loading
در حال بررسی درخواست شما
رتبه‌بندی برترین تیم های آرسنال در دوران لیگ برتر
رتبه‌بندی برترین تیم های آرسنال در دوران لیگ برتر

رتبه‌بندی برترین تیم های آرسنال در دوران لیگ برتر

در طول تاریخ لیگ برتر، آرسنال همواره یکی از ارکان ثابت این لیگ بوده است. توپچی‌ها که از زمان تأسیس لیگ برتر هرگز سقوط نکرده‌اند، معمولاً یکی از تیم های برتر لیگ برتر بوده‌اند و در طول سال‌ها تیم‌های فوق العاده‌ای داشته‌اند.

حالا چه سلسله های قهرمانی باشد، چه اسطوره های شکست ناپذیر یا فقط رقیب‌هایی که تیم‌های قهرمان را تا جایی که می‌توانستند تحت فشار قرار می‌دادند، در طول سال‌ها تیم‌های برتر زیادی برای توپچی‌ها به میدان رفته‌اند. اما بهترین تیم‌ها کدام بودند؟ خب، ما تصمیم گرفتیم نگاهی به تاریخ آرسنال در لیگ برتر بیندازیم و بر اساس تعداد امتیازاتی که در آن فصل کسب کرده‌اند، ۱۰ تیم برتر را شناسایی کنیم.

تیم های چشمگیر زیادی در این لیست حضور دارند، پس بهتر است مستقیم به سراغ اصل مطلب برویم. در اینجا ۱۰ تیم برتر آرسنال در تاریخ لیگ برتر آورده شده است:

۱۰. فصل ۲۰۰۹/۱۰ - ۷۵ امتیاز

اگرچه تیم آرسنال فصل ۲۰۰۹/۱۰ در کنار تیم های ۲۰۱۴/۱۵ و ۲۰۱۶/۱۷، سومین تیمی است که موفق به کسب ۷۵ امتیاز در لیگ برتر شده است، اما به دلیل داشتن بیشترین برد در بین این سه تیم، جایگاهی در این لیست پیدا می‌کند. این تیم که دهه ۲۰۰۰ را به پایان رساند، ترکیب درخشان و پر استعدادی داشت.

سسک فابرگاس در اوج دوران حرفه‌ای خود قرار داشت، آندری آرشاوین یکی از هیجان انگیزترین هافبک های هجومی جهان بود و نیکلاس بنتنر هنوز به یک شوخی اینترنتی تبدیل نشده بود. رابین فن پرسی به دلیل مصدومیت بازی های کمی انجام داد، اما همچنان با نرخ خوبی گلزنی می‌کرد. آنها قهرمان لیگ نشدند، اما همچنان تیم قدرتمندی بودند.

۹. فصل ۱۹۹۸/۹۹ - ۷۸ امتیاز

با کسب امتیاز مشترک با دو تیم دیگر آرسنال که ۷۸ امتیاز کسب کردند، تیم ۱۹۹۸/۹۹ به دلیل کسب تعداد بازی های کمتر، در رتبه آخر بین این سه تیم قرار می‌گیرد. این تیم که پس از قهرمانی در فصل قبل عملکردی به همان اندازه خوب داشت و دقیقاً به همان تعداد امتیاز دست یافت، اما این بار برای کسب عنوان قهرمانی کافی نبود.

نیکولاس آنلکا در خط حمله درخشش خیره کننده ای داشت، در حالی که دنیس برکمپ درخشان همیشگی خود بود، اما توپچی‌ها این بار توسط منچستر یونایتد سر الکس فرگوسن از رسیدن به جام باز ماندند. خوشبختانه، آنها مجبور نبودند مدت زیادی برای پیوستن یک فرانسوی بااستعداد به نام تیری آنری به تیم خود صبر کنند.

۸. فصل ۱۹۹۷/۹۸ - ۷۸ امتیاز

همانطور که قبلا اشاره کردیم، تیم توپچی های ۱۹۹۷/۹۸ موفق به کسب امتیازی مشابه با تیم فصل بعد شد، اما این تیم در واقع با همین تعداد امتیاز قهرمان لیگ برتر شد. در اولین قهرمانی لیگ برتر با آرسن ونگر، آنها با اختلاف کمی منچستریونایتد را شکست دادند.

شیاطین سرخ با ۷۷ امتیاز به کار خود پایان دادند، که فقط یک امتیاز کمتر از آرسنال بود. این تیم آرسنال با بازیکنانی مانند دیوید سیمن، برکمپ، پاتریک ویرا و مارک اورمارس، پر از ستاره بود. با حضور مدافعان مستحکمی مانند تونی آدامز و مارتین کیون، جای تعجب نیست که آنها توانستند قهرمان شوند.

