loading
در حال بررسی درخواست شما
پلوا در آرسنال رویای خود را به واقعیت تبدیل کرده است
پلوا در آرسنال رویای خود را به واقعیت تبدیل کرده است

پلوا در آرسنال رویای خود را به واقعیت تبدیل کرده است

ویکتوریا پلوا در سن هفده سالگی فکر می‌کرد بازی با پسران در باشگاه DSV Concordia در شهر دلفت آینده او خواهد بود. شش سال بعد، این بازیکن ملی پوش هلندی در آرسنال، یکی از بهترین باشگاه‌های دنیا، رویای دخترانه خود را به واقعیت تبدیل کرده است. با او درباره پیشرفتش و دم کردن چای برای ویویان میدما و … صحبت می کنیم.

پلوا همیشه در زندگی شگفت زده است. واقعاً به تغییرات علاقه‌ای ندارد. "همیشه فکر می‌کردم که در دلفت زندگی خواهم کرد. وقتی به آمستردام نقل مکان کردم، فکر کردم: اینجا هم خوبه. اکنون در لندن هستم و فکر می‌کنم: این هم خیلی خفن است. اطلاعاتم بیشتر شده و این موضوع رو دوست دارم."

در ماه‌های اولیه‌اش در لندن، پلوا متوجه خیلی چیزا شده است، می‌گوید: "انگلیسی‌ها صبحانه رو با لوبیا می‌خورند و واقعاً همینطور هستند. او با شگفتی در صدایش این را می‌گوید. بله، چای انگلیسی نباید خیلی شیر داشته باشد. جاده‌ها در هلند همیشه بهتر از انگلستان بوده‌اند."

به عنوان یک نوجوان، پلوا هرگز تصور نمی‌کرد که بعدها درباره زندگی جدید خود به عنوان بازیکن آرسنال صحبت کند. در مورد بازی در مقابل 21 هزار تماشاگر در لیگ قهرمانان در برابر بایرن مونیخ در ورزشگاه امارات، همانطور که هفته گذشته به عنوان بازیکن ثابت حضور داشت، "این در واقع رویای دخترانه‌ای است که به واقعیت تبدیل شده است."

از شش سالگی تا شانزده سالگی، پلوا با پسران باشگاه آماتور DSV Concordia از دلفت بازی کرد. دختر یک پدر هلندی و مادر بلغاری‌، هفته‌ای دو بار تمرین می‌کرد. در سن چهارده سالگی یکبار به تیم ملی جوانان راه یافت، اما بعد از آن محو شد.

یکبار من در کافه نشسته بودم و فکر کردم: "این زندگیمه. هفته‌ای دو بار تمرین می‌کنم، یک بار بازی می‌کنم و به مدرسه می‌روم. من هفده سالم بودم." دن هاگ او را پیدا کرد و از آن به بعد همه سریع‌تر پیش رفت.

پس از سه سال با دن هاگ، آژاکس آمد و پس از 3.5 سال در آمستردام، آرسنال، یکی از بزرگترین باشگاه‌های دنیا، به دنبال پلوا بود. در همین مدت، او در جام جهانی 2019، بازی‌های المپیک 2021 و جام ملت‌های اروپا 2022 برای ترکیب تیم ملی هلند انتخاب شد. همچنان تحصیل می‌کرد و به آموختن رشته ریاضیات فنی دانشگاه دلفت می پردازد.

پلوا در ابتدا به آرسنال جواب منفی داد.

اگر بستگی به پلوا داشت، کارها با سرعت بسیار بیشتری پیش می‌رفت. در تابستان گذشته،  می‌خواست آژاکس را ترک کند. "به خودم قول داده بودم که سه سال در آژاکس بازی کنم و بعد از آن بروم. من می‌خواستم در سطح بالاتری بازی کنم. همچنین فکر می‌کردم که برای آن آماده هستم." آرسنال قبول نکرد اما میدیما فوق ستاره هلندی آرسنال به مدیریت باشگاه فشار می آورد "ویویان هم فکر می کرد که پس از جام ملت‌های اروپا باید یک قدمی برداشته شود."

بازی های لیگ قهرمانان اروپا، مصاف آژاکس مقابل آرسنال در ماه سپتامبر باعث تغییراتی شد. تیم آمستردامی در دور پلی آف  به سختی توسط باشگاه انگلیسی حذف شد و پلوا در هر دو بازی تأثیر زیادی گذاشت. در آرسنال، هافبک و مهاجمان این تیم مصدوم شدند، از جمله میدما.

