loading
در حال بررسی درخواست شما
آنری می خواهد که من مالک آرسنال باشم
آنری می خواهد که من مالک آرسنال باشم

آنری می خواهد که من مالک آرسنال باشم



سهامدار روس آرسنال پنج سال قبل با خرید سهام دیوید دین نایب رئیس سابق این باشگاه، سهام خود را به 29.9% افزایش داد.

استن کرونکه تاجر آمریکایی برزگ ترین سهامدار آرسنال است اما عثمانوف که 28 امین مرد ثروتمند دنیاست اذعان می کند تیری آنری او را تشویق کرده تا از ثروتش برای به دست گرفتن کنترل کامل باشگاه استفاده کند اما معتقد است افرادی در آرسنال حضور دارند که مانع دخالت او در امور باشگاه می شوند.

عثمانوف در گفت و گو با اکیپ اظهار داشت: " من فوتبالیست های زیادی را دوست دارم و با برخی از آن ها در تماس هستم اما شاید بازیکن مورد علاقه من در 10-15 اخیر تیری آنری باشد، او از من می خواهد که تمام سهام آرسنال را خریداری کنم اما نمی توانم آینده را پیشبینی کنم.

" زمانی که فرصت خرید بخشی از سهام و تبدیل شدن به یکی از سهامداران اصلی باشگاه را داشتم یک لحظه هم درنگ نکردم. حتی برای به دست گرفتن کنترل کامل باشگاه نیز آماده بودم اما این امکان پذیر نبود؛ چرا که برخی از افراد سود بردن و ساختن یک دشمن خارجی از من را ترجیح دادند، من همچنان به عنوان یک دزد دریایی و یک دشمن توصیف شدم. آن ها در این بازی برنده شده اند."


قانون فیر پلی مالی که اکنون توسط یوفا در حال تصویب شدن است ممکن است به این معنی باشد که حتی اگر عثمانوف کنترل باشگاه را از کرونکه بگیرد نتواند از ثروتش که حدود 18.1 میلیارد دلار تخمین زده شده برای بازسازی بخش عمده ترکیب تیم آرسن ونگر استفاده کند.

با وجود اینکه ونگر طی این سال ها مجبور بوده به دلیل به فروش رسیدن بهترین بازیکنانش ترکیب تیمش را دائماً بازسازی کند عثمانوف معتقد است با توجه به حضور افرادی که در باشگاه قدرت را در دست دارند اختیارات ونگر بسیار محدود شده است.

" به نظر من او یکی از بهترین مربیان در دنیاست اما باتوجه به شرایط فعلی کار برایش آسان نیست. معتقدم زمانی که آن ها نیاز دارند سزاور این است که بازیکنان جدیدی را به آرسنال وارد کند.

" جذب بهترین بازیکنان و نه راضی شدن برای فروش بهترین بازیکنان خود به رقبایمان. اگر این اتفاق رخ دهد می توانیم هرچیزی از او بخواهیم اما اکنون او قربانی سیاست های باشگاه شده و همه ما مقصریم. همه چیز در دستان آقای کرونکه است و امیدوارم موفق شود، حتی اگر با ایده های من موافق نباشد.

" بزرگ ترین دستاورد آرسن ونگر ساختن دو تیم است؛ یکی از آن ها اکنون برای رقبای ما بازی می کند و دیگری در حال تلاش برای بودن در میان بهترین های لیگ برتر است.

" این دلیلی است که چرا می گویم صرفاً تملق گویی از مربی کفایت نمی کند، به او امکان خرید بهترین بازیکنان و سوپراستارها را بدهید نه اینکه صرفاً ستاره خریده شود بلکه انتخاب به عهده خود ونگر باشد.

" این غیر قابل تصور است که سهامداران حقوق خوبی دریافت می کنند درحالی که به خاطر بندهای جزئی در قراردادها بازیکنان کلیدی خود را از دست می دهیم، نمادهایی مانند رابین ونپرسی، متیو فلامینی یا پاتریک ویرا. زمانی که آن ها با پیشنهاد سایر باشگاه ها وسوسه می شوند و به جای دیگری نگاه می کنند باید دستمزد آن ها را افزایش دهیم. نمی دانم چرا این پیشنهاد را به آن ها ندادیم."


عثمانوف که هیچ گونه ارتباطی با کرونکه ندارد تاکید می کند علاقه اش به آرسنال در اواخر دهه 90 آغاز شد و این عشق همچنان پابرجاست.

" به نظر من آن تیم به خوبی تیم کنونی بارسلونا بود. این مساله ای درمورد پول یا اعتبار نبود. سرمایه گذاری در باشگاه کاری بود که به خاطر احساساتم انجام دادم، این احساسات از وضعیت باشگاه در آن زمان ناشی شده بود و حتی با وجود شرایط فعلی نیز این همچنان یک سرمایه گذاری جالب است.

" می خواهم برای باشگاه مفید باشم و می توانم. من به خوبی فوتبال را درک می کنم و می توانم این را اثبات کنم اما هرگز خودم را به کسی تحمیل نخواهم کرد. در حال حاضر به نظر نمی رسد آرسنال به من نیاز داشته باشد اما همچنان بر این باور هستم که آرسنال در هر رقابت تنها باید یک هدف داشته باشد؛ مقام اول و قهرمانی.

" همه نظریه های دیگر فریب کاری در جهت پوشش ضعف ها هستند. من مردی قدرتمند هستم، اگر کسی به کمکم، پولم، دانشم و هرچیزی که متعلق به من است نیاز داشته باشد همواره آماده خواهم بود."

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۹۱/۱۱/۹
به قلم حمید فرازی
دسته‌بندی: مصاحبه
منبع : ESPN
بازدید: ۲,۳۷۲ بار
اشتراک‌گذاری
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
4 - 2
لستر سیتی
لستر سیتی
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۷/۷ ۱۷:۳۰
بازی بعدی آرسنال
آرسنال
آرسنال
VS
پاریس سن ژرمن
پاریس سن ژرمن
لیگ قهرمانان اروپا - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۷/۱۰ ۲۲:۳۰
بازی آغاز شده است
آرسنال - ساوتهمپتون
لیگ برتر
۱۴۰۳/۷/۱۴ ۱۷:۳۰
بورنموث - آرسنال
لیگ برتر
۱۴۰۳/۷/۲۸ ۲۰:۰۰
آرسنال - شاختار دونتسک
لیگ قهرمانان اروپا
۱۴۰۳/۸/۱ ۲۲:۳۰
آرسنال - لیورپول
لیگ برتر
۱۴۰۳/۸/۶ ۲۰:۰۰
نیوکاسل - آرسنال
لیگ برتر
۱۴۰۳/۸/۱۲ ۱۶:۰۰
اینترمیلان - آرسنال
لیگ قهرمانان اروپا
۱۴۰۳/۸/۱۶ ۲۳:۳۰