loading
در حال بررسی درخواست شما
یک دقیقه یک گل - 46 تا 60
یک دقیقه یک گل - 46 تا 60

یک دقیقه یک گل - ۴۶ تا ۶۰

ما از هر دقیقه از تاریخ خود در لیگ برتر یک گل را انتخاب می‌کنیم، از جمله برخی از بهترین های تاریخ خود و همچنین برخی از گل های کمتر به یاد ماندنی.

46

رابرت پیرس

آرسنال ۶
ساوتهمپتون ۱

۷ می ۲۰۰۳

این بازی، سرآغازِ رکوردشکنیِ ۴۹ بازی بدون شکست در لیگ برتر بود.

توپچی‌ها در ۲۵ دقیقه ابتدایی با درخشش جرمن پنانت ۲۰ ساله که در این مدت هت‌تریک کرد، با نتیجه ۵-۰ پیش افتادند. اما رابرت پیرس هم کم نگذاشت و در ثانیه‌های ابتدایی نیمه دوم، هت‌تریک خود را با گلی به یاد ماندنی تکمیل کرد.

جیووانی فن برونکهورست با یک پاس عمقی، پیرس را در موقعیت تک به تک با مدافعان ساوتهمپتون قرار داد. در حالی که دروازه‌بان حریف و ۲۵ متر فضای خالی پیش روی او بود، پیرس تصمیم گرفت با یک ضربه چیپ تماشایی، پل جونز را مغلوب کند و توپ را زیر طاق دروازه به تور بچسباند.

لحظه‌ای درخشان دیگر از مرد فرانسوی. تنها نکته عجیب این بازی، عدم گلزنی بیشتر آرسنال در ۴۴ دقیقه باقی مانده بود.

47

کریستوفر ره

بولتون ۰
آرسنال ۱

۳۱ مارس ۱۹۹۸

در یک دیدار حساس برای کسب عنوان قهرمانی، این بار یکی از بازیکنان کمتر شناخته شده، ستاره زمین شد.

در شرایطی که در شب سه شنبه عازم ورزشگاه ریبوک بودیم، با ۶ امتیاز اختلاف نسبت به صدر جدول لیگ برتر قرار داشتیم، اما سه بازی عقب افتاده نسبت به منچستر یونایتد در اختیار داشتیم. با این حال، ترکیب تیم به دلیل مصدومیت دنیس برکمپ و یان رایت، ضعیف شده بود. اما هر چه پیش آمد، خوش آمد (یا بهتر است بگوییم در دقیقه ۴۷، مرد میدان مشخص شد).

این کریستوفر ره، مهاجم اهل لیبریا بود که با ضربه‌ای دیدنی از ۲۰ متری، پاسخ اعتماد سرمربی خود را داد. او با پای راست خود توپ را شلیک کرد که پس از برخورد به تیرک وارد دروازه حریف شد و شادی خود را با پشتک زدن جشن گرفت.

این گل غافلگیرکننده، تنها دومین گل او برای باشگاه بود. گل اول او نیز تک گل پیروزی ۱-۰ مقابل ویمبلدون بود و تنها پنج روز پس از این گل زیبا مقابل بولتون، او گل برتری ما را در نیمه نهایی جام حذفی مقابل ولورهمپتون به ثمر رساند.

48

تیری آنری

آرسنال ۴
چارلتون ۰

۲ اکتبر ۲۰۰۴

در اوج دوران باشکوه خود، تیری آنری اثر هنری دیگری خلق کرد.

او در گوشه محوطه شش قدم، توپ را از خوزه آنتونیو ریس دریافت کرد، در حالی که پشت به دروازه قرار داشت. جان فورتین مدافع حریف به شدت او را یارگیری می‌کرد، حتی پیراهنش را می‌کشید و اجازه چرخش نمی‌داد، اما تیری نیازی به این کار نداشت.

به جای آن، توپ را کنترل کرد و سپس در یک چشم به هم زدن، با یک ضربه پشت پا و با وقاحتی تمام، توپ را از میان پاهای فورتین و از کنار دین کیلی به گوشه پایین دروازه فرستاد. این یک حرکت باورنکردنی و بداهه پردازی‌ای نادر بود که باعث شد یک بار دیگر سکوهای شمالی ورزشگاه با صدای بلند نام مرد شماره یک خود را صدا بزنند.

مارتین تایلر، گزارشگر بازی، این گل را اینگونه توصیف کرد: "این گل یکی دیگر از گل‌های حیرت انگیز تیری آنری است که باید در مجموعه آثار او قرار گیرد."

