loading
در حال بررسی درخواست شما
پنج مورد کلیدی که آرسنال برای قهرمانی در لیگ برتر باید به آن دست یابد
پنج مورد کلیدی که آرسنال برای قهرمانی در لیگ برتر باید به آن دست یابد

پنج مورد کلیدی که آرسنال برای قهرمانی در لیگ برتر باید به آن دست یابد

با ۱۰ بازی باقی‌مانده در لیگ برتر، آرسنال در حال حاضر برتری خود را در یکی از نزدیک‌ترین کورس‌های قهرمانی حفظ کرده است. به لطف تساوی ۱-۱ لیورپول مقابل منچسترسیتی در آنفیلد، توپچی‌ها با تفاضل گل بالاتر از شاگردان یورگن کلوپ قرار گرفته‌اند و یک امتیاز نیز از مدافع عنوان قهرمانی، پپ گواردیولا، پیش هستند.

این موقعیت برای باشگاه لندنی کاملاً آشناست، چرا که فصل گذشته نیز با ۱۰ بازی باقی‌مانده در صدر جدول قرار داشتند، اما در نهایت نتوانستند به قهرمانی برسند. امسال میکل آرتتا مصمم است که تیمش با قدرت بجنگد و پس از ۲۰ سال به اولین قهرمانی لیگ خود دست پیدا کند. این در حالی است که کارشناسان احتمال قهرمانی آرسنال را کمتر از ۱۹ درصد می‌دانند.

توپچی‌ها برای اینکه بتوانند خلاف جهت پیش‌بینی‌ها عمل کنند، باید سرنوشت خود را به دست بگیرند و کمی هم به کمک تیم‌های دیگر لیگ تکیه کنند. پنج مورد کلیدی را که باید به نفع شمال لندنی‌ها رقم بخورد تا آنها بتوانند فصل را به عنوان پادشاهان انگلیس به پایان برسانند، بررسی کرده‌ایم.

حفظ رکورد فوق‌العاده دفاعی در سال ۲۰۲۴

توپچی‌ها در این سال کمترین گل را دریافت کرده‌اند.

اگر یک چیز باشد که توپچی‌های سابق را از نزدیک‌ترین رقبا جدا کند، آن رکورد درخشان دفاعی آنهاست. با وجود تمام تیترهایی که روی فوتبال هجومی آنها متمرکز شده است، که در سال ۲۰۲۴ بهترین عملکرد را داشته، این در خط دفاعی است که آنها باید قدرتمند باقی بمانند.

به استثنای اشتباه آرون رمزدیل مقابل برنتفورد، آرسنال در محافظت از دروازه خود تقریباً بی نقص بوده است. آنها از ابتدای سال جاری تنها چهار گل در لیگ دریافت کرده‌اند که به آنها کمک کرده است به تفاضل گل ۲۹+ برسند. این عدد بیش از دو برابر تفاضل گل منچسترسیتی در همین دوره است.

همانطور که قبلا ذکر شد، بازیکنانی مانند بوکایو ساکا، مارتین اودگارد و گابریل مارتینلی باعث شده‌اند که تیمشان در خط حمله آتشین باقی بماند. این مهاجمان در سال ۲۰۲۴، ۳۳ گل به ثمر رسانده‌اند. در حالی که لیورپول ۲۶ گل و سیتی تنها ۱۸ گل به ثمر رسانده‌اند. قدرت آنها در خط حمله به همان اندازه مهم است.

با این حال، کار آرسنال در صورت شروع به خوردن گل نسبت به زمانی که قوای تهاجمی آن‌ها ضعیف شود، دشوارتر خواهد بود. از این گذشته، بردن بازی‌ها با نتیجه ۱-۰ بسیار رایج‌تر از بردن آنها با نتیجه ۵-۴ است. این موضوع اهمیت حفظ دروازه بسته توسط توپچی‌ها را نشان می‌دهد. برای انجام این کار، آنها باید اطمینان حاصل کنند که بازیکنان کلیدی همچنان آماده هستند.

چرخش را ادامه دهید

آرسنال فصل گذشته به دلیل مصدومیت ناکام ماند.

هر کسی در دنیای فوتبال می‌داند که قهرمانی فقط وابسته به ۱۱ بازیکن اصلی نیست، بلکه به کل تیم بستگی دارد. اگر میکل آرتتا بخواهد فصل را به عنوان قهرمان به پایان برساند، باید از تمام نفرات خود استفاده کند.

با نگاهی به کورس قهرمانی توپچی‌ها در سال گذشته، شواهدی دال بر اهمیت این موضوع وجود دارد. ویلیام سالیبا، مدافع این تیم، به دلیل مصدومیت کمر ۱۱ بازی آخر را از دست داد. آرسنال بدون یک مهره کلیدی در خط دفاعی خود، دچار لغزش شد و در ۶ بازی باقیمانده امتیاز از دست داد و از رسیدن به جام بازماند.

