loading
در حال بررسی درخواست شما
5 بازیکنی که برای دو تیم آرسنال و لیورپول در لیگ برتر به میدان رفته‌ان
5 بازیکنی که برای دو تیم آرسنال و لیورپول در لیگ برتر به میدان رفته‌ان

۵ بازیکنی که برای دو تیم آرسنال و لیورپول در لیگ برتر به میدان رفته‌ان

نیکولاس آنلکا
 
این مهاجم جنجالی که یک استعداد فرانسوی بود، کار خود را در هایبوری در انگلستان آغاز کرد و در سال 1997 از پاریسن ژرمن به آرسنال پیوست و یک سال بعد موفق به دبل (لیگ برتر و جام حذفی) شد و یک سال بعد راهی رئال مادرید شد.
 
پیدا کردن باشگاهی که آنلکا در مقطعی در آن بازی نکرده است دشوار است و او در سال 2002 شش ماه را به صورت قرضی در لیورپول گذراند و پنج بار گلزنی کرد. اما این برای متقاعد کردن باشگاه برای جذب دائمی او از پاریسن ژرمن به جای ال حاجی دیوف کافی نبود.
 
ملی پوش سابق فرانسه در مجموع برای 12 باشگاه بازی کرد و هرگز به طور کامل فرمی را که در آرسنال نشان داد که باعث شد او جایزه بهترین بازیکن جوان سال اتحادیه را به عنوان یک قهرمان جوان به دست آورد، تکرار نکرد.
 
 
جرمین پنانت
 
می توان بین پنانت و آنلکا به عنوان یک استعداد جوان قابل توجه که هرگز به پتانسیل خود نرسید، یکی را انتخاب کرد.
 
با ثبت هت تریک در اولین بازی کامل خود در لیگ برتر برای آرسنال مقابل ساوتهمپتون در اولین بازی از رکورد 49 بازی بدون شکست، توجه زیادی را به خود جلب کرد، اما مشکلات انضباطی باعث شد که او دیگر هرگز برای توپچی ها موفق به گلزنی نشود.
 
پس از دوره‌های قرضی مختلف، پنانت خود را در بیرمنگام یافت و در سال 2006 قبل از تکمیل انتقال دائمی به لیورپول به دسته دوم سقوط کرد.
 
او در لیورپول دوران خوبی را پشت سر نگذاشت و در پایان قراردادش بازیکن آزاد شد. پنانت برای 15 باشگاه از انگلیس گرفته تا اسپانیا و هند بازی کرد، اما طولانی ترین دوران او در آرسنال و لیورپول بود.
 
 
کولو توره
 
یکی از بزرگترین کشف های آرسن ونگر، توره در سال 2002 با 150 هزار پوند به آرسنال پیوست و تبدیل به یکی از اعضای شکست ناپذیران و یکی از بهترین مدافعان باشگاه شد. توره که بازیکن محبوبی در بین هواداران بود، هفت سال را در آرسنال گذراند و سپس به منچسترسیتی رفت.
 
برندان راجرز، سرمربی سابق لیورپول، او را در سال 2013 به عنوان یک بازیکن آزاد به خدمت گرفت. توره اشتباهات پرهزینه ای مرتکب شد و زمانی که آرسنال در سال 2015 با 4 گل لیورپول را شکست داد، در برابر تیم سابقش به سختی شکست را پذیرا شد.
 
پس از سه فصل حضور در باشگاه، او به سلتیک پیوست، جایی که برای دومین بار در دوران حرفه ای خود یک فصل بدون شکست را پشت سر گذاشت.
 
 
الکس اوکسلید چمبرلین
 
چمبو در سال 2011 با مبلغ 15 میلیون پوند از ساوتهمپتون به آرسنال پیوست و در اولین فصل خود نامزد دریافت جایزه بهترین بازیکن جوان سال شد.
 
198 بازی، 20 گل و سه جام حذفی ره‌آورد وی در آرسنال بود و در روز پایانی نقل و انتقالات در سال 2017 با لیورپول قرارداد بست، با توجه به اینکه او در آخرین سال قراردادش بود، با مبلغ شگفت آور 40 میلیون پوند راهی بندر لیورپول شد.
 
ملی پوش انگلیسی در سال های اخیر با مشکل مصدومیت مواجه بوده است، اما همچنان مدال های قهرمانی لیگ برتر و لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورده است.
 
پس از اینکه لیورپول در فینال لیگ قهرمانان 2019 تاتنهام را شکست داد، چمبرلین با پیامی دلگرم کننده “once a gooner, always a gooner” حمایت هواداران آرسنال را جلب کرد.
 
 
یوسی بنایون
 
بنایون تنها بازیکن این لیست که قبل از آرسنال برای لیورپول بازی می‌کرد، سه سال در آنفیلد سپری کرد و 134 بازی انجام داد و در تساوی 4-4 دو گل به آرسنال زد.
 
او به چلسی رفت، جایی که فرصت‌ها محدود بود و در روز آخر مهلت نقل و انتقالات در سال 2011 به آرسنال پیوست، با هدف پر کردن جای خالی سمیر نصری و سسک فابرگاس.
 
علیرغم گذراندن تنها یک فصل در آرسنال، او به خاطر تلاش هایش به خوبی یاد می شود و در آخرین روز رقابت ها مقابل وست برومویچ یک گل حساس به ثمر رساند تا جایگاه سومی را در لیگ برتر کسب کند.
 

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۸/۲۸
به قلم عباس رضایی
دسته‌بندی: لیگ برتر انگلستان
منبع : Planet Football
بازدید: ۱,۷۹۵ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
منچستر سیتی
منچستر سیتی
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - ورزشگاه اتحاد
۱۴۰۳/۱/۱۲ ۱۹:۰۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
1 - 0
پورتو
پورتو
لیگ قهرمانان اروپا - استادیوم امارات
۱۴۰۲/۱۲/۲۲ ۲۳:۳۰