loading
در حال بررسی درخواست شما
اکنون توان رقابت با همه تیم ها را داریم
اکنون توان رقابت با همه تیم ها را داریم

اکنون توان رقابت با همه تیم ها را داریم


خبرگزاری Arseblog News در مراسم رونمایی از لباس های جدید پوما مصاحبه مفصل و جالبی با میکل آرتتا انجام داد و او به سوالاتی درمورد خرید الکسیس سانچز، جام جهانی، فعالیت باشگاه در بازار نقل و انتقالات، فصل آینده و ... پاسخ داد.


میکل، آرسنال به تازگی خبر جذب الکسیس سانچز را اعلام کرده است، نظرت در این باره چیست؟
واقعاً خوشحالم، همه منتظر چنین خرید بزرگی بوده اند. او بازیکن کاملی است، تجربه، تکنیک و سرعت خوبی دارد. امروز صبح با او ملاقات کردم و بسیار هیجان زده به نظر می رسید، به نظرم او کاملاً آماده خواهد بود.


انگلیسی او چطور است؟
( می خندد ) انگلیسی او عالی نیست ... مثل 99 درصد آمریکای جنوبی ها اما تلاش خواهد کرد. او بسیار علاقه مند بود، هرچند که شاید کمی نگرانی در این مورد وجود داشته باشد اما او مشکلی نخواهد داشت، ما ترکیب بسیار صمیمی و یکدستی داریم و بازیکنان مراقبش خواهند بود. اینجا بچه های اسپانیایی زیادی هستند تا با او صحبت کنند، ما مراقبش خواهیم بود.


چقدر خوب است که انتقال او پیش از رقیبی مانند لیورپول انجام شد؟
درست است، او انتخاب های زیادی داشت و تصمیم گرفت که به ما ملحق شود، این واقعاً باعث افتخار ماست. او سبک آرسنال را دوست دارد؛ زیرا خیلی شبیه چیزی است که در بارسلونا تجربه کرده است.


دیدن اینکه باشگاه با چنین نام بزرگی قرارداد امضا می کند چقدر برای بازیکنان دلگرم کننده است؟
فکر می کنم این یک بیانیه بزرگ از طرف باشگاه است تا در همین ابتدا بگوید ' خیلی خوب، بیایید برویم و یکی از بهترین مهاجمان دنیا را جذب کنیم. ' آن ها او را برای برای آمدن به اینجا متقاعد کردند و ما این کار را انجام داده ایم. خوش شانسیم که آن سرعت و خلاقیت لازمی که او وارد باشگاه می کند را به دست آوریم. نمی توانم صبر کنم!


به نظرت تحرک و سرعت تیم با حضور الکسیس تغییر خواهد کرد؟
به نظرم او سرعت لازم را به تیم اضافه میکند و فکر می کنم فصل گذشته با مصدومیت تئو و اوکسلید چمبرلین فاقد این سرعت بودیم. در آن زمان با کازرولا، ویلشر و ژیرو در خط حمله بازی می کردیم و هر سه آن ها برای گرفتن توپ می آمدند. آرسنال تیمی است که از ضد حملات سریع لذت می برد و ما برای از پا در آوردن تیم ها به این سرعت نیاز داریم. با حضور الکسیس دوباره آن را به دست می آوریم و قدرتمندتر و سرسخت تر خواهیم شد.


آیا این تابستان احساس متفاوتی داشته است، توانسته ای پس از موفقیت در جام حذفی از آن بیشتر لذت ببری؟
بله، وقتی جامی کسب می کنید تابستان متفاوتی می شود. فشار زیادی از روی دوشمان برداشتیم. همچنین مسیری که بازی فینال در آن پایان یافت، 0-2 عقب افتادیم، آن ها باعث شدند که ما واقعاً سخت تلاش کنیم. این تازه باید شروع کار باشد، فکر نمی کنم یک سال موفقیت برای باشگاه فوتبال آرسنال کافی باشد. باید برای چیزهای بزرگ تری هدف گذاری کنیم. به نظرم اکنون ما توان مبارزه با همه تیم ها را داریم و در طول چند سال آینده باید به طور پیوسته شروع به نشان دادن این مساله کنیم.


