loading
در حال بررسی درخواست شما
آمار جوانترین توپچی ها
آمار جوانترین توپچی ها

آمار جوانترین توپچی ها


وقتی که سرژ نبری چهارشنبه شب به بازی آمد،چهلمین بازیکن زیر 18 ساله بود که در تاریخ آرسنال در تیم اصلی بازی کرده است.

مهاجم آلمانی با 17 سال و 74 روز سن،در واقع دوازدهمین بازیکن جوان باشگاه بوده است و در مجموع بازیکن شماره ی 809 باشگاه بوده که در تیم اصلی بازی کرده است.

به طور کلی 40 بازیکن 16 و 17 ساله برای تیم اصلی بازی کرده اند که 21 نفر (51.2%) از آنها زیر نظر آرسن ونگر بوده اند.

جام اتحادیه به ویژه اخیرا مهمترین زمان بازیکنان جوان برای نشان دادن خودشان بوده است.از 21 بازیکنی که آرسن ونگر به آنها فرصت بازی داده است به جز 3 نفر،همه اولین بازی خودشان را برای تیم اصلی در جام اتحادیه انجام داده اند.

آن 3 بازیکن استثنا جک ویلشر،تئو ولکات [که هر دو در لیگ جزیره بازی کرده اند] و آرون رمزی که تنها کسی در باشگاه است که اولین بازی خودش را برای تیم در لیگ قهرمانان انجام داده،هستند.

پیش از آمدن آرسن ونگر تنها جان ودوارد اولین بازی خودش را در جام اتحادیه انجام داده و سایر بازیکنان اولین بازیشان در لیگ برتر بوده است.

در حالی که انتخاب رقابت ها برای فرصت دادن به جوانان در طول سالها ممکن است تغییر کند اما به نظر می رسد در مورد محلی که سرمربی تیم به آنها فرصت اولین بازی را می دهد بدون تغییر مانده باشد.25 نفر (62.5%) از بازیکنان این لیست اولین بازیشان را در خانه ی حریف برگزار کرده اند و 15 نفر آنها در خانه آن را انجام داده اند.

 [تصویر: lagcuxuvjrsgdzjsdr5.jpg][تصویر: 17oi9vw214m7vcgj1oci.jpg][تصویر: wvm51ntxxqtogaqqmjuj.jpg][تصویر: uang8fdtldxclgjztgki.jpg]
.
بنابراین این سوال پیش می آید که این پدیده ها در ابتدای دوران حرفه ایشان در آرسنال چگونه بوده اند؟با نگاهی گذرا به این لیست باید گفت که به طور کلی این جواب،خیلی خوب است.

در بین بازیکنان نام برده شده 3 بازیکن که تمام دورانشان را در آرسنال بوده اند (تونی آدامز،دیوید اولری،جرج آرمسترانگ) و بهترین گلزن سابق باشگاه (کلیف باستین) و همچنین دو عضو دیگر از باشگاه صدتایی ها (جان رادفورد و رگ لویز) حضور دارند.

بازیکنانی که هنوز در حال بازی کردن هستند،سسک فابرگاس،جک ویلشر،تئو ولکات و آرون رمزی بازیکنانی اند که فرصت زیادی برای بازی دارند و آینده ی خوبی برایشان به نظر می رسد.

بدون احتساب نبری،39 بازیکن دیگر که در سن 16 و 17 سالگی آغاز به کار کرده اند و همراه با بازیکنانی که در باشگاه حضور دارند به طور میانگین 143.2 بازی برای تیم اصلی انجام داده اند.

این تعداد بازی به طور میانگین 2 برابر بازیکنان معمولی از 809 بازیکن آرسنال است.هرکدام از آنها تقریبا 74.4 بازی انجام داده اند.

در مورد گل هایی که زده شده،هرکدام از 39 بازیکن لیست 24.4 گل به ثمر رسانده اند که به طور متوسط بسیار مطلوب است.این آمار هم تقریبا 2 برابر آمار گلزنی بازیکنان معمولی باشگاه است.(10.7 گل برای هر بازیکن)

در بین تمامی بازیکنانی که در سن 16/17 سالگی اولین بازی را انجام داده اند تنها آنتونی استوکس بوده که به جز بازی اول دیگر برای تیم اصلی بازی نکرده است.

مهاجم ایرلندی 17 سال و 92 روزه تنها 2 دقیقه در پایان مسابقه برابر ساندرلند در اتحادیه 2005 بازی کرده است.او بعد ها در سال 2007 به ساندرلند پیوست و در حال حاضر او با 24 سال سن برای قهرمان لیگ اسکاتلند،سلتیک بازی می کند.او سیزدهمین بازیکن این لیست است.

