loading
در حال بررسی درخواست شما
مروری بر فصل 2013/14
مروری بر فصل 2013/14

مروری بر فصل ۲۰۱۳/۱۴

فصل 2013/14 بیست و دومین فصل آرسنال در لیگ برتر و 95مین فصل متوالی در بالاترین سطح انگلستان بود. آرسنال در لیگ برتر، جام حذفی، جام اتحادیه و لیگ قهرمانان اروپا شرکت کرد، پس از اینکه در فصل قبلی لیگ برتر به مقام چهارم رسید. علیرغم شکست 3-1 خانگی در روز اول لیگ مقابل استون ویلا، که باعث تشدید خشم ناشی از عدم فعالیت باشگاه در بازار نقل و انتقالات شد، در رقابت های لیگ، آرسنال شروعی قوی داشت.

آرسنال در مراحل اولیه رقابت برای عنوان قهرمانی، در بیشتر فصل در صدر جدول بود و بیش از هر تیم دیگری زمان خود را در صدر لیگ سپری کرد. با این حال، ترکیبی از آسیب‌دیدگی بازیکنان کلیدی و شکست‌های سنگین خارج از خانه مقابل سایر رقبای قهرمانی باعث شد که جاه‌طلبی توپچی‌ها در اواخر ماه مارس به پایان برسد. با این وجود، آرسنال در جام حذفی با پیروزی دراماتیک 3-2 مقابل هال سیتی در فینال به موفقیت دست یافت و به دوران بی‌جامی 9 ساله پایان داد.

پیش زمینه

در نوامبر 2012، آرسنال قرارداد اسپانسرینگ پیراهن خود را با هواپیمایی امارات تا سال 2019 تمدید کرد و قرارداد نامگذاری ورزشگاه امارات نیز تا سال 2028 تمدید شد. بعداً در ژانویه 2013 اعلام شد که قیمت بلیط بازی های خانگی آرسنال در فصل 2013/14 با قیمت های فصل 2012/13 یکی خواهد بود. این پس از انتقاد هواداران آرسنال و همچنین هواداران مهمان از قیمت‌ها صورت گرفت، زیرا قیمت‌های آرسنال به عنوان یکی از بالاترین قیمت‌های فوتبال جهان اعلام شد. با این حال، سازنده کیت آرسنال همچنان در شک بود زیرا قرارداد اسپانسر نایک در پایان فصل به پایان رسید. در ماه مه 2013، گزارش شد که پوما قراردادی 5 ساله به مبلغ 170 میلیون پوند در این دوره امضا کرده است، قراردادی که تبدیل به پرسودترین مشارکت سازنده لباس در فوتبال انگلیس خواهد شد.

همچنین به دوران 20 ساله نایکی طراح لباس ورزشی آمریکایی پایان خواهد داد. آرسنال اعلام کرده بود که همکاری با پوما از اول جولای 2014 اجرایی خواهد شد. جدای از فوتبال در داخل زمین، آرسنال اعلام کرد که فردی لیونبرگ، اسطوره باشگاه، با ایفای نقش سفیر با هدف افزایش آگاهی بین المللی برای باشگاه، "روابط خود را با باشگاه تجدید می‌کند". علاوه بر این، سر چیپس کسویک به عنوان رئیس جدید باشگاه پس از 31 سال تصدی پیتر هیل وود منصوب شد، زیرا هیل وود به دنبال یک حمله قلبی در سال گذشته استعفا داد. اگرچه از سال 1927 به همکاری هیل-وود با آرسنال پایان داد (چون پدربزرگ و پدرش نیز روسای باشگاه فوتبال آرسنال بودند)، او اظهار داشت که می‌داند "سر چیپس فرد مناسبی برای پیشبرد باشگاه است."

پیش فصل

14 جولای: آرسنال یک بازی دوستانه پیش فصل را در جاکارتا پایتخت اندونزی مقابل تیم ملی اندونزی برگزار کرد (پیروزی 7-0). این قرار بود بخشی از سومین تور آسیایی متوالی آرسنال، با پیش بینی افزایش تعداد هواداران در این قاره باشد. بازی آرسنال در اندونزی اولین بازی این باشگاه در این کشور از سال 1982 بود.

17 جولای: آرسنال در هانوی، پایتخت ویتنام، در مسابقه‌ای که اولین تیم لیگ برتری در آنجا بازی دوستانه انجام می‌دهد، به مصاف تیم ملی ویتنام رفت و 7-1 برنده شد.

در ادامه تور، اعضای مختلف تیم آرسنال از جاذبه‌های گردشگری متعددی در هانوی بازدید کردند، در حالی که یکی از طرفداران ویتنامی آرسنال، وش ژوان تیان، پنج مایل (هشت کیلومتر) را در کنار اتوبوس باشگاه دوید و در نهایت توسط بازیکنان آرسنال برای عکس‌برداری دعوت شد. او متعاقباً توسط رسانه های ویتنامی و بین المللی "مرد دونده" لقب گرفت.

22 جولای: آرسنال با باشگاه سابق آرسن ونگر، ناگویا گرامپوس در ژاپن به میدان رفت (برد 3-1).

