loading
در حال بررسی درخواست شما
قهرمانان هتریک آرسنال
قهرمانان هتریک آرسنال

قهرمانان هتریک آرسنال


هتریک روز شنبه توسط رابین فن پرسی دویست و بیست و ششمین هتریک در تاریخ باشگاه و سی و دومین هتریک در دوران آرسن ونگر است.
این سومین هتریک فان پرسی برای آرسنال بود و او یکی از 97 بازیکنی بود که توپ را در پیراهن خود قرار میداد.
همچنین هفتمین هتریک در استادیوم امارات بود که دیگر هتریک کننده ها عبارتند از: آدبایور ، بنتر(2بار)، ولکات و کارلوس ولا و این بدین معناست که به ازای هر 23.3 بازی در امارات یک هتریک وجود داشته و این به آماره کلی باشگاه که به ازای هر 22.9 بازی یک هتریک است بسیار نزدیک می باشد.

اولین هتریک در استادیوم امارات توسط امانوئل آدبایور در تاریخ 22 سپتامبر 2007 و در برد پنج بر صفر مقابل دربی کانتی در لیگ برتر بدست آمد. البته جی سیمپسون هم اینکارا در فوریه 2007 در دیدار تیم جوانان با کاردیف سیتی انجام داده بود.(در پیروزی 3.2 مقابل یاران آرون رمسی)
هیچ بازیکنی تا کانون نتوانسته مقابل آرسنال در امارات هتریک کند و آخرین بار در باخت 3.0 مقابل کاونتری سیتی(فصل 93-94 ) و در استادیوم هایبوری مایک کوین موفق به انجام این کار شده است د حدود 368 مسابقه قبل که در این مدت آرسنال 14 هتریک داشته است.

نزدیکترین هتریک{قبل از این دیدار} مربوط به دیدار در مقابل چلسی در استادیوم خانگی این تیم می باشد که فن پرسی موفق به انجام این کار شد.مرد هلندی که اکنون با 123 گل در رتبه دهم برترین گلزنان تاریخ باشگاه قرار گرفته است و کماکان فرصت زیادی دارد تا این رتبه را بهبود ببخشد.
جک لمبرت(1926-33) و جیمی برین(1923-31) هرکدام با 12 بار رکوردار تعداد هتریک در آرسنال هستند و بعد از آنها تد دریک(1934-45) و یان رایت(1991-98) هرکدام با 11بار در رده بعدی قرار دارند. لمبرت به زای هر 13.4 بازی یک هتریک برای آرسنال انجام داده که در فصل 30-31 هفت هتریک انجام داده است.


نگاهی به 25 بازیکنی که بیش از سه هتریک برای آرسنال انجام داده اند نشان میدهد که هنری(هنری کینگ) بهترین رکورد میانگین را از خود به جای گذاشته که به ازای هر 9.75 بازی یک هتریک انجام داده ودر حقیقت او در سال 1914 اولین هتریک را در استادیوم هایبوری برای آرسنال انجام داده است. این به این معنیست که اولین هتریک در استادیوم هایبوری توسط هنری کینگ و آخرین آن توسط کینگ (تیری) هانری به انجام رسیده است.(سال 2006 مقابل ویگان)
لیست کسانی که بیش از سه هتریک برای آرسنال انجام داده اند بهمراه لیست تیمهایی که آرسنال بیشترین هتریک را مقابل آنان داشته در جدول ذیل مشاهده میفرمایید.





بیشترین هتریکهای آرسنال(85 درصد از آنها) در رقابتهای لیگ برتر انجام شده که به طور میانگین توپچی ها در هر 22.2 بازی در لیگ برتر یک هتریک انجام داده اند و در بازی های جام اتحادیه و حذفی به ترتیب از هر 23.2 و 24.6 بازی و در بازیهای اروپایی نیز به ازای هر 38.8 بازی یک هتریک به دست آمده است.


