loading
در حال بررسی درخواست شما
یک دقیقه یک گل - 1 تا 15
یک دقیقه یک گل - 1 تا 15

یک دقیقه یک گل - ۱ تا ۱۵

ما از هر دقیقه از تاریخ خود در لیگ برتر یک گل را انتخاب می‌کنیم، از جمله برخی از بهترین های تاریخ خود و همچنین برخی از گل های کمتر به یاد ماندنی.

1

تئو والکات

کوئینز پارک رنجرز ۰
آرسنال ۱

۴ می ۲۰۱۳

سریعترین گل ما در لیگ برتر تنها ۲۰ ثانیه پس از بازی ما در خانه کیوپی‌آر در نزدیکی پایان فصل ۲۰۱۲/۱۳ توسط تئو والکات به ثمر رسید.

آن روز بازی را ما شروع کردیم، اما توپ به والکات نرسیده بود تا اینکه در داخل محوطه با پاس فوق‌العاده میکل آرتتا توپ را با پای راست به داخل دروازه هدایت کرد.

این تنها گل بازی بود، اما برد ۱-۰ بسیار مهم بود و روند شکست ناپذیری ما را به ۸ بازی در لیگ رساند.

دو هفته بعد با پیروزی ۱-۰ خارج از خانه مقابل نیوکاسل، تاتنهام را برای صعود به لیگ قهرمانان اروپا شکست دادیم.

2

توماس روسیچکی

تاتنهام ۰
آرسنال ۱

۱۶ مارس ۲۰۱۴

این سریع‌ترین گل ما در دربی شمال لندن در دوران لیگ برتر است و چه گل خوبی بود.

توماس روسیچکی از جناح راست حرکت کرد و توپ را به چمبرلین سپرد. توپ به مسیر روسیچکی که هنوز در حال پیشروی بود، برگشت و او موشکی را با پای راست خود پرتاب کرد.

توپ از کنار هوگو لوریس گذشت و به گوشه بالای دروازه رفت. باز هم این گل، تنها گل بازی بود و ما را با یک بازی کمتر در فاصله چهار امتیازی چلسی در صدر جدول قرار داد.

آرسن ونگر پس از آن گفت: "این در مجموعه گل‌های بزرگ من است."

3

پاتریک ویرا

تاتنهام ۲
آرسنال ۲

۲۵ آوریل ۲۰۰۴

یکی از معروف‌ترین گل‌های لیگ برتر و یکی از دیگر گل‌های ما در خانه همسایه‌های ما در شمال لندن.

با توجه به اخبار قبل از شروع بازی مبنی بر باخت ۲-۱ چلسی به نیوکاسل، ما می‌دانستیم که قهرمانی در چنگ ما هست، تا زمانی که از شکست در دربی جلوگیری کنیم.

هر ایده ای که تاتنهام در مورد خراب کردن مهمانی داشت، تنها در دقیقه سوم از بین رفت. در واقع همه اینها از کرنر تاتنهام شروع شد. تیری آنری در زمین خودمان صاحب توپ شد و به سرعت به سمت جلو دوید.

او دنیس برکمپ را در بال چپ صاحب توپ کرد و سانتر کوتاه و زمینی او برای ویرا عالی بود، او با لیز خوردن توپ را وارد دروازه کرد تا بازی را ۱-۰ کند.

بازی در نهایت ۲-۲ به پایان رسید، اما یک امتیاز تمام چیزی بود که برای کسب عنوان قهرمانی لیگ در وایت هارت لین نیاز داشتیم.

4

امانوئل آدبایور

نیوکاسل ۱
آرسنال ۱

۵ دسامبر ۲۰۰۷

ما در دسامبر ۲۰۰۷ به سنت جیمز پارک سفر کردیم، در حالی که هنوز در لیگ برتر شکست نخورده‌ایم و با یک بازی کمتر، با سه امتیاز اختلاف در صدر ایستاده‌ایم.

فقط در دقیقه چهارم وضعیت ما بهتر شد. امانوئل ابوئه از سمت راست ارسال کرد و امانوئل آدبایور، درست در داخل محوطه جریمه، توپ را بین دو مدافع با سینه استپ کرد و با یک ضربه زیبا توپ را وارد دروازه شی گیون کرد.

