loading
در حال بررسی درخواست شما
لیگ قهرمانان جوانان: آرسنال 4-2 اتلتیک بیلبائو
لیگ قهرمانان جوانان: آرسنال 4-2 اتلتیک بیلبائو

لیگ قهرمانان جوانان: آرسنال ۴-۲ اتلتیک بیلبائو



این دیدار که از گروه 6 رقابت ها با میزبانی آرسنال در ورزشگاه آندرهیل برگزار شد آخرین بازی و آخرین فرصت توپچی های جوان برای صعود از گروهشان بود که آن ها با عملکردی برجسته موفق به کسب پیروزی و صعود به مرحله بعد شدند.


[تصویر: y5an3v3itp19ycawey2s.jpg]

شاگردان تری برتون که این رقابت ها را طوفانی آغاز کردند و در نخستین دیدارشان مقابل مارسی 3-0 پیروز شدند پس از آن روند نزولی داشته اند و تا قبل از این بازی فقط یک برد کسب کرده بودند و در قعر گروه 6 قرار گرفته بودند.

شکست در این بازی به منزله حذف توپچی ها بود و در صورت تساوی شرایط بسیار پیچیده ای پیدا می کردند و تنها در صورت پیروزی بیلبائو مقابل المپیاکوس در آخرین بازی و همچنین شکست لیورپول و اندرلخت در آخرین دیدارشان می توانستند به عنوان یکی از چهار تیم برتر سوم گروه ها صعود کنند که در این صورت شانس بسیار کمی داشتند.

برتون کار آسانی در این بازی نداشت؛ چرا که سرژ نبری، نیکو یناریس، ایگناسی میکل و کایل ابیسیلیو چهار بازیکن مهم و تاثیرگذار تیمش را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشت و از بین بازیکنانی که برای دیدار مقابل المپیاکوس در لیگ قهرمانان همراه تیم اصلی سفر کرده بودند جرند مید و التون مونترو نیز غایب بودند و به همین دلیل مجبور به استفاده از سه سهمیه زیر 20 سالش یعنی آیزفلد، هاجرویچ و بیموتاین شده بود.

آرسنال مانند بازی های گذشته این فصل از سیستم 4-2-3-1 استفاده می کرد اما چندین تغییر عجیب و غیر قابل پیشبینی در چیدمان ترکیبش داشت
.
------ ریس چارلز کوک -----

سمیر بیموتاین ---- سائید هاجرویچ ---- مارتین آنگا © ---- هکتور بلرین

------------- آیزاک هیدن -------- کریس اولسن

---- زاک آنسا ------- توماس آیزفلد ------- یان تورال

------ چوبا آکپوم -----


دو تیم سه هفته قبل در دیدار رفت در اسپانیا به تساوی بدون گل رضایت داده بودند، توپچی ها نسبت به آن بازی دو تغییر در ترکیب خود داشتند . بیلبائو که سیستم جوانان قدرتمندی دارد و در حال حاضر بازیکنانی نظیر فرناندو یورنته و ایکر مونیان در آکادمی همین تیم پرورش یافته اند در این دیدار گیلرمو فرناندز کاپیتان خود را به دلیل محرومیت در اختیار نداشت.


آرسنال از همان ابتدا کنترل بازی را در دست گرفت و در دقیقه 8 مسابقه با کار خوب بازیکنانش توپ را به پشت محوطه جریمه بیلبائو رساند اما ضربه فنی کریس اولسن پس از برخورد به مدافع حریف با اختلاف نه چندان زیاد از بالای دروازه به بیرون رفت و سائید هاجرویچ موفق شد کرنر ارسالی یان تورال را وارد دروازه کند تا توپچی ها خیلی زود پیش بی افتند.

پس از این گل، آرسنالی ها با پاس های تک ضرب وارد محوطه جریمه شدند و آیزفلد با تکل بازیکنان بیلبائو در محوطه جریمه تعادل خود را دست داد اما داور مسابقه اعتقادی به پنالتی نداشت و در همان صحنه بازیکنان بیلبائو با ضد حمله ای بسیار سریع وارد محوطه جریمه آرسنال شدند و آیزاک هیدن با بی احتیاطیش روی سانتاماریا مهاجم حریف خطا کرد تا داور نقطه پنالتی را نشان دهد.

