loading
در حال بررسی درخواست شما
ده آمار فوق العاده از آرسنال در لیگ برتر این فصل
ده آمار فوق العاده از آرسنال در لیگ برتر این فصل

ده آمار فوق العاده از آرسنال در لیگ برتر این فصل

در حال حاضر، شاگردان میکل آرتتا تنها دو امتیاز با صدر جدول فاصله دارند. آنها همچنین دو امتیاز از منچسترسیتی جلوتر هستند، هرچند که شاگردان پپ گواردیولا یک بازی عقب افتاده دارند.

توپچی‌ها فصل گذشته برای کسب عنوان قهرمانی تلاش خوبی کردند، اما در نهایت با چهار امتیاز اختلاف ناکام ماندند. با این حال، آمار نشان می‌دهد که آنها این بار شانس بیشتری برای رسیدن به قهرمانی دارند.

از ابتدای سال ۲۰۲۴، آرسنال کاملا بی‌امان به نظر می‌رسد زیرا آنها از پنج بازی اخیر خود در لیگ ۱۵ امتیاز کسب کرده‌اند.

به خصوص پیروزی های اخیر آنها مقابل وستهم و برنلی کاملاً قاطعانه بوده است، زیرا توپچی‌ها در دو بازی اخیر خود در لیگ ۱۱ گل به ثمر رسانده‌اند.

آرتتا پس از پیروزی اخیر مقابل برنلی به BBC Sport گفت: "از نظر فردی و جمعی، هدفی که با آن بازی می‌کنند، فرمی که بازیکنان در آن قرار دارند، حتی با نتیجه ۳-۰ یا ۴-۰ آنها بیشتر می‌خواهند."

"اینکه آنها در دقیقه ۹۶ به عقب برمی‌گردند به شما می‌گوید که چه احساسی دارند. حالا همه چیز مربوط به حفظ کردن این روند است. ما در حال ایجاد رقابت در درون تیم هستیم. کار کردن با آنها، نحوه تمرین و تلاش آنها هر روز و اینکه چگونه می‌خواهند پیشرفت کنند، لذت بخش است."

"در حال حاضر تنها کاری که می‌توانیم انجام دهیم این است که بازی های خود را ببریم و بعد از دو پیروزی بزرگ خارج از خانه، یک بازی سخت در لیگ قهرمانان مقابل پورتو پیش رو داریم."

"امیدوارم بتوانیم این کار را انجام دهیم [کسب عنوان قهرمانی] زیرا ما در آنجا هستیم، اما همه چیز در مورد ثبات است و شما سطح سایر تیم ها را می‌بینید. ما آن را می‌خواهیم، این مطمئن است."

توپچی‌ها در حال حاضر در فرم فوق‌العاده‌ای هستند و ما ۱۰ آمار را جمع‌آوری کرده‌ایم که ثابت می‌کند آنها نسبت به سال گذشته برای کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر در موقعیت بهتری قرار دارند.

1. آرسنال تحت هدایت آرتتا کمترین تعداد ضربات در چارچوب را در لیگ برتر متحمل شده است. آنها در ۲۵ بازی تنها با ۵۹ ضربه در چارچوب روبرو شده‌اند. نکته جالب اینجاست که تیمی که در پنج فصل گذشته کمترین ضربه در چارچوب را داشته، قهرمان لیگ شده است.

2. توپچی ها نه تنها کمترین تعداد ضربات در چارچوب را متحمل شده‌اند، بلکه کیفیت این ضربات نیز پایین ترین میزان در لیگ است. تنها ۲۶.۶ درصد از ضرباتی که به سمت دروازه آرسنال زده شده در چارچوب است، در حالی که این رقم در فصل گذشته ۳۹.۵ درصد بود.

3. دفاع مستحکم شاگردان آرتتا را می توان با آمار xG نیز تایید کرد. در پنج بازی اخیر لیگ، آرسنال هیچ xG بالاتری از ۰.۵ دریافت نکرده است.

4. در کل فصل نیز، مجموع xG دریافتی آرسنال پایین ترین میزان در لیگ بوده و به عدد ۱۸ رسیده است. به طور میانگین، آنها در هر ۹۰ دقیقه تنها ۰.۷۲ xG دریافت می‌کنند.

5. عملکرد درخشان خط دفاعی آرسنال تنها به آمار کلی لیگ محدود نمی‌شود. آنها در تقابل های رو در رو با تیم‌های بزرگ نیز عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته‌اند. توپچی‌ها در این فصل بیشترین امتیاز را در مقابل تیم های "بیگ سیکس" کسب کرده‌اند. میانگین امتیاز آرسنال در بازی های رو در رو مقابل این تیم‌ها ۲ امتیاز در هر بازی است که پیشرفت قابل توجهی نسبت به میانگین ۱.۹ امتیاز در فصل گذشته به شمار می‌رود.

6. آرسنال با شروع طوفانی سال ۲۰۲۴، از ۵ بازی اخیر خود ۱۵ امتیاز کسب کرده است و هیچ تیمی در لیگ برتر عملکرد بهتری نسبت به آنها نداشته است.

7. توپچی‌ها در حال حاضر به طور میانگین از هر ضربه در چارچوب، ۰.۳۷ گل به ثمر می‌رسانند و تنها نیوکاسل با میانگین ۰.۳۸ گل از هر ضربه در چارچوب، عملکرد بهتری از آنها دارد.

8. عملکرد درخشان آرسنال در ضربات ایستگاهی نیز قابل توجه است. آنها در این فصل ۲۴ گل از روی ضربات ایستگاهی (از جمله پنالتی) به ثمر رسانده‌اند که بهترین آمار آنها در یک فصل از لیگ برتر از سال ۲۰۰۴/۰۵ به شمار می‌رود.

9. شاگردان آرتتا در حال حاضر با تفاضل گل ۳۶+، بهترین تفاضل گل لیگ را در اختیار دارند. برای درک بهتر، تفاضل گل آنها در همین مقطع از فصل گذشته ۳۳+ بود.

10. مقایسه عملکرد آرسنال نسبت به فصل گذشته نشان می‌دهد که آنها در سال ۲۰۲۴، دو گل بیشتر به ثمر رسانده و یک گل کمتر دریافت کرده‌اند که پیشرفت قابل توجه آنها را به خوبی نشان می‌دهد.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۳۰ ۱۴:۵۹
به قلم عباس رضایی
دسته‌بندی: لیگ برتر انگلستان
منبع : Planet Football
بازدید: ۲۱۵ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
آرسنال
آرسنال
VS
بورنموث
بورنموث
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۱۵ ۱۵:۰۰
بازی قبلی آرسنال
تاتنهام
تاتنهام
2 - 3
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - تاتنهام هاتسپر
۱۴۰۳/۲/۹ ۱۶:۳۰