loading
در حال بررسی درخواست شما
نیوکاسل 0 - آرسنال 4
نیوکاسل 0 - آرسنال 4

نیوکاسل ۰ - آرسنال ۴

دور چهارم رقابت های کارلینگ کاپ انگلستان باید با دیدار حساس نیوکاسل برابر آرسنال پیگیری شود .
این بازی که در ورزشگاه خانگی نیوکاسل , سنت جیمز پارک برگزار می شود می تواند یکی از حساس ترین بازی های این فصل کارلینگ کاپ باشد .
در این بازی آرسنال با ترکیب زیر وارد میدان شد :
ووچیچ ژسنی
یوهان جورو
لوران کوشلنی
امانوئل ابوئه
کایرن گیبز
نوس دنیلسون
کریگ استموند
توماس روسیچکی
تئو والکات
نیکلاس بندتنر
کارلوس ولا


 روی نیمکت تیم نیز بازیکنان زیر حاضرند :
لوکاژ فابیانسکی
باکاری سانیا
هاوارد نوردویت
سس فابرگاس
آندری آرشاوین
جی امانوئل توماس
هنری لانسبوری

 


در همین دقیقه اول بازی روی یک حرکت سریع برای آرسنال کارلوس ولا از سمت چپ صاحب موقعیت خطرناکی شد که شوت وی در ادامه کار به کرنر رفت . کرنر ارسالی آرسنال نیز طی کشمکش های فراوان و روی ضربات متعداد بندتنر خطر آفرین شد که این صحنه ها راهی به دروازه نیوکاسل نداشت .
بازی که از سوت شروع سرعت زیادی دارد با موقعیت نیوکاسلی ها پیگیری میشد که این حرکت کلاغ های شهر نیوکاسل ثمری برای این تیم ندارد .
ارسنال که بازی را نسبتا خوب آغاز کرده بار دیگر بندتنر را صاحب موقعیتی کرد که این ضربه پای چپ نیکلاس از کنار دروازه به بیرون رفت .
دقیقه 7 بازی روی حرکت از سمت چپ آرسنال بار دیگر صاحب ضربه کرنری شد تا توماس روسیچکی مامور ارسال توپ به سمت نقطه کرنر برود . سانتر روسیچکی ثمری برای آرسنال نداشته و توپ در اختیار نیوکاسل قرار میگیرد .
دقیقه 9 بازی کایرن گیبز روی تکلی که زد دچار مشکل شد که فعلا مشکل وی حاد نبوده و ظاهرا وی قادر به ادامه بازی خواهد بود .
دقیقه 14 بازی نیوکاسل روی یک توپ در عمق بلند صاحب موقعیت بسیار خوبی شد که فرار بازیکن این تیم و رد شدن از ژسنی باعث ایجاد موقعیت عالی شد که حضور دو مدافع جلوی وی باعث شد تا شوت وی به کوشلنی برخورد کند و راهی اوت شود . البته تاثیر ژسنی نیز بی تاثیر نبود .
در ادامه نیز روی حرکت نیوکاسل شوت سرکش اسمیت تیر دروازه آرسنال را به لرزه درآورد و خوشبختانه این توپ راهی به دروازه پیدا نکرد .
در نهایت کایرن گیبز نتوانست به بازی ادامه دهد و باکاری سانیا راست پا به جای گیبز چپ پا وارد میدان شد .
دقیقه 23 بازی روی یک فرار سریع از تئو والکات وی می توانست بندتنر را صاحب توپ کند که سانتر وی جالب نبود و با برخورد به مدافع حریف راهی کرنر شد . سانتر ولا نیز بسیار بلند بوده و از سمت مقابل به اوت می رود .
تا دقیقه 35 بازی :
بازی نسبتا پایدار بوده ولی آرسنال به نسبت بیشتر مالکیت توپ را در اختیار داشته اما نتوانسته خطرات جدی روی دروازه حریف ایجاد کند و بیشتر تا محوطه جریمه تیم حریف پیش رفته .
در مقابل نیز نیوکاسل نتوانسته خطرات خاصی ایجاد کند و روی یک توپ در عمق و یک سانتر کمی خطر آفرین شد .
آرسنال نیز بیشتر از جناحین حرکت کرده و سعی دارد با توجه به تعدد نفر در مرکز زمین با سانتر برای بندتنر گره گشا باشد .
دقیقه 38 بازی اینبار روی یک حرک عمقی بندتنر صاحب موقعیتی شد که حرکت در عرض وی و شوت وی به سمت دروازه حاصلی نداشته و توپ در دستان دروازبان نیوکاسل قرار میگیرد .
دقیقه 40 بازی نیز روی یک حرکت بسیار خطرناک از سمت چپ توسط ابوئه وی در موقعیت خوبی قرار گرفت که شوت وی از زاویه بسته در حالی که می توانست پاس نیز بدهد به کنار دروازه برخورد کرده و راهی بیرون شد .
یک دقیقه بعد بار دیگر روی پاس خوب از سمت چپ ولا فراری را ترتیب داد که سانتر وی بلند بوده و به بندتنر نمیرسد و توسط مدافع حریف راهی کرنر می شود . کرنر ارسال ولا نیز ثمری نداشته و در نهایت بعد از یک برخورد درون محوطه جریمه که از نظر داور خطا نیست برگردانده می شود .
دقیقه 42 بازی نیز روی یک یک دو ناقص توسط بندتنر و دنیلسون بار دیگر بندتنر در موقعیت شوت زنی قرار گرفت که باز هم شوت وی در دستان دروازبان آرام گرفت .
دقیقه 47 بازی روی کرنری که توسط ولا گرفته شده بود این ضربه بکریگ استموند بود که توانست از برگشت کرنر استفاده کرده و دروازه نیوکاسل را باز کند . البته اشتباه کرول دروازبان نیوکاسل عامل اصلی گل بود تا در اخرین ثانیه های کار گل به خودی وی به سود آرسنال ثبت شود .


