیستم تمام مشکلات ما را حل کرد اما به بازیکنان چیز جدیدی را برای تمرکز بر روی آن داد.


- در ۵۰ سال من هم چین دوران رکودی را به یاد نمی‌آورم، برخی تجربیات حالم را خراب میکند...
گازیدیس:من فکر نمیکنم که تو در این احساس تنها باشی‌ و فهمیدن این من را خوشحال یا مفتخر نمیکند.ما اتحاد نداریم و همچنین آدم وجود رضایت در بین ما وجود دارد.ما کارهای زیادی را در ۴ یا ۵ ساله اخیر انجام داده‌ایم تا باشگاه را به سمت جلو ببریم و باشگاه بر اساس ارزشهایی که ما به آن افتخار می‌کنیم اداره میشود.من می‌خواهم برای شما جام به دست آوریم و همچنین احساس افتخار به کارهایی که این باشگاه انجام میدهد و طریقهٔ انجام آنها.
چیزهای بسیار زیادی بر این باشگاه وجود دارد که می‌توان به آن افتخار کرد.من فکر نمیکنم طرفداران زیادی باشند که به این دید که از شخص متشکر باشند که پول به آرسنال تزریق کند علاقمند باشند.بیشتره طرفداران به شیوه آرسنال اداره میشود افتخار میکنند اما دربارهٔ اینکه میتونیم موفق شویم یا خیر نگرانی هایی دارند اما من خوشبین هستم. من فکر می‌کنم این چالش که در دنیای فوتبال روی دوپای خودمان بایستیم به ما قدرت میدهد و نه ضعف.

دلیل آن که من خوشبین هستم این است که ما وابسته به یک شخص خاص برای موفقیت نیستیم.من می‌خواهم که جو ورزشگاه متحد باشد، با هم باشیم و می‌خواهم که پشت تیم باشیم. این که این با هم بودن را نداشتیم برای من یک حسرت است .بخشی از این مربوط به کلیت فوتبال مدرن است و بخشی از این مربوط به محیط جدید رسانه است که ما در آن هستیم که نه رضایتی را افزایش میدهد. سالهای زیادی بود که ما ما می‌توانستیم با ۳ جام حذفی در ۴ سال حس خوبی‌ نسبت به زندگی‌ داشته باشیم اما ما اکنون نداریم.
اما بخشی از این شکست مربوط به ما عصر و ما باید در این بار صادق باشیم و باید بفهمیم این شکستها چیست و بتوانیم بازسازی کنیم به همراه هواداران و احساس افتخار را به آنها بازگردانیم.



- چرا ما در ۷ ساله گذشته راجع جاه طلبی کرونکه برای بردن لیگ نشنیده ایم؟ تمام کاری که انجام داده این است که پول را از باشگاه خارج کرده .تمام هدفش کسب درامد است و ما اکنون شکسته آقای ونگر را با یک قرارداد ۲ ساله تشویق می‌کنیم؟
گازیدیس:من باید بگویم که بحث راجع اینکه کرونکه تنها به دنبال پول است را نمی‌فهمم.این قطعا پربارتر خواهد بود در صورتی‌ که به چیزی که می‌خواهم بگویم گوش کنید.
تمام کاری که آقای کرونکه می‌خواهد انجام دهد این است که ما رو به بهترین باشگاهی که میتونیم باشیم تبدیل کند.اگر تنها برای کسب درامد بود، درآمدهای باشگاه را نگاه نمیداشت.بهترین راه افزایش ارزش باشگاه موفقیت و جام است.او بدهی برای باشگاه نگذاشته ، او می‌خواهد که پولهای حاصل از قرادادهی تبلیغاتی جدید را روی ترکیب هزینه کنیم که ما نیز انجام دادیم و ۱۱۰ میلیون پوند هزینه کردیم.
شخصی‌ راجع پولی‌ که از باشگاه خارج شده پرسید پس بیاید آن را برسی‌ کنیم.کی اس ای یکی‌ از بهترین شرکت های ورزشی در جهان است.تخصص آنها از بلیت فروشی تا رسانه دیجیتال و سپانسرینگ است.ما در حال استفاده از سرویس این شرکت هستیم و چرا نباید این کار را انجام دهیم؟
استن کروئنکه هیچگاه برای هزینه درخواستی نکرد و چرا باید این کار را انجام دهد؟او ۱۰۰% از کی اس ای  و ۶۰% از آرسنال را در اختیار دارد.۲ پوند از هر ۳ پوند از یک جیب او به جیب دیگر میرود و این برای او جزئی است.
بنابرین چیزی که اتفاق افتاد این است که مدیر ما فکر کرد که این مدیریت خوبی‌ خواهد بود که برای سرویس هایی که این باشگاه استفاده می‌کند خرج کنیم.چند سال گذشت و مردم از این وضعیت ناراضی بودند و استن این را دید و گفت من نمی‌خواهم در این مسائل دخالت کنم و این سرویس‌ها را به طور مجانی‌ انجام خواهم داد.