آکوئچه پشت توپ ایستاد و به راحتی دروازه را گشود تا فشار بیشتری روی آرسنال وارد شود.

در دقیقه 23 بازی اولسن از میانه زمین با پاس استادانه و پشت مدافعین زاک آنسا را صاحب توپ کرد و او نیز دروازه رو گشود اما پیش از آن پرچم کمک داور به نشانه آفساید بالا رفته بود.

توپچی ها در این دقایق سوار بر بازی بودند و بازی چشم نوازی ارائه میدادند، بار دیگر فرصت خوبی برای گلزنی آرسنال ایجاد شد، هیدن از جناح چپ زمین آنسا را راه انداخت و او نیز حرکت خوبی انجام داد اما دروازه بان حریف با واکنش خوبش شوت او را مهار کرد.

در دقیقه 30 مسابقه بازیکنان بیلبائو حرکت خوبی را در میانه های زمین آرسنال انجام دادند و جارلز کوک با واکنش خوبش شوت سانتاماریا را مهار کرد اما داور پیش از آن خطای بازیکنان آرسنال را گرفته بود تا یک ضربه ایستگاهی نصیب حریف شود.

آکوئچه پشت این ضربه ایستگاهی ایستاد اما چارلز کوک با کف دست ضربه سنگین او را دفع کرد.


نیمه اول این دیدار با تساوی 1-1 به پایان رسید...


در همان آغاز نیمه دوم بیلبائو موقعیت بسیار خطرناکی روی دروازه آرسنال خلق کرد؛ بازیکنان این تیم به راحتی و بدون هیچ گونه مزاحمتی توپ را از کناره های زمین تا نزدیکی محوطه جریمه آرسنال پیش بردند و پاس خوب لوپز در محوطه جرمیه به سانتاماریا رسید و در نزدیکی نقطه پنالتی ضربه خود را زد که چارلز کوک با واکنشی عالی آن را مهار کرد.

پس از این فرصت آرسنال بار دیگر کنترل بازی را در دست گرفت و در دقیقه 54 بازی آیزفلد در پشت محوطه جریمه بیلبائو با خطا سرنگون شد. اولسن ضربه ایستگاهی خوبی زد اما دروازه بان حریف آن را مهار کرد.

بار دیگر واکنش خارق العاده چارلز کوک در برابر ضربه سانتاماریا مهاجم خطرناک بیلبائو دروازه آرسنال را نجات داد.


و سرانجام در دقیقه 71 بازی توپچی ها موفق شدند گل برتری را به ثمر برسانند؛ توپ ربایی خوب هیدن در میانه های زمین و سپس کار ترکیبی بازیکنان آرسنال در جناح راست فضای خوبی را ایجاد کرد و تورال پاس در عمقی را برای هیدن فرستاد و او نیز در محوطه جریمه به آنسا پاس داد تا به راحتی دروازه خالی بیلبائو را باز کند.

آرسنال تنها چهار دقیقه پس از این گل به گل سوم نیز دست یافت؛ اولسن در پشت محوطه جریمه با پاسی خوب مارتین آنگا که در موقعیت خوبی درون محوطه جریمه قرار داشت را صاحب توپ کرد و یان تورال موفق شد ارسال کوتاه آنگا را وارد دروازه خالی بیلبائو کند.

در دقیقه 81 مسابقه آرسنال صاحب یک ضربه کرنر شد، آیزفلد به صورت کوتاه با اولسن کار کرد و هافبک باهوش و خلاق سوئدی آرسنال از کناره های زمین وارد محوطه جریمه شد و هیدن موفق شد در دو قدمی دروازه پاس اولسن را وارد دروازه کند تا خیال توپچی ها از کسب پیروزی در این دیدار کاملا راحت شود.