آرسنال به پلوا درباره پیوستن به توپچی ها پیشنهاد داد، اما او موضع خود را حفظ کرد. بیش از دو ماه زمان نیاز داشت تا قبول کند. " فکر کردم در پنجره زمستانی، هیچ کسی در بین بازیکنان زنان جابجا نمی شود، برای همین اولین پاسخ من به آرسنال منفی بود. همچنین با توجه به نزدیک بودن جام جهانی تابستان آینده، نیاز به بازی منظم هم داشتم."

او شک و تردید خود را با سرمربی ملی هلند، آندریاس یانکر بررسی کرد. همچنین با دنیل ون د دنک، هم‌تیمی اش در تیم ملی صحبت کرد که از سال 2015 تا 2021 برای آرسنال بازی می‌کرد. "دن گفت: تنها کاری که باید بکنی، این است که آن را انجام دهی! در نهایت فکر کردم: چرا نه؟ ما تقریباً هر سال یک تورنومنت برگزار می‌کنیم، پس کی باید بروم؟ تصمیم من در ماه گذشته گرفته شد."

پلوا در آرسنال رویای خود را به واقعیت تبدیل کرده است: 'فکر می‌کردم همیشه در دلفت باقی می‌مانم'

در ژانویه، او با باشگاه رویایی خود در لندن قرارداد امضا کرد. "همیشه می‌خواستم به آرسنال بروم. این علاقه از کجا می‌آید؟ ما همیشه هنگامی که به تعطیلات به لندن سفر می کردیم، به ورزشگاه هم می‌رفتیم. همچنین فکر می‌کنم عالی است که دن، آنوک هوگندیک، ویویان، جیل رود و ساری ون وینندال در این باشگاه بازی کرده‌اند. همه بازیکنان عالی هستند. من می‌خواستم در آن لیست قرار بگیرم."

آب‌گرمکن خراب شد و مراقبت از میدما

انتقال به لندن بسیار آشفته بود. در روزهای اول در خانه جدیدش، آب‌گرمکن خراب شد. او مجبور شد تا تخت خود را در سرمای زیادی سرهم کند. سپس آب از توالتش پاشید و فرش خیس شده بود.

پلوا به مدت یک ماه اجازه خوابیدن در خانه میدما را گرفت. او از این بازیکن هلندی که جام جهانی را به دلیل مصدومیت از دست داده است قدردانی می کند "خوب بود که همدیگر را داشتیم. می‌توانستم کمی مراقبش باشم چون زیاد نمی‌توانست کاری بکند. تازه عمل کرده بود. و هم‌تیمی‌ها هر روز به دیدنش می‌آمدند. من هم با آن‌ها صحبت می‌کردم و بهتر می شناختمشون." پلوا برای همه چای درست می‌کرد.

اکنون خانه او کاملاً منظم شده است و پلوا با آرامش به تمرینات آرسنال می‌رود. ماه‌های اولیه او در لندن از انتظاراتش بیشتر بوده‌اند. بازیکن دلفت به عنوان یک وینگر راست، به دلیل آسیب دیدگی بسیاری از بازیکنان، بسیاری از دقایق را در زمین بازی می‌گذراند. این بازیکن با ۳۲ بار حضور در تیم ملی هلند طرفداران زیادی دارد.

پلوا در آرسنال رویای خود را به واقعیت تبدیل کرده است: 'فکر می‌کردم همیشه در دلفت باقی می‌مانم'

با خودم گفتم: "در 6 ماه اول راحت باش و ببین کارها چطور پیش می‌رود. فکر می‌کردم هر از چند گاهی یک بازی در لیگ انجام می‌دهم. اما نقطه شروع بازی در لیگ قهرمانان در ورزشگاه امارات بود، که فکرشم نمی کردم."

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱/۱۷ ۱۳:۲۵
به قلم میلاد بهرام
دسته‌بندی: مصاحبه
منبع : مطبوعات هلند
بازدید: ۳۷۷ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
آرسنال
آرسنال
VS
چلسی
چلسی
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۴ ۲۲:۳۰
بازی قبلی آرسنال
ولوز
ولوز
0 - 2
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - مولینکس
۱۴۰۳/۲/۱ ۲۲:۰۰