۷. فصل ۲۰۰۲/۰۳ - ۷۸ امتیاز

آخرین تیمی که موفق به کسب ۷۸ امتیاز شد، تیم آرسنال در آستانه رسیدن به عظمت بود، اما هنوز از قله‌هایی که به زودی فتح می‌کرد، بی‌خبر بود. امسال آنها با عملکردی چشمگیر در ۲۳ بازی لیگ به پیروزی رسیدند و ۸۵ گل به ثمر رساندند، اما باز هم توسط منچستر یونایتد از کسب عنوان قهرمانی باز ماندند.

آنری در این زمان ستاره تیم بود و پس از انتقال به انگلیس در سه سال قبل، به عنوان یکی از بهترین استعدادهای تاریخ فوتبال شناخته شده بود. ۳۲ گل او در تمامی رقابت‌ها پیشتاز بود، اما بازیکنانی مانند رابرت پیرس و اشلی کول نیز در آن زمان مهره های تاثیرگذاری در تیم به شمار می‌رفتند. شاید آنها در آن سال قهرمان لیگ نشدند، اما تنها ۱۲ ماه بعد، پایه های یکی از بهترین تیم های تاریخ لیگ برتر را بنا نهادند.

۶. فصل ۲۰۱۳/۱۴ - ۷۹ امتیاز

فصل ۲۰۱۳/۱۴ با آمدن مسوت اوزیل به امارات، نتایج درخشانی را به همراه داشت. توپچی‌ها در آن سال فصل فوق العاده‌ای را سپری کردند و ستاره هایی مانند اولیویه ژیرو و آرون رمزی در بهترین فرم دوران حرفه ای خود بودند. پر مرتساکر در خط دفاعی مستحکم بود، جک ویلشر همچنان یکی از آینده دارترین هافبک‌های جوان فوتبال به نظر می‌رسید و میکل آرتتا سال ها پیش از اینکه از روی نیمکت روی تیم تاثیر بگذارد، نقش کلیدی در زمین ایفا می‌کرد.

این گواه بر این است که در آن زمان چند تیم برتر انگلیس چقدر خوب بودند که ۷۹ امتیاز، در حالی که برای قهرمانی در فصل ۱۹۹۷/۹۸ کافی بود، تنها برای آرسنال رتبه چهارم را به ارمغان آورد و به سختی آنها را به لیگ قهرمانان اروپا رساند.

۵. فصل ۲۰۰۷/۰۸ - ۸۳ امتیاز

در ادامه به سراغ دو تیم می‌رویم که هر دو ۸۳ امتیاز کسب کرده اند، اما تیم ۲۰۰۷/۰۸ به دلیل کسب تعداد بازی‌های کمتر، در رتبه پایین‌تری قرار می‌گیرد. توپچی‌ها علی‌رغم فروش بهترین بازیکن تاریخ خود، تیری آنری، در تابستان ۲۰۰۷، با این باخت لطمه جدی ندیدند و توانستند بهترین فصل لیگ خود را در مدت زمان نسبتا طولانی رقم بزنند.

با رفتن آنری، بازیکنان زیادی مجبور شدند عملکرد خود را ارتقا دهند و هیچ کس به اندازه امانوئل آدبایور که در آن فصل ۳۰ بار دروازه حریفان را باز کرد، پیشرفت نداشت. هرچند او تنها درخشان تیم نبود، چرا که ادواردو نیز فصل فوق العاده‌ای را در امارات سپری کرد. این درخشش برای ستاره کروات در انگلیس دوام چندانی نداشت و مصدومیت شدید از ناحیه پا همه چیز را تغییر داد. این فصل همچنین شاهد اوج گیری فابرگاس بود و او از یک بازیکن بااستعداد به یک فوق ستاره تبدیل شد.

۴. فصل ۲۰۰۴/۰۵ - ۸۳ امتیاز

با وجود شکست نخوردن در کل فصل قبل، آرسنال در فصل ۲۰۰۴/۰۵ نتوانست آن عملکرد را تکرار کند و با کسب ۸۳ امتیاز به کار خود پایان داد. این یک فصل خوب و باثبات بود، ستاره هایی مانند گیلبرتو سیلوا جایگاه خود را به عنوان مهره های کلیدی باشگاه تثبیت کردند. توپچی‌ها در جایگاه دوم قرار گرفتند و تنها توسط چلسی که تحت هدایت ژوزه مورینیو متحول شده بود، شکست خوردند.

