loading
در حال بررسی درخواست شما
آرسنال در آستانه رسیدن به دوهزارمین پیروزی در لیگ انگلیس
آرسنال در آستانه رسیدن به دوهزارمین پیروزی در لیگ انگلیس

آرسنال در آستانه رسیدن به دوهزارمین پیروزی در لیگ انگلیس

آرسنال این فرصت را دارد تا این آخر هفته به یک نقطه عطف جدید دست یابد. اگر توپچی‌ها روز شنبه در لیگ برتر بورنموث را شکست دهند، تنها دومین تیم انگلیسی خواهند بود که ۲۰۰۰ بازی لیگ را در بالاترین سطح انگلستان به دست می‌آورند.

در حال حاضر، لیورپول (۲۰۶۵) تنها باشگاه انگلیسی است که به این نقطه عطف رسیده است و قرمزها در دسامبر ۲۰۲۱ از ۲۰۰۰ پیروزی برتر لیگ عبور کردند.

پس از پیروزی ۳-۱ مقابل ساوتهمپتون، تیم میکل آرتتا خود را در آستانه رسیدن به ۲۰۰۰ قرار داد و با وجود ۹۱ پیروزی کمتر منچستر یونایتد در رتبه‌بندی تمام دوران، شکی نیست که آرسنال تیم بعدی خواهد بود که این کار را انجام می‌دهد.

از پیروزی‌های برتر لیگ خود، ۲۲۹ پیروزی پس از نقل مکان به آنجا در سال ۲۰۰۶ در استادیوم امارات انجام شده است و ۹۵۱ پیروزی در هایبری انجام شده است. با در نظر گرفتن فقط زمین‌های خارج از خانه، گودیسون پارک مکان مورد علاقه آن‌ها بوده است، جایی که آن‌ها اورتون را ۳۲ بار در لیگ شکست داده‌اند.

به طور کلی، آرسنال ۱۰۲ پیروزی از ۱۹۹۹ پیروزی خود را مقابل اورتون کسب کرده است که این بیشترین تعداد دفعاتی است که یک تیم در تاریخ لیگ انگلیس تیم دیگری را شکست داده است.

آرتتا، سرمربی فعلی، یکی از هشت مربی است که بیش از ۱۰۰ بازی برتر لیگ را با آرسنال به دست آورده است و این نقطه عطف را در پایان فصل گذشته پشت سر گذاشت. در میان بازیکنان، کاپیتان افسانه‌ای تونی آدامز با ۲۵۵ پیروزی پیشرو است - آخرین بازی او برای باشگاه در آوریل ۲۰۰۲ باعث شد تا او از رکورددار حضور در باشگاه، دیوید اولری، پیشی بگیرد.

سرمربیانی با حداقل ۱۰۰ پیروزی در لیگ به همراه آرسنال:

آرسن ونگر - ۴۷۶ پیروزی
برتی می - ۱۸۱ پیروزی
تام ویتاکر - ۱۷۸ پیروزی
هربرت چاپمن - ۱۷۱ پیروزی
جورج گراهام - ۱۶۲ پیروزی
تری نیل - ۱۳۴ پیروزی
جورج آلیسون - ۱۱۲ پیروزی
میکل آرتتا - ۱۰۸ پیروزی

بازیکنانی با بیشترین پیروزی در لیگ به همراه آرسنال:

تونی آدامز - ۲۵۵ پیروزی
دیوید اولری - ۲۵۴ پیروزی
لی دیکسون - ۲۳۰ پیروزی
جورج آرمسترانگ - ۲۱۴ پیروزی
نایجل وینتربرن - ۲۱۳ پیروزی
دیوید سیمن - ۲۰۹ پیروزی
ادی هپگود - ۱۹۸ پیروزی
باب جان - ۱۹۳ پیروزی
دنیس برکمپ - ۱۸۶ پیروزی
پت رایس - ۱۸۰ پیروزی

"یک بر صفر به سود آرسنال" برای بیش از ۳۰ سال است که با شادی توسط هواداران توپچی‌ها خوانده می‌شود و به طور غیرقابل تعجب، محبوب‌ترین نتیجه پیروزی آن‌ها در لیگ برتر است.

در مجموع، آرسنال ۲۹ نتیجه پیروزی مختلف داشته است که ۱-۰ تاکنون ۳۹۸ بار به دست آمده است.

با توجه به اینکه این آخر هفته ممکن است به نقطه عطف ۲۰۰۰ پیروزی برسد، به برخی از دیگر نقاط عطف پیروزی برتر لیگ آرسنال در طول زمان نگاه می‌کنیم.

اولین پیروزی
۲-۰ مقابل ولورهمپتون (سپتامبر ۱۹۰۴)

در فصل ۱۹۰۴/۰۵ بود که آرسنال - که در آن زمان به نام وولویچ آرسنال شناخته می‌شد - اولین فصل خود را در لیگ برتر بازی کرد، پس از اینکه فصل قبل در رتبه دوم رده دوم قرار گرفت. آن‌ها نتوانستند هیچ یک از سه بازی برتر لیگ خود را برنده شوند (یک تساوی و دو شکست)، اما سپس از ولوز در منور گراند استقبال کردند.