26 جولای: آرسنال همچنین یک بازی دیگر مقابل دیگر تیم ژاپنی اوراواردز، انجام داد (برد 2-1).
 
3 و 4 آگوست: آرسنال میزبان جام امارات در ورزشگاه امارات برای اولین بار از سال 2011 بود، پس از اینکه دوره 2012 به دلیل بازی های المپیک تابستانی لغو شد و باعث ایجاد مشکلات زیرساختی در لندن شد. تیم های گالاتاسرای و ناپولی باید حریفان آرسنال باشند، اگرچه پس از شورش های فینال جام یوفا در سال 2000 که در آن طرفداران آرسنال و گالاتاسرای درگیر شدند، استقبال خوبی از سوی هواداران آرسنال نشد. تیم سوم پورتو بود که دو بازی خود را مقابل دو حریف آرسنال انجام داد. آرسنال مقابل ناپولی 2-2 متوقف شد و به گالاتاسرای 2-1 باخت.

10 آگوست: آخرین بازی دوستانه پیش فصل آرسنال برابر منچسترسیتی در هلسینکی بود که هفت روز قبل از شروع فصل برگزار شد (برد 3-1).

همچنین در سال 2012 گزارش شد که پس از اینکه آرسنال بازی دوستانه با نیجریه را در آگوست 2012 به تعویق انداخت، توپچی ها در سال 2013 در ورزشگاه ابوجا با نیجریه بازی خواهند کرد، اما این امر محقق نشد.

نقل و انتقالات

در 30 می 2013، آرسنال 10 بازیکن تیم ذخیره را آزاد اعلام کرد که سه نفر از آنها در تیم اصلی توپچی ها به میدان رفته بودند (کانر هندرسون، جرنید مید و سانچز وات). آرسن ونگر همچنین فاش کرده بود که آرسنال قرار نیست قرارداد آندری آرشاوین (که بعداً به باشگاه سابقش زنیت پیوست) و سباستین اسکیلاچی را تمدید کند، در حالی که ایجنت دنیلسون نیز تایید کرد که قرارداد او با رضایت دوجانبه فسخ شده است.
 
پنجره نقل و انتقالات در 1 ژوئیه باز شد و باعث شد آرسنال اعلام کند که مهاجم زیر 20 سال فرانسوی یایا سانوگو را به صورت رایگان پس از اتمام قراردادش با باشگاه اوسر به خدمت گرفته است. او اولین خرید فصل شد و با "قرارداد بلندمدت" به این تیم پیوست. سانوگو پیراهن شماره 22 را دریافت کرد در حالی که آبو دیابی از شماره 2 به شماره 24 تغییر مکان داد. آرسنال همچنین تایید کرد که یوهان ژورو با قراردادی قرضی یک ساله به هامبورگ پیوسته است تا در تابستان آینده قراردادی دائمی داشته باشد.

در حالی که همچنین اعلام شد فرانسیس کوکلین با پیوستن به فرایبورگ برای یک فصل کامل موافقت کرده است. آرسنال اعلام کرد که ویتو مانونه گلر خود را به ساندرلند در ازای مبلغی نامشخص که حدود 2 میلیون پوند تخمین زده می‌شد، با قراردادی دو ساله به فروش رسانده است. مانونه فصل گذشته در غیاب وویسخ شزنی و لوکاس فابیانسکی به عنوان بازیکن ثابت استفاده شد. توپچی ها همچنین قراردادهای چهار بازیکن را تمدید کردند که سه نفر از آنها بازیکنان آکادمی بودند (فاگان، آنتونی جفری، آنسا و هکتور بلرین).

جدایی سه بازیکن بلافاصله پس از آن اعلام شد، زیرا جرناد مید به تیم لیگ برتری سوانزی پیوست، سباستین اسکیلاچی انتقال خود را به باستیا تکمیل کرد و آندره سانتوس، انتقال آزاد خود را به فلامینگو با قراردادی دو ساله تکمیل کرد. پس از تکمیل تور آسیایی، آرسنال همچنین اعلام کرد که جوئل کمپل به صورت قرضی به المپیاکوس برای سومین دوره قرضی متوالی برای به دست آوردن تجربه، پیوسته است. آرسنال پس از اعلام جدایی ژروینیو به رم با قراردادی حدود 8 میلیون پوند و جدایی قرضی ایگناسی میکل به تیم لسترسیتی برای باقی مانده فصل، به مهاجرت تابستانی خود ادامه داد.

آگوست

17 آگوست: آرسنال فصل خود را در جستجوی اولین جام خود در 8 سال گذشته آغاز کرد، اگرچه این نشانه ها دلگرم کننده نبود زیرا آرسنال رقابت های لیگ را با شکست ناامیدکننده 3-1 در خانه برابر استون ویلا آغاز کرد. کوشیلنی در دقیقه 67 با دریافت کارت زرد دوم اخراج شد.

21 آگوست: آرسنال با پیروزی 3-0 خارج از خانه مقابل فنرباغچه با گل های گیبس، رمزی و ژیرو تقریباً جایگاه خود را در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا تضمین کرد.

24 آگوست: آرسنال سپس به فولام سفر کرد و به لطف گل سوم ژیرو در سه بازی و بریس پودولسکی، به پیروزی 3-1 دست یافت.

