loading
در حال بررسی درخواست شما
لیگ قهرمانان جوانان: آرسنال 3-0 مارسی
لیگ قهرمانان جوانان: آرسنال 3-0 مارسی

لیگ قهرمانان جوانان: آرسنال ۳-۰ مارسی



این دیدار از گروه 6 رقابت ها با میزبانی آرسنال در ورزشگاه آندرهیل برگزار شد و پیش از این در دیدار نخست این گروه، اتلتیک بیلبائو موفق شده بود با 4 گل المپیاکوس را شکست دهد تا زنگ خطری برای توپچی ها باشد اما آرسنال نیز با پیروزی 3-0 در این دیدار نشان داد می تواند یکی از مدعیان اصلی صعود از گروهش باشد.


[تصویر: 91161040476368403379.jpg]
[تصویر: 16716197159233337532.jpg]


تری برتون که به همراه تیم زیر 21 ساله های آرسنال شروع قدرتمندی در فصل جدید لیگ زیر 21 ساله ها داشته با به میدان فرستادن ترکیب قدرتمندی برای این بازی نشان داد اهمیت زیادی به این رقابت ها داده است و برای استفاده از سه سهمیه زیر 20 سال ترجیح داده بود که از نیکو یناریس، سائید هاجرویچ و سمیر بیموتاین استفاده کند و به همین دلیل دیگر حق استفاده از بازیکنی مانند آیزفیلد که در دیدارهای لیگ زیر 21 ساله ها از اعضای اصلی آرسنال بوده را نداشت.

رقابت های نکست جن دومین فصل حضور خود را با تغییر و تحولات اساسی از سر گرفته و در حالی که مارسی فصل گذشته در اولین دوره رقابت ها نیز حضور داشته آرسنال نخستین حضورش در آن را تجربه می کند.

آرسنال مانند بازی های گذشته باز هم از سیستم 4-2-3-1 استفاده می کرد که انتخاب بازیکنان خلاق و تکنیکی خط میانی آرسنال را بسیار قدرتمند کرده بود. چیدمان ترکیب به صورت زیر بود:

------ استیوارت مور -----

مارتین آنگا ---- سائید هاجرویچ ---- التون مونترو ---- هکتور بلرین

------------- یان تورال -------- نیکو یناریس ©

---- سرژ نبری ------- کریس اولسن ------- کایل ابیسیلیو

------ چوبا آکپوم -----

در همان آغاز مسابقه دو تیم کار را تهاجمی شروع کردند؛ اشتباه مدافعان آرسنال در خط دفاعی باعث شد تا بازیکن حریف توپ را تصاحب کند و سپس روی اشتباه آنگا از گوشه محوطه جریمه پاس خود را ارسال کرد اما تکل عالی هاجرویچ توپ را از منطقه خطر دور کرد و تورال توپ را به نبری رساند و او نیز ضد حمله سریعی را از پشت محوطه جریمه خودی آغاز کرد و توپ را تا میانه های زمین حریف پیش برد و دوباره توپ را به تورال رساند و پاس در عمق و دقیق او ابیسیلیو را در مصافی تک به نک قرار داد اما ابراهیما سای دروازه بان مارسی با عکس العمل خوبش مانع از گل شدن توپ شد.

پس از این موقعیت، آرسنال توپ و میدان را در اختیار گرفت و پس از پاس کاری خوب و دقیق، توپ در سمت چپ محوطه جریمه مارسی به آکپوم رسید و ارسال کوتاه و دقیق او باعث شد تا در چند قدمی دروازه نیکو یناریس در دقیقه 8 مسابقه گل اول را برای آرسنال به ثمر برساند.

پس از این گل آرسنال کاملا بر بازی مسلط بود و همین موضوع باعث تشویق شدن از سوی هواداران شده بود. چند دقیقه پس از گل اول آرسنال می تواسنت به گل دوم نیز دست یابد؛ نبری و آنگا با حرکتی ترکیبی و زیبا توپ را از نزدیکی های محوطه جریمه خودی از کناره های سمت چپ زمین تا نزدیکی محوطه جریمه مارسی پیش بردند و سپس چند پاس خوب بین بازیکنان آرسنال رد و بدل شد و بار دیگر پاس در عمق و زیابی تورال بود که اینبار آنگا را در مصافی کاملا تک به تک قرار داد اما ضربه بی دقت او در چارچوب نبود.