با توجه به مصدومیت‌های فراوان بازیکنان در این فصل، آرتتا باید از عمق کامل تیم خود استفاده کند تا از مصدومیت‌های جدی بازیکنان کلیدی جلوگیری کند، به خصوص با توجه به اینکه قهرمانان سوپرجام همچنان در اروپا به رقابت ادامه می‌دهند. با توجه به غیبت گابریل مارتینلی در تمرینات پیش از بازی آرسنال مقابل پورتو، چرخش بازیکنان برای جلوگیری از مشکلات مشابه در دور نهایی لیگ برتر ضروری خواهد بود.

امتیاز کامل مقابل "شش تیم بزرگ"

آرسنال در این فصل مقابل "شش تیم بزرگ" شکست ناپذیر است.

همانطور که گری نویل در آخرین قسمت از پادکست خود اشاره کرد، اگر آرسنال می‌خواهد قهرمان لیگ شود، باید منچسترسیتی را متوقف کند، نه اینکه به دیگران امیدوار باشد. در حالی که سفر به ورزشگاه اتحاد برای هر تیمی دلهره‌آور است، توپچی‌ها با این آگاهی به آنجا خواهند رفت که در لیگ برتر این فصل مقابل "شش تیم بزرگ" شکست ناپذیر بوده‌اند. آن‌ها باید این روند را نه تنها مقابل سیتی، بلکه در سفرهای خود به اولدترافورد و دربی شمال لندن نیز ادامه دهند.

در میان ۱۰ بازی باقی مانده، دیدارهایی با چلسی، برایتون و استون ویلا نیز وجود دارد. همه این تیم‌ها پتانسیل برهم زدن مسیر قهرمانی آرسنال را دارند. با این حال، مهم است که روی این بازی‌ها بیش از حد تمرکز نکنند، زیرا در همین مقطع از فصل گذشته بود که آن‌ها بیشتر مقابل تیم‌های ضعیف‌تر لیگ به مشکل برخوردند.

اجتناب از غرور مقابل تیم‌های کوچک‌تر

تیم‌های نیمه پایین جدول سال گذشته برای شاگردان آرتتا مشکل‌ساز شدند

اگرچه پیروزی‌های راحت مقابل ناتینگهام فارست، برنلی و شفیلد یونایتد نشان داده که آرسنال می‌تواند بی‌رحم باشد، اما برای آن‌ها ضروری است که از بازگشت به فرم فصل گذشته خود در این مقطع مقابل تیم‌های ضعیف‌تر اجتناب کنند.

در ۱۰ بازی پایانی فصل ۲۰۲۲/۲۳، صدرنشینان لیگ تنها ۱۱ امتیاز از مجموع ۱۸ امتیاز ممکن را مقابل تیم‌های نیمه پایین جدول کسب کردند. تساوی مقابل وستهام، ساوتهمپتون و شکست مقابل ناتینگهام فارست نقش پررنگی در پایان دادن به شانس موفقیت آن‌ها داشت. به خصوص دو بازی اول، هرگونه انگیزه را قبل از سفر به اتحاد، جایی که آرسنال توسط قهرمانان نهایی لیگ تحقیر شد، از بین برد.

با باقی ماندن چهار تیم از نیمه پایین جدول، از جمله چلسی، آرسنال باید اطمینان حاصل کند که از این بازی‌ها با حداکثر امتیاز خارج شود تا در بازی‌هایی که روی کاغذ بزرگترین چالش را به همراه دارند، خود را بیمه کند.

به تاتنهام تکیه کنید

رقیب باید هم با سیتی و هم با لیورپول بازی کند.

اگر از هر هوادار آرسنالی بپرسید که دوست ندارد کدام تیم به قهرمانی آن‌ها کمک کند، پاسخ همیشه تاتنهام خواهد بود. چه طنز تلخی است که حالا شرایط به گونه‌ای رقم خورده که به آن‌ها وابسته شده‌اند.

به همان اندازه که دیدن پیراهن سفید برای هواداران آرسنال دردناک باشد، شاید مجبور شوند رنگ‌های رقیب شمال لندنی خود را در بازی مقابل سیتی و لیورپول تایید کنند. خوشبختانه برای آرسنال، اسپرز در این فصل عملکرد خوبی مقابل "شش تیم بزرگ" داشته و تنها یک بار شکست خورده است.

آنها که قبلا از شش امتیاز ممکن مقابل سیتی و لیورپول، چهار امتیاز کسب کرده‌اند، در موقعیت ایده‌آلی قرار دارند تا کار غیرممکن را انجام دهند و به توپچی‌ها برتری بدهند. سوال اینجاست که آیا آن‌ها به طور ناخودآگاه خود را برای جلوگیری از این اتفاق فدا می‌کنند؟ مطمئناً برخی از هواداران ترجیح می‌دهند چنین اتفاقی بیفتد.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۲/۲۷ ۱۰:۲۴
به قلم عباس رضایی
دسته‌بندی: لیگ برتر انگلستان
منبع : GivemeSport
بازدید: ۱۹۲ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
تاتنهام
تاتنهام
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - تاتنهام هاتسپر
۱۴۰۳/۲/۹ ۱۶:۳۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
5 - 0
چلسی
چلسی
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۴ ۲۲:۳۰