loading
در حال بررسی درخواست شما
شماره نه، تیری هانری
شماره نه، تیری هانری

شماره نه، تیری هانری





سایت رسمی باشگاه آرسنال در این تابستان با برگذاری نظر سنجی از کاربران خود خواست تا تیم منتخب تاریخ آرسنال را انتخاب کنند و آنها در این بین 12000 نظر مختلف دریافت کردند.

برای این انتخاب تنها دو قانون وجود داشت، اول اینکه هیچ بازیکن فعلی آرسنال نمی تواند در این تیم جای گیرد و دوم اینکه ترکیب مورد نظر 4-4-2 است. این مساله انتخاب را سخت تر می کرد.

بعد از بررسی کلیه نظرات، یازدهمین نفر در این تیم معرفی خواهد شد که توانست با بالاتر از هر بازیکن دیگری در تیم رویایی با رای مطلق 98% در نوک پیکان خط حمله تیم رویایی آرسنال جای گیرد.

شماره نه: تیری هانری

پست: مهاجم

تعداد بازی: 370

تعداد گل: 226

بیایید رو راست باشیم، هرگز هیچ شک و تردیدی در مورد جایگاه تیری هانری در ترکیب تیم رویایی ما وجود نداشت.

مرد فرانسوی همه چیز داشت، تکنیکی عالی، سرعتی ویران کننده، قدرتی شگفت انگیز، شناخت از دیگران و ضرباتی مهلک در مقابل دروازه. در اصل، او غیر قابل توقف بود.

و همانند یک سوپراستار نمونه که بسیاری از آنها در ترکیب تیم رویایی ما حضور دارند، او به خوبی هر آنچه در توان داشت را در اختیار تیم قرار می داد. هانری کاپیتان، جادوگر، متخصص در استفاده از توپ های مرده، یک پنالتی زن قهار و یک سازنده گل بود.

آرسن ونگر تیری هانری را از یک بازیکن گوش سرگردان به یک مهاجم فوق العاده تبدیل کرد. یک سال پس از انتقال از یونتوس، پست او تغییر کرد و به یک مهاجم پیشرو در سطح اروپا تبدیل گشت، درست پیش از انکه به عنوان بهترین بازیکن جهان در پست خود شناخته شود.

در دوران حضورش در آرسنال، تیری با 226 گل در 370 بازی به برترین گلزن تاریخ باشگاه تبدیل شد. حرکات رعد آسا، چیپ های ظریف، استارت های سریع، پشت پای جسورانه، حتی ضربه سر عجیب و غریب، تیری برای پیدا کردن دروازه از انبوهی از روش ها استفاده می کرد.

او همچنین بخش جدایی ناپذیر فصل بدون شکست 2003/04 بود، دو بار فاتح لیگ برتر شد، دو بار جام حذفی را پیروز شد، چهار بار آقای گل جزیره شد و کفش طلا را از آن خود کرد، دو بار به عنوان برترین بازیکن سال جزیره انتخاب شد و 3 بار نیز نامزد بهترین بازیکن جهان شد.

او همیشه می توانست با درخشش فدری خود از موقعیت ها استفاده کند اما تیری در به همان اندازه در تعامل با هم تیمی های خود نیز بود. او و رابرت پیرس در کناره ها درک متقابلی از یکدیگر داشتند، حال آنکه همکاری خاص او با دنیس برگکمپ می توانست قلب دفاع هر تیمی را بشکافد..

اما به سادگی، هانری رویایی یک مربی بود.

و با حضور او، تیم رویای آرسنال کامل می شود.

گفتنی ها:

تیری هانری " آرسنال در خون و قلب من خواهد بود. من همیشه، همیشه، همیشه شما را به یاد خواهم داشت. می گویم که در تمام طول زندگی یک توپچی بودم و دروغ هم نمی گویم زیرا وقتی یکی توپچی هستید، همیشه یک توپچی باقی خواهید ماند. باشگاه در قلب من است و همیشه نیز در قلب من خواهد بود."

تئو والکات " هر زمان می خواستم با او صحبت کنم، همواره حاضر می شد. در ابتدا کاملا می ترسیدم اما هرچقدر بزرگتر شدم و با بیشتر با او بازی کردم، او فوق العاده بود. وقتی قبلا او در اینجا بود، حضور در کنارش عالی بود و می توانستید از بهترین فرد نکاتی را یاد بگیرید."

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۹۰/۴/۱۷
به قلم آرمان امیراحمدی
دسته‌بندی: دیگر خبرها
منبع : facebook fan page
بازدید: ۱,۸۱۳ بار
اشتراک‌گذاری
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
3 - 1
ساوتهمپتون
ساوتهمپتون
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۷/۱۴ ۱۷:۳۰
بازی بعدی آرسنال
بورنموث
بورنموث
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - دین کورت
۱۴۰۳/۷/۲۸ ۲۰:۰۰
آرسنال - شاختار دونتسک
لیگ قهرمانان اروپا
۱۴۰۳/۸/۱ ۲۲:۳۰
آرسنال - لیورپول
لیگ برتر
۱۴۰۳/۸/۶ ۲۰:۰۰
نیوکاسل - آرسنال
لیگ برتر
۱۴۰۳/۸/۱۲ ۱۶:۰۰
اینترمیلان - آرسنال
لیگ قهرمانان اروپا
۱۴۰۳/۸/۱۶ ۲۳:۳۰