loading
در حال بررسی درخواست شما
افتخار قهرمانی فیرز کاپ در سال 1970
افتخار قهرمانی فیرز کاپ در سال 1970

افتخار قهرمانی فیرز کاپ در سال ۱۹۷۰



برتی می مربی آن زمان توپچی ها جای خالی جام اروپایی را با کسب قهرمانی فیرز کاپ پر کرد.

آرسنال در حالی که در مرحله رفت با سه گل مغلوب اندرلخت بلژیک شده بود, در بازی برگشت در هایبوری با گل های ادی کلی , جان ردفورد و جان سملز توانستند در مجموع 4 بر 3 پیروز شوند و اولین قهرمانی اروپایی خود را جشن بگیرند.

در بازی رفت شروع ضعیفی داشتیم.اندرلخت در فاصله 30 دقیقه 2 گل زد و زمانی که ژان مولدر با زدن گل دوم خودش اندرلخت را با فاصله 3 گل جلو انداخت به ظاهر همه چی برای آرسنال تمام شده بود.ری کندی بازیکن تعویضی توپچی ها با گلزنی در دقیقه 82 امید آرسنال را زنده کرد.

در بازی برگشت توپچی ها با گل دقیقه 25 ادی کلی از اندرلخت پیش افتادند.بازیکنان اندرلخت تهدیدات جدی را روی دروازه حریف خود ایجاد می کردند.با وجود فشارهای زیاد, ردفورد گل دوم را به ثمر رساند و در پایان با گلزنی سملز اندرلخت نتیجه را واگذار کرد.

تا قبل از اینکه داور سوت پایان بازی را به صدا درآورد فشار زیادی بر بازیکنان و هواداران آرسنال حکم فرما بود.هایبوری یک صدا در حاکمیت هوادارن آرسنال بود .

در مرحله نیمه نهایی آرسنال تیم قدرتمند آژاکس را که بازیکنان قوی چون یوهان کرایوف را در اختیار داشت به زانو درآورد و پیش تر نیز اسپورتینگ لیسبون را با 3 گل کنارگذاشته بود و همچنین نماینده رومانی دینامو باکائو را با 9 گل به توپ بسته بودند.

در این فصل آرسنال در لیگ 12 شد و در دور سوم جام حذفی توسط بلک پول حذف شد.

بیشترین حضور در جام فیرز کاپ : سملز(12),سیمپسون(12),مک ناب (11),ردفورد(11),پیتر استوری(11),گراهام(1+10),ویلسون(9),آرمسترانگ(2+8),جورج(8),مک لینتاک(7)

بهترین گلزنان فیرز کاپ:سملز 6,ردفورد5,گراهام5 و جورج 4

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۸/۲۶
به قلم ammar
دسته‌بندی: دیگر خبرها
منبع : arsenal.com
بازدید: ۱,۹۰۴ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
منچستر یونایتد
منچستر یونایتد
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - اولدترافورد
۱۴۰۳/۲/۲۳ ۱۹:۰۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
3 - 0
بورنموث
بورنموث
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۱۵ ۱۵:۰۰