loading
در حال بررسی درخواست شما
پشت اعداد- جوانترین گلزنان آرسنال
پشت اعداد- جوانترین گلزنان آرسنال

پشت اعداد- جوانترین گلزنان آرسنال

الکس چمبرلین با گلی که مقابل شرزبوری به ثمر رساند، پانزدهمین گلزن جوان تاریخ باشگاه فوتبال آرسنال و همچنین ششمین گلزن جوان باشگاه در زمان آرسن ونگر شد.

سسک فابرگاس جوانترین گلزن تاریخ باشگاه آرسنال است، جک ویلشیر نیز در 16 سالگی برای آرسنال گلزنی کرده، اما فابرگاس چند روز زودتر.

جالب اینجاست که رکورد جوانترین گلزن تاریخ باشگاه آرسنال، در 116 سال اخیر دوبار شکسته شد.

به ژانویه سال 1895 بازمیگردیم، زمانی که تیم ولویچ ارسنال در مسابقات دسته2 توسط Tommy Meadeمقابل نیوکاسل گلزنی کرد و بازی 3-2 به سود توپچی ها به پایان رسید. تامی مید 17 سال و 247 روز سن داشت که در دومین بازی خود برای توپچی ها رکوردی تاریخی ثبت کرد.

تامی مید 6 گل برای آرسنال زد و بعد از آن راهی باشگاه تاتنهام شد.( قبل از آنکه توپچی ها به شمال لندن بروند). او سه سال در تاتنهام بود و سپس به فولهام رفت. رکورد مید تا 87 سال دست نخورده باقی ماند.

سپس در 13 مارچ 1982 استورات رابسون که 4 ماه از مید کوچکتر بود، رکورد شکنی کرد. او در سن 17 سال و 127 روزگی در هایبوری مقابل اپسویچ تاون گلزنی کرد تا توپچی ها آن بازی را با تک گل رابسون ببرند.
رابسون که مسئول قسمت آنالیز برنامه matchday و همچنین آرسنال. کام است، 186 بازی برای آرسنال انجام داد و 21 بار گلزنی کرد.

21 سال بعد سسک فابرگاس که 9 ماه کوچکتر از رابسون بود رکورد او را شکست.
فابرگاس 16 سال و 212 روز سن داشت که در دسامبر سال 2003 در دور چهارم جام اتحادیه گلزنی کرد و رکورد او تاکنون باقی مانده است


این 15 نفر 2844 بار برای تیم اصلی آرسنال بازی کردند (میانگین هر کدام 190 بازی) و 719 گل به ثمر رساندند ( میانگین هر کدام 48 گل ). از این جمع، 4 نفر در تیم فعلی حضور دارند (ویلشیر، رمزی، والکات، چمبرلین). که هنوز جا برای گلزنی باقی مانده !

سه نفر از این 15 نفر جز باشگاه صدتایی ها هستند (Cliff Bastin، John Radford و Reg Lewis) آقای لویز اولین گل خود را درست قبل از جنگ جهانی دوم به ثمر رسانید، او همچنین 143 گل در دوران جنگ زده است.

جان رادفورد گلزنی خود را به صورت هتریک آغاز کرد ! او 17 سال و 315 روز سن داشت که موفق به ثبت این رکورد شد، رکوردی که تا به امروز دست نخورده باقی مانده است.



همانطور که مشاهده میکنید، در آخرین فصل، فعلا آرون رمزی جوانترین گلزن فصل آرسنال است.
سسک فابرگاس جوانترین گلزن آرسنال در تاریخ لیگ برتر نیز هست (17 سال 113 روز). او در 25 آگوست سال 2004 توانست اولین گل لیگ برتری خود را مقابل بلک برن به ثمر برساند، آن بازی، چهل و سومین دیدار آرسنال از 49 بازی بدون شکست تاریخی آرسنال بود که با برتری 3-0 مقابل بلک برن به پایان رسید.

همچنین سسک فابرگاس جوانترین گلزن آرسنال در تاریخ لیگ قهرمانان است( 17 سال 218 روز) .

جوانترین گلزن تاریخ جام حذفی آرسنال آقای Cliff Bastin هست. او در 11 ژانویه سال 1930 زمانی که 17 سال و 303 روز سن داشت مقابل چلسی به ثمر رساند. یک هفته قبل اقای باستین اولین گل خود را در لیگ زده بود.


هشت روز بعد از آنکه چمبرلین اولین گل خود را برای ارسنال مقابل شرزبوری به ثمر رسانده بود، اولین گل خود را در لیگ قهرمانان مقابل المیپاکوس زد. او با زدن این گل جوانترین گلزن انگلیسی تاریخ لیگ قهرمانان شد و رکورد تئو والکات را شکست ،والکات در اکتبر سال 2007 زمانی که 18 سال و 222 روز سن داشت، در پیروزی 7-0 آرسنال مقابل Slavia Prague گلزنی کرد.

نکته جالب اینجاست، که جوانترین و مسن ترین گلزن انگلسی تاریخ لیگ قهرمانان برای آرسنال است. لی دیکسون زمانی که 36 سال و 223 روز سن داشت در 25 اکتبر سال 2000 مقابل اسپارتا پراگ گزنی کرد.

چمبرلین رکورد زنی خود را ادامه داد ! هفته گذشته در بازی زیر 21 ساله های انگلستان مقابل ایسلند از سری مسابقات مقدماتی یورو 2013 هت تریک کرد. او جوانترین گلزن تیم زیر 21 ساله های انگلستان هست که 3 گل در یک بازی زده است.

رکورد جوانترین گلزن تاریخ تیم زیر 21 ساله های انگلستان برای تئو والکات است. در اگوست سال 2006، زمانی که والکات 17 سال و 152 روز سن داشت، مقابل مولداوی برای تیم زیر 21 ساله های انگلستان گلزنی کرد.
این تنها رکورد والکات نیست ! زمانی که 17 سال و 75 روز سن داشت، جوانترین گلزن تاریخ تیم ملی انگلستان شد. دو سال بعد زمانی که والکات 19 سال و 178 روز سن داشت در تاریخ 10 سپتامبر 2008 برای تیم ملی انگلستان،مقابل کرواسی هت تریک کرد، و رکورد او تا امروز شکسته نشده است.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۹۰/۷/۲۰
به قلم کاظم دانش
دسته‌بندی: دیگر خبرها
منبع : سایت رسمی باشگاه
بازدید: ۱,۲۱۸ بار
اشتراک‌گذاری
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
3 - 1
ساوتهمپتون
ساوتهمپتون
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۷/۱۴ ۱۷:۳۰
بازی بعدی آرسنال
بورنموث
بورنموث
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - دین کورت
۱۴۰۳/۷/۲۸ ۲۰:۰۰
آرسنال - شاختار دونتسک
لیگ قهرمانان اروپا
۱۴۰۳/۸/۱ ۲۲:۳۰
آرسنال - لیورپول
لیگ برتر
۱۴۰۳/۸/۶ ۲۰:۰۰
نیوکاسل - آرسنال
لیگ برتر
۱۴۰۳/۸/۱۲ ۱۶:۰۰
اینترمیلان - آرسنال
لیگ قهرمانان اروپا
۱۴۰۳/۸/۱۶ ۲۳:۳۰