loading
در حال بررسی درخواست شما
چهارمین بازیکن فصل: آرتتا
چهارمین بازیکن فصل: آرتتا

چهارمین بازیکن فصل: آرتتا


میکل آرتتا هافبک اسپانیایی آرسنال در رتبه چهارم قرار گرفت. او در این فصل ثبات خوبی داشت و توانست 5 درصد آرا را به خود اختصاص دهد.


تحلیل راب کلی گزارشگر سایت رسمی باشگاه از عملکرد آرتتا در فصل گذشته

اینکه آرتتا در پست جدیدش چگونه عمل می کند و روی هم تیمی هایش چه تاثیری می گذارد مهمترین نکته فصل برای او بود. از این نکات بگذریم که او باید خصوصیات تهاجمی خودش را محدود می کرد و با ریزه کاری های پست جدیدش نیز آشنا می شد. برای این مرد اسپانیایی تیم مهمتر از همه چیز است.


" من کسی بودم که باید در پست های متفاوتی بازی می کردم. تا آنجایی که توانستم خودم را با وظایف جدیدم هماهنگ کردم و بهترین نمایشی که می توانستم ، ارائه دادم. من باید به خاطر تیم در بسیاری از اوقات از خودم می گذشتم و تا آنجایی که در توان داشتم ، سخت کار می کردم تا به هم تیمی هایم کمک کنم.

" چیزی که از ذهن من می گذشت ، این بود که چگونه می توانم به هم تیمی هایم کمک کنم تا نمایش بهتری ارائه بدهند ، چگونه می توانم به آن ها کمک کنم تا احساس راحتی بیشتری داشته باشند ، در مورد سانتی، آرون، جک، توماس روزیسکی و این بازیکنان صحبت می کنم. این سخت ترین بخش کار بود، ولی می دانستم می توانم در این کار موفق شوم. بازی بازیکنان زیادی در این پست را تماشا کردم و از عملکرد خودم راضی هستم."

آرتتا باید هم از فصلی که گذشت راضی باشد. او نه تنها موفق شد در فصل گذشته 6 گل بزند و 4 پاس گل نیز داشته باشد بلکه با 2750 پاس دومین بازیکن از نظر تعداد پاس در لیگ برتر بود و همچنین میزان دقت پاس هایش آمار شگفت انگیز 92 درصد بود. او همچنین در فاصله پنج بازی مانده به پایان فصل رکورد تعداد پاسهای صحیح در طول یک فصل در بالاترین سطح فوتبال انگلستان را به نام خودش ثبت کرد.

از زاویه ای دیگر نیز می توان به آرتتا نگاه کرد. به نظر می رسد او مردی است که احساس مسئولیت می کند. او نه تنها در 15 بازی کاپیتانی تیم را به عهده داشت - در این بازیها آرسنال بدون شکست بود - بلکه اولین پنالتی زن تیم نیز بود و ضربات کاشته و کرنر را هم میزد. او کسی نیست که از وظایفش شانه خالی کند و قطعاً از آن بازیکنانی نیست که زیر فشار در هم بکشند.

وضعیتی که او در کریسمس داشت را به یاد بیاورید، از دست دادن یک پنالتی حساس در دقایق پایانی در بازی 3-3 مقابل فولام در ورزشگاه امارات، تفکر شانه خالی کردن از مسئولیت حتی یک لحظه هم از سرش نگذشت، آزمون واقعی زمانی بود که آرسنال بار دیگر صاحب ضربه پنالتی شد. آیا باز هم این مسئولیت را به عهده خواهد گرفت؟ البته که این کار را انجام خواهد داد. او در بازی مقابل وست بروم دو گل از روی نقطه پنالتی زد و مقابل ویگان نیز موفق به گل کردن پنالتی اش شد.

آرسن ونگر در آن زمان گفت:

" گل کردن سه پنالتی پشت سر هم نیاز به شخصیت بزرگی دارد. از اینکه میکل این شخصیت را نشان داد خوشحالم. وقتی پنالتی اش جلوی فولام را خراب کرد صحبت های زیادی در مورد او شد - چرا او پنالتی زن تیم است؟ - ولی حالا او همه منتقدان را ساکت کرده است. این تنها راهی است که شما می توانید این کار را انجام دهد، اینکه نشان دهید شخصیت و کیفیت دارید."

آرتتا به شدت دارای شخصیت لازم است. او یک لیدر است، یک بازیکن در خدمت تیم که از قربانی کردن خودش در راه تیم خوشحال می شود، یک مبارز شجاع و نترس.

و پس از سپری کردن یک فصل دیگر، همه هواداران فقط می توانند شکر گذار این باشند که او یکی از ماست.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۳/۸
به قلم حسین محمودی
دسته‌بندی: دیگر خبرها
منبع : Arsenal.com
بازدید: ۱,۰۵۲ بار
اشتراک‌گذاری
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
4 - 2
لستر سیتی
لستر سیتی
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۷/۷ ۱۷:۳۰
بازی بعدی آرسنال
آرسنال
آرسنال
VS
پاریس سن ژرمن
پاریس سن ژرمن
لیگ قهرمانان اروپا - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۷/۱۰ ۲۲:۳۰
آرسنال - ساوتهمپتون
لیگ برتر
۱۴۰۳/۷/۱۴ ۱۷:۳۰
بورنموث - آرسنال
لیگ برتر
۱۴۰۳/۷/۲۸ ۲۰:۰۰
آرسنال - شاختار دونتسک
لیگ قهرمانان اروپا
۱۴۰۳/۸/۱ ۲۲:۳۰
آرسنال - لیورپول
لیگ برتر
۱۴۰۳/۸/۶ ۲۰:۰۰
نیوکاسل - آرسنال
لیگ برتر
۱۴۰۳/۸/۱۲ ۱۶:۰۰
اینترمیلان - آرسنال
لیگ قهرمانان اروپا
۱۴۰۳/۸/۱۶ ۲۳:۳۰