49

رابین فن پرسی

چارلتون ۱
آرسنال ۲

۳۰ سپتامبر ۲۰۰۶

زمانی که امانوئل ابوئه از جناح راست سانتر کرد، رابین فن پرسی هنوز هفت یا هشت یارد بیرون از محوطه جریمه چارلتون قرار داشت. اما چند ثانیه بعد، توپ درون دروازه قرار گرفت و هواداران حاضر در ورزشگاه شاهد یکی از زیباترین والی های تاریخ لیگ برتر شدند.

سانتر بلند ابوئه در هوا بود که فن پرسی با سرعت خود را به توپ رساند، با پای چپ به استقبال آن رفت و با یک ضربه محکم از فاصله ۲۰ یاردی، توپ را از بالای سر اسکات کارسون به سقف دروازه چسباند.

این نمایش فوق العاده ای از مهارت و نبوغ بود که به طور کامل اجرا شد؛ یک ضربه حیرت انگیز. علاوه بر این، این گل، گل پیروزی بخش بازی بود، چرا که فن پرسی پیش از این، گل اول دارن بنت را پاسخ داده بود.

آرسن ونگر بعد از بازی گفت: "این گل، گل یک عمر بود. به نظرم سانتر امانوئل ابوئه فوق العاده بود. رابین با سرعت و قدرت کامل به توپ رسید و تکنیک و حرکت او بی‌نقص بود. به نظر می‌رسید توپ از بالای دروازه رد شود، اما زمانی که پایین آمد و وارد گوشه دروازه شد، باورنکردنی بود."

50

تیری آنری

آرسنال ۴
لیورپول ۲

۹ آوریل ۲۰۰۴

در حالی که طی شش روز گذشته با حذف از جام حذفی و لیگ قهرمانان، رویای کسب سه‌گانه به پایان رسیده بود، حالا در اوایل نیمه دوم از سی و دومین بازی لیگ، لیورپول قصد برهم زدن مسیر قهرمانی ما در لیگ برتر را داشت، اما تیری آنری نقشه های دیگری در سر داشت.

بهترین بازیکن تیم، آقای گل لیگ و به اذعان بسیاری برترین بازیکن جهان در آن زمان، تصمیم گرفت تا خودش بازی را به دست بگیرد و چه نمایشی! او در میانه میدان و کمی داخل زمین حریف صاحب توپ شد. لیورپول با ۱۰ بازیکن عقب نشسته، برای حفظ نتیجه ۲-۲ که به تازگی با گل رابرت پیرس به دست آمده بود، دفاع خوبی را به نمایش گذاشته بود.

به نظر می‌رسید حتی اگر بازیکنان بیشتری در زمین داشته باشند، فرقی نمی‌کرد. آنری مستقیم به سمت دروازه حرکت کرد، از سد دیتمار هامان گذشت و او را جا گذاشت، سپس وارد محوطه جریمه شد. در آنجا با یک حرکت فریبنده، جیمی کاراگر را نیز پی سرنوشتش فرستاد و پیش از اینکه با پای راست خود، ضربه‌ای دقیق به گوشه دروازه بزند و یرژی دودک را مغلوب کند، فضای کافی برای خود ایجاد کرد. هایبری منفجر شد. قهرمانی دوباره در دسترس بود. فصل بدون شکست دوباره زنده شد. و تیری آنری - که بعداً هت‌تریک خود را کامل کرد - یک بار دیگر نشان داد که در فوتبال انگلیس دست نیافتنی است.

آنری اخیراً گفته است: "هیچ چیز منطقی به نظر نمی‌رسد. وقتی به آن نگاه می‌کنید، چرا من آنجا با گیلبرتو سیلوا هستم؟ حتی نمی‌دانم. تنها چیزی که می‌دانم این است که وقتی توپ را داشتم، دروازه را دیدم. آن ورزشگاه قلبی داشت که نمی‌تپید.''

"من می‌توانم با آن گل، دوباره تپش قلب آن ورزشگاه را احساس کنم، زمانی که حس کردم دوباره شروع به تپیدن کرد. وقتی گل‌های خودم را تماشا می‌کنم، هرگز واقعاً احساساتی نمی‌شوم، اما با آن گل، حتی حالا که آن را تماشا می‌کنم، احساساتی می‌شوم."

51

گرانیت ژاکا

کریستال پالاس ۲
آرسنال ۲

۲۸ اکتبر ۲۰۱۸

با وجود زاویه نامناسب، قدرت و دقت ضربه گرانیت ژاکا به حدی بود که توانست این ضربه آزاد فراموش نشدنی را به گوشه بالای دروازه حریف بفرستد.

