loading
در حال بررسی درخواست شما
شش پیروزی کلاسیک خانگی آرسنال مقابل نیوکاسل
شش پیروزی کلاسیک خانگی آرسنال مقابل نیوکاسل

شش پیروزی کلاسیک خانگی آرسنال مقابل نیوکاسل

شنبه، نیوکاسل به ورزشگاه امارات می‌آید و با توجه به تاریخچه رویارویی های این دو تیم، به احتمال زیاد شاهد گل‌های زیادی خواهیم بود.

آرسنال و نیوکاسل بازی‌های خاطره انگیز زیادی با هم داشته‌اند، از جمله پیروزی‌های پرگل خانگی، گل‌های تاریخی و یکی از پرگل ترین مسابقات تاریخ لیگ برتر.

ما شش دیدار ویژه با "کلاغ‌ها" را انتخاب کرده‌ایم که هواداران آرسنال قبل از بازی پیش رو از تماشای دوباره آن‌ها لذت خواهند برد:

۱۱ آوریل ۱۹۹۸

آرسنال ۳-۱ نیوکاسل

در دیداری که به نوعی پیش‌بازی فینال جام حذفی در ماه بعد محسوب می‌شد، توپچی‌ها با نمایشی مقتدرانه نیوکاسل را در هم کوبیدند تا همچنان فشار را بر منچستریونایتد صدرنشین حفظ کنند. همانند فینال ومبلی، نیکولاس آنلکا در دقیقه ۴۱ با ضربه‌ای دقیق دروازه شی گیون را گشود و سپس بعد از یک ساعت بازی، روی پاس ری پارلور، گل دوم را به ثمر رساند.

اما گل برتر بازی در دقیقه ۷۲ به ثمر رسید، جایی که پاتریک ویرا با شوتی تماشایی از فاصله ۳۰ متری توپ را به تور دروازه نیوکاسل چسباند تا سه امتیاز حساس را برای آرسنال به دست آورد و به نوعی قدرت خود برای کسب دبل قهرمانی را به همگان نشان دهد. تک گل واروین بارتون در اواخر بازی، تنها توانست کمی تلخی شکست را برای نیوکاسل کم کند.

۹ دسامبر ۲۰۰۰

آرسنال ۵-۰ نیوکاسل

این بعدازظهر برای ری پارلور فراموش نشدنی خواهد بود، او نه تنها توپ بازی را به خانه برد، بلکه با زدن یک هت‌تریک بی‌نقص همگان را به وجد آورد. تیری آنری با کنترل فوق‌العاده پاس تونی آدامز، در دقیقه ۱۳ دروازه نیوکاسل را باز کرد و سپس نوبت پارلور رسید که با یک شوت پای چپ تماشایی روی پاس کانو، گل دوم را برای آرسنال به ثمر برساند.

پس از شروع مجدد بازی، این کانو بود که با یک گل شادی خود را دوچندان کرد. سپس در دقیقه ۸۶، روی یک ارسال از آنری، پارلور با ضربه سر گل چهارم را زد. اما اوج هنرنمایی هافبک انگلیسی چند دقیقه بعد رقم خورد. او با یک فرار نفس‌گیر و یک شوت دقیق با پای راست، هت‌تریک خود را کامل کرد و پیروزی پرگل آرسنال را جشن گرفت.

۲۶ سپتامبر ۲۰۰۳

آرسنال ۳-۲ نیوکاسل

در شرایطی که باران شدید شبیه به توفان استادیوم هایبوری را فرا گرفته بود، این بازی شاهد گل‌های فراوانی بود. توپچی‌ها با اشتباه مدافع نیوکاسل، تیتوس برمبل، پیش افتادند، اما ماگپای‌ها به سرعت با ضربه لوران روبرت به توپ برگشتی پاسخ دادند تا بازی در نیمه اول مساوی به پایان برسد.

نیمه دوم با ضربه سر گیلبرتو توپ را به تور نیوکاسل رساند تا دوباره پیش بیفتیم، اما تیم بابی رابسون بار دیگر با یک شوت تماشایی اولیویه برنارد پاسخ داد. در حالی که بازی به طور مساوی پیش می‌رفت، جرمین جناس در ده دقیقه مانده به پایان در محوطه جریمه توپ را با دست زد و تیری آنری با یک ضربه چیپ پنالتی جسورانه توپ را از کنار دست گیون عبور داد تا این پیروزی مهم در اوایل فصل را برای "شکست‌ناپذیران آینده" به ارمغان بیاورد.

