loading
در حال بررسی درخواست شما
بهترین بازیکن فصل: کازورلا
بهترین بازیکن فصل: کازورلا

بهترین بازیکن فصل: کازورلا



هافبک اسپانیایی آرسنال که اولین فصل حضورش در لیگ برتر را تجربه می کرد با کسب 55.7 درصد آرای هواداران به عنوان بهترین بازیکن فصل آرسنال انتخاب شد.

تحلیل راب کلی گزارشگر سایت رسمی باشگاه از عملکرد کازورلای 28 ساله در فصلی که گذشت.

" او فوتبالیست کاملی است."

این تعریف کاملاً یک نظر شخصی است. شاید با توجه به اینکه در فوتبال امروز اغراق و مبالغه گویی حرف اول را می زند فکر کنید این نظر در مورد کازورلا از سوی یک هوادار افراطی یا یک گزارشگر تلویزیونی باشد. ولی این جمله را پر مرتساکر یکی از باهوش ترین فوتبالیست ها به زبان آورده است.

این مدافع آلمانی کنار بعضی از بهترین بازیکنان نسل خودش بازی کرده ولی می گوید این هافبک اهل شبه جزیره ایبری او را شگفت زده کرده است.

کازورلا در بازی مقابل استون ویلا دو گل زد تا آرسنالی ها پس از دو شکست پیاپی مقابل بلکبرن و بایرن مونیخ به مسیر پیروزی باز گردند و روزنه امیدی برایشان باز شود.

آرسن ونگر پس از آن بازی گفت:

" از اینکه او امروز دو گل مهم زد خوشحال و سپاس گزارم. به نظر من او بازیکن کاملی است چون از روحیه خوبی هم برخوردار است. او علیرغم اینکه کمی هم خسته بود تا آخرین لحظه جنگید. او الگوی خوبی برای بقیه است چون هر روز برای تمرین کردن و بازی کردن خوشحال است. و وقتی در زمین است تمام تلاشش را می کند."

تا آن موقع از فصل - در اواخر ماه فبریه - ما به تعریف و تمجید ها از کازورلا عادت کرده بودیم، اما زمانی که در تابستان گذشته اعلام شد او به زودی به باشگاه آرسنال خواهد پیوست انتظارات از او بسیار زیاد بود. آیا توانسته بودیم بازیکنی در حد جایگزینی سسک فابرگاس پیدا کنیم؟ رابرت پیرس اسطوره آرسنال چنین اعتقادی داشت، اما به هم تیمی سابقش در ویارئال هشدار داد که جا افتادن در فوتبال انگلیس ممکن است زمان بر باشد.

اما در عمل اینگونه نشد. کازورلا فصل را خیلی خوب آغاز کرد. پس از یک نمایش عالی مقابل کلن در بازی پیش فصل او عملکردهایی درخشان در بازیهای ابتدای فصل ارائه کرد. اولین گل و پاس گل او در سومین بازی اش مقابل لیورپول در آنفیلد رقم خورد و آن بازی نشان داد چیزهای بیشتری از او خواهیم دید.

هواداران آرسنال در نگاه اول عاشق او شده بودند و این یک احساس دو طرفه بود. سانتی در این مورد گفت:

" من از جو اینجا لذت می برم، به خصوص استقبال گرم هواداران آرسنال، انتظار نداشتم از روز اول چنین استقبالی از من بشود. اینکه به عنوان یک تازه وارد به یک فرهنگ جدید پا بگذارید و نتوانید به زبان آنها صحبت کنید همیشه دشوار است. اما آرسنال از همان لحظه های اول این حس را به من القا کرد که چند سال است بخشی از این مجموعه هستم، این موضوع در عملکردم درون زمین نیز تاثیر گذار بود. احساس می کردم در خانه هستم و بازیهای بسیار خوبی انجام دادم."

شاید پس از آن شروع خیره کننده انتظار داشتید عملکرد کازورلا افت داشته باشد ولی تاثیر گذاری و قدرت او با گذشت هر هفته بیشتر می شد. یکی از خصوصیات یک بازیکن بزرگ این است که در بازیهای بزرگ که تیمش به او نیاز دارد عملکرد خوبی داشته باشد، گلهای او به لیورپول، منچستر یونایتد و تاتنهام نشان دهنده توانایی های او در این زمینه بود.

کازورلا یکی از لیدرهای آرسنالِ مدل جدید است، بازیکنی که شور و اشتیاق، انرژی و بازی خیره کننده اش می تواند به بقیه بازیکنان نیز کمک کند. او هم می تواند در جریان بازی تیم هماهنگی ایجاد کند و هم نبض بازی تیم را با اتکا به دید خوب، شخصیت قدرتمند و تکنیک خوبش در اختیار بگیرد.

بحث تکنیک شد، آیا تا به حال بازیکنی مثل کازورلا دیده بودید که با هر دو پا به راحتی کار کند؟ او در حالت عادی راست پاست ولی به نظر می رسد قادر است با پای چپش نیز به همان اندازه راحت کار کند. این یک خصوصیت بارز در بازی اوست.

آرسن ونگر در این مورد گفت:

" او راست پاست ولی وقتی در بازی او را نگاه می کنید نمی توانید این را متوجه شوید. این موضوع در یک خط هافبک مدرن بسیار مهم است. راست یا چپ پا بودن همیشه مهم است ولی گاهی اوقات آن را فراموش می کنیم. گلن هادل نیز دو پا بود، نمی توانستید بگویید راست پاست یا چپ پا. کازورلا از این نظر مشابه اوست. به یاد نمی آورم در بازیکنانی که با آنها کار کرده ام بازیکنی دو پا مثل کازورلا داشته باشم."

کازرولا شاید ریز نقش باشد ولی تاثیر او در تیم همانطور که آمار نشان می دهد بسیار زیاد است. او در اولین فصل حضورش در انگلیس که اولین فصل دوری از زادگاهش نیز بود 49 بازی انجام داد، از 38 بازی لیگ برتر 37 بار در ترکیب اصلی تیم حضور داشت، 12 گل و 14 پاس گل به نام خود ثبت کرد و 42.2 درصد بیشتر از هر بازیکن دیگری در این نظر سنجی رای آورد.

شاید حق با پر باشد، ما واقعاً یک فوتبالیست کامل در تیم داریم.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۳/۱۱
به قلم حسین محمودی
دسته‌بندی: دیگر خبرها
منبع : Arsenal.com
بازدید: ۲,۵۱۵ بار
اشتراک‌گذاری
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
4 - 2
لستر سیتی
لستر سیتی
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۷/۷ ۱۷:۳۰
بازی بعدی آرسنال
آرسنال
آرسنال
VS
پاریس سن ژرمن
پاریس سن ژرمن
لیگ قهرمانان اروپا - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۷/۱۰ ۲۲:۳۰
آرسنال - ساوتهمپتون
لیگ برتر
۱۴۰۳/۷/۱۴ ۱۷:۳۰
بورنموث - آرسنال
لیگ برتر
۱۴۰۳/۷/۲۸ ۲۰:۰۰
آرسنال - شاختار دونتسک
لیگ قهرمانان اروپا
۱۴۰۳/۸/۱ ۲۲:۳۰
آرسنال - لیورپول
لیگ برتر
۱۴۰۳/۸/۶ ۲۰:۰۰
نیوکاسل - آرسنال
لیگ برتر
۱۴۰۳/۸/۱۲ ۱۶:۰۰
اینترمیلان - آرسنال
لیگ قهرمانان اروپا
۱۴۰۳/۸/۱۶ ۲۳:۳۰