27 آگوست: آرسنال در بازی برگشت پلی آف مقابل فنرباغچه با نتیجه 2-0 پیروز شد تا در مجموع با نتیجه 5-0 صعودش را تکمیل کند.
 
پس از گذشت چهار بازی از فصل، آرسنال اعلام کرد که متئو فلامینی، هافبک فرانسوی را به صورت رایگان از میلان به خدمت گرفته است. فلامینی 5 سال پس از اولین دوره خود، به توپچی ها پیوست.

رمزی بهترین بازیکن ماه آرسنال شناخته شد.

سپتامبر

1 سپتامبر: اولین دربی شمال لندن در این فصل با تک گل ژیرو در دقیقه 23 به نفع آرسنال به پایان رسید و توپچی ها را به رده چهارم جدول رساند.

در روز ددلاین، وعده های آرسن ونگر پس از خرید فلامینی ظاهراً محقق می‌شد و دو بازیکن به آرسنال پیوند خوردند که یکی از آنها مسوت اوزیل با مبلغ 42.4 میلیون پوند بود. پس از اتمام این قرارداد، آرسنال رکورد نقل و انتقالات خود را شکست.

خرید دیگری چند ساعت قبل تایید شده بود، زیرا آرسنال قرارداد امیلیانو ویویانو را از پالرمو برای یک فصل قرضی کامل کرد. او به عنوان گلر ذخیره شزنی به خدمت گرفته شد.

14 سپتامبر: اوزیل پس از ایجاد موقعیت های متعدد برای والکات و پاس گل برای ژیرو که توپچی ها را موقتاً در صدر جدول قرار داد، اولین بازی چشمگیر خود را در برابر ساندرلند انجام داد.

18 سپتامبر: آرسنال با دو گل رمزی و والکات خارج از خانه مقابل مارسی 2-1 پیروز شد تا در صدر گروه خود در لیگ قهرمانان اروپا پس از بازی های هفته اول قرار گیرد.

22 سپتامبر: گل هفتم رمزی در 8 بازی اخیر به همراه گل های سانیا و مرتساکر، آرسنال را برای دومین هفته متوالی (البته به طور موقت) در صدر جدول قرار داد. اوزیل هر سه پاس گل را در اولین بازی خانگی خود ارائه داد و آرسنال با نتیجه 3-1 مقابل استوک برنده شد.

25 سپتامبر: خوش شانسی آرسنال در خارج از خانه ادامه یافت و آنها در ضربات پنالتی مقابل وست بروم پیروز شدند و به دور چهارم جام اتحادیه رفتند.

28 سپتامبر: آرسنال با نتیجه 2-1 مقابل سوانزی در استادیوم لیبرتی پیروز شد. سرژی گنبری، (دومین گلزن جوان آرسنال در لیگ برتر پس از فابرگاس) و آرون رمزی گل‌ها را به ثمر رساندند. این باعث شد تا آرسنال تا پایان سپتامبر 2 امتیاز بالاتر از لیورپول و تاتنهام در صدر جدول باشد.

رمزی و ونگر به ترتیب بهترین بازیکن و مربی ماه لیگ برتر انتخاب شدند.

اکتبر

1 اکتبر: با اولین گل اول اوزیل با پیراهن آرسنال و گل ژیرو در 15 دقیقه اول بازی، آرسنال مقابل ناپولی 2-0 پیروز شد. این پیروزی باعث شد آرسنال دهمین برد متوالی را در تمام رقابت‌ها کسب کند.

6 اکتبر: پاره شدن روند بردهای متوالی آرسنال با تساوی 1-1 مقابل وست بروم. آرسنال برای سومین هفته متوالی در صدر باقی ماند.

19 اکتبر: آرسنال با گل‌های ویلشر (اولین گل های متوالی در دوران حرفه‌ای‌اش)، اوزیل (2) و آرون رمزی، 4-1 مقابل نوریچ پیروز شد و بازگشت شکوهمندانه‌ای به صدر جدول داشت. گل ویلشر به عنوان بهترین گل فصل شناخته شد.

22 اکتبر: آرسنال در خانه با گل های مخیتاریان و لواندوفسکی که گل ژیرو را بی‌ثمر کرد، 2-1 به دورتموند باخت.

26 اکتبر: علیرغم اخراج آرتتا، آرسنال مقابل کریستال پالاس بدون مربی 2-0 پیروز شد و موقتاً با 5 امتیاز اختلاف در صدر جدول قرار گرفت.

29 اکتبر: آرسنال در ورزشگاه امارات با نتیجه 2-0 مغلوب چلسی شد و به این ترتیب از جام اتحادیه حذف شد.

رمزی بهترین بازیکن ماه آرسنال شناخته شد.

نوامبر

2 نوامبر: با وجود دو شکست متوالی خانگی، آرسنال پس از پیروزی 2-0 مقابل لیورپول در ورزشگاه امارات، برتری خود را در صدر جدول به 5 امتیاز افزایش داد. گل‌های کازورلا و رمزی باعث شد تا در جدال تیم های بالای جدول، آرسنال پیروزی را کسب کند.