این نهمین گل این مهاجم در فصل بود، اما برای پیروزی کافی نبود، زیرا نیوکاسل با گل استیون تیلور در نیمه دوم به تساوی رسید.

تساوی ۱-۱ آخرین بازی ما در روند ۱۵ بازی بدون شکست ما در لیگ بود، زیرا چهار روز بعد خارج از خانه مقابل میدلزبورو ۲-۱ شکست خوردیم.

5

گابریل ماگالائس

لسترسیتی ۰
آرسنال ۲

۳۰ اکتبر ۲۰۲۱

این ضربه سر کوبنده مدافع برزیلی ما یک پیروزی عالی در ورزشگاه کینگ پاور در فصل ۲۰۲۱/۲۲ ایجاد کرد.

کرنر بی نقص بوکایو ساکا با ضربه سر گابریل با قدرت روبرو شد که از میان مدافعان میزبان بلند شد و توپ را به تور رساند.

این ما را در راه رسیدن به پیروزی ۲-۰ مقابل روباه ها قرار داد و چهارمین گل ما از روی ضربات کرنر در آن فصل در لیگ برتر بود، بیشتر از آنچه در کل دوره قبل انجام داده بودیم.

6

الکسیس سانچز

آرسنال ۲
وست بروم ۰

۲۱ آوریل ۲۰۱۶

الکسیس سانچز دو بار در این لیست حضور دارد و این اولین مورد از دو تلاش دوربرد این مهاجم شیلیایی است.

با دریافت توپ از آرون رمزی در فاصله ۳۰ یاردی از دروازه، بازیکن حریف را دور زد و به طرز فوق‌العاده‌ای برگشت به سمت دروازه و سپس یک شوت را از فاصله ۲۰ یاردی به گوشه پایینی دروازه فرستاد.

از آن لحظه به بعد، ما کنترل بازی را در اختیار گرفتیم و این خود الکسیس بود که هفت دقیقه قبل از پایان نیمه اول، پیروزی را قطعی کرد.

او همان گوشه پایین دروازه را تقریباً از همان جایی که گل اول را به ثمر رسانده بود، انتخاب کرد و این بار مستقیماً از روی یک ضربه ایستگاهی بن فاستر را شکست داد.

7

نیکلاس آنلکا

آرسنال ۳
منچستریونایتد ۲

۹ نوامبر ۱۹۹۷

بدون گلزنی در سه بازی قبلی خود در لیگ، و با تنها یک پیروزی مقابل یونایتد در تاریخ لیگ برتر تا این لحظه، توپچی ها مطمئناً خوشحال نبودند زیرا ما از صدرنشین لیگ در هایبری استقبال کردیم.

اما این گل تند و تیز مهاجم ۱۸ ساله نیکلاس آنلکا، پیروزی را در بازی مهمی در فصل ۱۹۹۷/۹۸ ایجاد کرد.

مهاجم فرانسوی فصل قبل زمانی که از پاریسن ژرمن آمد از امتیاز بالایی برخوردار بود، اگرچه در ۱۳ بازی اول خود موفق به گلزنی نشد، با این حال این راهی برای معرفی خود بود.

زمانی که او توپ را درست در داخل محوطه به دست آورد، آن را روی پای راست خود جابه جا کرد و سپس یک شوت محکم را وارد دروازه پیتر اشمایکل کرد.

8

رابین فن پرسی

آرسنال ۷
اورتون ۰

۱۱ می ۲۰۰۵

عنوان قهرمانی را از دست داده بودیم و حداقل به دنبال این بودیم که آخرین بازی خانگی فصل را در اوج به پایان برسانیم و ۱۰ روز قبل از فینال جام حذفی، میزبان اورتون در هایبری بودیم.

این گل فوق‌العاده که توسط رابین فن پرسی ۲۱ ساله به ثمر رسید، به باز کردن دروازه اورتونی کمک کرد که قبلاً توانسته بودند در میان چهار تیم برتر قرار بگیرند.

ادو توپ را در خط میانی به دست آورد، به دنیس برکمپ پاس داد و او توپ را از بین دو مدافع عبور داد و فن پرسی از داخل محوطه دروازه را باز کرد.

این هشتادمین گل فصل ما در لیگ بود و شش گل دیگر در آن شب دنبال شد و ما یک برد بزرگ را کسب کردیم. این یک راه مناسب برای نشان دادن آخرین حضور ما با لباس قرمز و سفید در استادیوم معروف قدیمی بود.