در فرصت بعدی بازیکنان آرسنال با پاس کاری های دقیق و چشم نواز از زمین خود وارد زمین مارسی شدند و سپس بلرین از جناح راست زمین ارسال خوبی را روی دروازه حریف فرستاد و در حالی که دروازه بان مارسی خروج نامطمئنی انجام داده بود ضربه سر آکپوم با اختلاف نسبتا کمی از بالای دروازه به بیرون رفت.

و بالاخره در دقیقه 20 مسابقه آرسنال موفق شد گل دوم را نیز به ثمر برساند؛ نبری نهایت استفاده را از اشتباه مدافع مارسی برد و با جرکت انفجاری خود وارد محوطه جریمه شد و پاس او به دهانه دروازه را چوبا آکپوم به گل تبدیل کرد.

دو دقیقه پس از این گل آرسنال گل دیگری را به ثمر رساند اما کمک داور با بالا بردن پرچم خود به نشانه آفساید این گل را مردود اعلام کرد، گلی که با پاس خوب اولسن در داخل محوطه جریمه به تورال رسید اما گل او مردود اعلام شد.

آرسنال که همچنان خطرناک ظاهر می شد بی صبرانه به دنبال به ثمر رساندن گل سوم بود. در حرکت بعدی باز هم پاس کاری فوق العاده آرسنالی ها بود که آنگا در گوشه سمت چپ محوطه جریمه حریف صاحب توپ شد و پس از اینکه دروازه بان مارسی را دریپل زد ارسال خوبی را روی دروازه فرستاد اما ضربه بلرین به تنها مدافعی که جای خالی دروازه بان را پر کرده بود برخورد کرد! و در این بین تشویق مکرر از سوی هواداران نشان دهنده نمایش بسیار خوب جوانان آرسنال در این دیدار بود.


نیمه اول مسابقه با نتیجه 2-0 به نفع آرسنال به پایان رسید...


در همان دقایق ابتدایی نیمه دوم حرکت تماشایی نبری از جناح چپ و پاس رو به عقب و دقیق او به اولسن می توانست گل سوم را برای آرسنال به همراه داشته باشد اما ضربه آرام و بی دقت اولسن به بیرون رفت.

چند دقیقه پس از این فرصت، بار دیگر آرسنال می توانست به گل دست یابد؛ همکاری خوب یناریس و اولسن و پاس پشت مدافعین اولسن به یناریس که پس از اینکه مدافع مارسی پاس یناریس به ابیسیلیو را در داخل محوطه جریمه قطع کرد خود ابیسیلیو بود که به سمت توپ دوید و ضربه آرام او توسط بازیکن مارسی قبل از وارد شدن به داخل دروازه برگشت داده شد اما توپ باز هم در محوطه جریمه اینبار به آکپوم رسید که ضربه او نیز توسط ابراهیما سای مهار شد.

بازیکنان آرسنال در این دیدار فرصت های زیادی به دست می آوردند اما با بی دقتی و بعضا" کم شانسی در آخرین لحظه نمی تواستند توپ را به گل تبدیل کنند.


در دقیقه 70 بازی مارتین آنگا از جناح چپ زمین حرکت زیبایی را انجام داد و پس از اینکه چند بازیکن مارسی را از پیش و رو برداشت خود را به پشت محوطه جریمه حریف رساند اما در زاویه ای مناسب روی او خطا شد، ابسیلیو پشت این ضربه ایستگاهی ایستاد اما ضربه او با اختلاف کمی به بیرون رفت.

در 10 دقیقه پایانی مسابقه مارسی سعی داشت اختلاف را کم تر کند اما پرس خوب بازیکنان آرسنال مانع این می شد و آن ها حتی توان حمله کردن را نیز نداشتند تا اینکه با اشتباه بازیکنان آرسنال در میانه میدان توپ به بازیکنان مارسی رسید و حرکت خوبی را از سمت راست انجام دادند و با ارسال خوبی که انجام دادند می توانستند به گل دست یابند اما ضربه سر خطرناک مهاجم حریف با دخالت خوب از سوی بلرین به کرنر رفت و پس از اینکه کرنر ارسالی به پشت محوطه جریمه برگشت داده شد به سعید علی بازیکن مارسی رسید اما شوت او با اختلاف نسبتا زیادی به بیرون رفت.

و در دقیقه 83 مسابقه پاس خوب اولسن، آکپوم را در مصافی تک به تک قرار داد و او با پای چپ برای سومین بار دروازه مارسی را گشود.

سرانجام بازی با نتیجه 3-0 به نفع آرسنال به پایان رسید تا توپچی های جوان با عملکردی فوق العاده کار خود را در این رقابت ها شروع کرده باشند. آرسنال در دیدار بعدی خود در رقابت های نکست جن روز چهارشنبه 12 سپتامبر میهمان المپیاکوس یونان خواهد بود.


