loading
در حال بررسی درخواست شما
هفت نکته‌ای که از جدال تاتنهام و آرسنال متوجه شدیم
هفت نکته‌ای که از جدال تاتنهام و آرسنال متوجه شدیم

هفت نکته‌ای که از جدال تاتنهام و آرسنال متوجه شدیم

بعد از ظهر یکشنبه، در یک نبرد کلاسیک دیگر شمال لندن، که با برتری آرسنال با نتیجه ۳-۲ به پایان رسید، نکات زیادی برای بررسی وجود داشت.

در اینجا به هفت نکته مهم از این دیدار جذاب اشاره می‌کنیم:

بازی روی لبه تیغ

این دیدار را به سختی می‌توان طبقه‌بندی کرد. ما در نیمه اول با نتیجه ۳-۰ پیش بودیم، اما به نظر نمی‌رسید که اختلاف زیادی بین دو تیم وجود داشته باشد - احساسی که با آمار هم تأیید می‌شود.

در ۴۵ دقیقه ابتدایی، میزبان بیش از دو برابر ما صاحب توپ بود (۷۲ درصد مالکیت)، مجموع xG بالاتری داشت (۰.۸۵ در مقابل ۰.۷) و هشت شوت به سمت دروازه ما زدند در حالی که ما تنها چهار شوت داشتیم. اما ما بی‌رحمانه و در لحظات کلیدی ضربه زدیم. تاتنهام در اواسط نیمه‌اول یک گل تساوی داشت که پس از بازبینی VAR به دلیل آفساید مردود اعلام شد و ظرف پنج دقیقه ما نتیجه را ۲-۰ کردیم. در حالی که می‌توانستیم با نتیجه ۱-۱ مساوی باشیم، با دو گل از حریف پیش افتادیم. گل دوم ما نیز در همان جریان بازی به ثمر رسید که درخواست پنالتی تاتنهام رد شده بود.

همچنین تاتنهام در نیمه اول به تیر دروازه ما زد، اما هاورتز تنها با دومین ضربه در چارچوب کل بازی، گل سوم ما را به ثمر رساند.

سپس تاتنهام از اشتباه داوید رایا - که در بیشتر نیمه اول پاس‌های بلند می‌فرستاد - بهره برد قبل از اینکه VAR دوباره برای دادن یک پنالتی دیرهنگام به سود میزبان دخالت کند.

از آن به بعد، ما در ده دقیقه پایانی یا حتی بیشتر - از جمله وقت‌های تلف شده - تحت فشار قرار گرفتیم، اما محکم ایستادیم. رایا به طرز فوق العاده ای تمام توپ‌های ارسالی به محوطه جریمه را مهار کرد و در نهایت اصلا با شوت دیگری در چارچوب دروازه روبرو نشدیم. شادی‌های پایان بازی قطعاً با حس بسیار زیادی از آسودگی همراه بود.

ساکا در هر دو بازی خانگی و خارج از خانه درخشید

بوکایو ساکا به اولین بازیکن آرسنال تبدیل شد که از زمان الکساندر لاکازت در فصل ۲۰۱۹/۲۰، در هر دو دربی شمال لندن در یک فصل گلزنی کرد و او همچنین اولین بازیکن انگلیسی است که از زمان ایان رایت در فصل ۱۹۹۳/۹۴ به این مهم دست یافته است.

گل او یک ضربه تمام عیار و با پای چپ قدرتمندش از داخل محوطه جریمه بود. او پس از اینکه پاس بلند کای هاورتز را دریافت کرد، با فضای زیادی برای ضدحمله روبرو شد. سپس با یک حرکت پا به توپ زیبا، بن دیویس را جا گذاشت و با پای چپ خود توپ را به گوشه پایین دروازه فرستاد.

این پانزدهمین گل او در لیگ برتر در این فصل بود - پرگل ترین فصل او تا به امروز - و سی و سومین مشارکت او در گلزنی در تمامی رقابت‌ها (او برای گل به خودی هم‌تیمی‌اش پاس گل نگرفت).