9

دنیس برکمپ

لسترسیتی ۳
آرسنال ۳

۲۷ آگوست ۱۹۹۷

اولین گل یکی از بهترین هت‌تریک‌های تمام دوران. در حالی که محوطه جریمه پر شده بود و همه منتظر کرنر دیوید پلات بودند، هافبک انگلیسی با ارسال توپ به دنیس برکمپ در گوشه محوطه جریمه، همه را فریب داد.

او توپ را استپ کرد و قبل از اینکه دفاع لستر بتواند واکنشی نشان دهد، نگاهی به بالا انداخت و ضربه‌اش را با قدرت و دقت به گوشه‌ی بالای دروازه کیسی کلر فرستاد.

استاد هلندی درست بعد از یک ساعت دوباره گل زد، قبل از اینکه میزبان دو بار بازی را به تساوی بکشاند. برکمپ یک گل باشکوه دیگر به ثمر رساند تا هت‌تریک خود را کامل کند، اما روباه ها دوباره گلزنی کردند و از یک بازی باورنکردنی یک امتیاز گرفتند.

10

آبو دیابی

آرسنال ۵
دربی کانتی ۰

۲۲ سپتامبر ۲۰۰۷

ما فصل را با هفت برد و یک تساوی از هشت بازی اول خود شروع کرده بودیم و این گل تنها پس از ۱۰ دقیقه مقابل دربی کانتی در امارات روحیه ما را بیشتر کرد.

آبو دیابی در گوشه محوطه جریمه مالکیت توپ را به دست آورد و سپس دو مدافع را دور زد.

حالا ۲۵ یاردی با دروازه فاصله دارد، اما روی پای راستش، یک شوت به مانند رعد و برق به گوشه بالای دروازه فرستاد.

آن روز به لطف هت‌تریک امانوئل آدبایور، ۵-۰ پیروز شدیم. این بخشی از ۲۸ بازی بدون شکست در تمام رقابت‌ها بود که طولانی‌ترین روند در تاریخ باشگاه بود.

11

دنیس برکمپ

نیوکاسل ۰
آرسنال ۲

۲ مارس ۲۰۰۲

بسیاری گفته‌اند که این به سادگی بهترین گل تمام دوران لیگ برتر است. رابرت پیرس یک پاس را در داخل محوطه برای برکمپ ارسال کرد و اولین لمس توپ مهاجم هلندی توپ را از نیکوس دابیزاس، عبور داد.

برکمپ چرخش خود را کامل کرد تا توپ روی پای راستش بیفتد و او آرام اما سریع توپ را به داخل دروازه فرستاد.

دنیس گفت: ''من در مورد آن فکر کردم و در همان لحظه آن را اجرا کردم. به محض اینکه توپ به سمت من آمد، تصمیم گرفتم که می‌خواهم مدافع را دور بزنم، بنابراین آن را از کنار او رد کردم. قبلاً داشتم به سمت دیگری می‌چرخیدم بنابراین فکر کردم که بهترین راه برای عبور بود."

در سال ۲۰۱۷ به مناسبت ۲۵ سالگی این رقابت‌ها، این گل با رای هواداران به عنوان بهترین گل لیگ برتر در تمام دوران انتخاب شد.

12

امیل اسمیت رو

آرسنال ۳
تاتنهام ۱

۲۶ سپتامبر ۲۰۲۱

یک گل مستقیماً از Hale End. توپچی ها شروعی درخشان در دربی شمال لندن در امارات داشتند و این گل ابتدایی کمتر از شایستگی مردان میکل آرتتا نبود.

مارتین اودگارد قبل از اینکه بوکایو ساکا را در جناح راست بیابد، توپ را در خط میانی به جلو آورد. پاس کوتاه او به وسط کاملاً با پای سمت راست امیل اسمیت رو برخورد کرد و او فراتر از هوگو لوریس شلیک کرد تا شادی بعد از گل وحشیانه را برانگیزد.

توپچی‌ها در ادامه یک برد راحت ۳-۱ را به دست آوردند و اسمیت رو پس از آن گفت: "این احتمالا بهترین روز زندگی من است.''