[تصویر: gun__1348746223_btn_bebut.png?ic=adeb53T]



[تصویر: gun__1348746234_btn_bebut_bar.png?ic=cb736bT]

هنگامی که تامی مید در سال 1895 اولین بازی خودش را برابر لستر فوز انجام داد به نخستین بازیکن 17 ساله ی باشگاه تبدیل شد.این مهاجم 7 گل در 14 بازی به ثمر رساند.او به تاتنهام انتقال یافت و جوانترین بازیکن باشگاه باقی ماند تا زمانی که کلیف باستین اولین بازی خودش را برابر اورتون در 5 اکتبر 1929 انجام داد.

او به (The Boy Bastin) ملقب بود که تا پیش از 23 سالگی 100 گل به ثمر رساند و در مجموع 178 گل برای آرسنال زد و به مدت 50 سال رکورد دار باشگاه بود.او اولین بازیکنی بود که لیگ و جام حذفی و اتحادیه را با وجود اینکه نوجوان بود به دست آورد.

در دهه 1950 گری وارد اولین بازیکن جوان آرسنال در زمین جدیدش شد.این بازیکن وینگر در شروع فصل 1953/54 اولین بازیش را برابر هادرزفیلد انجام داد.او پیش از آنکه سرباز شود و به ارتش برود 10 گل در 84 بازی به ثمر رساند.این بازیکن بعدها برای لیتون اورینت و کمبریج سیتی توپ زد و سپس بانکدار شد.

رکورد خوب او تا پیش از آن که جرمن پننت از ناتس کانتی به آرسنال بیاید تقریبا نیم قرن به طول انجامید.این بازیکن وینگر با 16 سال و 319 روز در طول بازی با میدلزبورو در مرحله ی چهارم جام اتحادیه اولین بازیش را انجام داد.آن بازی بیشتر از سه و نیم سال پیش از اولین بازی او در لیگ جزیره بود که او در آن برابر ساوتهمپتون هت تریک کرد.او به بیرمنگهام سیتی رفت و حالا در استوک بازی می کند.

در حال حاضر رکورد جوانترین بازیکن باشگاه در اختیار سسک فابرگاس است.او در تابستان 2003 به آکادمی آرسنال ملحق شد.او مدت زمان زیادی برای اولین بازیش در تیم اصلی صبر نکرد.در 23 اکتبر 2003 نام او در فهرست اولیه ی بازی با روتردام یونایتد در مرحله ی سوم جام اتحادیه در هایبری بود.فابرگاس که بعد از 85 دقیقه از بازی خارج شد توانست در آن بازی یک پنالتی برای توپچی ها بگیرد.

فابرگاس در مرحله ی بعد مسابقات در برابر ولوز گلزنی کرد و با 16 سال و 212 روز جوانترین گلزن تاریخ باشگاه شد.بعدها او 300 بازی برای آسنال انجام داد و 7 گل به ثمر رساند.او در سال 2001 به باشگاه کودکی اش بارسلونا بازگشت و یک قهرمانی جام جهانی و 2 قهرمانی اروپا را در کارنامه دارد.

[تصویر: ypfj2jqjcddhlhpmbgmr.jpg]

September 27, 2012

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۹۱/۷/۶
به قلم مصطفی کاظمی
دسته‌بندی: دیگر خبرها
منبع : Arsenal.com
بازدید: ۲,۶۷۹ بار
اشتراک‌گذاری
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
2 - 0
پاریس سن ژرمن
پاریس سن ژرمن
لیگ قهرمانان اروپا - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۷/۱۰ ۲۲:۳۰
بازی بعدی آرسنال
آرسنال
آرسنال
VS
ساوتهمپتون
ساوتهمپتون
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۷/۱۴ ۱۷:۳۰
بورنموث - آرسنال
لیگ برتر
۱۴۰۳/۷/۲۸ ۲۰:۰۰
آرسنال - شاختار دونتسک
لیگ قهرمانان اروپا
۱۴۰۳/۸/۱ ۲۲:۳۰
آرسنال - لیورپول
لیگ برتر
۱۴۰۳/۸/۶ ۲۰:۰۰
نیوکاسل - آرسنال
لیگ برتر
۱۴۰۳/۸/۱۲ ۱۶:۰۰
اینترمیلان - آرسنال
لیگ قهرمانان اروپا
۱۴۰۳/۸/۱۶ ۲۳:۳۰