6 نوامبر: توپچی ها در دورتموند 1-0 برنده شدند و با 9 امتیاز در صدر جدول لیگ قهرمانان اروپا باقی ماندند.

10 نوامبر: توپچی ها قبل از بازی های ملی دچار افت شدند و به فرم ضعیف خود در اولدترافورد ادامه دادند و 1-0 به منچستریونایتد باختند.

23 نوامبر: با پیروزی مقابل ساوتهمپتون اختلاف در صدر جدول به 4 امتیاز افزایش یافت، زیرا دو گل از ژیرو در هر دو نیمه به توپچی ها اجازه داد تا از ناکامی لیورپول در دربی مرسی ساید (تساوی 3-3) بهره ببرند.

26 نوامبر: در برد 2-0 مقابل مارسی، آرسنال با اولین بریس دوران حرفه‌ای جک ویلشر، یکی پس از 28 ثانیه و دیگری در نیمه دوم، جواز حضور در دور بعد را تضمین کرد (با فرض اینکه آنها 3-0 یا بیشتر در ناپل شکست نخورند).

30 نوامبر: آرسنال با پیروزی قانع‌کننده 3-0 مقابل کاردیف، اختلاف خود را به طور موقت به 7 امتیاز افزایش داد (بعداً به 4 کاهش یافت). در بازگشت به باشگاه سابقش، آرون رمزی گل های هفتم و هشتم خود را در لیگ برتر به ثمر رساند.

رمزی بهترین بازیکن ماه آرسنال شناخته شد.

دسامبر

4 دسامبر: توپچی ها پس از پیروزی 2-0 مقابل هال سیتی در خانه، همچنان در صدر جدول باقی ماندند (برای یازدهمین بازی متوالی).

8 دسامبر: آرسنال مقابل اورتون به تساوی رسید. گل دیرهنگام اوزیل با گل جرارد دلوفئو، بازیکن جوان بارسلونا که به صورت قرضی در اورتون حضور داشت، پاسخ داده شد.

11 دسامبر: در آخرین بازی مرحله گروهی لیگ قهرمانان، آرسنال در خارج از خانه مقابل ناپولی به میدان رفت. برد یا تساوی آنها را از صدرنشینی گروه خود مطمئن می‌کرد، اما آرسنال بازی را 0-2 باخت. آنها به عنوان تیم دوم (با سه تیم 12 امتیازی)، پس از بوروسیا دورتموند به مرحله حذفی صعود کردند.

14 دسامبر: در بازگشت به لیگ برتر، آرسنال به ورزشگاه اتحاد رفت تا به مصاف منچسترسیتی برود. علیرغم دو گل والکات و ضربه سر دیرهنگام مرتساکر، آرسنال 6-3 شکست خورد، اما دو امتیاز از رقبای خود یعنی لیورپول جلوتر بود.

23 دسامبر: آرسنال مقابل چلسی به تساوی 0-0 رسید که منجر به سقوط آن ها از صدر جدول برای اولین بار از 14 سپتامبر شد.

26 دسامبر: آرسنال در روز باکسینگ دی در خارج از خانه به مصاف وستهم رفت و پس از یک روند بدون پیروزی در سه بازی اخیر، آرسنال با برد 3-1، به روند پیروزی برگشت.

29 دسامبر: پیروزی 1-0 در سنت جیمز پارک باعث شد که آرسنال به صدر جدول صعود کند.

والکات بهترین بازیکن ماه آرسنال شناخته شد.

ژانویه

1 ژانویه: آرسنال سال 2014 را با پیروزی 2-0 مقابل کاردیف در ورزشگاه امارات پس از دو گل دیرهنگام بنتنر (دقیقه 88) و والکات (دقیقه 2+90) آغاز کرد.

4 ژانویه: در دیدار بعدی آرسنال در دور سوم جام حذفی به مصاف تاتنهام رفت. گل های کازورلا و روسیچکی در دو نیمه باعث شد که آرسنال به راحتی با نتیجه 2-0 در ورزشگاه امارات پیروز شود و به دور چهارم صعود کند، جایی که آنها مقابل کاونتری قرار گرفتند. آرسنال تئو والکات را به دلیل پارگی رباط صلیبی تا پایان فصل از دست داد.

13 ژانویه: در بازگشت به لیگ برتر، آرسنال با استون ویلا روبرو شد که در اولین بازی فصل 3-1 از آنها شکست خورده بود و به دنبال حفظ برتری یک امتیازی خود از سال 2013 بود. گل های ویلشر و سپس ژیرو در 59 ثانیه به معنای برتری آرسنال در نیمه اول بود. با وجود گل دقیقه 76 کریستین بنتکه، آرسنال برتری خود را حفظ کرد و بازی را 2-1 برد.

18 ژانویه: توپچی‌ها پس از آن به پنجمین برد متوالی در لیگ ادامه دادند و با دو گل کازورلا مطمئن شد که آرسنال قبل از وقفه 10 روزه از رقابت‌ها، پیروزی 2-0 مقابل فولام را تضمین کرده است.