این ضربه در گوشه سمت راست محوطه جریمه – که معمولا برای ارسال توپ در ضربات ایستگاهی استفاده می‌شود – به دست آمد. اما هافبک ما ایده‌های دیگری در سر داشت.

او پای چپ قدرتمندش را به عقب کشید و توپ را از بالای دیوار و دور از دسترس دروازه‌بان، به گوشه بالای دروازه فرستاد تا این دربی لندن را با نتیجه ۱-۱ مساوی کند.

تنها راه ممکن برای عبور دادن توپ از میان مدافعان همین ضربه محکم و دقیق بود، که سرعت بالای آن به وین هنسی، دروازه‌بان پالاس، هیچ شانسی برای مهار کردن توپ نداد.

52

لورن کوشیلنی

نیوکاسل ۰
آرسنال ۱

۱۹ می ۲۰۱۳

گلی که در آخرین روز فصل ۲۰۱۳/۱۲ حضور در لیگ قهرمانان اروپا را برای ما قطعی کرد.

با علم به اینکه هر لغزشی می‌توانست توسط تاتنهام که نیاز به نتیجه‌ای بهتر از ما برای رسیدن به رده چهارم داشت، مورد سوء استفاده قرار گیرد، جو ورزشگاه سنت جیمز پارک عصبی کننده بود و بازی در طول بعدازظهر به جدال نزدیکی کشیده شد.

تنها گل بازی در اوایل نیمه دوم به ثمر رسید. تئو والکات از جناح راست یک ضربه ایستگاهی ارسال کرد که لوکاس پودولسکی آن را به محوطه جریمه فرستاد. لورن کوشیلنی با یک ضربه والی آکروباتیک و از فاصله پنج یاردی توپ را تغییر مسیر داد و آن را از کنار استیو هارپر به درون دروازه فرستاد.

در حالی که تاتنهام در اواخر بازی مقابل ساندرلند به پیروزی رسید، گل کوشیلنی در دقیقه ۵۲ برای ما حیاتی بود - این دومین فصل پیاپی بود که مدافع فرانسوی در روز آخر برای ما درخشید. و بدین ترتیب، ما شانزدهمین حضور متوالی خود در لیگ قهرمانان اروپا را قطعی کردیم و برای هجدهمین فصل متوالی بالاتر از رقیب شمال لندنی خود به کار خود پایان دادیم.

53

آرون رمزی

نوریچ ۰
آرسنال ۲

۱۱ می ۲۰۱۴

پیش از رفتن به آخرین بازی فصل، حضور ما در جمع چهار تیم برتر لیگ برتر قطعی شده بود و در هفته بعد فینال جام حذفی را پیش رو داشتیم، در حالی که میزبان تقریبا سقوطش قطعی شده بود.

بنابراین به نظر می‌رسید این بازی کمی درخشش کم‌تری داشته باشد، تا اینکه آرون رمزی با این ضربه والی تماشایی قفل دروازه حریف را شکست.

شش روز پس از این بازی، رمزی فصل فوق‌العاده خود را با گل قهرمانی در فینال جام حذفی، که با پاس اولیویر ژیرو همراه بود، به پایان رساند. و این دو بازیکن پیش از ومبلی، با هماهنگی خوبی در کارو رود عمل کردند.

مهاجم فرانسوی توپ را در نزدیکی گوشه سمت چپ محوطه جریمه در اختیار گرفت و سپس یک سانتر عمقی برای رمزی ارسال کرد. او بدن خود را تنظیم کرد، مسیر توپ را تا انتها دنبال کرد، و سپس با یک ضربه والی پای راست، توپ را به گوشه مقابل دروازه و تور دروازه فرستاد.

54

نیکلاس بنتنر

آرسنال ۱
لیورپول ۱

۵ آوریل ۲۰۰۸

این بازی که بین دو دیدار رفت و برگشت مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان با لیورپول قرار داشت، همچنان به خودی خود مهم بود، چرا که ما به دنبال شکار کردن منچستریونایتد در صدر جدول بودیم.

پیتر کراوچ در اواخر نیمه اول، تیم میهمان را پیش انداخت، اما نیکلاس بنتنر با ضربه سر محکمی، یک امتیاز برای ما به ارمغان آورد.

سسک فابرگاس یک ضربه آزاد را ارسال کرد و در حالی که پپه رینا، دروازه‌بان لیورپول میخ‌کوب شده بود، بنتنر با قدرت تمام از فاصله نزدیک توپ را وارد دروازه کرد.

