loading
در حال بررسی درخواست شما
بیایید به تاریخمان افتخار کنیم...
بیایید به تاریخمان افتخار کنیم...

بیایید به تاریخمان افتخار کنیم...


باشگاه فوتبال آرسنال امروز از تندیس سه اسطوره خود پرده برداری کرد.

مربی نوآور توپچی ها هربرت چاپمن، مدافع تنومند تونی آدامز و اسطوره گلزنی باشگاه تیری هانری سه شخصی بودند که تندیس برنزی آنها در محوطه ورزشگاه امارات قرار گرفت و امروز با حضور مدیر باشگاه آرسنال پیتر هیلوود از آنها رونمایی شد.

این مراسم رونمایی یکی از برنامه های باشگاه در سالگرد 125 سالگی تاسیسش بود که قرار است جشن مربوط به 125 سالگی فردا و در روز بازی خانگی با اورتون که نزدیک ترین تاریخ به 11 دسامبر است برگزار شود، طبق گزارشات در 11 دسامبر سال 1886 برای اولین بار تیمی تحت نام Dial Square در مسابقه ای با تیم Eastern Wanderers در محله Isle of Dogs انجام داد که با برد 6-0 تیم تازه تاسیس همراه بود.

امروز جمیعیت زیادی از جمله هواداران آرسنال و شخص تیری هانری در ورزشگاه امارات حضور پیدا کردند تا از سه تندیس برنزی که در موقعیتهای مختلفی در حاشیه ورزشگاه قرار گرفته اند رونمایی کنند.

اولین تندیس مربوط به هربرت چاپمن مربی افسانه ای توپچی ها بود، کسی که بین سالهای 1925 تا 1934 هدایت آرسنال را به عهده داشت و موفق شد در پنج سال چهار قهرمانی برای تیم به ارمغان بیاورد و همچنین باشگاه را در مسیر تبدیل شدن یه یک باشگاه مدرن هدایت کند، همچنین شیوه های بدنسازی و تاکتیکی او باعث تحول در فوتبال شد.

فوتبالی با سبک هجومی در حضور بازیکنانی مثل الکس جیمز،کلیف باستین و دیوید جک که در سیستم WM چاپمن به خوبی کار می کردند موفقیت های بزرگی را قبل از درگذشت ناگهانی وی در ژانویه سال 1934 و در سن 55 سالگی برای باشگاه رقم زدند. تندیس چاپمن زیر ساعت و نزدیک به پل فیژمن قرار گرفت و در موقعیتی که نگاه او به سمت ورزشگاه است که به عنوان نماد پیشرفت باشگاه از زمان کارهای انقلابی او در باشگاه نشان داده شده است.

تندیس بعدی مربوط به تونی آدامز است که در قسمت North Bank ورزشگاه قرار گرفت، آدامز کسی بود که 19 سال را در تنها باشگاه دوران بازی اش یعنی آرسنال سپری کرد.

آدامز در آپریل سال 1983 به عنوان یک کارآموز به آرسنال آمد و مراحل پیشرفت را به سرعت طی کرد تا جایی که در سال 1988 و در سن تنها 22 سالگی موفق شد بازوبند کاپیتانی آرسنال را به دست بیاورد.

آدامز در طول دوران حضورش در آرسنال 669 بازی انجام داد که از این نظر پس از دیوید اولری رکورد دار است، او موفق ترین کاپیتان تاریخ باشگاه است و موفق شده همراه با آرسنال ده جام مختلف را فتح کند.

این بعد از ظهر با پرده برداری از مجسمه تیری هانری بعد از نمایش گل فوق العاده اش برابر تاتنهام همراه بود . گلی که در نوامبر سال 2002 به ثمر رسید .

تندیس تیری هانری در جنوب غربی در گوشه ورزشگاه امارات لندن بر اساس پروژه روح هایبوری نقش بسته است .

تیری هانری به عنوان گلزن همیشگی آرسنال توانسته 226 در آرسنال به ثمر برساند و در طور سال های 1999 تا 2007 و در طی هشت سال حضورش در ارسنال توانست دو بار فاتح لیگ برتر انگلستان شود و دو بار نیز جام حذفی را دشت کند . وی افتخارات فردی زیادی به مانند کفش طلای لیگ در چهار دوره و دو سال عنوان بهترین بازیکن لیگ را به دست آورد . وی در نهایت در هفتم می ماه سال 2006 آخرین گل زده در ورزشگاه هایبوری را به ثمر رساند و این ورزشگاه را به خاطره ها پیوند داد .


پیتر هیل وود که از حضار در مراسم امروز بود گفت :

" امسال سال مخصوصی در تاریخ باشگاه فوتبال آرسنال است , جایی که 125 سالگرد باشگاه است . این فقط مربوط به این لحظه برای نگاهی به آینده خوب نیست بلکه همچنین بازگشت به گذشته و جشن گرفتن لحظه های بزرگ در تاریخ باشگاه است .

امروز جشن سه تن از بزرگترین و تاثیر گزار ترین شخصیت های تاریخ باشگاه فوتبال آرسنال است . هربرت چپمن , تونی ادامز و تیری هانری سه اسطوره باشگاه آرسنال هستند که همگی در موفقیت باشگاه آرسنال سهم زیادی دارند .

این اسطوره ها هم اکنون مفتخرانه در خارج از ورزشگاه آرسنال مشغول هستند و مشغول برای فراهم ساختن راهی برای هواداران آرسنال و همینطور هر شخصی که از استادیوم بازدید می کند , برای یادآوری کارهای درخشان این سه شخص برای باشگاه . "


طراحی و ساخت توسط MDM , و پیکر این مجسمه ها از برنز تشکیل شده و به اندازه حقیقی شخص ساخته شده است . 625 ساعت وقت برای ساخت این مجسمه ها به کار رفته و در حدود 200 کیلوگرم وزن آن هاست . این تندیس ها روز چهار شنبه بدون سر و صدا در این مکان قرار گرفت .

شنبه , باشگاه فوتبال آرسنال 125 سالگرد تاسیسش را در بازی خانگی برابر اورتون جشن خواهد گرفت . فعالیت ها برای اتفاق افتادن این جشن مشمول بازگشت اسطوره های آرسنال است به ورزشگاه است که قبل از بازی برگزار می شود .

باشگاه از هواداران خواسته تا در ساعت 2 و 20 دقیقه بعد از ظهر به ورزشگاه به ورزشگاه بیایند.








با مراجعه به این صفحه هم می توانید مراحل ساخت این تندیس ها را مشاهده کنید:
http://www.arsenal.com/news/news-archive/statues-june

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۹۰/۹/۱۸
به قلم حسین محمودی
دسته‌بندی: دیگر خبرها
منبع : arsenal.com
بازدید: ۱,۲۶۸ بار
اشتراک‌گذاری
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
3 - 1
ساوتهمپتون
ساوتهمپتون
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۷/۱۴ ۱۷:۳۰
بازی بعدی آرسنال
بورنموث
بورنموث
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - دین کورت
۱۴۰۳/۷/۲۸ ۲۰:۰۰
آرسنال - شاختار دونتسک
لیگ قهرمانان اروپا
۱۴۰۳/۸/۱ ۲۲:۳۰
آرسنال - لیورپول
لیگ برتر
۱۴۰۳/۸/۶ ۲۰:۰۰
نیوکاسل - آرسنال
لیگ برتر
۱۴۰۳/۸/۱۲ ۱۶:۰۰
اینترمیلان - آرسنال
لیگ قهرمانان اروپا
۱۴۰۳/۸/۱۶ ۲۳:۳۰