loading
در حال بررسی درخواست شما
عصری جدید برای آرسنال
عصری جدید برای آرسنال

عصری جدید برای آرسنال

 

این میلیاردر روسی با در اختیار داشتن 30 درصد از سهام آرسنال دومین سهامدار بزرگ باشگاه است اما در هفت سالی که او در حال رقابت با استن کرونکه برای در دست گرفتن کنترل باشگاه بوده هیچ گاه این دو نفر تماسی با یکدیگر نداشته اند.

با این حال عثمانوف نسبت به آرسنال متعهد است و باور دارد که پس از پایان یافتن دوره بی جامی 9 ساله اکنون آینده درخشانی در انتظار توپچی هاست.

اما او از اینکه دوره بی جامی آرسنال طولانی بوده مایوس است و می گوید این مساله به خاطر روش های نادرست مالکین قبلی در تامین منابع مالی برای ساخت ورزشگاه جدید بوده است.

" باشگاه در جایگاه خوبی برای رسیدن به موفقیت است، فکر می کنم با آرسنال یک دوره جدید را آغاز می کنیم که در آن فاتح جام ها می شویم، این مهم ترین مساله برای فوتبال است.

" به نظر من در رابطه با قوانین موجود باشگاه روند تصمیم گیری صحیحی دارد از جمله سیاست انتخاب های آن ها، به خصوص اکنون که قصد خرید بهترین بازیکنان را دارند.

" فکر می کنم برنامه ریزی آرسنال مبتنی بر به دست آوردن یک ورزشگاه جدید بود - تصمیمی که توسط مالکین قبلی اتخاذ شد. بودجه لازم برای این کار با وام گرفتن تامین شد که از بین سایر منابع از طریق درآمد حاصل از روز مسابقه باز پرداخت می شد.

" روش دیگری نیز برای انجام آن وجود دارد؛ وقتی سهامداران تمام دارایی ها را خریداری می کنند و به باشگاه کمک می کنند، در نتیجه این دارایی های بدون بدهی قادر به درآمد زایی برای باشگاه هستند. همیشه به خود سهامداران بستگی دارد که کدام مدل را برای اجرا شدن انتخاب کنند.

" هیئت مدیر و سهامداران اصلی در آن زمان گزینه بدهی را انتخاب کردند که آرسنال را تقریباً تا 10 سال بدون کسب جام داخلی یا لیگ قهرمانان پیش برد. اولین جام اخیراً در سال دهم کسب شده است.

" به خاطر این انتخاب آن ها بهترین بازیکنانشان را فروختند و قادر به خرید بازیکنان درجه یک نبودند. اکنون این مشکلات پایان یافته و تیم در وضعیت خوبی قرار دارد، امور مالی باشگاه در مسیر درستی است و باور دارم که آرسن ونگر و مدیر اجرایی باشگاه ایوان گازیدیس آن ها را به درستی مدیریت خواهند کرد."


اگرچه ثروت شخصی عثمانوف 60 ساله حتی از رومن آبراموویچ مالک چلسی نیز فراتر است اما او می گوید که اگر کنترل باشگاه را به دست بگیرد روشی شبیه به آبراموویچ و یا شیخ منصور ( مالک منچستر سیتی ) نخواهد داشت:

" من روش خودم را اجرا خواهم کرد نه روش رومن آبراموویچ یا شیخ منصور، با تمام احترامی که برای این دو نفر قائلم.

" زمانی که سهام خریدم در آرسنال سرمایه گذاری کردم. بدیهی است که اگر باشگاه نیاز به پول داشته باشد من آماده ام تا گزینه های مختلف را بررسی کنم، به نظر من در حال حاضر باشگاه چشم انداز فوق العاده ای دارد و این به سرمایه گذاری اضافی نیازی ندارد."


عثمانوف در گذشته برخی از تصمیمات باشگاه مانند فروش رابین ونپرسی به منچستر یونایتد را علناً مورد انتقاد قرار داده بود اما تاکید می کند:

" من هرگز چیز بدی درمورد باشگاه یا شخص خاصی نگفتم، آنچه که به نظرم می توانیم انجام دهیم را گفتم - نه بهتر - بلکه کارآمدتر.

" همچنین می خواهم بر نقش کادر مربیگری تیم نیز تاکید کنم، زمانی که باشگاه کمبود مالی قابل توجهی داشت در آن زمان آن ها بهترین چیزهایی که می توانستند را به دست آوردند."


همچنین او درمورد رابطه اش با کرونکه و اینکه تا با حال هیچ گونه گفتگویی بین آن ها وجود داشته است یا نه می گوید:

" من رابطه گرم و خوبی با تعدادی از اعضای هیئت مدیره دارم، اما با آقای کرونکه هیچ گفتگوی مستقیمی نداشته ام. کسانی که کنترل باشگاه را در دست دارند باشگاه را اداره می کنند، گروهی آقای کرونکه کنترل باشگاه را در دست دارد و روزانه مدیریت را کنترل می کند.

" من 30 درصد سهام آرسنال را در اختیار دارم بنابراین موفقیت هیئت مدیره موفقیت سهامداران نیز است."


وقتی از عثمانوف پرسیده شد که آیا به اندازه قبل نسبت به سرمایه گذاری خود در آرسنال متعهد می ماند پاسخ داد:

" بله، برنامه ای برای خروج از باشگاه ندارم. موفقیت آرسنال آرزوی من است و امیدوارم که آن ها فاتح جام ها شوند."

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۵/۱۵
به قلم حمید فرازی
دسته‌بندی: مصاحبه
منبع : Sky Sports & GOAL
بازدید: ۱,۱۶۷ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
تاتنهام
تاتنهام
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - تاتنهام هاتسپر
۱۴۰۳/۲/۹ ۱۶:۳۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
5 - 0
چلسی
چلسی
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۴ ۲۲:۳۰