24 ژانویه: در این بین، آرسنال به مصاف کاونتری رفت و به راحتی جایگاه خود در دور پنجم جام حذفی را با شکست 4-0 به دست آورد. این برد باعث شد توپچی ها هفتمین برد متوالی خود در تمام رقابت ها را به دست آورند و در دور بعد به مصاف لیورپول روند.

28 ژانویه: تساوی 2-2 آرسنال با ساوتهمپتون در روز اخراج فلامینی

کازورلا بهترین بازیکن ماه آرسنال شناخته شد.

نقل و انتقالات

در یک پنجره نسبتاً آرام برای تیم آرسن ونگر، آرسنال با کیم کالستروم قرارداد قرضی امضا کرد که باعث می‌شود تا پایان فصل در باشگاه بماند.

پس از مصدومیت و محرومیت تعدادی از هافبک های کلیدی آرسنال، کالستروم به عنوان بازیکن باتجربه (در سن 31 سالگی) وارد زمین شد و واجد شرایط برای تمام رقابت هایی است که توپچی ها در آنها شرکت می‌کنند.

روز بعد، مشخص شد که کالستروم از ناحیه کمر آسیب دیده است و حداقل برای شش بازی بعدی از میادین دور خواهد بود.

در اخبار مربوط به بازیکنان جوان آرسنال، باشگاه خبر جدایی دائمی آنتونی جفری، نیکو یناریس و امانوئل فریمپونگ را به ویکومب واندررز، برنتفورد و بارنسلی داد که دو نفر آخر در تیم اصلی حضور داشتند.

همچنین اعلام شد که چوبا آکپوم و دانیل بواتنگ به ترتیب به برنتفورد و هیبرنیان پیوسته‌اند تا تجربیات بیشتری دور از باشگاه کسب کنند.

جدایی قرضی پارک چو یونگ توسط باشگاه اعلام شد و مهاجم اهل کره جنوبی به تیم چمپیونشیپی واتفورد پیوست تا زمان بیشتری برای بازی به دست آورد.

فوریه

2 فوریه: این ماه به خوبی آغاز شد، زیرا رقبای آنها امتیازات را از دست دادند و پس از آن یک برد متقاعد کننده 2-0 مقابل کریستال پالاس تضمین کرد که توپچی ها در 7 بازی اخیر لیگ شکست نخورده باقی می‌مانند.

8 فوریه: بازی بعدی خارج از خانه مقابل لیورپول بود که منجر به شکست تحقیرآمیز 5-1 در آنفیلد شد، با تک گل میکل آرتتا از روی نقطه پنالتی.

12 فوریه: آرسنال سپس در امارات میزبان منچستریونایتد، صدرنشین وقت بود و با تساوی ناامیدکننده 0-0، خطر سقوط به رده سوم جدول لیگ برتر را احساس کرد، زیرا منچسترسیتی با یک بازی کمتر، دو امتیاز کمتر از آنها داشت.

16 فوریه: آرسنال با پیروزی 2-1 در جام حذفی انتقام خود را از لیورپول گرفت. این برد باعث شد توپچی ها به مرحله یک چهارم نهایی صعود کنند و قرار است 8 مارس با اورتون، یک باشگاه دیگر از مرسی ساید روبرو شوند.

19 فوریه: روند سخت بازی‌ها اکنون برای توپچی‌ها ادامه دارد و بایرن مونیخ، مدافع عنوان قهرمانی اروپا، برای مرحله یک هشتم لیگ قهرمانان به امارات سفر می‌کند. آرسنال بازی مقابل مونیخ را قوی شروع کرده بود و در دقیقه 7 با خطای ژروم بواتنگ در محوطه جریمه بر روی اوزیل، یک پنالتی اعلام شد. اوزیل نتوانست ضربه را به گل تبدیل کند، زیرا مانوئل نویر ضربه پای چپ وی را مهار کرد. همه چیز بدتر شد زیرا شزنی در دقیقه 36 روی آرین روبن خطا کرد و یک پنالتی را برای تیم باواریایی به ارمغان آورد. این خطا باعث شد شزنی از زمین اخراج شود، اما بایرن نتوانست از این ضربه استفاده کند زیرا داوید آلابا به تیرک چپ ضربه زد. تونی کروس توانست در دقیقه 53 با گلزنی، بایرن را از بن بست خارج کند. در دقایق پایانی بازی، توماس مولر گل دوم را هم به ثمر رساند. این بازی با نتیجه 0-2 به نفع بایرن به پایان رسیده بود و آرسنال اکنون برای صعود به مرحله یک چهارم نهایی به 3 گل در آلیانز آرنا نیاز داشت.

آرسنال از مجسمه دنیس برکمپ که در 423 بازی 120 گل به ثمر رسانده بود و در کنار آن عضوی جدایی ناپذیر از تیم شکست ناپذیران بود، رونمایی کرد. این مجسمه کنترل توپ برکمپ را در بازی آرسنال مقابل نیوکاسل در فوریه 2003 نشان می‌دهد. این مجسمه به مجسمه های دیگر اسطوره های آرسنال مانند هربرت چپمن، تیری آنری و تونی آدامز در محوطه بیرونی استادیوم امارات خواهد پیوست.

