loading
در حال بررسی درخواست شما
آرسنال با غلبه بر لوتون، صدرنشینی را پس گرفت
آرسنال با غلبه بر لوتون، صدرنشینی را پس گرفت

آرسنال با غلبه بر لوتون، صدرنشینی را پس گرفت

آرسنال با کسب پیروزی 2-0 مقابل لوتون تاون در ورزشگاه امارات، به صدر جدول لیگ برتر بازگشت. این دهمین بازی بدون شکست توپچی‌ها در لیگ بود.

  • نیمه اول، تعیین‌کننده سرنوشت بازی

با وجود انجام پنج تغییر در ترکیب اصلی، آرسنال در نیمه اول بازی به ریتم دلخواه خود رسید. مارتین اودگارد در دقیقه 24 با همکاری امیل اسمیت-رو و کای هاورتز، دروازه حریف را باز کرد. اسمیت-رو که خود به دنبال گلزنی بود، با یک ضربه تماشایی دروازه‌بان لوتون را به چالش کشید، اما موفق به گلزنی نشد. در ادامه نیمه اول، هاورتز و توماس پارتی با نمایش‌های درخشان خود برتری آرسنال را در زمین حفظ کردند.

در آستانه سوت پایان نیمه اول، اسمیت-رو بار دیگر در خلق گل دوم نقش آفرینی کرد. همکاری او با لئاندرو تروسارد منجر به ارسال یک توپ خطرناک به محوطه جریمه لوتون شد و دایکی هاشیوکا، مدافع لوتون، تحت فشار ریس نلسون، توپ را به اشتباه وارد دروازه خودی کرد.

امیل اسمیت رو مقابل لوتون

  • نیمه دوم، تداوم برتری آرسنال

در نیمه دوم، شاهد بازی مشابهی با دقایق ابتدایی نیمه اول بودیم و هیچ یک از دو تیم موقعیت‌های گلزنی زیادی خلق نکردند. لوتون برای جبران نتیجه تلاش کرد، اما فاقد قدرت لازم در خط حمله بود. میکل آرتتا، سرمربی آرسنال، با تسلط تیمش بر بازی، دست به تعویض زد و دکلان رایس، گابریل مارتینلی و ادی انکتیا را به میدان فرستاد.

توپچی‌ها در دقایق پایانی بازی نیز با حفظ استحکام دفاعی خود، دروازه لوتون را توسط ادی انکتیا تهدید کردند که با واکنش خوب دروازه‌بان حریف دفع شد. آرسنال با ثبت سیزدهمین کلین شیت خود در این فصل، رکوردی جدید در لیگ برتر به ثبت رساند.

  • نکات کلیدی و آمار:
  1. آرسنال در 39 بازی لیگ برتر تحت هدایت آرتتا، زمانی که در نیمه اول پیش افتاده‌اند، شکست ناپذیر بوده است (36 برد، 3 مساوی).
  2. این دوازدهمین برد خانگی آنها در 15 بازی لیگ در این فصل است که آنها را در مسیر ثبت یک رکورد تاریخی در خانه قرار می‌دهد.
  3. بدون برد ماندن لوتون به 10 بازی رسیده است، که طولانی‌ترین دوره بدون برد آنها در سطح اول از سال 1991 است.
  4. کای هاورتز در این فصل در 12 گل لیگ برتر مستقیماً نقش داشته است (بهترین عملکرد او تا به حال).
  5. آرسنال بیشترین بهره را از گل‌های به خودی در لیگ برده است (4 گل).

 

  • نگاهی به آینده:

آرسنال قبل از تقابل با بایرن مونیخ در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در روز سه‌شنبه آینده، روز شنبه در دیداری خارج از خانه به مصاف برایتون می‌رود.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۱/۱۶ ۱۰:۳۲
به قلم میلاد بهرام
دسته‌بندی: لیگ برتر انگلستان
منبع : arsenal.com
بازدید: ۶۹ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
منچستر یونایتد
منچستر یونایتد
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - اولدترافورد
۱۴۰۳/۲/۲۳ ۱۹:۰۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
3 - 0
بورنموث
بورنموث
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۱۵ ۱۵:۰۰