۲۹ دسامبر ۲۰۱۲

آرسنال ۷-۳ نیوکاسل

در یکی از دیوانه‌وارترین بازی‌های تاریخ لیگ برتر، توپچی‌ها هفت گل به ثمر رساندند که سه گل آن به نام تئو والکات نوشته شد. باورنکردنی است که این بازی در نیمه اول با نتیجه ۱-۱ به تعادل رسید، جایی که ضربه ایستگاهی منحرف شده دِمبا با به تساوی کشاندن گل اول والکات، و سپس چمبرلین و سیلوین ماروکس قبل از دقیقه ۶۰ گل‌هایی رد و بدل کردند.

لوکاس پودولسکی بار دیگر ما را پیش انداخت، اما بازی دوباره به تساوی ۳-۳ رسید. در دقیقه ۷۳، دومین گل والکات در این بازی، مقاومت نیوکاسل را شکست. دو گل دیرهنگام الیویه ژیرو بازی را از دسترس آن‌ها خارج کرد و سپس والکات با رقصی هیجان‌انگیز مقابل چهار مدافع، توپ را از کنار تیم کرول عبور داد تا بر این شب دیوانه‌وار فوتبال مهر تاییدی بزند.

۱۳ دسامبر ۲۰۱۴

آرسنال ۴-۱ نیوکاسل

نزدیک به دو سال بعد، ماجرای نیوکاسل با دبل دیگری از ژیرو تکرار شد. او در دقیقه ۱۴ با یک ضربه سر استثنایی توپ را وارد دروازه آلنوییک، دروازه‌بان جوان نیوکاسل کرد و پس از آن، سانتی کازورلا با یک حرکت زیبا درون محوطه جریمه توپ را به تور چسباند تا برتری توپچی ها دو برابر شود.

چهار دقیقه بعد، ژیرو با ضربه سر روی پاس هکتور بلرین، کار را تمام کرد. اگرچه آیوزه پرز با ضربه سر از روی یک ضربه ایستگاهی یکی از گل ها را جبران کرد، اما خطای دیرهنگام پل دیمت بر روی دنی ولبک، فرصت را برای کازورلا فراهم کرد تا دومین گل خود را از روی نقطه پنالتی به ثمر برساند. او به یاد حرکت تماشایی ۱۱ سال قبل تیری آنری، با یک ضربه پنالتی چیپ، به زیبایی پیروزی آرسنال را مهر و موم کرد.

۱۶ فوریه ۲۰۲۰

آرسنال ۴-۰ نیوکاسل

نیمه دوم توفانی شاگردان میکل آرتتا نشان داد که تیم تحت هدایت سرمربی جدید کم کم به هماهنگی و فرم ایده‌آل خود نزدیک می‌شود. بوکایو ساکا و نیکلاس پپه فرصت های خوبی برای گلزنی داشتند، اما ضربه سر جوئلینتون توپ ارسال شده توسط موستافی را از روی خط دروازه دور کرد. فشار مداوم آرسنال در نهایت در دقیقه ۵۴ نتیجه داد و ضربه سر پیر امریک اوبامیانگ، توپ را به تور دروازه حریف چسباند.

پس از گل اول، پپه با پاسکاری عالی ساکا، گل دوم را به ثمر رساند. بعد از ضربه زیبای آلن سن ماکسیمین که به تیرک دروازه برخورد کرد، آرسنال با درخشش مسوت اوزیل و الکساندر لاکازت در دقایق پایانی، نتیجه را پررنگ‌تر کرد و به پیروزی قاطعانه‌ای دست یافت.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۲/۴ ۱۴:۳۵
به قلم عباس رضایی
دسته‌بندی: لیگ برتر انگلستان
منبع : Arsenal.com
بازدید: ۹۸ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
آرسنال
آرسنال
VS
بورنموث
بورنموث
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۱۵ ۱۵:۰۰
بازی قبلی آرسنال
تاتنهام
تاتنهام
2 - 3
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - تاتنهام هاتسپر
۱۴۰۳/۲/۹ ۱۶:۳۰