loading
در حال بررسی درخواست شما
تمجید و دفاع ایوان گازیدیس از مسوت اوزیل
تمجید و دفاع ایوان گازیدیس از مسوت اوزیل

تمجید و دفاع ایوان گازیدیس از مسوت اوزیل

  • مسوت اوزیل پیرو 'نژادپرستی و بی‌حرمتی' از عرصه ملی خداحافظی کرد.
  • ملی‌پوش سابق آلمان روز یکشنبه طی بیانیه‌ای دلایلش از کناره‌گیری از ملی را توضیح داد.
  • اوزیل حالا به‌همراه آرسنال در اردو پیش‌فصل در سنگاپور به‌سر می‌برد.
  • گازیدیس در زمان برگزاری اردو، به تمجید و حمایت از اوزیل پرداخته است.
 
به‌تازگی، بازیکنان، مربیان و کادرفنی آرسنال که در اردوی پیش‌فصل در سنگاپور به سر می‌برند، در جلسه‌ای که ایوان گازیدیس برگزار کرده است حاضر شده‌اند.
 
مسوت اوزیل که بعد حواشی ایجاد شده بابت عکس گرفتنش درکنار پرزیدنت اردوغان، رئیس‌جمهور کشور ترکیه و حذف تیم‌ملی آلمان در مرحله گروهی رقابت‌های جام‌جهانی مورد حملات شدید رسانه‌های آلمانی قرار گرفت، به‌شکلی تلخ از عرصه ملی کناره‌گیری کرد.
 
این درحالیست که اردوغان به نقض حقوق بشر متهم می‌شود و رسانه‌ها و تیم‌ملی آلمان اوزیل را هدف انتقادات تند خود قرار داده و وفاداری او را به تیم‌ملی و کشور آلمان زیر سوال می‌برند.
 
اوزیل هم طی زنجیره‌ای از توییت‌ها، از نژادپرستی و بی‌حرمتی این رسانه‌ها انتقاد کرده و دلایلش را مسلمان و ترک‌تبار بودنش می‌داند. او در این بیانیه اظهار داشت: "زمانی که پیروز بشویم آلمانی هستم اما در مواقع شکست مرا مهاجر ترک خطاب می‌کنند."
 
این درحالیست که اوزیل توسط باشگاهش که به‌تازگی قراردادی با دستمزد هفتگی ۳۵۰،۰۰۰ پوند با آن به امضا رسانده‌است، شدیداً مورد حمایت قرار گرفته است و ایوان گازیدیس مجبور به مداخله درمورد حواشی اخیر پیرامون بازیکن تیمش شده است.
 
گازیدیس در جلسه‌ای از پیس برنامه‌ریزی نشده به تمجید از ارزش‌های باشگاه در تعهد به تنوع نژادی و محکوم ساختن نژادپرستی  پرداخت. او از چند فرهنگه بودن رختکن باشگاه در طول این سالیان تجلیل کرد و از بازیکنانی همچون الکس ایووبی نیجریه‌ای و مسوت اوزیلی که این روزها در مرکز توجهات قرار گرفته است نام برد.
 
حضار گفته‌اند لحن افتخارآمیز و محکم گازیدیس موجب شده است پرسنل باشگاه از حضور و فعالیت در مجموعه‌ی آرسنال احساس غرور کنند.
 
همچنین باشگاه طی توییتی اعلام کرد: 'تنوع نژادی ما بخش بزرگی از دلیل خاص بودن باشگاه است.'
 
 

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۵/۳
به قلم سپهر بهارلویی
دسته‌بندی: دیگر خبرها
منبع : daily mail
بازدید: ۱,۲۸۱ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
آرسنال
آرسنال
VS
بورنموث
بورنموث
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۱۵ ۱۵:۰۰
بازی قبلی آرسنال
تاتنهام
تاتنهام
2 - 3
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - تاتنهام هاتسپر
۱۴۰۳/۲/۹ ۱۶:۳۰