آن تیم چلسی با داشتن بهترین خط دفاعی، یکی از بهترین تیم‌های تاریخ لیگ برتر است. توپچی‌ها نسبت به چلسی گل‌های بیشتری به ثمر رساندند، اما گل‌های خورده‌شان نیز به مراتب بیشتر بود. با این حال، آنها تیم باکیفیتی بودند و به احتمال زیاد در بسیاری از فصل های دیگر، به اندازه کافی برای قهرمانی خوب بودند.

۳. فصل ۲۰۲۲/۲۳ - ۸۴ امتیاز

بله، تیم آرسنال سال گذشته امتیاز بیشتری نسبت به تقریبا هر تیم دیگری از توپچی‌ها در تاریخ لیگ برتر کسب کرد. با وجود اینکه قهرمان نشدند، آنها همچنان تیم فوق العاده‌ای بودند و نتیجه سال‌ها پیشرفت تحت هدایت آرتتا بودند. بازیکنانی مانند بوکایو ساکا که مدتی بود با ستاره شدن معاشرت داشت، به عنوان استعدادهای واقعی در سطح جهانی درخشیدند. مارتین اودگارد درخشان به نظر می‌رسید، ویلیام سالیبا خط دفاعی آرسنال را متحول کرد و آرون رمزدیل در درون دروازه خوش درخشید.

مشابه تیم ۲۰۰۴/۰۵، توپچی‌ها از این جهت بدشانس بودند که با قدرت منچستر سیتی روبرو شدند، جایی که ارلینگ هالند با سرعتی گلزنی می‌کرد که قبلا هرگز در انگلیس ندیده بودیم. با این حال، این بهترین فصل آرسنال در نزدیک به ۲۰ سال اخیر بود و نویدبخش آینده‌ای بسیار درخشان است.

۲. فصل ۲۰۰۱/۰۲ - ۸۷ امتیاز

تیم ۲۰۰۱/۰۲ نه تنها با اختلاف هفت امتیازی نسبت به لیورپول رده دومی، به راحتی قهرمان لیگ برتر شد، بلکه در آن فصل جام حذفی را نیز به دست آورد. این فصلی بود که تیری آنری به طور کامل خود را به عنوان یک ستاره بی چون و چرا در لیگ برتر معرفی کرد. او در دو فصل اول حضور در آرسنال عملکرد خوبی داشت، اما در این سال بود که جهشی به سوی فوق ستاره شدن کرد.

۳۲ گل او در تمامی رقابت‌ها برای موفقیت باشگاه حیاتی بود، اما سیلوین ویلتورد، فردی لیونبرگ و برکمپ نیز در آن فصل در فرم فوق العاده‌ای قرار داشتند. سول کمپل در قلب خط دفاعی یک ماشین بود، در حالی که اشلی کول همچنان ثابت می‌کرد که چرا قرار بود به یکی از بهترین مدافعان چپ تمام دوران تبدیل شود. تیم ۲۰۰۱/۰۲ فوق العاده چشمگیر بود، اما نه به اندازه بهترین تیم!

۱. فصل ۲۰۰۳/۰۴ - ۹۰ امتیاز

احتیاجی بود حدس بزنید که تیم شماره ۱ کدام است؟ مشخص شد، اگر در طول یک فصل کامل لیگ برتر شکست نخورید، به احتمال زیاد امتیاز زیادی کسب خواهید کرد. تیم آرسنال ۲۰۰۳/۰۴ برای همیشه به عنوان اولین و تنها تیمی که توانست یک دوره کامل لیگ را در دوران لیگ برتر بدون شکست پشت سر بگذارد، در یادها خواهد ماند.

این دستاوردی باورنکردنی است و بازیکنانی مانند آنری، کول و کمپل همگی در اوج دوران حرفه‌ای خود بودند. این تیم یکی از بهترین تیم‌های تاریخ فوتبال انگلیس است. هیچکس هنوز نتوانسته شاهکار "شکست ناپذیران" آنها را تکرار کند و تصور اینکه کسی بتواند دوباره این کار را انجام دهد، سخت است. کاملا بجاست که آخرین باری که توپچی‌ها قهرمان لیگ شدند، با تیمی به این اندازه چشمگیر بود. این به طور قطع اوج دوران حضور ونگر در راس باشگاه شمال لندن بود و برای همیشه به یادگار خواهد ماند.

جدول زیر را ببینید تا مقایسه عملکرد ۱۰ تیم برتر آرسنال در مقابل هم را مشاهده کنید.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۱/۱۰ ۱۷:۵۰
به قلم عباس رضایی
دسته‌بندی: لیگ برتر انگلستان
منبع : GivemeSport
بازدید: ۱۵۲ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
تاتنهام
تاتنهام
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - تاتنهام هاتسپر
۱۴۰۳/۲/۹ ۱۶:۳۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
5 - 0
چلسی
چلسی
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۴ ۲۲:۳۰