loading
در حال بررسی درخواست شما
مصاحبه مفصل مرد یخی
مصاحبه مفصل مرد یخی

مصاحبه مفصل مرد یخی


آلن اسمیت مهاجم سابق آرسنال مصاحبه مفصلی را با برگکمپ انجام داده که در زیر آن را می خوانیم.

اولین بار که دنیس را دیدم شرایط کاملا متفاوتی داشتیم، در تابستان سال 1995 من به خاطر مصدومیت زانو مجبور به کنار گذاشتن فوتبال بودم و به تمرین تیم رفته بودم تا با بقیه خداحافظی کنم.

اگر آن روز من احساس بدی داشتم خرید جدیدمان که قرار بود جای مرا پر کند خوشحال بود، من به او گفتم:

"برایت بهترین آرزوها را دارم دنیس، امیدوارم همه چیز برای تو خوب پیش برود."

حالا که به دوران او در آرسنال نگاه می کنیم باید بگوییم که او کار خودش را خوب انجام داده است.

او 11 سال با آرسنال بود و در این مدت به جز افتخارات فردی اش سه قهرمانی در لیگ برتر و چهار قهرمانی جام حذفی را با تیم به دست آورد.

از زمان جدایی دنیس در سال 2006 آرسنال موفق به کسب هیچ جامی نشده است و دنیس معتقد است نباید به خاطر این بی جامی ونگر را سرزنش کرد اما بر این باور است که در ترکیب تیم مشکلاتی اساسی از نظر روحی و روانی وجود دارد.

او می گوید:

"احساس می کنم اکثر بازیکنان یک جور هستند، در حالی که باید تنوع بیشتری داشته باشید. شما به چند شخصیت بزرگ نیاز دارید تا بتوانند تیم را هدایت کنند، چه در تمرین و چه در روز مسابقه.

همچنین شما باید بازیکنانی داشته باشید که بتوانند با گلزنی خود تفاوت ایجاد کنند، فکر نمی کنم آنها به اندازه کافی بازیکنان این چنینی داشته باشند.

به خط میانی نگاه کنید و با خط میانی زمان ما مقایسه کنید، ما لیونبرگ، پیرس و ری پارلر را داشتیم و هر وقت یک بازیکن در شرایط خوبی نبود یکی دیگر به خوبی جای او را پر می کرد.

شما نمی توانید روی یک یا دو بازیکن تکیه کنید، زمانی می رسد که آنها نیاز به استراحت دارند و شما باید بازیکن دیگری را جایگزین کنید."

دنیس در مورد رابین ونپرسی هموطن خود که این روزها گلهای زیادی هم به ثمر رسانده گفت:

"راستش هنوز هم ترجیح می دهم رابین را در پستی عقب تر و پشت مهاجم اصلی تیم ببینم چون آن موقع او می تواند کارهایی که بلد است را انجام دهد، از نظر من او در آن پست بهتر کار خواهد کرد، ولی به هر حال او اکنون به خوبی در پست مهاجم نوک بازی می کند و شما نمی توانید مربی را به خاطر بازی دادن به او در این پست سرزنش کنید."

جدای از نظرات او در مورد رابین شاید خیلی از هواداران آرسنال با نظرات برگکمپ که در زیر می خوانیم موافق نباشند.

"بعضی اوقات شما باید به جای تفکر پاس دادن تفکر برد داشته باشید، شک دارم که در بین بازیکنان آرسنال این روحیه به اندازه کافی وجود داشته باشد، اینکه روحیه و نگرش تیم چیزی مهمتر از پاسکاری های زیاد باشد.

نمی دانم این به خاطر این است که روحیه انگلیسی در تیم از بین رفته یا نه، ما این روحیه را با چهار مدافع خود داشتیم که این توانایی را از نظر روانی داشتند و می گفتند حالا این بازی برای ماست.

بعضی مواقع بازیهای آرسنال را می بینم و آنها همیشه با یک سبک بازی می کنند و قابل پیش بینی هستند.

