loading
در حال بررسی درخواست شما
چگونه آرسنال فصل آینده می‌تواند لیگ برتر را فتح کند؟
چگونه آرسنال فصل آینده می‌تواند لیگ برتر را فتح کند؟

چگونه آرسنال فصل آینده می‌تواند لیگ برتر را فتح کند؟

با وجود اینکه آرسنال با رکوردشکنی 248 روز از فصل 2022/23 لیگ برتر را در صدر جدول ایستاده بود، با شکست مقابل ناتینگهام فارست، چالش قهرمانی آنها رسماً به پایان رسید. تیم شمال لندن تحت هدایت میکل آرتتا در این فصل به یک نهاد کاملاً متفاوت تبدیل شده است، اما اگر بخواهد دوباره با نخبگان انگلیس در فصل‌های آینده رقابت کند، چیزهای زیادی برای بهبود دارد.

قهرمانی منچسترسیتی به این معنی است که آنها اکنون سه قهرمانی متوالی لیگ را به دست آورده‌اند و بسیاری از تیم‌ها، از جمله آرسنال به دنبال حذف آن‌ها در دور بعدی خواهند بود. در حالی که طرفداران سوال می‌کنند که آیا مردان آرتتا دوباره می‌توانند با سیتی دست و پنجه نرم کنند، در اینجا پنج نکته وجود دارد که اگر بخواهند عنوان قهرمانی را در سال آینده کسب کنند، باید به آنها توجه کنند.

حفظ بازیکنان کلیدی

علاقه به برخی از اعضای تیم آرتتا می‌تواند پس از چنین فصل چشمگیری افزایش یابد، اما آرسنال در حال انجام اقداماتی برای حفظ دارایی های ارزشمند خود است. آنها قرار است مذاکرات تمدید قرارداد با مارتین اودگارد را آغاز کنند، در حالی که قرارداد جدیدی با بوکایو ساکا به توافق رسیده است و توپچی ها نسبت به تمدید قرارداد ویلیام سالیبا امیدوار هستند.

عملکرد بهتر آرسنال در خط حمله کلید موفقیت آنها در این فصل بوده است، با مارتینلی، ساکا، اودگارد و ژسوس که همگی بیشتر از 10 گل به ثمر رساندند. خط دفاعی جوان متشکل از آرون رمزدیل که قرارداد جدیدی امضا کرده است، سالیبا، گابریل و بن وایت نیز از انتظارات فراتر رفته است. اکثر بازیکنان ذکر شده همگی زیر 25 سال سن دارند که اتفاق خوبی برای آرتتا و اطرافیانش می‌باشد.

بازسازی هافبک مرکزی

اودگارد در اتصال خط هافبک و حمله در طول فصل درخشان بود، در حالی که گرانیت ژاکا و توماس پارتی قبل از نتایج ضعیف آرسنال، در بیشتر بازی‌ها ثابت بودند. با این حال، احتمال خروج ژاکا و پارتی وجود دارد و آرسنال باید در پنجره نقل و انتقالات تابستانی خط میانی مرکزی را در اولویت قرار دهد.

حضور در لیگ قهرمانان اروپا برای اولین بار از سال 2016، توپچی ها را به گزینه‌ای بسیار جذاب برای دکلان رایس تبدیل می‌کند. ژاکا قرار است جدا شود و پارتی در فرم ضعیفی قرار گرفته بود و این تابستان را به زمان مناسبی برای جذب برخی از تقویت‌کننده‌های خط میانی تبدیل کرده است، حتی با اضافه شدن جورجینیو در ژانویه.

خرید یک گلزن نخبه

گابریل ژسوس یک مهاجم فوق العاده است، اما برای پایین کشاندن سیتی، آرسنال باید قدرت شلیک بیشتری به دست آورد. شاید کسی مشابه ارلینگ هالند؟ علیرغم از دست دادن قسمتی از فصل جاری پس از مصدومیت در جام جهانی، این مهاجم برزیلی در اولین فصل خود در شمال لندن موفق شد 10 گل به ثمر برساند و 6 پاس گل دهد.

جالب اینجاست که توپچی ها فولارین بالوگان 21 ساله را در اختیار دارند که به تیم فرانسوی ریمس قرض داده شد و در این فصل 19 گل در لیگ 1 به ثمر رسانده است. این ملی پوش آمریکایی اکنون سزاوار حضور بیشتر در ورزشگاه امارات است، اما آرتتا ممکن است نسبت به عدم اعتبار او در انگلیس که با سه گل کمتر او در 18 بازی برای میدلزبورو نشان داده شده است، محتاط باشد.

درگیری‌های آنها در ماه می با لیورپول و وستهم نمونه‌های بارز فقدان پایان بی‌رحمانه بود، زیرا آنها در بازی‌های متوالی دو گل برتری را از دست دادند. زمانی که فرصت‌هایی برای به پایان رساندن بازی‌ها از بین می‌رود، واضح است که تهدیدات گلزنی فراوانی مورد نیاز است و آرسنال عاقلانه است که در تابستان امسال بازار را جستجو کند.

بهبود در رهبری تیم

شما به تیم های بزرگی فکر می‌کنید که در فرهنگ عامه فوتبال ریشه دوانده‌اند و وجه مشترک بین همه آنها رهبری واضح است که می‌توانید نشان دهید که آرسنال فاقد آن است. آنها ممکن است با داشتن دومین تیم جوان لیگ برتر پس از ساوتهمپتون که تازه سقوط کرده است، برکت داشته باشند، اما منتقدان معتقدند که شکست آنها در کنترل احساسات باعث از بین رفتن امیدهای قهرمانی آنها شده است. تیم های آرسنال آرسن ونگر نه تنها پر از کیفیت بودند، بلکه دارای رهبرانی مانند تونی آدامز، مارتین کیون، لی دیکسون و پاتریک ویرا بودند. تقویت رهبری در رختکن و بیرون از زمین می‌تواند برتری بیشتری برای آنها ایجاد کند.

تقویت دفاع میانی

سقوط آرسنال با غیبت سالیبا که در بازی برگشت خود مقابل اسپورتینگ لیسبون در لیگ اروپا مصدوم شد، شروع شد. راب هولدینگ در ابتدا قبل از ورود به ژانویه به یاکوب کیویور ترجیح داده شد. هولدینگ و کیویور مدافعانی هستند که به تنهایی احساس راحتی می‌کنند، اما شکاف کیفی بین آن دو و سالیبا غیرقابل انکار است و نتایج آرسنال آسیب دیده است.

سالیبا و گابریل در سن 22 و 25 سالگی یک جفت دفاعی مناسب را برای آرسنال فراهم می‌کنند که ثابت کرده‌اند می‌توانند با هم کار کنند. با این حال، اگر یکی از آنها در دسترس نباشد، مشکل در عمق تیم است. فقط گزینه های دفاعی آرسنال را با سیتی مقایسه کنید که بازیکنانی مانند روبن دیاز، جان استونز، مانوئل آکانجی، ناتان آکه و آیمریک لاپورته را در اختیار دارند. این تفاوتی است که آرسنال و هر تیم دیگری برای موفقیت در فصل آینده نیاز دارند.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۳/۲۹ ۱۵:۰۷
به قلم عباس رضایی
دسته‌بندی: لیگ برتر انگلستان
منبع : 90Min
بازدید: ۷۱۲ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
منچستر یونایتد
منچستر یونایتد
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - اولدترافورد
۱۴۰۳/۲/۲۳ ۱۹:۰۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
3 - 0
بورنموث
بورنموث
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۱۵ ۱۵:۰۰