این اولین دیدار رقابتی توپچی‌ها با ولوز بود و آن‌ها با گل‌های چارلی ساترتویت و تیم کولمن با نتیجه ۲-۰ پیروز شدند. این اولین گل ساترتویت برای باشگاه بود و او با ۱۱ گل به عنوان بهترین گلزن آرسنال در اولین فصل لیگ برتر آن‌ها به پایان رسید.

یکصدمین پیروزی
۱-۰ مقابل پرستون نورث اند (اکتبر ۱۹۱۱)

یکصدمین پیروزی برتر لیگ آرسنال در هشتمین فصل از این دست خواهد بود. آن‌ها از زمان ارتقای خود در سال ۱۹۰۴ بالاتر از رتبه ششم قرار نگرفته بودند، اما در طول این مدت توانسته بودند در این بخش باقی بمانند.

آرسنال با تنها دو پیروزی از ۱۰ بازدید قبلی لیگ خود به دیپدال (۴ تساوی و ۴ شکست) و با شکست ۴-۱ در زمین فصل گذشته، از اولین قهرمان لیگ برتر بازدید کرد. با این حال، ضربه آلف کامون پیروزی ۱-۰ را برای توپچی‌ها در پرستون تضمین کرد.

پانصدمین پیروزی
۶-۰ مقابل چارلتون (سپتامبر ۱۹۴۷)

بین یکصدمین و پانصدمین پیروزی برتر لیگ آرسنال، دو جنگ جهانی وجود داشت، آن‌ها از جنوب به شمال لندن نقل مکان کرده بودند و پنج بار عنوان لیگ را به دست آورده بودند.

فصل ۱۹۴۷/۴۸ عنوان ششم را برای توپچی‌ها به ارمغان آورد، زیرا آن‌ها فصل را با شش پیروزی متوالی در لیگ آغاز کردند. چهارمین مورد از این پیروزی‌ها، پیروزی ۶-۰ مقابل چارلتون، قهرمان جام حذفی بود و بزرگترین پیروزی لیگ توپچی‌ها از زمان پیروزی ۷-۱ در ویلا پارک در سال ۱۹۳۵ (همان مسابقه معروف که تد دریک همه هفت گل آرسنال را به ثمر رساند) بود.

رونی و رج سال‌ها قبل از برجسته شدن دوقلوهای کری، به چارلتون آسیب رساندند - رونی روک دو بار گلزنی کرد و رج لوئیس چهار گل خود را در این تخریب به ثمر رساند.

هزارمین پیروزی
۳-۰ مقابل نیوکاسل (مارس ۱۹۷۵)

هزارمین پیروزی برتر لیگ آرسنال با پیروزی ۳-۰ مقابل نیوکاسل با گل‌های آلن بال، برایان کید و یک ضربه دبیوت از ویلف روسترن ۱۸ ساله حاصل شد.

روسترن همچنین در بازی بعدی خود برای توپچی‌ها مقابل برنلی گلزنی خواهد کرد، اما سپس تنها ۱۷ بازی دیگر، بدون گلزنی، در طول دو سال قبل از فروش به ساندرلند در سال ۱۹۷۷ انجام خواهد داد. او یکی از تنها ۱۷ بازیکنی است که در هر دو بازی اول خود برای آرسنال در تاریخ باشگاه گلزنی کرده است.

هزار و پانصدمین پیروزی
۲-۱ مقابل چلسی (دسامبر ۲۰۰۱)

آخرین نقطه عطف بزرگ، هزار و پانصدمین پیروزی برتر لیگ آرسنال بود و احتمالاً یک فال نیک برای تیم شمال لندن، زیرا آن‌ها در پایان این فصل خاص عنوان قهرمانی را به دست آوردند.

آرسنال در ۱۲ بازی لیگ مقابل چلسی شکست‌ناپذیر بود و همچنین سه روز قبل، پیروزی چشمگیری مقابل لیورپول در آنفیلد داشت.

فرانک لمپارد در نیمه اول چلسی را پیش انداخت، اما گل‌های سول کمپل - اولین گل او برای باشگاه - و سیلوین ویلتورد در نیمه دوم به آرسنال سه امتیاز داد.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۷/۲۷ ۱۶:۱۱
به قلم عباس رضایی
دسته‌بندی: لیگ برتر انگلستان
منبع : Opta Analyst
بازدید: ۴۹ بار
اشتراک‌گذاری
بازی قبلی آرسنال
بورنموث
بورنموث
2 - 0
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - دین کورت
۱۴۰۳/۷/۲۸ ۲۰:۰۰
بازی بعدی آرسنال
آرسنال
آرسنال
VS
شاختار دونتسک
شاختار دونتسک
لیگ قهرمانان اروپا - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۸/۱ ۲۲:۳۰
آرسنال - لیورپول
لیگ برتر
۱۴۰۳/۸/۶ ۲۰:۰۰
پرستون - آرسنال
لیگ کاپ
۱۴۰۳/۸/۹ ۲۳:۱۵
نیوکاسل - آرسنال
لیگ برتر
۱۴۰۳/۸/۱۲ ۱۶:۰۰
اینترمیلان - آرسنال
لیگ قهرمانان اروپا
۱۴۰۳/۸/۱۶ ۲۳:۳۰
چلسی - آرسنال
لیگ برتر
۱۴۰۳/۸/۲۰ ۲۰:۰۰
آرسنال - ناتینگهام فارست
لیگ برتر
۱۴۰۳/۹/۳ ۱۸:۳۰