نکات حاشیه ای مسابقه:

- این دیدار 876 تماشاگر داشت که انتظار می رود با حساس تر شدن رقابت ها این تعداد افزایش یابد.

- آرسن ونگر به همراه استیو بولد در ورزشگاه حضور داشتند و از نزدیک شاهد عملکرد جوانانشان بودند.

- یان تورال که آغاز فصل را به دلیل مصدومیت از دست داده بود در این دیدار نمایش بسیار خوبی داشت و به نظر می رسد می تواند زوجی طلایی با اولسن در میانه میدان تشکیل دهد.


نمرات بازیکنان آرسنال در این دیدار:

استیوارت مور: به ندرت محک خود اما کمی سراسیمه به نظر می رسید و استایل ضعیفی داشت. به نظر نمی رسد بتواند قرارداد حرفه ای با باشگاه به امضا برساند. ( 6 )


هکتور بلرین: باز هم در پشت سرش فضای خالی وجود داشت اما در کارهای هجومی نقش پررنگی داشت. ( 7 )


التون مونترو: برجسته، قدرت رهبری و خوب کار کردن با توپ عملکردش در این دیدار بود و نشان داد کیفیت لازم را دارد. او تنها برای ارائه همچین عملکردی باید ثبات بیشتری داشته باشد. ( 8 )


سائید هاجرویچ: در کنار مونترو چند قطع توپ بسیار خوب داشت و روی زمین عملکرد مطمئنی ارائه داد. او فصل گذشته با بارنت در این ورزشگاه بازی می کرد. ( 7 )


مارتین آنگا: بهبود در کارهای دفاعی و در حملات استثنایی کار کرد و بارها برای دفاع مارسی مشکل ساز شد. ( 8 )


نیکو یناریس: نسبتا" با تجربه و پخته شده و در طول بازی کم اشتباه بود و نشان داد در کار کردن با توپ بسیار راحت است. ( 7 )


یان تورال: به طور مرتب جای خود را با اولسن عوض می کرد و پیش از اینکه تعویض شود در قلب بیشتر حرکات تهاجمی تیم حضور داشت.( 7 )


کریس اولسن: در چندین صحنه سزاوار سرزنش بود اما توانایی بالای فنی و قدرت دید فوق العاده اش ستودنی است. ( 7 )


کایل ابیسیلیو: جوان هلندی در روز خوبش نبود اما دوندگی بالا و تلاش زیادی انجام داد. ( 6 )


سرژ نبری: بسیار درخشان و پر انرژی بازی کرد و تقریبا در تمام حرکات هجومی آرسنال حضور داشت. ( 7 )


چوبا آکپوم: دو گل به ثمر رساند و یک پاس گل داد. بسیار سخت کوش است و به سرعت به دنبال پیشرفت و رسیدن به سطح بالاتر است. ( 8 )


** برای دیدن گالری تصاویر این مسابقه روی لینک زیر کلیک کنید:

NextGen Series - Arsenal U19 v Marseille U19


** برای دانلود هایلایت این مسابقه روی لینک زیر کلیک کنید:

NextGen Series - Arsenal U19 3-0 Marseille U19


جدول رده بندی گروه 6 در پایان دور اول:

[تصویر: 68680173648958451664.jpg]

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۹۱/۶/۱۴
به قلم حمید فرازی
دسته‌بندی: دیگر خبرها
منبع : Arsenal.ir
بازدید: ۹۴۰ بار
اشتراک‌گذاری
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
2 - 0
پاریس سن ژرمن
پاریس سن ژرمن
لیگ قهرمانان اروپا - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۷/۱۰ ۲۲:۳۰
بازی بعدی آرسنال
آرسنال
آرسنال
VS
ساوتهمپتون
ساوتهمپتون
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۷/۱۴ ۱۷:۳۰
بورنموث - آرسنال
لیگ برتر
۱۴۰۳/۷/۲۸ ۲۰:۰۰
آرسنال - شاختار دونتسک
لیگ قهرمانان اروپا
۱۴۰۳/۸/۱ ۲۲:۳۰
آرسنال - لیورپول
لیگ برتر
۱۴۰۳/۸/۶ ۲۰:۰۰
نیوکاسل - آرسنال
لیگ برتر
۱۴۰۳/۸/۱۲ ۱۶:۰۰
اینترمیلان - آرسنال
لیگ قهرمانان اروپا
۱۴۰۳/۸/۱۶ ۲۳:۳۰