22 فوریه: سپس آرسنال به مسابقات لیگ بازگشت، بازی را با ساندرلند در خانه شروع کرد، بازی که آرسنال با نتیجه 4-1 پیروز شد. آرسنال اکنون با یک امتیاز کمتر پشت سر چلسی در رده دوم قرار دارد.

چمبرلین بهترین بازیکن ماه آرسنال شناخته شد.

مارچ

1 مارچ: آرسنال به مصاف استوک رفت تا ماه جدید آغاز شود. آرسنال در این بازی با شکست 1-0 ناامید شد. استوک در دقیقه 76 یک پنالتی بحث برانگیز را به دلیل خطای هند مشکوک کوشیلنی کسب کرد. این پنالتی را جاناتان والترز به گل تبدیل کرد. شکست به این معنی بود که آرسنال تنها یک برد از چهار بازی اخیر خود در لیگ برتر کسب کرده است. آرسنال به رتبه سوم سقوط کرد، زیرا لیورپول و چلسی در بازی های خود پیروز شدند. چلسی در قله لیگ برتر چهار امتیاز فاصله داشت، در حالی که لیورپول با تفاضل گل بالاتر از آرسنال قرار گرفت.
 
8 مارچ: دومین بازی آرسنال در این ماه برابر اورتون در جام حذفی در امارات بود. آخرین باری که دو تیم به مصاف هم رفتند، به تساوی رسیدند و هر دو تیم در نقل و انتقالات ژانویه نیز ترکیب خود را تقویت کرده بودند. اوزیل در اوایل بازی یک گل به ثمر رساند تا میزبان را برتری دهد. لوکاکو مهاجم قرضی اورتون در دقیقه 32 بازی را به تساوی کشاند. آرسنال در دقیقه 68 پس از خطای گرت بری بر روی چمبرلین، صاحب یک ضربه پنالتی شد و این پنالتی توسط میکل آرتتا به گل تبدیل شد تا آرسنال 2-1 پیش بیفتد. ژیرو که به عنوان بازیکن تعویضی به زمین آمده بود، در ده دقیقه آخر دو گل به ثمر رساند تا برتری آرسنال افزایش یابد و بازی با نتیجه 4-1 به پایان رسید.
 
11 مارچ: سومین بازی آرسنال در ماه مارس بازی برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا با بایرن مونیخ در آلیانتس آرنا بود. شواین اشتایگر دروازه فابیانسکی (که در این مسابقه جایگزین شزنی محروم شده بود) را باز کرد و بایرن را با نتیجه 1-0 (در مجموع 3-0) جلو انداخت. بایرن برای مدت طولانی برتری خود را حفظ نکرد زیرا مهاجم سابق بایرن، پودولسکی نتیجه را 1-1 کرد. آرسنال به دو گل دیگر نیاز داشت اما نتوانست برتری خود را دنبال کند و بازی 1-1 (در مجموع 3-1) به پایان رسید و آرسنال از گردونه رقابت‌ها حذف شد. اوزیل پس از آسیب دیدگی از ناحیه همسترینگ در نیمه دوم تعویض شد و برای حداقل چند هفته از میادین خارج شد.

16 مارچ: آرسنال سپس به وایت هارت لین رفت تا در دربی شمال لندن مقابل تاتنهام رده پنجمی قرار گیرد. هر دو تیم به دنبال پیروزی بودند: آرسنال برای ماندن در رقابت قهرمانی و تاتنهام برای کم کردن فاصله و جواز حضور در لیگ قهرمانان. آرسنال خیلی زود پس از 72 ثانیه توسط روسیچکی توانست دروازه را باز کند. کوشیلنی توانست ضربه ناصر چادلی را از روی خط دفع کند و آرسنال به خوبی دفاع کرد تا در وایت هارت لین به پیروزی برسد، اولین پیروزی برای آرسنال از نوامبر 2007. پس از بازی، آرسنال با چهار امتیاز کمتر پشت سر چلسی و لیورپول قرار گرفت.
 
کازورلا و رمزی، دو بازیکن کلیدی خط هافبک آرسنال، قراردادهای جدیدی با این باشگاه به امضا رساندند.

22 مارچ: آرسنال در استمفوردبریج به مصاف چلسی رفت، دیداری که 1000ـمین تجربه مربیگری آرسن ونگر در آرسنال بود. این مسابقه با شکست 6-0 به پایان رسید و ساموئل اتوئو و آندره شورله دو بار در هفت دقیقه اول دروازه را باز کردند. خطای هند چمبرلین منجر به یک پنالتی برای چلسی شد که هازارد آن را به گل تبدیل کرد و در بیست دقیقه اول نتیجه را 3-0 کرد. اگرچه چمبرلین مرتکب خطای پنالتی شد، اما گیبس کارت قرمز دریافت کرد که باعث سردرگمی هم تیمی هایش در آرسنال شد. چمبرلین حتی گفت که به جرم خود اعتراف کرده است، اما به هر حال گیبس اخراج شد. این دومین باری بود که آرسنال در بیست دقیقه اول یک بازی در طول فصل سه گل دریافت کرد. اسکار توانست گل چهارم خود را قبل از پایان نیمه به ثمر برساند و در دقیقه 66 یک گل دیگر به ثمر رساند تا اینکه محمد صلاح، خرید جدید چلسی، اولین گل خود را برای چلسی به ثمر رساند تا بازی با نتیجه 6-0 به پایان برسد. آرسنال اکنون در رده چهارم قرار دارد و هفت امتیاز کمتر از چلسی صدرنشین دارد.

