loading
در حال بررسی درخواست شما
باور عمومی تغییر کرده است..!!
باور عمومی تغییر کرده است..!!

باور عمومی تغییر کرده است..!!

آرسن ونگر نگاهی کلی و اجمالی به کریسمس و بازی های سال جدید دارد. در این مقطع 12 امتیاز از رویارویی با چلسی(در خانه) ویگان (میهمان) بیرمنگام (میهمان) و منچسترسیتی(میزبان) وجود دارد. مردان ونگر تا کنون 4 امتیاز کسب کرده اند اما در اولین روز سال 2011 با این احساس و تفکر به خیابان اندرو و خانه بیرمنگام می روند که باید این امتیازات را افزایش دهند.

 

اثر و نیروی بدست آمده از درهم کوبیدن چلسی با گل تساوی بخش دقایق پایانی چهارشنبه شب ویگان بر باد رفت. اما به هرحال چه کسی از 10 امتیاز که دو پیروزی برابر دو مدعی عنوان قهرمانی را شامل می شود ناراحت خواهد بود؟ و این هنوز در دستان آرسنال است

 

ونگر در کنفرانس مطبوعاتی روز جمعه گفت: " من تمام کریسمس را دست نخورده می بینم. ما کمی با برنامه سازمندهی شده بازی هایمان در این مقطع در مقایسه با دیگر تیم ها مشکل داریم . اما من در این راه باید با مشکلات روبه رو شوم."

 

و اضافه کرد: " در آخر روز ما می دانیم که کریسمس بسیار مهم خواهد بود چراکه ما با چلسی و منچسترسیتی روبه رو می شویم. و دو بازی خارج از خانه مقابل بیرمنگام و ویگان داریم. بنابراین این موضوع در رابطه با مقدار استراحت ما در طول فصل یک ضربه و زیان خواهد بود."

 

سفر به میدلند سومین بازی آرسنال در طول شش روز خواهد بود. تنها راه آنها برای پایان دادن به این تاخیری که در به دست آوردن کاپ لیگ برتر ایجاد شده  حمله به بازی های هفته های پایانی فصل و جمع آوری امتیازات آنان است. (چون در فصول گذشته این مساله بیشترین علت دور ماندن آرسنال از جام بوده است) اما ونگر می داند در کشوری که او مربی گری می کند کریسمس داستان متفاوتی دارد.

 

او تصدیق کرد: " این جذابیت ودیوانگی فوتبال انگلیس است. شخصا آن را دوست دارم و پس از سال ها که اینجا بوده ام در این ضمینه واکسینه شده ام"

 " مطمئنا در ترقی و پیشرفت فوتبال انگستان همکاری می کنم. تمام دنیا ایستاده اند و انگلیس رو به جلو حرکت می کند. و این بدان معناست که وقتی آرسنال در برابر چلسی بازی می کند تمام دنیا انتخابی به جز تماشای بازی آنها ندارند!  آنها خسته شده اند و کار نمی کنند. پس فوتبال انگلستان را نگاه می کنند زیرا خسته کننده نیست."

ونگر در ادمه گفت : " بله من تعطیلات زمستانی را دوست خواهم داشت اما بعد از کریسمس. من دوست دارم که این سنت (بازی در کریسمس) حفظ شود و پس از کریسمس تعطیلاتی وجود داشته باشد مثلا دو هفته تعطیلات بعد از 2 ژانویه. آنگاه می توانیم برای یک هفته به تعطیلات برویم سپس یک هفته خود را برای ادامه فصل آماده کنیم.

 به طوری که می بینید ما با منچسترسیتی بازی می کنیم سه روز بعد با لیدز بازی می کنیم و چهار روز بعد با ایپسویچ بازی می کنیم. بنابراین فشار سنگینی روی بازیکنان وجود دارد. سپس شما با ویگان 2-2 مساوی می کنید و این نمی تواند بدترین نتیجه ممکن باشد.

از لحاظ روانی همه اینها طاقت فرساست اما شما همیشه یک بازی در پیش روی خود دارید و چیزی که مهم است بازی بعدی است."

 

این بسته برنامه ریزی ای بود که 8 تغیر را در استادیوم  DW   در برابر ویگان در پی داشت اما توپچی های بزرگی برای بازی با بیرمنگام بازگشته اند. فابرگاس محرومیتش را پشت سر گذاشته و ونپرسی و الکس سانگ نیز پس از یک بازی استراحت در دسترس هستند. تنها غایب اجباری آبو دیابی است که پس از مصدومیتی  که از ناحیه ساق پا در بازی چهارشنبه شب مقابل ویگان بدست آورد برای سه هفته بیرون خواهد بود.

