loading
در حال بررسی درخواست شما
از لندن تا جنوآ
از لندن تا جنوآ

از لندن تا جنوآ

🔶نیمه نهایی در هر دو رقابت دو تیم انگلیسی که هردو از شهر لندن بودند وجود داشت، که یکی از ان تیم ها ارسنال گراهام بود و دیگری چلسی بود که با شکست ۴ بر ۰ مقابل منچستر در فینال جام حذفی از رفتند به لیگ قهرمانان اروپا محروم ماند و به جام در جام راه یافته بود.

🔸رقیب آنها در مرحله ی نیمه نهایی ساراگوسا و سمپدوریا بود.ساراگوسا با بهترین ستارگان تاریخ خود به این مرحله راه یافته بود، ستارگانی چون ( خوآن اسنایدر بازیکن اسبق رئال مادرید _ محمد علا عمار ستاره اسپانیایی که اصالتی مراکشی داشت که زهر خودش را در فینال به ارسنال وارد کرد ) بهترین های ساراگوسا بودند.
در سوی دیگر سمپدوریا دو فصل قبلش با درخشش ستارگان بزرگش چون( مانچینی _  جوگویچ_ میهایلوویچ _ زانگا_ لومباردو_ ) به فینال جام باشگاه های اروپا رسیده بودند که گل دقایق پایانی رونالد کومن هلندی بارسا،تیر خلاص بر تیم دوم شهر جنوآ سمپدوریا بود، حال با اضافه شدن سیدورف هلندی این تیم ایتالیایی بسیار قوت گرفته بود.

🔻در  دور  رفت نیمه نهایی جام در جام اروپا ، در بازی اول ساراگوسا یا همان زاراگوزا با سه گل چلسی را در هم کوباند و ارسنال به سختی مهمان ایتالیای خود را بدرقه کرد.
در دیدار حساس دو تیم در ورزشگاه هایبری که بیش از ۳۸ هزار نفر نظاره گر دیدار بودند و یک صدا گراهام و ستارگانش را تشویق می کردند، بازی با سوت داور هلندی اویلِنبرگ آغاز شد، اما کمتر کسی تصور می کرد که استیو بولد مدافع ارسنال مرد اول بازی باشد و با گل های خود در دقایق ۳۴ و ۳۶ آرسنال را در نیمه اول دو برصفر پیروز به رختکن هدایت بکند.

در آغاز نیمه دوم ،  تیم سمپدوریا روی حرکت زیبای مانچینی و پاس دقیقش به ولادمیر جگوویچ افسانه ای باعث شد گل اول بازی سمپدوریا وارد قفس توری ارسنالی ها راه پیدا کند.
مردان گراهام ، باری دیگر بازی را در دست گرفتند و با گل رایت اسطوره توپچی ها در دقیقه ۶۹ گل سوم را وارد دروازه جای دادند.
اما این پایان کار نبود، این بار حرکات فوق العاده ولادمیر هافبک بزرگ ان روز های کالچو  و بر هم زدن نظام دفاعی ارسنال باعث شد برای بار دوم دروازه توپچی ها باز بشود.
سرانجام در یک دیدار بسیار جذاب و دیدنی در دقیقه ۹۵ بازی حساس دو تیم به پایان رسید و آرسنال با نتیجه سه بر دو به برتری سختی دست پیدا کرد.

 

 

 



🔸گراهام و معجزه ای که میلان،  قهرمان اروپا از آن ناکام خارج شده بود.

🔻در استادیوم ماراسی شهر جنوا ، سمپدوریا میزبان ارسنال بود، میلان دو هفته گذشته اش در این ورزشگاه ۳ بر۱ بازنده خارج شده بود و قدرت نمایی سمپدوریا در خانه اش برای حریفان بسیار ترسناک بود.
حال گراهام و ستارگان در این خانه وحشتناک سمپدوریا و ستارگان این تیم باید مقابله کنند.
مانچینی ستاره سمپدوریا در دقیقه ۱۴ گل اول دیدار را به ثمر رساند و نیمه اول با همین نتیجه به پایان رسید.
در نیمه دوم که بازی فوق العاده ای در جریان بود، رایت در دیدگاه  ۳۶ هزار تماشگر پُر شور سمپدوریا گل تساوی را به ثمر رساند.
اما درخشش طوفانی بلوچی مهاجم ایتالیایی سمپدوریا در دقایق ۸۲ و ۸۵ بازی را سه بر یک به نفع ایل دوریا ایتالیا کرد.
زمانی که همگام تصور می کردند ارسنال مدافع عنوان قهرمانی حذف شده است، این استفان شوارز بزرگ بود که با گل دقیقه ۸۸ همه چی را به تساوی کشاند و آب سردی بر روی طرفداران ( لا سمپدوریا ) ریخت.

🔸هم ملال آور هم شگفت انگیز..

🔻کار به پنالتی کشیده شد،

دیکسون مدافع آرسنال پنالتی اول توپچی ها را به سادگی به گل تبدیل کرد.میهایلوویچ جزء بهترین پا چپ های دنیا محسوب می شد، ضربه های کاشته اش بی نظیر بود اما پنالتی اول را خراب کرد.
اما در ادامه ادی مک گولدریک مقابل زانگا بزرگ ناکام ماند و پنالتی اش خراب کرد.ولادمیر هافبک بزرگ سمپدوریا پنالتی دوم هم او خراب کرد،دیوید سیمن در واکنش به دو پنالتی اول سمپدوریا فوق العاده کار کرد و با مهار دو پنالتی کار را آسان کرد، هارتسون مهاجم ولزی که در طول مسابقات گلی به ثمر نرسانده بود خیلی عالی توپ را وارد دروازه زنگا کرد.ماسپرو بازیکن سمپدوریا پنالتی خود را گل کرد و امید طرفداران را زنده نگه داشت.کاپیتان آدامز بزرگ به شکل زیبایی او هم توپ را داخل دروازه جای داد مارنو مانینی دفاع چپ سمپدوریا توپ را به تور دروازه ی دیوید سین چسباند تا کار ادامه پیدا کند.همه چیز به ضربات آخر رسید نوبت به پل مرسون رسیده بود تا با پنالتی خودش کار را تمام بکند اما در عین ناباوری پنالتی خود را خراب کرد و در آخر لومباردو،تیر خلاص را به خودشان زد پنالتی او را دیوید سیمن به شکل زیبایی مهار کرد تا مرد شماره یک میدان بشود و ارسنال برای دومین باری پیاپی به فینال جام در جام اروپا راه پیدا کرد


✍️ نویسنده:ابوالفضل کریم آبادی( صدر )


 

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱/۳۱
به قلم آرمان امیراحمدی
دسته‌بندی: لیگ برتر انگلستان
منبع : کانال تلگرام کانون
بازدید: ۲,۶۸۹ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
منچستر سیتی
منچستر سیتی
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - ورزشگاه اتحاد
۱۴۰۳/۱/۱۲ ۱۹:۰۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
1 - 0
پورتو
پورتو
لیگ قهرمانان اروپا - استادیوم امارات
۱۴۰۲/۱۲/۲۲ ۲۳:۳۰