- بیاییم صادقانه صحبت کنیم، هواداران به شخصیتی مانند "دیوید دین" نیاز دارند، او رابط هواداران و باشگاه بود، او یک آرسنالی واقعی بود ...

گازیدیس: برای یک مالک جدید در باشگاه ، کمی غیر عادی است که همه هیئت مدیره را هوادارن واقعی تیم ببیند.Chips Keswick و همه اعضا خانواده اش آرسنالی هستند، Lord Harris  و همه اعضای خانواده اش آرسنالی هستند. Ken Friar  و همه اعضای خانواده اش آرسنال هستند. من فکر میکنم مشکل عدم حضور آرسنالی ها در بین مدیران نیست بلکه مشکل عدم شکل گرفتن ارتباط بین مدیران و هواداران است. من معتقدم نیاز است در بین مدیران هم تغییراتی ایجاد شود. باید رابطه با هواداران بهتر شود. من به صحبت های شما گوش میدهم و آنها را جدی میگرم...


- میتوانید دست خود را روی قلب بگذارید و بگویید که هیئت مدیره برای ابقای آرسن ونگر متفق القول بودند ؟!
(( گازدیس معمولا بدون فکر ، تپق و استفاده از کلماتی ماننده umming  پاسخ میدهد اما این بار ... ))
گازیدیس: ما ! urmmmm !!!! تصمیم گیری به شکلی بود که در میان فصل آقای کرونکه بیانیه داد و خواست تا در پایان فصل در مورد آینده ونگر همه با هم تصمیم گیری کنیم. او این متن را هم برای مدیران نوشته بود هم آرسن ونگر. که البته هردو سمت ماجرا فکر میکردند پیشنهاد خوبی است.در پایان هم با جلسه ای میان مدیران و ونگر این تصمیم اتخاذ شد که تصمیمی دوجانبه بود. از من خواهید در مورد صحبت های هیئت مدیره و آنچه گذشته توضیح بدهم اما در مجموع تمام هیئت مدیره برای تمدید قرارداد با آرسن ونگر رضایت داشتند.
ماروی این مورد تمرکز داشتیم که "برای این باشگاه فوتبال چه چیزی بهتر است" و فکر میکنم این سوال برای ادامه کار کافی باشد. با تصمیمی که میگرفتیم باید باشگاه فوتبال آرسنال را به موفقیت میرساندیم.



- یک صدا از میان جمعیت ..... نباید این تصمیم زودتر گرفته میشد ؟!
گازیدیس: هردو طرف میخواستند زمان بیشتری برای فکر کردن داشته باشند، به نظر من هم تصمیم خوبی بود. تصمیم  اگر زودتر گرفته میشد، شاید مشکلاتی ایجاد میکرد ( در مورد برخی بازیکنان که کمتر از یک سال از قراردادشان مانده است) ما سعی کردیم درست و دقیق رفتار کنیم ، اینکه زمان بهتر چه زمانی بود را نمیتوانم پاسخ دهم.



- چرا برای  استادیوم Boreham Wood هزینه کردید تا بانوان آرسنال در آنجا بازی کنند، در حالی که تیم رزرو در امارات بازی میکرد وقتی این قرارداد نبود ...
گازیدیس: ما سعی میکنیم آنچه برای بانوان، تیم رزرو و جوانان آماده میکنیم در سطح خوبی باشد. این استادیوم از نظر کیفیت زمین با امارات برابری میکند. کارهای دیگری نیز در استادیوم وجود دارد که مناسب هستند. با احترام بازی های تیم رزرو ، این بازی های بازدهی مالی ندارند. ( و نباید از استادیوم امارات استفاده کرد ) ... در آن استادیوم میتوانیم با هزینه بسیار کمی تماشاگران را برای دیدن بازی ها دعوت کنیم.


- اهداف برای فصل آینده ...
گازیدیس: فصل بدی را پشت سر گذاشتیم، معار قهرمانی با سال های گذشته فاصله گرفت و ما نتوانستیم به آن برسیم. آنهایی که با ما کار میکنند دغدغه ی فوتبال دارند و دوست داریم موفق شویم.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۴/۹
به قلم آرمان امیراحمدی
دسته‌بندی: مصاحبه
منبع : arseblog.com
بازدید: ۱,۳۴۶ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
آرسنال
آرسنال
VS
بولتون
بولتون
لیگ های دیگر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۷/۴ ۲۲:۱۵
بازی قبلی آرسنال
منچستر سیتی
منچستر سیتی
2 - 2
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - ورزشگاه اتحاد
۱۴۰۳/۷/۱ ۱۹:۰۰