loading
در حال بررسی درخواست شما
آمار و ارقام : روز نخست بازی ها
آمار و ارقام : روز نخست بازی ها

آمار و ارقام : روز نخست بازی ها






آرسنال لیگ 2013/14 را در خانه و با بازی در مقابل استون ویلا آغاز خواهد کرد.این نخستین بار پس از 7 سال است که توپچی ها در بازی نخست به مصاف استون ویلا می روند.آنها 7 سال پیش در نخستین بازی برگزار شده در لیگ جزیره در ورزشگاه اشبورتون به مصاف ویلایی ها رفتند.

آن روز توپچی ها با نتیجه ی 1-1 متوقف شدند.اولاف ملبرگ،مدافع ویلا نخستین گل بازی و نخستین گل زده شده در ورزشگاه اشبورتون در لیگ جزیره را به ثمر رساند.6 دقیقه ی بعد جیلبرتو گل تساوی را زد و بازی با همان نتیجه به پایان نرسید.

بار دیگری که آرسنال در نخستین بازی فصل به مصاف استون ویلا رفته است فصل 1952/53 می باشد.بازی آن روز در ویلاپارک برگزار شد و یاران تام ویتاکر (سرمربی وقت آرسنال که در سال 1956 در اثر حمله ی قلبی درگذشت.او 7 سال سرمربی آرسنال بود) توانستند بازی را 2-1 پیروز شوند.آن بازی شروع رقابت برای کسب قهرمانی توسط آرسنال بود.بنابراین آخرین باری که آرسنال در بازی نخست لیگ استون ویلا را برده است،آنها قهرمان لیگ شده اند!

آرسنال دفعات دیگر هم در بازی نخست به مصاف استون ویلا رفته است.فصل 1920/21 و فصل 1909/10 که هر دو بازی در زمین حریف بوده است و توپچی ها نخستین بازی را 5-1 و بازی بعدی را 5-0 شکست خوردند.در حقیقت آرسنال در روز نخست تنها 2 بار 5 گل خورده که هر دو در مقابل استون ویلا بود. (یک بار هم در روز نخست در سال 1946 با نتیجه ی 6-1 به ولورهمپتون باختند.)




این روز ها ساختار نتایج باشگاه در روز نخست بسیار متفاوت شده است.زیر نظر آرسن ونگر توپچی ها تنها یک باخت داشته اند و آن هم مربوط به 13 سال پیش و شکست 1-0 برابر ساندرلند می باشد.با این حال آرسنال در 3 فصل اخیر در نخستین بازی فصل 3 تساوی به دست آورده است و تنها توانسته 1 گل بزند.(آن هم گل به خودی بوده است.)



آرسنال در آگوست امسال 110 امین بار لیگ را برگزار می کند و 50 عدد از این تعداد نخستین بازی را برده .23 تساوی و 36 باخت داشته است.178 گل به ثمر رسانده و 151 گل هم دریافت کرده است.

دوره ی فعلی آرسنال،13 سال پیاپی شکست ناپذیری در روز نخست بوده است.(آخرین شکست مربوط به سال 2000 در مقابل ساندرلند می باشد.) و این رکورد بهترین آمار آرسنال برای نخستین بازی ها در طول تاریخ می باشد.پیش از این رکورد آرسنال 7 سال شکست نخوردن پیاپی در روز نخست بازی ها بود که از فصل 1932/33 شروع و تا فصل 1938/39 ادامه داشت.آن هفت سال همچنین سالهای رویایی و بردن جام برای آسنال هم بود.

احتمالا این تصادفی نیست که دو دوره از شکست ناپذیری های باشگاه در روز نخست بازی ها همزمان با دو دوره ی موفق تاریخ آرسنال همراه بوده است.تاریخ نشان می دهد که نتیجه ی کسب شده در نخستین بازی فصل می تواند قدرت را برای ادامه فصل نشان دهد.

در آن 50 فصلی که آرسنال نخستین بازی را پیروز شده است به طور میانگین در جایگاه 5.44 قرار گرفته است.تقریبا 3 رتبه بالاتر از زمانی که نخستین بازی را شکست خورده است. (8.75) همچنین در رقابت هایی که آرسنال با تساوی شروع کرده به طور میانگین جایگاه 6.43 را به دست آورده است.

آرسنال هگز نتوانسته هنگامی که نخستین بازی فصل را شکست خورده است قهرمان لیگ شود.










نگاه کوچکی که به بازی ها می اندازیم متوجه می شویم که دربی شمال لندن پس از مدت ها در آگوست (تاریخ دقیق بازی 1 سپتامبر است) انجام می شود.(آخرین بار 1997 بود که به تساوی بدون گل انجامید.)سومین بازی فصل،دیدار برابر تاتنهام می باشد که آن بازی در اشبورتون،دویستمین بازی برگزار شده در اشبورتون می باشد.

آن بازی نزدیکترین روز برای گرامیداشت یک صدمین سالگرد نخستین بازی آرسنال در شمال لندن هم می باشد.که تاریخ آن6 سپتامبر 1913 و بازی در مقابل لستر فوس بود.

دیگر روز بازی ای که هواداران سنتی آرسنال هنگامی که نتایج قرعه کشی اعلام می شود به دنبال آن هستند بازی در مقابل منچستریونایتد است که در 9 نوامبر در الدترافورد انجام می شود.

بر روی کاغذ،ماه نوامبر بدترین ماه دوران حضور ونگر در آرسنال می باشد.(با توجه به درصد پیروزی ها - که آرسنال زیر نظر ونگر در این ماه 46.27 بازی ها را پیروز شده است.)سایر بازی ها در ماه نوامبر به این شرح هستند : لیورپول (خانه)-ساوتهمپتون (خانه) و کاردیف (خارج خانه) .

در مقابل،بهترین ماه آرسنال زیر نظر ونگر مارچ می باشد.(که 70 درصد بازی ها را آرسنال پیروز شده است.) آرسنال در ماه مارچ پیش رو این بازی ها را دارد : استوک سیتی (خارج خانه) ، سوانزی سیتی (خانه)،تاتنهام (خارج خانه)،چلسی (خارج خانه) و منچسترسیتی (خانه).

لیگ جزیره در یکشنبه 11 می با بازی در خانه ی نوریچ به پایان می رسد.

آخرین باری که آرسنال در بازی انتهای فصل به مصاف نوریچ رفته است فصل 1989/90 می باشد که یاران گراهام در خانه ی نوریچ به تساوی 2-2 دست یافتند و هر دو گل بازی را هم آلان اسمیت به ثمر رساند.

بار دیگری که دو تیم در هفته ی آخر به مصاف هم رفتند فصل 1986/87 می باشد که توپچی ها در خانه ی قناری ها توانستند آنها را 2-1 شکست دهند.تنها همین 2 بار این دو تیم با یکدیگر در هفته ی پایانی روبرو شده بودند.

سال گذشته آرسنال تا هفته ی ششم نباخته بود.آن هفدهمین بار در تاریخ باشگاه بود که توپچی ها بعد از 5 بازی شکست ناپذیری،می باختند.به طور کلی تیم پس از گذشت 3.68 بازی از رقابت ها طعم نخستین شکست را چشیده است.





July,30,2013
Josh James

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۵/۸
به قلم مصطفی کاظمی
دسته‌بندی: دیگر خبرها
منبع : Arsenal.com
بازدید: ۱,۷۹۷ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
منچستر یونایتد
منچستر یونایتد
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - اولدترافورد
۱۴۰۳/۲/۲۳ ۱۹:۰۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
3 - 0
بورنموث
بورنموث
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۱۵ ۱۵:۰۰