loading
در حال بررسی درخواست شما
بزرگ‌ترین پیروزی‌های آرسنال در لیگ برتر
بزرگ‌ترین پیروزی‌های آرسنال در لیگ برتر

بزرگ‌ترین پیروزی‌های آرسنال در لیگ برتر

آرسنال با یک پیروزی قاطع ۶-۰ در خانه وستهم، به مسیر قهرمانی خود ادامه داد. توپچی‌های میکل آرتتا در ورزشگاه لندن به میدان رفتند و برای همگام شدن با لیورپول و منچسترسیتی، طوفان به پا کردند.

این بزرگترین پیروزی خارج از خانه توپچی‌ها در لیگ برتر بوده است، اما در کل در چه رتبه‌ای قرار می‌گیرد؟

ما نگاهی دقیق تر به پنج پیروزی برتر آرسنال در لیگ برتر انداخته‌ایم.

آرسنال 7-0 اورتون - می ۲۰۰۵

تصور کنید دیوید مویس روی نیمکت وستهم نشسته و شاهد تکرار کابوس تلخ سال ۲۰۰۵ است، جایی که اورتون او، با ۷ گل در هایبوری توسط آرسنال تحقیر شد.

این دیدار بیش از همه با نمایش درخشان دنیس برکمپ در اواخر دوران حرفه‌ای‌اش به یاد می‌آید. او در آخرین بازی خانگی توپچی‌ها در فصل ۲۰۰۴/۰۵، سه پاس گل داد و یک گل زد و به بهترین بازیکن میدان تبدیل شد.

در آن روز، با وجود اینکه قرارداد افسانه‌ای هلندی در پایان فصل تمام می‌شد، هواداران با شعارهای "یک سال دیگر" او را برای تمدید قرارداد در آخرین فصل حضور آرسنال در هایبوری متقاعد کردند.

آرسنال 7-0 میدلزبورو - ژانویه ۲۰۰۶

درخشش خیره‌کننده تیری آنری با ثبت هت‌تریک و رسیدن به رکورد ۱۵۰ گل لیگ برتری با پیراهن آرسنال با اسپانسری o2 فصل ۲۰۰۵/۰۶، احتمالا بهترین نمایش توپچی‌ها در آن سال بود. این رکورد، با رکورد قبلی باشگاه که متعلق به کلیف باستین بود برابری کرد.

آرسن ونگر، سرمربی آرسنال، از عملکرد شاگردانش مقابل تیم ضعیف میدلزبرو به سرمربی‌گری استیو مک‌کلارن بسیار راضی بود و تمایل داشت از تک تک بازیکنانش قدردانی کند.

ونگر در مصاحبه با بی‌بی‌سی گفت: "ما بازی خودمان را انجام دادیم و گل‌ها در نتیجه کیفیت بازی‌مان به ثمر رسیدند. تیری سه گل زد، البته به نوعی همه گل زدند! اما ریس هم با پاس‌های نهایی تاثیرگذار بود و مهم‌ترین چیز این است که تیم با روحیه بالا بازی‌ مورد نظر ما را ارائه دهد."

در بازی خانگی بعدی، توپچی‌های ونگر ۲-۳ مقابل وستهام شکست خوردند که این آخرین باخت آن‌ها در ورزشگاه تاریخی هایبوری بود.

آرسنال 7-1 بلکبرن - فوریه ۲۰۱۲

فصل ۲۰۱۱/۱۲ برای آرسنال با دو رویه‌ی متضاد همراه بود. شکست سنگین ۸-۲ مقابل منچستریونایتد در ابتدای فصل به عنوان بدترین باخت تاریخ آرسنال در لیگ برتر ثبت شد. اما با رسیدن زمستان، توپچی‌ها زیر نظر آرسن ونگر ورق را برگرداندند و مشکلات مصدومیت را پشت سر گذاشتند.

خریدهای زمستانی، میکل آرتتا و پر مرته‌ساکر، تاثیرگذاری فوق‌العاده‌ای داشتند و در زمان حضور بلکبرن در امارات در ماه فوریه، هماهنگی خوبی با سایر بازیکنان پیدا کرده بودند.

در این دیدار، گیل گیوت مدافع بلکبرن که در آستانه‌ی سقوط قرار داشت، کارت قرمز گرفت. رابین فن‌پرسی هت‌تریک کرد، الکس اکسلید چمبرلین دو گل زد و آرتتا نیز نام خود را در بین گلزنان ثبت کرد. ضربه ایستگاهی زیبای مورتن گامست پدِرسِن هم تنها دلخوشی کم‌رنگ بلکبرن بود که با گل به خودی اسکات دان در وقت‌های اضافه، تکمیل شد.

وستهم 0-6 آرسنال - فوریه ۲۰۲۴

شاید اکنون به راحتی فراموش کرده باشیم که سال ۲۰۲۴ با روحیه‌ای ضعیف برای آرسنال آغاز شد. شکست‌های پیاپی مقابل وستهم و فولام در انتهای سال باعث لغزیدن آن‌ها در مسیر قهرمانی شد و با شکست خانگی برابر لیورپول در جام حذفی، حذف شدند.

اما شاگردان آرتتا با نمایشی قدرتمند و کسب ۱۰۰٪ پیروزی در لیگ برتر، از جمله برد قاطع مقابل لیورپول، به بهترین شکل ممکن بازگشتند. روحیه‌ی تقویت‌شده و اعتماد به نفس بالای آن‌ها در نمایش بی‌رحمانه و تماشایی‌شان در خانه‌ی چکش‌ها به خوبی مشهود بود و با زدن ۶ گل، انتقام دو شکست قبلی خود مقابل شاگردان مویس را گرفتند.

آرسنال 6-0 بلکپول - آگوست ۲۰۱۰

یکی دیگر از پیروزی‌های ۶-۰ آرسنال در لیگ برتر، به بازی مقابل بلکپول تازه صعود کرده‌ی ایان هالوای در ابتدای فصل ۲۰۱۰/۱۱ برمی‌گردد.

نارنجی‌پوشان برای بقا به سختی تلاش کردند و شاید بتوان آن‌ها را «نفس تازه‌ای برای لیگ» توصیف کرد، اما در آن زمان هنوز در حال وفق دادن خود با لیگ برتر بودند.

تئو والکات در این دیدار هت‌تریک کرد، در حالی که آندری آرشاوین، آبو دیابی و حتی مروان شاماخ هم نام خود را در بین گلزنان ثبت کردند.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۲۷ ۱۴:۰۴
به قلم عباس رضایی
دسته‌بندی: لیگ برتر انگلستان
منبع : Planet Football
بازدید: ۲۰۳ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
تاتنهام
تاتنهام
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - تاتنهام هاتسپر
۱۴۰۳/۲/۹ ۱۶:۳۰
بازی آغاز شده است
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
5 - 0
چلسی
چلسی
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۴ ۲۲:۳۰