نیمه دوم

مهم ترین نکته نیمه دوم از شروع دقیقه 54 آن بود که روی یک حرکت خوب تئو والکات توانست روی یک ضربه خوب و زیبا و به شکل چیپ برای دومین بار دروازه تیم نیوکاسل را باز کند .
گل دوم توسط یوهان جورو از زمین خودی آغاز شد و فرار تئو والکات و گرفتن توپ و تک به تک شدن وی باعث شد تا ضربه وی به گل بنشیند .
نیوکاسل بعد از دریافت گل دوم سعی دارد تا با حملات خود از این شکست خانگی و حذف از مسابقات فرار کند و به همین دلیل در دقیقه 57 بازیکن محوری و مهم خود کارول را وارد زمین کرد .
تا دقیقه 60 بازی بعد از چند حرکت از نیوکاسل بار دیگر آرسنال توانست نبض بازی را به دست بگیرد و روی حرکت های هجومی در زمین نیوکاسل مالکیت توپ را در اختیار خود داشته باشد .
به مانند بازی با سیتی نیز سعی دارند تا با حفظ توپ بیشتر و صبر و بازی شناور خود در بازی حکمرانی کنند .
تا دقیقه 70 بازی همچنان نتیجه بازی دو بر صفر به سود آرسنال است . در این ده دقیقه به نسبت بیشتر نیوکاسل صاحب توپ بود اما به طور جدی نتوانست موقعیت گل خطرناکی روی دروازه آرسنال خلق کند . با این حال سعی دارند با تعداد بیشتری روی دروازه آرسنال حمله ور شوند و بیشتر روی سانتر از جناحین سعی در تهدید دروازه آرسنال دارند .

دومین تعویض آرسنال نیز در دقیقه 70 بازی شکل گرفت و بر اساس آن فرانسس فابرگاس باید در میان تشویق هواداران به جای کارلوس ولا به میدان برود .