در ماه می از تمایلت برای مذاکره با باشگاه درمورد تمدید قراردادت گفتی، آیا هیچ پیشرفتی در این زمینه وجود داشته است؟
با سرمربی صحبت کرده ام، او نظر مرا می داند و من هم نظر او را می دانم و مشکلی نداریم، این تمام چیزی است که می توانم بگویم، من نمی توانم شایعات را متوقف کنم اما شما می توانید مطمئن باشید که من در اینجا واقعاً خوشحالم. احساس ارزش میکنم، مسئولیت های زیادی به من داده شده و آن را دوست دارم. تا زمانی که باشگاه به طور متفاوتی درموردم فکر کند در اینجا خوشحالم.


تو در مراسم رونمایی، پیراهن " برای همیشه " ( پیراهن خانگی ) را می پوشی، پس تا رونمایی از لباس بعدی منتظر می مانی... ( برای مدت بیشتری در باشگاه می مانی )
( می خندد ) آرزو می کنم! اگر فقط 20 ساله بودم برای دیدن همه لباس های متفاوت در این اطراف بودم اما این چنین نیست ولی بله در اینجا خوشحالم.


از آنجا که با سرمربی صحبت کرده ای نفر بعدی در لیست خرید چه کسی است؟ چه کسی را جذب می کنیم؟
فکر می کنم کار انتقال یکی دیگر از آن ها انجام شده است، باید ببینیم، فکر نمی کنم همینجا متوقف شود. آن ها اهداف بیشتری دارند اما فکر می کنم بازیکنان به هیچ وجه نباید در آن دخالت کنند؛ زیرا ما وظیفه خودمان را انجام می دهیم، این مربوط به بخش دیگر باشگاه است و آن ها دارند خیلی خوب کار می کنند پس بیایید فقط صبور باشیم.


چه چیزی را در کار کردن با آرسن ونگر دوست داری؟
او مربی ای است که حداکثر توان شما را می خواهد، همچنین مربی خیلی روراستی نیز است. شما می دانید از او چه چیزی یاد می گیرید و دقیقاً می دانید از شما چه می خواهد. اگر منصف و صادق باشید هرگز مشکلی نخواهید داشت.


نظرت درمورد ضربه سر او در ساحل ریو چیست؟
( می خندد ) بله! شگفت زده شدم. او از چیزی که هست جوان تر به نظر می رسد، او مرد بسیار آماده ای است. احتمالاً یکی از آن چند نفری است که می تواند پیراهن های تنگ مناسب بپوشد! درمورد تو ( اشاره به رابی از ArsenalFanTV ) ... مطمئنم نیست!


آرسن هنوز در برزیل حضور دارد درحالی که شما تمرینات پیش فصل را آغاز کرده اید، این مساله باعث نمی شود که تمرینات را جدی نگیرید؟
بله آرسن هنوز آنجاست. فکر می کنم او دوشنبه به تمرینات بازمی گردد، این نشان می دهد که او چقدر عاشق فوتبال است؛ زیرا حتی زمانی که در تعطیلات است نیز به تماشای فوتبال ادامه می دهد. فکر می کنم مربیان بدن ساز با دقت ما را زیر نظر دارند تا ببینند در این پیراهن های تنگ چگونه به نظر می رسیم!


در تمرینات پیش فصل بازیکنان جوان زیادی در کنار شما تمرین می کنند، آیا نامی وجود دارد که بخواهی به او به عنوان یکی از نفراتی که این فصل به میدان خواهند رفت اشاره کنی؟
نمی خواهم اسم ببرم اما چند نفر وجود دارند. آرسنال همواره یکی از بهترین باشگاه های اروپا در تولید بازیکنان جوان بوده است و شما پیش از این چند نفر از آن ها را در دسته تولیدات جدید دیده اید. یکی از آن ها را در لیست اولویتم دارم اما ترجیح می دهم اسمی نبرم، او یک بازیکن در پست شماره 10 است.


از جام حهانی لذت برده ای؟ نظرت درمورد حذف زودهنگام اسپانیا چیست؟
ناامید شدم اما واقعاً نمی توانم از آن ها انتقاد کنم چرا که برای چهار تا شش سال گذشته کاملاً شگفت انگیز بوده اند، چیزی که آن ها به کشور داده اند فوق العاده است. احتمالاً این پایان یک دوره باشد اما پایان " تیکی-تاکا" نیست؛ زیرا اکنون آلمانی ها را داریم که کار بسیار مشابهی انجام می دهند. فکر می کنم همه از تماشای بازی آن ها خیلی لذت برده اند. به نظرم اسپانیا بهترین نسل از هافبک هایی که اروپا تا به حال تولید کرده است را داشت اما به نظر می رسد که آلمانی ها جانشین آن شده اند.