این تنها سومین گل این مهاجم که در آن زمان تنها ۲۰ سال سن داشت، در لیگ برتر بود، اما او به تدریج در حال کسب شهرت به عنوان یک تهدید واقعی در ضربات ایستگاهی از روی هوا بود.

55

اولیویه ژیرو

آرسنال ۳
وستهم ۱

۱۵ آوریل ۲۰۱۴

این مهاجم که بیشتر به خاطر پای چپ خطرناک خود شناخته می‌شود، در این دیدار یکی از بهترین گل‌های خود را با پای راست به ثمر رساند، هرچند برای مهیا کردن موقعیت به پای چپ محبوبش نیاز داشت.

توماس فرمالن توپ بلند و قوسی را از روی مدافعان به سمت ژیرو در گوشه محوطه شش قدم فرستاد، جایی که او توسط دو مدافع به شدت تحت فشار قرار داشت.

توپ در حالی که از هوا پایین می‌آمد، ژیرو با یک ضربه استادانه با پای چپ خود، آن را کنترل کرد و متوقف ساخت و سپس با پای دیگرش ضربه‌ای محکم زد و با سرعت و قدرت ضربه، آدریان را در تیر نزدیک مغلوب کرد.

اولیویه در این باره گفت: "این یک گل سرنوشت ساز بود. جدال سختی با اندی کارول داشتم، فکر می‌کنم او فکر می‌کرد با او سر خواهم زد، اما من یک لمس اول عالی داشتم و سپس با پای راستم که کمیاب است [برای گلزنی]، به راحتی تمام کار را تمام کردم. اما گاهی می‌توانم از آن استفاده کنم و توپ را بین پاهای دروازه‌بان‌ها جای دهم. این شاید یکی از بهترین کنترل‌های توپ من بود."

56

بوکایو ساکا

آرسنال ۳
چلسی ۱

۲۶ دسامبر ۲۰۲۰

وقتی از او پرسیدند که آیا با این ضربه چیپ جسورانه از بالای سر ادوارد مندی در ورزشگاه امارات، او را مغلوب کرده است، پاسخ بوکایو این بود: "البته که او بیرون از محوطه‌اش بود!" دیگر نباید به او شک کنیم.

این تنها دومین گل خانگی بوکایو در لیگ برتر بود، اما او به سرعت به یکی از هیجان‌انگیزترین استعدادهای کل لیگ تبدیل می‌شد – این گل تنها بر این هیجان افزود.

آرسنال که در آن زمان با نتیجه ۲-۰ پیش بود، بوکایو قبل از دقیقه ۶۰ خیال همه را راحت کرد. او با یک ضربه پای راست از داخل محوطه جریمه، توپ را از بالای سر دروازه‌بان به کنج بالای دروازه فرستاد.

هنگامی که او توپ را از امیل اسمیت رو دریافت کرد، چلسی به او فضا داد و این وینگر جوان نیازی به دعوت دوم برای شوت زدن نداشت. او توپ را به تیر دروازه فرستاد و مدافعان را شوکه کرد.

57

سیلوین ویلتورد

منچستر یونایتد ۰
آرسنال ۱

۸ می ۲۰۰۲

گلی که قهرمانی لیگ برتر ۲۰۰۲ را به ارمغان آورد، توسط یکی از قهرمانان پنهان در تیمی پر از ستاره به ثمر رسید.

تنها چهار روز پس از پیروزی ۲-۰ مقابل چلسی در فینال جام حذفی در کاردیف، با علم به اینکه کسب تساوی برای کسب سومین دبل باشگاه کافی است، به اولدترافورد رفتیم. این سی و هفتمین بازی لیگ ما در فصل جاری بود - ما در ۳۶ بازی قبلی گلزنی کرده بودیم - اما نیمه اول مقابل نزدیکترین رقیبان خود بدون گل به پایان رسید.

در دقیقه ۵۷، سیلوین ویلتورد پاس ری پارلور را در خط میانی دریافت کرد. او به جلو دوید و سپس توپی را به فردی لیونبرگ در حال حرکت پاس داد. مهاجم سوئدی که در هفت بازی اخیر خود هفت گل به ثمر رسانده بود، این بار ضربه محکمش توسط فابین بارتز دفع شد.

ویلتورد پس از پاس دادن به حرکت خود ادامه داد و توپ برگشتی به پای چپ او، درست بیرون از محوطه شش قدم، افتاد. سپس ملی‌پوش فرانسوی ضربه تک ضرب خود را از زیر پای هموطن خود رد کرد تا "بخش قهرمانان" در اولدترافورد را به وجد آورد.