یک بازی قبل تر بیرمنگام یک بار دیگر ذات و ریشه خود را در ورزشگاه خانگی اش با گل لحظات پایانی مقابل منچستریونایتد ثابت کرد. آنها دقیقا همین کار را در فصل گذشته زمانی که مردان ونگر آخرین امیدها و نگاه هایشان را به  قهرمانی در لیگ داشتند در برابر آرسنال انجام دادند.

فقط اورتون در این فصل در خانه بیرمنگام به پیروزی رسیده و این درحالی است که تنها چلسی و منچستر یونایتد در خانه کمتر از بیرمنگام گل دریافت کرده اند.

 اما آرسنال در هفت بازی گذشته اش در لیگ برتر گل دریافت کرده که بدترین نمایش آرسنال در شش سال گذشته از این حیث است و ونگر به خوبی به این موضوع وافق است و می داند که بیرمنگام مانند ویگان در دقایق پایانی می تواند گلزنی کند و امتیازات را برباید.

وقتی این موضوع به او گوشزد شد او اینگونه واکنش نشان داد: " گاهی اوقات بهترین راه برا ایجاد مشکل صحبت کردن درباره آن است. شما می توانید ببینید که بیرمنگام در بازی قبل در برابر منچستر یونایتد در لحظات پایانی گل زد و در انگلستان وقتی یک گل جلو هستید این می تواند یک ذهنیت در برابر شما باشد که هرگز تسلیم نشوید. اهمیتی ندارد در کجا بازی می کنید وقتی که تنها یک گل جلو هستید چون می توانید گل دریافت کنید.

و اتفاقی که در این فصل می افتد این است که تمام تیم ها یا برای گرفتن سهمیه اروپایی بازی می کنند یا برای نیافتادن ، بنابراین تمام بازی ها حکم فینال را دارند. و این لیگ را دلچسب و نیز فشرده می کند.

البته همه کیفیت هم دارند. وقتی به ویگان می روید آنها هوگو رودالگا و انزوگبیا را دارند که بازیکنان با کیفتی هستند . در مورد بیرمنگام نیز همین طور خواهد بود. شما به بازی بیرمنگام با منچستریونایتد نگاه می کنید و می بینید که آنها هلب و زیگیچ را روی نیمکت دارند و این بدان معنی است که در تیمی که در نیمه دوم بازی خواهد کرد نیز بازیکنانی با کلاس بالا حضور دارند"

 

مانند فصل قبل آرسنال سال را در رتبه سوم به پایان رساند و مانند فصل قبل باور عمومی بر این است که منچستریونایتد قوی تر است و در پایان فصل آرسنال امتیاز از دست خواهد داد و قهرمان نخواهد شد. 

اما سپس همانطور که ونگر نشان داد باور عمومی از آگوست به بعد تغییر کرده است.

ونگر در این مورد گفت: " برای مدتی به نظر آمد که چلسی بدون نگرانی در حال پیشروی در صدر جدول است. اینکه آنها کمی در نوامبر سقوط کردند رقابت را در صدر جدول باز کرد. شما انتظار آن را در شروع فصل نداشتید."

و در آخر اضافه کرد : " با ثبات ترین تیم قهرمان خواهد شد."

 

و با وجود یاس و ناامیدی چهارشنبه شب آرسنال می تواند تیمی باشد که این کار را انجام می دهد.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۸۹/۱۰/۱۱
به قلم پیام مشایخ نسب
دسته‌بندی: دیگر خبرها
منبع : arsenal.com
بازدید: ۶۸۶ بار
اشتراک‌گذاری
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
3 - 1
ساوتهمپتون
ساوتهمپتون
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۷/۱۴ ۱۷:۳۰
بازی بعدی آرسنال
بورنموث
بورنموث
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - دین کورت
۱۴۰۳/۷/۲۸ ۲۰:۰۰
آرسنال - شاختار دونتسک
لیگ قهرمانان اروپا
۱۴۰۳/۸/۱ ۲۲:۳۰
آرسنال - لیورپول
لیگ برتر
۱۴۰۳/۸/۶ ۲۰:۰۰
نیوکاسل - آرسنال
لیگ برتر
۱۴۰۳/۸/۱۲ ۱۶:۰۰
اینترمیلان - آرسنال
لیگ قهرمانان اروپا
۱۴۰۳/۸/۱۶ ۲۳:۳۰