لحظه مورد علاقه ای در این جام داشته ای؟
به عنوان یک اسپانیایی هنوز لحظه مورد علاقه ای نداشته ام! اگر آلمانی ها قهرمان جام شوند لحظه بسیار لذت بخشی خواهد بود و من برای آن ها واقعاً خوشحال خواهم شد.


نظرت درمورد شکست سنگین برزیل در نیمه نهایی چیست؟
برای آن ها احساس تاسف زیادی داشتم. متاسفانه فصل گذشته ما نیز مقابل تیم های بزرگ ناامیدی های مشابهی داشتیم. وقتی که آن ها از شکست رنج می بردند واقعاً برایشان ناراحت بودم به خصوص اینکه مقابل مردم خودشان بودند، این مساله حتی چنین شکستی را سخت تر می کند، فکر می کنم هضم آن برایشان دشوار خواهد بود.


شما چطور با شکست های سنگین مقابل لیورپول و چلسی کنار آمدید؟ آن ها ( برزیلی ها ) باید بسیار مایوس شده باشند اما شما با قهرمانی در جام حذفی بازگشتید...
من هنوز فکر نمی کنم که آن را هضم کرده باشم. به محض اینکه به آن اشاره کردید چیزی در معده ام احساس کردم. در آن لحظه می خواهید گودالی بکنید و داخلش بروید، باعث افتخار باشگاهتان، پیراهن و ... نیستید، بسیار مایوس هستید. اما این مسائل در فوتبال اتفاق می افتد و شما باید آن را بپذیرید و درس بگیرید.


آیا مطمئن هستی که آن درس ها یاد گرفته شده اند؟ آیا برای ورود به فصل آینده خوشبینی؟
بله هستم؛ زیرا از کیفیت، اشتیاق و شخصیتی که داریم آگاهم و به این خاطر که همه بازیکنان وقتی مسائل خوب پیش نمی رفته ذهنیت خوبی از خود نشان داده اند. وقتی همه برنده می شوند، وقتی جام را بالای سر می برید و گفته می شود که شما مرد اصلی هستید این آسان است. زمانی که مردم انتقاد می کنند و شما را زیر سوال می برند آنگاه متوجه می شوید که مردم واقعاً چه انتظاراتی دارند. من به شما می گویم که این گروه کارهای خیلی بزرگی انجام خواهد داد.


فصل گذشته بازی های زیادی را در کنار آرون رمزی انجام دادی، به نظرت او می تواند تا چه اندازه خوب باشد؟
با پیشرفتی که داشته انتظارات زیادی از او خواهد رفت چرا که همه انتظار چیزهای بزرگی دارند... آن فصل ها آسان نیستند. آرون شخصیت و قابلیت انجام دوباره آن را دارد. روشی که در آن تمرین می کند، روشی که در آن خود را آماده می کنند فوق العاده است و اکنون او می داند که یکی از نفرات اصلی تیم است. او باید قوی باشد و بر آن فشار غلبه کند.


بازگشت دوباره آبو دیابی چقدر خوب است؟
او یکی از بازیکنانی است که بیشتر از همه دوستش دارم، برایش بسیار ناراحت بوده ام، او به خاطر مصدومیت هایی که در طول حرفه اش داشته خیلی بدشانس بوده است. وقتی که پس از یک ماه تمرین کردن به او نگاه می کنید برخی از کارهایی که انجام می دهد فوق العاده است. قابلیت فیزیکی او عالی است، اگر بتوانیم این قابلیت را به ترکیب اضافه کنیم فوق العاده خواهد بود.


چند هفته دیگر برای بازی با رد بولز به نیویورک سفر خواهید کرد، آیا مشتاقانه در انتظار اولین تور پیش فصل در آمریکا هستی؟
این این تغییر بزرگی خواهد بود. تابستان گذشته برنامه خیلی شلوغی در پیش فصل داشتیم اما امسال کاملاً آرام است. فکر می کنم آن سه یا چهار روز در نیویورک خیلی خوب باشد، ما مقابل رد بولز بازی می کنیم که آزمون خوبی خواهد بود، امیدوارم از آن لذت ببریم.


و دوباره تیری آنری را ملاقات می کنید...
بله... و تیم کیهیل!


آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۴/۲۱
به قلم حمید فرازی
دسته‌بندی: مصاحبه
منبع : Arseblog News
بازدید: ۲,۰۱۹ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
منچستر یونایتد
منچستر یونایتد
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - اولدترافورد
۱۴۰۳/۲/۲۳ ۱۹:۰۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
3 - 0
بورنموث
بورنموث
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۱۵ ۱۵:۰۰