58

مسوت اوزیل

آرسنال ۳
لیورپول ۳

۲۲ دسامبر ۲۰۱۷

با ضربه‌ای که به امضای این بازیکن آلمانی تبدیل شده بود، ضربه "چیپ" مسوت اوزیل، ما را در مقابل لیورپول با نتیجه ۳-۲ پیش انداخت و ورزشگاه امارات را منفجر کرد.

فیلیپ کوتینیو و محمد صلاح مهمانان را ۲-۰ پیش انداختند، اما تنها شش دقیقه پس از گل صلاح، به طرز باورنکردنی خودمان را پیش یافتیم. الکسیس سانچز در دقیقه ۵۳، کامبک را آغاز کرد و سپس ضربه دیدنی گرانیت ژاکا در دقیقه ۵۶، بازی را به تساوی کشاند. دو دقیقه بعد، زیباترین گل این دیدار به ثمر رسید.

اوزیل در میانه زمین در نیمه حریف صاحب توپ شد، سپس توپ را به الکساندر لاکازت در داخل محوطه جریمه پاس داد. پاس رو به عقب لاکازت، درست به پای اوزیل رسید.

با نزدیک شدن سیمون مینیوله، اوزیل با ضربه‌ای به اصطلاح "چیپ" که توپ را از روی زمین بلند می‌کند، به زیبایی از روی دروازه‌بان حریف عبور داد. این گل شایسته برد بود، اما لیورپول در ادامه موفق شد تا گل تساوی را به ثمر برساند.

59

آرون رمزی

آرسنال ۲
لیورپول ۰

۲ نوامبر ۲۰۱۳

یک گل تماشایی دیگر مقابل لیورپول در امارات، این بار توسط بازیکنی که در اوج دوران حرفه‌ای خود قرار داشت.

در حالی که در نیمه اول با ضربه سانتی کازورلا به برتری یک گل رسیده بودیم، آرون رمزی درست پیش از دقیقه ۶۰، پیروزی را قطعی کرد. او با ضربه‌ای نیمه والی از بیرون محوطه جریمه، توپ سرگردان را به تور دروازه چسباند.

ضربه او با بیرون پای راست، به زیبایی به گوشه بالای دروازه سیمون مینیوله‌ای که در حسرت تماشای توپ بود، رفت.

این دهمین گل رمزی در آن فصل بود و او در نهایت در تمام رقابت ها ۱۶ گل به ثمر رساند. این پیروزی همچنین ما را با ۵ امتیاز اختلاف در صدر جدول پس از ۱۰ بازی قرار داد.

60

رابرت پیرس

استون ویلا ۱
آرسنال ۲

۱۷ مارس ۲۰۰۲

یکی از به یاد ماندنی ترین گل‌های تاریخ لیگ برتر، با پاس بلند و با ریسک بالا از زمین خودی توسط فردی لیونبرگ برای فرار رابرت پیرس آغاز شد.

پیرس در حالی که جرج بواتنگ به دنبال او می‌دوید، توپ را کنترل کرد و با اولین ضربه خود، آن را به زیبایی از بالای سر مدافع حریف عبور داد تا او را کاملا از جریان بازی خارج کند.

توپ هنوز در حال جهش بود و حالا به محوطه جریمه رسیده بود، پیرس با دومین ضربه خود، با ظرافت یک شوت چیپ (لوب) را از روی پیتر اشمایکل، دروازه‌بان ویلا عبور داد و با قوسی زیبا توپ را دقیقا زیر تیرک وارد دروازه کرد.

مفسر مسابقه، مارتین تایلر، این گل را چنین توصیف کرد: "این یک گل استثنایی از بازیکنی فوق‌العاده است که از بهترین فصل زندگی حرفه‌ای خود لذت می‌برد." همکار او، اندی گری، در واکنشی به یاد ماندنی گفت: "ببخشید، من دارم دست می‌زنم." (صدای دست زدن به میکروفون شنیده می‌شود) "این نبوغ است."

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۱/۲ ۱۴:۰۰
به قلم عباس رضایی
دسته‌بندی: لیگ برتر انگلستان
منبع : Arsenal.com
بازدید: ۷۶ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
تاتنهام
تاتنهام
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - تاتنهام هاتسپر
۱۴۰۳/۲/۹ ۱۶:۳۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
5 - 0
چلسی
چلسی
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۴ ۲۲:۳۰