باید بگویم که آنها بازیکنان فوق العاده ای هستند اما بعضی مواقع شما به چیزهای بیشتری هم نیاز دارید."

در مورد ونگر چی؟ آیا برگکمپ انتظار دارد ونگر برای مدت بیشتری در تیم بماند؟

"بله، من اینجوری فکر می کنم چون شناختی که من از او دارم بیانگر این است که او یک برنده است و نمی تواند به همین سادگی تیم را ترک کند.

او اینگونه فکر می کند که هنوز کارش در آنجا تمام نشده است، او می خواهد دوباره تیم را به سطح بالایی برساند و با تیم موفق شود پس من فکر می کنم او می ماند و تمام تلاش خودش را می کند تا قبل از رفتن به اهداف خودش برسد.

من 11 سال با آرسن کار کردم و پستی و بلندی های زیادی داشتیم، بعضی مواقع خوب کار می کنید و بعضی مواقع باید از اول شروع کنید و پس از آن دوباره خوب کار می کنید، اما اکنون مساله این است که او در هیچ جامی قهرمان نمی شود.

این چیزی است که در موردش حرف زدم، بعضی اوقات شما باید با نشان دادن یک شخصیت و نگرش تیمی مناسب چیزی برنده شوید تا دوباره تیم به شرایط خوبی برسد.

در حال حاضر شرایط اینگونه رقم نمی خورد و به نظر می رسد در حال در جا زدن هستیم اما من نمی گویم اینها به خاطر ونگر است چون او فوق العاده کار کرده و هنوز هم برای باشگاه فوق العاده است.

او بازیکنان جوان را می آورد و آنها را با قیمتهای بالایی می فروشد، او از نظر مالی عالی کار کرده است."

دنیس در مورد روزهای خوبی که در آرسنال داشته هم صحبتهایی انجام داده.

"هر چه بیشتر به آن روزها فکر می کنم بیشتر به عظمت آن پی می برم.

می دانستیم که یک تیم فوق العاده هستیم، می دانستیم اگر به زمین برویم می توانیم تفاوت را رقم بزنیم و اعتقاد داشتیم هیچکس نمی تواند ما را شکست دهد.

این غرور نبود، این احساسی بود که داشتیم.

در مورد تیری هانری هم به همین شکل، شما فقط باید توپ را به او می رساندید و او بقیه کارها را خودش انجام می داد، یادم می آید وقتی پاتریک ویرای جوان بین دو نیمه به زمین آمد و اولین بازی خودش را برای تیم انجام داد به تنهایی سرنوشت بازی را عوض کرد.

هفته گذشته من و پاتریک در مورد آن روزها صحبت می کردیم، همه چیز خیلی خاص بود."


آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
به قلم حسین محمودی
دسته‌بندی: مصاحبه
منبع : Telegraph
بازدید: ۲,۰۷۵ بار
اشتراک‌گذاری
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
2 - 0
پاریس سن ژرمن
پاریس سن ژرمن
لیگ قهرمانان اروپا - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۷/۱۰ ۲۲:۳۰
بازی بعدی آرسنال
آرسنال
آرسنال
VS
ساوتهمپتون
ساوتهمپتون
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۷/۱۴ ۱۷:۳۰
بورنموث - آرسنال
لیگ برتر
۱۴۰۳/۷/۲۸ ۲۰:۰۰
آرسنال - شاختار دونتسک
لیگ قهرمانان اروپا
۱۴۰۳/۸/۱ ۲۲:۳۰
آرسنال - لیورپول
لیگ برتر
۱۴۰۳/۸/۶ ۲۰:۰۰
نیوکاسل - آرسنال
لیگ برتر
۱۴۰۳/۸/۱۲ ۱۶:۰۰
اینترمیلان - آرسنال
لیگ قهرمانان اروپا
۱۴۰۳/۸/۱۶ ۲۳:۳۰