"همیشه رویای این روز را داشتم که در مقابل تاتنهام برای آرسنال گلزنی کنم. به همراه خانواده‌ام در اینجا، این بهترین احساس است."

13

پیر امریک اوبامیانگ

آرسنال ۴
لیدز ۲

۱۴ فوریه ۲۰۲۱

اولین گل اوبا در اولین هت تریکش در لیگ برتر.

زمانی شروع شد که گرانیت ژاکا در خارج از محوطه به اوبا پاس داد و چهار یا پنج مدافع لیدز بین او و دروازه قرار داشت.

او با گام‌هایش به جلو رفت، داخل محوطه جریمه با یه پا دو پا مدافع حریف را فریب داد تا توپ را روی پای راستش ببرد، سپس ایلان مسلیر را با یک ضربه سریع به گوشه پایینی دروازه مغلوب کرد.

اوبا دوباره در دقایق ۴۱ و ۴۷ گلزنی کرد تا در عرض ۳۴ دقیقه هت تریک کند و ما را به پیروزی ۴-۲ در روز ولنتاین پشت درهای بسته در امارات رساند.

14

تیری آنری

آرسنال ۳
تاتنهام ۰

۱۶ نوامبر ۲۰۰۲

همه چیز با پرتاب اوت تاتنهام نزدیک پرچم کرنر خودمان شروع شد. ۱۳ ثانیه بعد با شلیک تیری آنری با پای چپ به گوشه دروازه حریف شمالی پایان یافت.

فقط به همین جا ختم نشد، زیرا به اندازه این گل انفرادی باورنکردنی، جشن آنری بعد از آن به یاد ماندنی بود. او در طول زمین با سرعت به سمت عقب رفت تا روی زانوهایش جلوی هواداران میهمان بلغزد (مجسمه این خوشحالی در محوطه بیرونی استادیوم امارات قرار دارد).

این پاتریک ویرا بود که می‌توانست یک پاس گل به او بدهد، زیرا او با ضربه سر کرنر تاتنهام را دفع کرد تا آنری بچرخد و تا میانه‌های نیمه خودمان بدود. از آن به بعد او دوید و دوید، عمیق‌تر و عمیق‌تر به قلمرو تاتنهام.

آنری می‌گوید دستورالعمل هایی که از نیمکت تیم میهمان در حالی که وی به محوطه نزدیک می‌شود را شنیده است که فریاد می‌زدند: "او را به سمت چپ ببرید!" آنری با این دستور العمل موافقت کرد و یکی از بزرگترین گل‌های تمام دوران دربی را به ثمر رساند.

15

پاتریک ویرا

چلسی ۱
آرسنال ۲

۲۱ فوریه ۲۰۰۴

در شرایطی که توپچی‌ها هنوز شکست نخورده‌اند و در آستانه پایان فصل هستند، چلسی که اخیراً ثروتمند شده بود، همیشه در استمفورد بریج رقابت سرسختی داشت و این میزبان بود که تنها پس از ۲۷ ثانیه با گلزنی ایدور گودیانسن پیش افتاد.

اما لحظه خاص این مسابقه بعد از یک ربع گل تساوی ما بود. پاتریک ویرا، توپ را از کلود ماکلله در نیمه زمین گرفت و برای دنیس برکمپ فرستاد. کاپیتان به دویدن خود به جلو ادامه داد و گزینه های خود را ارزیابی کرد.

سپس مرد هلندی توپی زیبا را با بیرون پای راستش ارسال کرد، درست در مسیر ویرا، که ضربه خود را با پای چپ به دروازع نیل سالیوان زد، بدون اینکه گامی اضافه بردارد.

ادو کامبک را در نیمه دوم تکمیل کرد تا ما را با ۷ امتیاز بیشتر در صدر بعد از گذشت ۲۶ هفته در لیگ برتر و هنوز شکست ناپذیر، قرار دهد، فقط ۱۲ تا مونده…

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۲/۱۴ ۱۷:۱۷
به قلم عباس رضایی
دسته‌بندی: لیگ برتر انگلستان
منبع : Arsenal.com
بازدید: ۸۳ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
منچستر یونایتد
منچستر یونایتد
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - اولدترافورد
۱۴۰۳/۲/۲۳ ۱۹:۰۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
3 - 0
بورنموث
بورنموث
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۱۵ ۱۵:۰۰