loading
در حال بررسی درخواست شما
دومین بازیکن فصل: کوشلنی
دومین بازیکن فصل: کوشلنی

دومین بازیکن فصل: کوشلنی



لورن کوشلنی مدافع فرانسوی آرسنال در فصل گذشته عملکرد بسیار خوبی داشت با کسب 13.5 درصد از آرای هواداران به عنوان دومین بازیکن برتر فصل انتخاب شد.

تحلیل راب کلی گزارشگر سایت رسمی باشگاه از عملکرد این مدافع 27 ساله در فصلی که گذشت.

اگر تنها یک بازیکن را بتوان بیانگر تیم آرسنال در فصل 2012/13 دانست آن لورن کوشلنی است. یک بازیکن بدون شک درجه یک، قدرتمند، پر توان و با زمان بندی خارق العاده، او با این ویژگی ها به یکی از بهترین مدافعان اروپا تبدیل شده است. پیشرفت های مداوم این بازیکن که شخصیتی ساده و متواضع دارد موجب پا پس کشیدن او نشده است.

اما، او به مانند تیم از عقب زمین به خوبی تیم را هماهنگ می کند، او در شروع فصل عملکرد درخشانی که در پایان فصل ارائه کرد را بروز نداد. او شاید گل تساوی دیر هنگام تیم در بازی رفت مقابل منچستر سیتی را به ثمر رساند ولی کوشلنی در ماه های ابتدایی فصل برای حضور در ترکیب اصلی تیم کار دشواری داشت. البته چند مصدومیت پیاپی هم در این قضیه دخیل بود و این اتفاقات تا زمانی که او دوباره درخشش خود را آغاز کرد با او همراه بودند.

آرسن ونگر در آن زمان گفت:

" او می گوید آماده سازی اش در تمرینات پیش فصل مختل شده بود. در آخرین بازی تدارکاتی مقابل کلن دچار مصدومیت از ناحیه ساق پا شد، زمان بسیار بسیار زیادی طول کشید تا آن مصدومیت را پشت سر بگذارد و در طول فصل چند بار نیز مجدداً مصدوم شد. و هر بار که دوباره به بازگشت نزدیک بود دچار مصدومیت یا بیماری می شد. او امسال خیلی مریض شد."

شاید این بخشی از فصل لورن بوده باشد ولی او فصل را با سلامتی کامل به پایان برد. آرسنال با او موفق شد کار را در رتبه چهارم تمام کند. همه چیز از اوایل ماه مارچ و پس از شکست آرسنال در داربی شمال لندن شروع شد که ونگر توماس ورمالن کاپیتان خودش را نیمکت نشین کرد و لورن کوشلنی جای او را در ترکیب اصلی تیم برای بازی بایرن مونیخ گرفت.

او موفق شد با زدن یک گل در آن بازی و ارائه عملکردی بسیار خوب به برد تیم کمک زیادی بکند. آن برد موجب صعود آرسنال به مرحله بعد نشد ولی نقطه ی تغییر فصل برای آرسنال و مقدمه ای بر پایان عالی توپچی ها شد. و در قلب این مساله زوج کوشلنی و مرتساکر حضور داشت.

کوشلنی در مورد هماهنگی اش با مرتساکر گفت:

" ما خیلی با هم حرف میزنیم و به خوبی با هم ارتباط برقرار می کنیم که این برای مدافعان میانی نکته مهمی است. در واقع فکر می کنم کل تیم از این نظر در این فصل پیشرفت کرده است، ما بیشتر با هم حرف می زنیم و این به نفع ما بوده است.

" من هم بیشتر داد میزنم! انگلیسی ام بهتر شده پس بیشتر حرف میزنم. ما مدافع هستیم و می توانیم همه چیز را در زمین ببینیم. به نظرم هر بازیکنی با هم تیمی هایش صحبت می کند چون این خیلی مهم است، یک حرکت 3-4 متری می تواند از یک ضد حمله جلوگیری کند."

دیدن این صحنه که کوشلنی برای تخریب حمله حریف از خط دفاعی جدا می شود از زمان پیوستن این بازیکن به آرسنال در سال 2012 برای هواداران عادی شده است. با این حال، شاید تا دوره حساس پایان فصل این موضوع اهمیت چندانی نداشت. با افزایش حساسیت بازیها در هر هفته تاثیر گذاری، توانایی و اعتماد به نفس کوشلنی هم افزایش پیدا می کرد.

و وقتی تیم به او نیاز داشت باز هم به کمک تیم آمد. زدن گل پایانی فصل در خانه نیوکاسل که موجب پیروزی آرسنال در آن بازی شد یک پایان بسیار خوب برای مرد فرانسوی آرسنال رقم زد.

ونگر بعد از آن بازی گفت:

" من با گروه بازیکنان زیادی کار کرده ام ولی این گروه از بازیکنان از نظر اعتماد به نفس واقعاً فوق العاده هستند. آنها ترکیبی از کیفیت و نگرش خوب را از خودشان نشان داده اند. من همیشه رفتار و تمرکز آنها در تمرینات روزانه را ستایش کرده ام."

هیچکس بیشتر از کوشلنی نشان دهنده این نگرش نیست، بازیکن آرسنال برای روزهای بزرگ.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۳/۱۰
به قلم حسین محمودی
دسته‌بندی: دیگر خبرها
منبع : Arsenal.com
بازدید: ۱,۱۵۲ بار
اشتراک‌گذاری
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
4 - 2
لستر سیتی
لستر سیتی
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۷/۷ ۱۷:۳۰
بازی بعدی آرسنال
آرسنال
آرسنال
VS
پاریس سن ژرمن
پاریس سن ژرمن
لیگ قهرمانان اروپا - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۷/۱۰ ۲۲:۳۰
آرسنال - ساوتهمپتون
لیگ برتر
۱۴۰۳/۷/۱۴ ۱۷:۳۰
بورنموث - آرسنال
لیگ برتر
۱۴۰۳/۷/۲۸ ۲۰:۰۰
آرسنال - شاختار دونتسک
لیگ قهرمانان اروپا
۱۴۰۳/۸/۱ ۲۲:۳۰
آرسنال - لیورپول
لیگ برتر
۱۴۰۳/۸/۶ ۲۰:۰۰
نیوکاسل - آرسنال
لیگ برتر
۱۴۰۳/۸/۱۲ ۱۶:۰۰
اینترمیلان - آرسنال
لیگ قهرمانان اروپا
۱۴۰۳/۸/۱۶ ۲۳:۳۰