دقیقه 73 بار دیگر نیوکاسل روی سانتر از سمت راست و تعدد بازیکنان سعی در ایجاد موقعیت داشت که در نهایت آرسنال با توجه به تعداد بالای مدافعانش توانست توپ را دفع کند .
در این دقایق آرسنال به مانند ابتدای نیمه دوم نمی تواند توپ را حفظ کند و با بازی شناور موقعیت ایجاد کند و بیشتر نیوکاسل در این دقایق با حرکات سریع سعی در ایجاد موقعیت دارند .
دقیقه 77 بازی روی یک پاس در عمق زیبا از بندتنر تئو والکات می توانست موقعیت خوبی داشته باشد که تکل خوب مدافع نیوکاسل باعث شد این موقعیت ثمری برای آرسنال نداشته باشد .
 دقیقه 80 بازی و سرعت بازی در این دقایق بالا تر رفته . آرسنال روی حرکات سریع تر سعی در ایجاد موقعیت و زدن گل سوم دارد و نیوکاسل نیز همچنان روی حرکات پر تعداد در پی جبران که هیچ کدام از تیم ها موفق نیستند .
دقیقه 80 بازی باز هم روی حرکت انفرادی کارول ان ها می توانستند خطری ایجاد کنند که این بار هم مدافع آرسنال مانع پیشروی بیشتر وی شد .
دقیقه 82 روی سانتر بلند بازیکنان نیوکاسل از ضربه کرنر حاصله و روی یک حرکت موقعیت خوبی برای نیوکاسل پدید امد که ضربه سر بازیکن حریف از چند قدمی با واکنش خوب ژسنی و دفع کامل توپ همراه بود .
بالافاصله روی یک حرکت سریع از سمت چپ نیکلاس بندتنر صاحب توپ شد و حرکت در عرض وی و ضربه فنی دیدنی این بازیکن باعث شد تا آرسنال به گل سوم خود دست پیدا کند .
دقیقه 85 بازی نیز سومین تعویض آرسنال شکل گرفت :
جی امانوئل توماس به جای نیکلاس بندتنر به بازی امد .
دقیقه 86 روی یک ضربه ایستگاهی پشت محوطه جریمه نیوکاسل صاحب موقعیتی شد که ضربه آن ها با دفع بسیار خوب ژسنی دور شد .
دقیقه 88 بازی باز هم روی حرکت دیدنی و سریع والکات وی در شرایط تک به تک قرار گرفت و ضربه دقیقه وی باعث شد گل دوم این بازیکن و گل چهارم بازی نیز شکل بگیرد تا تئو باز هم با گلزنی به میادین بارگردد .
دقیقه 93 بازی روی یک پاس در عمق بلند باز هم اندی کارول صاحب موقعیت شد که روی یک مصاف نسبتا تک به تک و البته با فشار مدافعین ضربه اش راه به جایی نبرد و واکنش خوب ژسنی باعث شد توپ به اوت برود .
در نهایت نیز داور سوت پایان بازی را میزند و آرسنال موفق شد با چهار گل حریف خود را شکست داده و به مرحله بعد راه پیدا کند .

* در نیمه دوم ژسنی روی موقعیت هایی که نیوکاسل پدید آورد توانست واکنش های درخورد توجهی نشان دهد
* مدافع عنوان قهرمانی را حذف کند
* تئو والکات نیز بازگشتش به میادین را با دو گل جشن گرفت

* نیکلاس بندتنر به وضوح نشان داد در زدن ضربات پایانی پیشرفت چشم گیری کرده

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۸۹/۸/۵
به قلم یوسف بذرکار
دسته‌بندی: دیگر خبرها
منبع : کانون هواداران آرسنال
بازدید: ۱,۱۱۱ بار
اشتراک‌گذاری
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
3 - 1
ساوتهمپتون
ساوتهمپتون
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۷/۱۴ ۱۷:۳۰
بازی بعدی آرسنال
بورنموث
بورنموث
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - دین کورت
۱۴۰۳/۷/۲۸ ۲۰:۰۰
آرسنال - شاختار دونتسک
لیگ قهرمانان اروپا
۱۴۰۳/۸/۱ ۲۲:۳۰
آرسنال - لیورپول
لیگ برتر
۱۴۰۳/۸/۶ ۲۰:۰۰
نیوکاسل - آرسنال
لیگ برتر
۱۴۰۳/۸/۱۲ ۱۶:۰۰
اینترمیلان - آرسنال
لیگ قهرمانان اروپا
۱۴۰۳/۸/۱۶ ۲۳:۳۰