5 دقیقه مانده به پایان بازی لوپز ارسال خوبی روی دروازه آرسنال انجام داد و آلوارز موفق شد با ضربه سر یکی از گل ها را جبران کند.


در نهایت بازی با نتیجه 4-2 به نفع آرسنال به پایان رسید تا توپچی های جوان به دور حذفی رقابت ها صعود کنند


نمرات بازیکنان آرسنال در این دیدار:

ریس چارلز کوک: یک نمایش درخشان دیگر از دروازه بان 18 ساله آرسنال. او چند واکنش برجسته در این دیدار داشت. ( 8 )


هکتور بلرین: برخلاف همیشه زیاد در کارهای هجومی حضور نداشت اما در کارهای دفاعی مستحکم نشان داد. ( 7 )


مارتین آنگا: کاپیتان خوبی برای تیم بود و چند دفع توپ مهم داشت. ( 7 )


سائید هاجرویچ: مدافع جوان سوئیسی توپچی ها نیز مانند آنگا چند توپ گیری خوب داشت. ( 7 )


سمیر بیموتاین: تا حد زیادی تحت تاثیر جو مسابقه قرار گرفته بود. وظایف دفاعی خود را خوب انجام داد. ( 6 )


آیزاک هیدن: در حملات چند موقعیت خوب ایجاد کرد و در کارهای دفاعی نیز عملکرد برجسته ای داشت.


کریستوفر اولسن: جوان سوئدی که در این دیدار نقشی محوری بر عهده داشت ارزش های بالای خود را اثبات کرد و روی دو گل آخر آرسنال تاثیر بسیار زیادی داشت. ( 7 )


یان تورال: عملکردی بی نقص داشت، 1 گل به ثمر رساند و روی دو گل نخست آرسنال نقشی کلیدی داشت. ( 9 )


توماس آیزفلد: پتانسیل موجود در او واضح بود اما برخلاف بازی های گذشته زیاد در جریان بازی نبود. ( 6 )


زاک آنسا: پس از بازگشت از مصدومیتی طولانی مدت روند رو به رشدش را ادامه داد، در این دیدار نیز با چندین شوت فرصت های خطرناکی ایجاد کرد و زننده گل دوم آرسنال نیز بود. ( 7 )


چوبا آکپوم: با استفاده از مهارت بالایش یک خطر دائمی برای مدافعین بیلبائو بود و در تمام طول بازی تلاش زیادی کرد. ( 7 )


** برای دانلود هایلایت این مسابقه روی لینک زیر کلیک کنید:

NextGen Series - Arsenal U19 4-2 Athletic Bilbao U19


** برای دیدن گالری تصاویر این مسابقه روی لینک زیر کلیک کنید:

NextGen Series - Arsenal U19 v Athletic Bilbao U19


جدول رده بندی گروه 6:

[تصویر: l0a9ym0vjwauyxuz8uo.png]

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۹۱/۹/۲۰
به قلم حمید فرازی
دسته‌بندی: دیگر خبرها
منبع : Arsenal.com & Arsenalyouth
بازدید: ۹۸۶ بار
اشتراک‌گذاری
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
2 - 0
پاریس سن ژرمن
پاریس سن ژرمن
لیگ قهرمانان اروپا - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۷/۱۰ ۲۲:۳۰
بازی بعدی آرسنال
آرسنال
آرسنال
VS
ساوتهمپتون
ساوتهمپتون
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۷/۱۴ ۱۷:۳۰
بورنموث - آرسنال
لیگ برتر
۱۴۰۳/۷/۲۸ ۲۰:۰۰
آرسنال - شاختار دونتسک
لیگ قهرمانان اروپا
۱۴۰۳/۸/۱ ۲۲:۳۰
آرسنال - لیورپول
لیگ برتر
۱۴۰۳/۸/۶ ۲۰:۰۰
نیوکاسل - آرسنال
لیگ برتر
۱۴۰۳/۸/۱۲ ۱۶:۰۰
اینترمیلان - آرسنال
لیگ قهرمانان اروپا
۱۴۰۳/۸/۱۶ ۲۳:۳۰