یکی از نکات قابل توجه وجود تنها یک هتریک در رقابتهای جام حذفی در دوران آرسن ونگر در آرسنال است که آن هم توسط نیکلاس بنتر سال گذشته در مقابل لیتون اورینت بدست آمد. و یکی از بازیکنان کنونی آرسنال(یوسی بنایون) تنها بازیکنی
است که هم در رقابتهای اروپایی هم جام حذفی و هم لیگ برتر هتریک کرده که البته هیچکدام از آنها در لباس آرسنال نبوده است.


از 226 هتریک انجام شده درتاریخ باشگاه 34 موردوجود داشته که بازکنان در آنها بیش از سه گل در یک مسابقه به ثمر رسانده اند. تونی وودکوک سال1983 مقابل ویلا 5 گل را به ثمر رساند که در شرایط مشابه تد دریک هفت گل را به ثمر رساند.لمبرت نیز دیگر بازیکن آرسنال است که 5 گل
در یک مسابقه به ثمر رسانده است.


در میان 4 گله ها نزدیک ترین آن مربوط به آندره آرشاوین می باشد( در تساوی 4.4 مقابل لیورپول) این آخرین دیدار آرسنال است که باوجوأ هتریک موفق به پیروزی در آن نشده است.آخرین دیداری که آرسنال با وجود هتریک در آن شکست خورده بر میگردد به سال1928 در شکست 4.3 مقابل دربی کانتی.(در استادیوم هایبوری)


در طول تاریخ 10 بار آرسنال در یک بازی دو هتریک انجام داده که آخرین آن بر میگردد به سال 2003 درپیروزی6.1 مقابل ساوتهمتون که رابرت پیرس و جرمین پنانت هرکدام سه گل را برای آرسنال به ثمر رساندند و همچنین یک بار سال1892 آرسنال در یک بازی سه هتریک به انجام رسانده.

32 هتریک در دوران آرسن ونگر توسط 17 بازیکن مختلف بدست آمده و به طور میانگین در هر 26.8 بازی به
انجام رسیده و آرسنال در 30 دیدار از این 32 دیدار به پیروزی دست یافته.


لیست تمامی هتریکها در دوره آرسن ونگر را مشاهده میفرمایید


در پایان چند نکته قابل ذکر از پیروزی شنبه برابر بلکبرن وجود دارد.
برد 7.1 بزرگترین پیروزی آرسنال در استادیوم امارت(در لیگ) میباشد و هفتمین باری است که تیم شش گل یا بیشتر به ثمر میرساند. 
گل تیری هانری 228امین گل او برای آرسنال و 9امین گ او در استادیوم امارات میباشد و همچنین 350امین گل در این استادیوم.
هانری همچنین مسن ترین بازیکنیست که در این فصل برای آرسنال گلزنی کرده.(34 سال و 171 روز)
چمبرلین نیز جوانترین بازیکنیست که در این فصل برای آرسنال گل زده است(18 سال و 173 روز) و همچنین او دومین فرد جوان در تاریخ باشگاه میباشد که برای آرسنال گلزنی کرده است.(بعد از سسک فابرگاس)
اطلاعات بیشتر در مورد رکودهای جوانترین اعضای باشگاه را میتوانید در لینک زیر دنبال بفرمایید.(لینک به زبان انگلیسی می باشد.


آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۹۰/۱۱/۲۰
به قلم آرش فقیهی
دسته‌بندی: دیگر خبرها
منبع : سایت رسمی باشگاه
بازدید: ۱,۵۹۰ بار
اشتراک‌گذاری
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
3 - 1
ساوتهمپتون
ساوتهمپتون
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۷/۱۴ ۱۷:۳۰
بازی بعدی آرسنال
بورنموث
بورنموث
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - دین کورت
۱۴۰۳/۷/۲۸ ۲۰:۰۰
آرسنال - شاختار دونتسک
لیگ قهرمانان اروپا
۱۴۰۳/۸/۱ ۲۲:۳۰
آرسنال - لیورپول
لیگ برتر
۱۴۰۳/۸/۶ ۲۰:۰۰
نیوکاسل - آرسنال
لیگ برتر
۱۴۰۳/۸/۱۲ ۱۶:۰۰
اینترمیلان - آرسنال
لیگ قهرمانان اروپا
۱۴۰۳/۸/۱۶ ۲۳:۳۰