loading
در حال بررسی درخواست شما
5 نکته که باید از باخت دیشب آموخت
5 نکته که باید از باخت دیشب آموخت

۵ نکته که باید از باخت دیشب آموخت


1- اوزیل هم می تواند روز بد داشته باشد:
بدون شک هیچ فوتبال دوستی در دنیا نیست که ذره ای به توانایی ها و قابلیت های مسوت اوزیل که حالا شماره 10 ژرمن ها است شک داشته باشد. اما این نکته را باید در نظر گرفت اوزیل از نظر ساختار جسمانی قدرت بدنی هیچ وقت در وضعیت فوق العاده ای نبوده است و با توجه به سبک بازی خود از دوئل های تک به تک اجتناب می کند همان طور که دیدیم سر کرنر که اشلی ویلیام گل دوم اورتون زد اوزیل خودش را از این بازیکن جدا کرد.
به هر حال درست است که اوزیل جز یکی از گران قیمت ترین بازیکنان آرسنال است اما بهتر بود تا قبل از دقیقه 70 بازی تعویض شود تا نشان داده شود که بازیکنان بزرگ هم اگر نمایش خوب نداشته باشند روی نیمکت قرار میگیرند.



2- یک تیم همواره برنده نیست :
برای ما آرسنالی ها تا قبل از بازی دیشب حتی زمان مساوی هم به آمار های بازی های متوالی نباختن که از هفته دوم لیگ برتر و بعد از باخت مقابل لیورپول آغاز شده بود رجوع می کردیم.
اما این باخت به تیم کمک خواهد کرد که احتمالا زیاد دلخوش به آمار و ارقام نباشند و اگر شب بد آن ها باشد به سختی مجازات خواهند شد.
شکست جلو اورتون به آرسنال کمک خواهد کرد تا از باد شکست ناپذیری مدت طولانی این فصل خارج شوند و هشدار جدی برای روزهای سخت ژانویه 2017 و بازی های تقریبا هر 72 ساعت یک بار باشند.
همه ی ما به خوبی میدانیم کلید قهرمانی هر فصل لیگ برتر انگلیس نحوه رقابت در ژانویه و بعد از آن است.



3- سانچز ناموفق در مقابل دفاع های سازمان یافته:
برگردیم به بازی های قبلی آرسنال یک نکته مشترک در آن خواهیم یافت. بازی های میدلزبرو ، تاتنهام ، منچستریونایتد ، استوک سیتی و اورتون را دوباره مرور کنیم.
آمار الکسیس سانچز این فصل فوق العاده است و جز کاندیدهای کسب آقای گلی لیگ برتر در حال رقابت با سرخیو اگرو محروم است. اما اگر یکبار دیگر بازی های بالا مرور کنیم متوجه می شویم سانچز در مقابل تیم هایی که دفاع سازمان یافته دارند و به صورت گروهی جلو محوطه جریمه خود را بلاک می کنند الکسیس مجبور می شود از باکس حریف خارج شود تا توپ بگیرد اما وقتی سانچز از محوطه جریمه حریف خارج شود پس قرار هست به چه کسی پاس دهد؟
در اکثر همه ی این بازی ها از دقیقه 60 به بعد پلن B آرسنال اجرا شده است بدین صورت که ایوبی یا چمبرلین از زمین بازی خارج شده اند ، ژیرو به نوک حمله رفته و سانچز دوباره به عنوان وینگر چپ بازی میکند.



4- دو باخت در 14 هفته بد نیست اما زمان باختن مهم است:
توپچی ها با اینکه فصل پیش توانستند لسترسیتی قهرمان فصل پیش لیگ برتر را هم در امارات و کینگ پاور استادیوم دابل کنند اما در انتهای فصل با 10 امتیاز اختلاف زیر این تیم فصل را به پایان رساندند!
دلیل این فاصله تنها باخت ها و مساوی های بد موقع آرسنال بود هفته هایی که آرسنال خیلی راحت میتوانست به صدر جدول نزدیک شود با ساتمپتون در خانه مساوی بدون گل می کرد و یا مغلوب تیم جوان منچستریونایتد شد.
بر فرض بردن چلسی امشب و اختلاف 6 امتیازی در صدر با توجه به باقی ماندن یک بازی رو در رو با چلسی احتمال جبران این فاصله امتیازی کم نیست اما باید پذیرفت که در بازی های فشرده ژانویه آرسنال اجازه از دست دادن امتیاز نخواهد داشت.



5- جلوگیری از چرخه باطل فصل:
هر سال با آغاز فصل جدید لیگ برتر انگلیس آرسنال در مقطعی از فصل نمایش خیره کننده دارد و با شروع ماه نوامبر افت این تیم آغاز می شود که معمولا با حذف در لیگ کاپ در بازی های ابتدایی تمام می شود.
سپس نزدیک به ژانویه آرسنال روند صعودی خود را آغاز می کند و قبل از ژانویه دوباره از دست دادن امتیاز.
تا اینجای کار موارد بالا تکرار شده است اما برای موفقیت در این فصل احتیاج به ایجاد تفاوت است. تیم در نوامبر شکست نخورد و حالا تنها خروج از تکرار هر فصل جمع آوری حداکثر امتیاز در روزهای فشرده ژانویه است.
 


به قلم میلاد بهرام
 

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۹/۲۴
به قلم آرمان امیراحمدی
دسته‌بندی: لیگ برتر انگلستان
منبع : مجله آرسنال
بازدید: ۲,۵۰۵ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
منچستر سیتی
منچستر سیتی
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - ورزشگاه اتحاد
۱۴۰۳/۷/۱ ۱۹:۰۰
بازی قبلی آرسنال
آتالانتا
آتالانتا
0 - 0
آرسنال
آرسنال
لیگ قهرمانان اروپا - جیاکومو مئاتزا
۱۴۰۳/۶/۲۹ ۲۲:۳۰