این همچنین پنجاه و هفتمین گل ساکا برای ما بود که او را به چهل و دومین گلزن برتر تاریخ باشگاه تبدیل کرد، هم‌رتبه با بازیکنانی مثل مالکوم مک‌دونالد و سسک فابرگاس، در حالی که او همچنان در حال بالا رفتن از این فهرست است.

او بعد از بازی با خوشحالی گفت: "از آن گل خیلی لذت بردم. به عنوان یک بازیکن آرسنالی، گل زدن در خانه و خارج از خانه لذت بخش است، ما عاشق این بازی هستیم. من خیلی هیجان زده هستم."

با توجه به اینکه او تنها بازیکن پرورش یافته آکادمی باشگاه در ترکیب هر دو تیم بود، شایسته بود که نقش مهمی در سرنوشت این دربی محلی ایفا کند.

صدمین برد برای میکل آرتتا

آرتتا با کسب صدمین برد از ۱۶۹ بازی به عنوان سرمربی، به آمار برد ۵۹.۲ درصد دست پیدا کرد. این بالاترین درصد برد برای هر سرمربی آرسنال در دوران لیگ برتر است. او حالا هشتمین سرمربی تاریخ باشگاه است که به چنین رکوردی رسیده است – جالب اینکه او به این رکورد، ۱۰ بازی زودتر از آرسن ونگر رسید.

اولین برد او به اول ژانویه ۲۰۲۰ برمی‌گردد و حالا از مجموع ۱۰۰ برد، ۵ تا مقابل تاتنهام بوده است – او تنها مقابل وستهام، نیوکاسل، چلسی و ولورهمپتون برد‌های بیشتری کسب کرده است.

مجموع آمار آرتتا در لیگ برتر حالا به این شکل است: ۱۶۹ بازی، ۱۰۰ برد، ۲۷ مساوی، ۴۲ باخت، ۳۲۱ گل زده و ۱۸۰ گل خورده – او همچنین ۳۲۷ امتیاز با میانگین ۱.۹۳ امتیاز در هر بازی کسب کرده است.

مهم‌تر از همه، این بیست و پنجمین برد ما در لیگ این فصل است، که فقط یک برد کمتر از کل فصل گذشته است، در حالی که هنوز سه بازی باقی مانده است.

بازگشت به روند گلزنی از ضربات ایستگاهی

هر دو گل اول و سوم ما از روی ضربات کرنر به ثمر رسید. ضربه سر کای هاورتز روی ارسال دکلان رایس، شانزدهمین گل ما از روی کرنر در این فصل از لیگ بود که بیشترین تعداد گل از این طریق از زمان وست بروم در فصل ۲۰۱۶/۱۷ است.

همچنین این هفدهمین گل ما با ضربه سر در لیگ بود - که رکورد دیگری برای باشگاه محسوب می‌شود. این اتفاق باعث شد تا ما به دومین برتری سه گله سریع خود در تاریخ این تقابل برسیم. تنها ۳۸ دقیقه از بازی گذشته بود که هاورتز با ضربه سر توپ را وارد دروازه کرد.

ضربات ایستگاهی در طول فصل سلاحی مؤثر برای ما بوده‌اند و بعد از چند بازی بدون گل از روی این ضربات، آن‌ها دوباره در ورزشگاه تاتنهام هاتسپر استادیوم نقش حیاتی ایفا کردند.

روزی به یاد ماندنی

این برد همچنین تضمین کرد که ما برای بیست و چهارمین بار در دوران لیگ برتر، فصل را بالاتر از تاتنهام به پایان برسانیم. این روز که در بین هواداران با عنوان "سنت تاترینگهام دی" شناخته می‌شود، همیشه روزی برای جشن است و حالا با سه بازی مانده به پایان فصل، فرا رسیده است. 

حق لاف‌زنی در شهر حالا برای یک سال دیگر به ما رسید و این پیروزی همچنین به صورت قطعی، سهمیه لیگ قهرمانان فصل آینده را برایمان مسجل کرد. با این حال، در سه بازی باقیمانده خود – خانگی مقابل بورنموث، خارج از خانه برابر منچستریونایتد و سپس خانگی مقابل اورتون – اهداف بزرگتری هم برای رسیدن وجود دارد.