25 مارچ: آرسنال میزبان سوانزی در امارات بود. آرسنال بازی را با دریافت یک گل پس از ضربه سر ویلفرد بونی آغاز کرد. پس از نیمه اول، ونگر پودولسکی را جایگزین چمبرلین کرد و پودولسکی در دقیقه 73 به گل رسید و بازی را به تساوی کشاند. ژیرو توانست در کمتر از 70 ثانیه پس از گل تساوی پودولسکی، گل دوم آرسنال را به ثمر برساند. به نظر می‌رسید که آرسنال می‌خواست سه امتیاز را کسب کند که لئون بریتون بازیکن سوانزی به داخل محوطه جریمه رفت و شوت کرد. شوت توسط شزنی مهار شد، اما با برخورد به فلامینی وارد دروازه شد و بازی با نتیجه 2-2 به پایان رسید.
 
29 مارچ: آرسنال میزبان منچسترسیتی بود. پس از اینکه چلسی، صدرنشین لیگ اوایل همان روز مغلوب کریستال پالاس شد، یک برد برای آرسنال به آن‌ها کمک می‌کرد تا فاصله را با چلسی کمتر کنند. با این حال، داوید سیلوا پس از اینکه ضربه ادین ژکو به تیرک دروازه برخورد کرد، توپ را به دروازه خالی فرستاد. در ادامه متیو فلامینی پاس لوکاس پودولسکی را تبدیل به گل کرد تا بازی با نتیجه 1-1 به پایان برسد. این نتیجه به این معنی بود که آرسنال هنوز شانس کمی برای قهرمانی در لیگ برتر دارد، در رده چهارم، پنج امتیاز کمتر از چلسی در رده دوم، چهار امتیاز با لیورپول و سه امتیاز کمتر از منچسترسیتی که دو بازی کمتر از رقبای خود انجام داده است.

روسیچکی بهترین بازیکن ماه آرسنال شناخته شد.

آپریل

6 آپریل: آرسنال ماه آپریل را برای دیدار با اورتون در گودیسون پارک آغاز کرد. آرسنال بازی را ضعیف آغاز کرد و در کمتر از 15 دقیقه به استیون نیسمیت اجازه گلزنی داد. لوکاکو چهاردهمین گل خود را در این فصل به ثمر رساند که پس از یک حرکت بسیار خوب توسط اورتون، قبل از اینکه کوین میرالاس آرتتا را مجبور به باز کردن دروازه خودی کند، بازی را با نتیجه 3-0 به نفع اورتون به پایان رساند. این شکست به این معنی است که آرسنال از 16 مارس تاکنون در هیچ بازی لیگ پیروز نشده است، در کنار آن، حتی یک بازی را در برابر پنج تیم برتر کنونی نبرده است.
 
12 آپریل: آرسنال به ومبلی سفر کرد تا در نیمه نهایی جام حذفی به مصاف ویگان برود، مسابقه‌ای که به عنوان بزرگترین بازی فصل آرسن ونگر شناخته می‌شود. آرسنال ترکیبی متفاوت نسبت به بازی مقابل اورتون را به میدان فرستاد. سانوگو، چمبرلین، رمزی و فابیانسکی به ترتیب جایگزین ژیرو، روسیچکی، فلامینی و شزنی شدند. آرسنال در حال ایجاد موقعیت ها بود، اما جوردی گومز، از روی نقطه پنالتی دروازه آرسنال را پس از خطای مرتساکر باز کرد. این مدافع میانی آلمانی، آرسنال را با ضربه سر از روی ارسال چمبرلین به بازی بازگرداند. نتیجه 1-1 مساوی شد و آرسنال در ضربات پنالتی پیروز و راهی فینال شد.

15 آپریل: آرسنال اکنون روی بازی های لیگ متمرکز شده و در امارات میزبان وستهم بود. با شروع بازی، آرسنال از زمان شکست 6-0 مقابل چلسی در 22 مارس، در یک بازی لیگ پیروز نشده بود. تیمی که انتخاب شد شاهد بازگشت شزنی، ورمالن، کالستروم و ژیرو به ترکیب اصلی بود. با این حال، آنها پس از 40 دقیقه عقب افتادند و مت جارویس برای وستهم گلزنی کرد. سپس، کازورلا پس از دفع ضعیف استوارت داونینگ، توپ را برداشت و پاس او به طرز ماهرانه ای توسط پودولسکی وارد دروازه شد. ورمالن پس از یک ضربه کرنر، توپ بلندی را به درون محوطه جریمه فرستاد و اولیویه ژیرو، بیستمین گل فصل خود را به ثمر رساند. با این حال، آرسنال به جای اینکه عقب بنشیند، جلو رفت، و حرکت پودولسکی باعث شد که آرسنال به رده چهارم صعود کند و برای بازی بعدی به هال سیتی (که حریفان فینال جام حذفی آرسنال نیز هستند) سفر خواهند کرد.

