loading
در حال بررسی درخواست شما
آخرین بازیکن آرسنال در هایبری هنوز در ۴۴ سالگی بازی می‌کند!
آخرین بازیکن آرسنال در هایبری هنوز در ۴۴ سالگی بازی می‌کند!

آخرین بازیکن آرسنال در هایبری هنوز در ۴۴ سالگی بازی می‌کند!

تقریبا ۱۸ سال از آخرین بازی آرسنال در خانه تاریخی خود، هایبری می‌گذرد، اما با کمال تعجب، هنوز یک ستاره سابق توپچی‌ها که در این ورزشگاه بازی کرده، بازنشسته نشده است.

خانه سابق آرسنال، هایبری، شاهد درخشش تعدادی از ستارگان نمادین در چمن مقدس خود بود.

وقتی هواداران توپچی‌ها به گذشته نگاه می‌کنند، معمولا به پاتریک ویرا، تیری آنری و دنیس برکمپ فکر می‌کنند. این سه نفر و اکثر هم‌تیمی‌های سابقشان در آرسنال، مدت‌هاست که از دنیای فوتبال خداحافظی کرده‌اند.

با این حال، انگار کسی به یونیچی ایناموتو نگفته که باید کفش‌هایش را آویزان کند. این بازیکن سابق تیم ملی ژاپن هنوز در سن ۴۴ سالگی بازی می‌کند و پس از بازنشستگی الکس سانگ، هم‌تیمی سابق خود، تنها ستاره‌ای است که در هایبری بازی کرده و هنوز در حال بازی است.

او در حال حاضر در تیم نانکاتسو اس سی در لیگ پنجم ژاپن بازی می‌کند، پس از اینکه در سال ۲۰۱۰ از رن فرانسه به کشورش بازگشت. اگر بخواهیم به آغاز دوران حرفه‌ای او برگردیم، ایناموتو یک خرید شوکه‌کننده برای توپچی‌ها بود.

این هافبک در گامبا اوزاکا درخشید و سپس در تابستان ۲۰۰۱ با قیمتی حدود ۳.۵ میلیون پوند توسط آرسنال جذب شد. او با ۱۸ بازی ملی برای تیم ملی ژاپن، یکی از با استعدادترین بازیکنان آسیایی در فوتبال جهان بود.

انتقال او با هیجان زیادی همراه بود. آرسن ونگر، سرمربی افسانه‌ای آرسنال در آن زمان گفت: "من معتقدم ایناموتو بازیکن هوشمندی است، او جوان است و یکی از بازیکنانی است که قدرت فیزیکی لازم برای رقابت در لیگ برتر را دارد."

از سوی دیگر، ایناموتو مشتاق بود برای تیم جدیدش بازی کند. او گفت: "من قبلا هرگز در خارج از کشور زندگی نکرده‌ام، بنابراین بسیار هیجان‌زده هستم. این یک چالش بزرگ برای من است. احساس فوق‌العاده‌ای دارم و بسیار خوشحالم که اینجا هستم. من هنوز چیز زیادی درباره آرسنال نمی‌دانم، اما نمی‌توانم صبر کنم تا یاد بگیرم."

هیجان همچنین در کشورش قابل لمس بود. شینسوکه کوبایاشی، خبرنگار آن زمان روزنامه کیودو در انگلیس، این جوان را با کاپیتان سابق سه شیرها مقایسه کرده بود.

او گفت: "به دیوید بکهام فکر کنید، سپس آن را دو برابر کنید. یونیچی بسیار بزرگ است. مردم می‌خواهند همه چیز را درباره یونیچی بدانند. هر کاری که او انجام می‌دهد و هر کجا می‌رود، کیودو آن را دنبال می‌کند."

متأسفانه، همه چیز برای ایناموتو خوب پیش نرفت. او تنها در چهار بازی برای آرسنال به میدان رفت که هیچ کدام در لیگ برتر نبود.

این هافبک در پایان فصل ۲۰۰۱/۲۰۰۲ بدون دریافت هیچ پولی اجازه خروج پیدا کرد. ونگر در توضیح دلیل مشکل ایناموتو در آرسنال گفت: "او چیزی را از دست داد. او کیفیت پایه را داشت اما در جنبه فیزیکی، استقامت، برای تبدیل شدن به یک هافبک باکس تو باکس در لیگ برتر کمبود داشت.

"همچنین در آن زمان او کمی به توانایی های خود شک داشت، زیرا ایناموتو فوتبالیست بسیار خوبی بود، اما هنوز در دوره ای بود که بازیکنان ژاپنی احساس نمی‌کردند در سطح بقیه جهان باشند."

جالب اینجاست که ایناموتو بلافاصله پس از جدایی از آرسنال درخشید. او برای تیم ملی ژاپن در جام جهانی ۲۰۰۲ انتخاب شد و در چهار بازی برای سامورایی‌ها دو گل زد و برای اولین بار به مرحله حذفی رسید.

ایناموتو به سرعت توسط فولهام جذب شد و هنوز هم در کراون کاتج با احترام یاد می‌شود - هت تریک مقابل بولونیا در فینال جام اینترتوتو ۲۰۰۲ از جمله برجسته ترین کارهای اوست. او تا سال ۲۰۰۷ در انگلیس ماند و برای وست بروم و کاردیف بازی کرد.

سپس حرفه او کمی تغییر مسیر داد و در تیم‌های گالاتاسرای، اینتراخت فرانکفورت و رن بازی کرد. به نظر می‌رسید او آماده است تا با انتقال به کاوازاکی فرونتال در سال ۲۰۱۰ به ژاپن بازگردد و دوران بازیگری خود را به پایان برساند.

اما ۱۳ سال بعد، او هنوز قوی است. ایناموتو از آن زمان تاکنون در لیگ‌های ژاپن با کونسادول ساپورو و ساگامیهارا بازی کرده است، قبل از پیوستن به نانکاتسو. در حالی که ممکن است به دوران ناموفق خود در آرسنال فکر کند، اما حداقل افتخار این را دارد که آخرین ستاره‌ای باشد که در هایبری بازی کرده و هنوز بازی می‌کند.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۵/۲ ۲۱:۱۳
به قلم عباس رضایی
دسته‌بندی: دیگر رسانه‌ها
منبع : Internet
بازدید: ۹۸ بار
اشتراک‌گذاری
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
3 - 1
ساوتهمپتون
ساوتهمپتون
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۷/۱۴ ۱۷:۳۰
بازی بعدی آرسنال
بورنموث
بورنموث
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - دین کورت
۱۴۰۳/۷/۲۸ ۲۰:۰۰
آرسنال - شاختار دونتسک
لیگ قهرمانان اروپا
۱۴۰۳/۸/۱ ۲۲:۳۰
آرسنال - لیورپول
لیگ برتر
۱۴۰۳/۸/۶ ۲۰:۰۰
نیوکاسل - آرسنال
لیگ برتر
۱۴۰۳/۸/۱۲ ۱۶:۰۰
اینترمیلان - آرسنال
لیگ قهرمانان اروپا
۱۴۰۳/۸/۱۶ ۲۳:۳۰