این اولین باری بود که از سپتامبر ۱۹۸۸ موفق به کسب پیروزی‌های متوالی خارج از خانه مقابل تاتنهام در لیگ می‌شدیم. صد و نود و پنجمین تقابل بین دو تیم، برای مدت‌ها در خاطرها خواهد ماند و حتی ممکن است در ماه آینده، زمانی که افتخارات توزیع می‌شوند، سرنوشت‌ساز شود.

هوشمندی آرسنال حالا بر حماقت‌هایشان چربیده است

از روزهای شکست ناپذیر بودن، بدترین دشمن آرسنال، خودشان بوده‌اند.

تا زمانی که پاس اشتباه داوید رایا، توپ را به پای کریستین رومرو رساند، تاتنهام حتی بوی رسیدن به گل را هم حس نکرده بود. توپچی‌ها میزبان خود را تا زمانی که دکلان رایس تصمیم گرفت به ناحیه حساس بن دیویس ضربه بزند، مهار کرده بودند.

اما خوشبختانه برای آرسنال، آن‌ها از قبل با اختلاف قابل توجهی پیش بودند و برنامه بازی‌شان جواب داد.

آرسنال از آخرین بازی تاتنهام، سه بازی انجام داده بود. تئوری این بود که تاتنهام با استراحت بیشتر، بسیار راحت‌تر از حد معمول می‌توانست در نبردهای فیزیکی پیروز شود و حریف خود را خفه کند. اگر قرار بود پیروزی به سود مهمانان رقم بخورد، آن‌ها باید به جای اینکه بخواهند از تاتنهام سرسخت‌تر باشند، لحظات خود را برای حمله کردن انتخاب می‌کردند.

بنابراین بازی در همین نقطه برنده خود را پیدا کرد. آرسنال در ضربات ایستگاهی فوق‌العاده هستند، اما تاتنهام در این زمینه ضعیف است. آرسنال در ضدحملات کشنده است، در حالی که تاتنهام در این زمینه رام و بی‌تحرک به نظر می‌رسد. آرسنال می‌تواند به طور مؤثر بازی را کند کند، در حالی که تاتنهام نیاز به بازی با سرعت بالا دارد.

برتری سه گله‌ای که با زیرکی توپچی‌ها به دست آمد، تضمین کرد که آن‌ها هر سه امتیاز را کسب کنند.

هاورتز دیگر نمی‌تواند یک خرید ناموفق به حساب بیاید

هواداران آرسنال شعار 'sixty-million down the drain, Kai Havertz scores again' را به عنوان یک شوخی کنایه‌آمیز شروع کردند. اما حالا این به حقیقتی تبدیل شده است.

هاورتز در ابتدای فصل که در نقش هافبک بازی می‌کرد، به طرز نگران‌کننده‌ای ناشی و معذب به نظر می‌رسید، اما با بازی در خط حمله، فرم و اعتماد به نفس خود را دوباره پیدا کرده است.

او پس از اینکه با دو گلی که در برتری ۵-۰ مقابل چلسی، به تیم سابق خود ضربه زد، حالا در دیدار خارج از خانه مقابل تاتنهام، یک گل و یک پاس گل به دست آورد. او ابتدا با پاس بلند و دقیقی که از روی سر مدافعین فرستاد، ساکا را صاحب موقعیت کرد و سپس روی یک ضربه کرنر با ضربه سر گلزنی کرد.

این بازیکن بلندقامت آلمانی در هر زمانی که تیمش به او نیاز داشت، به عنوان یک مهاجم نوک کاذب درخشید. در آن زمین، هیچ بازیکنی به اندازه او تأثیرگذار نبود. این یک احیای واقعی برای کسی است که تابستان گذشته به سرعت مورد انتقاد قرار گرفت.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۲/۱۱ ۱۴:۲۳
به قلم عباس رضایی
دسته‌بندی: لیگ برتر انگلستان
منبع : Arsenal.com
بازدید: ۱۸۲ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
آرسنال
آرسنال
VS
اورتون
اورتون
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۳۰ ۱۸:۳۰
بازی قبلی آرسنال
منچستر یونایتد
منچستر یونایتد
0 - 1
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - اولدترافورد
۱۴۰۳/۲/۲۳ ۱۹:۰۰