20 آپریل: آرسنال به هال رفت و به دنبال سه امتیاز برای زنده نگه داشتن امیدهای خود در چهار تیم برتر بود. پس از مدت‌ها مصدومیت، آرون رمزی و مسوت اوزیل به میادین بازگشتند. هال در این دیدار نتوانست آرسنال را اذیت کند و با 3 گل بازی را واگذار کرد. پس از اینکه اورتون در گودیسون پارک منچستریونایتد را شکست داد، آرسنال همچنان یک امتیاز بیشتر از اورتون داشت (که همچنین به دنبال صعود به لیگ قهرمانان اروپا است).

28 آپریل: آرسنال برای آخرین بازی خود در آپریل در امارات میزبان نیوکاسل بود، زیرا می‌دانست که پیروزی آنها را در آستانه قطعی کردن حضور در لیگ قهرمانان اروپا برای هفدهمین فصل متوالی قرار می‌دهد. آرسنال یک بار دیگر رقیبش را با 3 گل شکست داد تا با این برد، در رقابت برای کسب مقام چهارم با دو بازی باقی مانده، چهار امتیاز نسبت به اورتون فاصله داشته باشد.

پودولسکی بهترین بازیکن ماه آرسنال شناخته شد.

می

در 3 می، منچسترسیتی مقابل اورتون پیروز شد، یعنی آرسنال 4 امتیاز از اورتون جلوتر بود. از آنجایی که اورتون تنها یک بازی باقی مانده برای بازی داشت، آرسنال یکی از چهار جایگاه برتر لیگ را به دست آورد.

4 می: بازی ماقبل آخر فصل آرسنال در مقابل وست بروم بود. آرسنال با بیست و دومین گل فصل ژیرو 1-0 پیروز شد. این برد آرسنال را با 76 امتیاز در رده چهارم قرار داد و با 3 امتیاز پشت سر چلسی.

11 می: توپچی ها مسابقات لیگ را در مقابل نوریچ قبل از فینال جام حذفی مقابل هال به پایان می‌رساندند. آرسنال برای آخرین بازی فصل خود در لیگ برتر، به نوریچ رفت که به نظر محکوم به سقوط از لیگ برتر بود. تنها راهی که قناری‌ها می‌توانستند در لیگ بمانند این بود که وست بروم به استوک می‌باخت و نورویچ 17-0 برنده می‌شد. جک ویلشر پس از آسیب دیدگی پا در 30 دقیقه پایانی بازگشت، در حالی که آبو دیابی، قربانی آسیب دیدگی زانو نیز در اولین بازی خود در 14 ماه گذشته برای توپچی ها به میدان رفت. آرسنال با هفدهمین گل فصل رمزی و نخستین گل جنکینسون با پیراهن آرسنال پیروز شد تا نوریچ به چمپیونشیپ سقوط کند.

17 می: آخرین بازی آرسنال در فصل 14-2013 در تمام رقابت ها در ورزشگاه ومبلی مقابل هال سیتی در فینال جام حذفی برگزار شد. توپچی‌ها با گل های جیمز چستر و کرتیس دیویس در هشت دقیقه اول حیرت زده شدند. آرسنال باید راهی برای بازگشت به بازی پیدا می‌کرد و در دقیقه 17 زمانی که کازورلا یک ضربه ایستگاهی را فراتر از دستان آلن مک گرگور عبور داد و نتیجه را 1-2 کرد. در نیمه دوم، آرسنال روی هال سیتی فشار آورد و در 19 دقیقه مانده به پایان بازی، گل تساوی به ثمر رسید. این لورن کوشیلنی بود که از روی یک ضربه کرنر گلزنی کرد. آرسنال فشار را حفظ کرد، اما هیچ تیمی نتوانست گل برتری را به ثمر برساند و بازی به وقت اضافه کشیده شد. بعد از 108 دقیقه، آرون رمزی با پاس پشت پا اولیویه ژیرو گل برتری مسابقه را به ثمر رساند. آرسنال برای اولین بار در 9 سال گذشته یک جام را به دست آورد.

در طول فصل مرتساکر بیش از همه به میدان رفت (52) و ژیرو بهترین گلزن آرسنال در تمامی رقابت‌ها (22) و لیگ برتر (16) بود. پنج بازیکن از آرسنال در این فصل با کارت قرمز روبرو شدند: آرتتا ²، فلامینی، شزنی، گیبس و کوشیلنی.
شزنی به همراه پتر چک با 16 کلین شیت دستکش طلایی لیگ برتر را در اختیار گرفت و آرون رمزی بهترین بازیکن فصل آرسنال شناخته شد.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۳/۳۰ ۱۲:۴۷
به قلم عباس رضایی
دسته‌بندی: لیگ برتر انگلستان
منبع : Wikipedia
بازدید: ۵۲۷ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
آرسنال
آرسنال
VS
بورنموث
بورنموث
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۱۵ ۱۵:۰۰
بازی قبلی آرسنال
تاتنهام
تاتنهام
2 - 3
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - تاتنهام هاتسپر
۱۴۰۳/۲/۹ ۱۶:۳۰