loading
در حال بررسی درخواست شما
پنج پیروزی برتر آرسنال در خانه برنلی
پنج پیروزی برتر آرسنال در خانه برنلی

پنج پیروزی برتر آرسنال در خانه برنلی

برنلی ۰-۲ آرسنال (۶ ژانویه ۲۰۰۸)

قبل از اینکه برنلی به لیگ برتر راه پیدا کنه، در سال ۲۰۰۸ توی جام حذفی به مصاف‌شون رفتیم. بازیکنان برنلی که اون موقع در چمپیونشیپ بودند، ما رو غافلگیر کردن. ضربه سر کایل لافرتی به تیر دروازه خورد، اما خوشبختانه توپ وارد دروازه نشد. ولی این آغازی برای جبران ما بود. بعد از ۹ دقیقه، پاس بلند کولو توره از روی مدافعان، ادواردو رو صاحب توپ کرد و او هم به راحتی ششمین گل خودش در چهار بازی رو به ثمر رسوند.

میزبان تلاش می‌کرد بازی رو مساوی کنه و رابی بلیک و کریس مک‌کان به گل نزدیک شدن، ولی ضربه سر گیلبرتو رو از روی خط بیرون کشیدن. فشارها بیشتر شد و در دقیقه ۶۰، لافرتی با دریافت کارت قرمز اخراج شد. با برتری یک نفره، خیال‌مون از برد راحت شد. نیکلاس بنتنر ۱۵ دقیقه به پایان بازی، گابور کرالی رو دریبل زد و گل دوم رو به ثمر رسوند تا خیال همه رو از صعود به مرحله‌ی چهارم جام حذفی راحت کنه.

برنلی ۰-۱ آرسنال (۲ اکتبر ۲۰۱۶)

این بازی همزمان با سالگرد ۲۰ سالگی حضور آرسن ونگر روی نیمکت توپچی‌ها برگزار شد و او توانست جشن بگیرد، اما نه بدون جنجال دقایق پایانی! هر دو تیم با تعجب به رختکن رفتند چرا که نیمه اول بدون گل مساوی به پایان رسید. الکسیس سانچز و تئو والکات فرصت‌های خوبی داشتند اما قدر آن‌ها را ندانستند و در مقابل، سم وُکس هم یک ضربه سر طلایی را به بیرون زد.

در نیمه دوم، فشار میزبان بیشتر شد و مایکل کین از روی کرنر توپ را به تیرک دروازه زد. اما در ثانیه‌های پایانی، شوت الکس اوکسلید چمبرلین به پای لورن کوشیلنی برخورد کرد و او ناخواسته با دست توپ را تغییر مسیر داد و به تور دروازه تام هیتون چسباند. در آن زمان سیستم کمک داور ویدیویی (VAR) وجود نداشت، بنابراین گل پذیرفته شد و ما با کمی خوش شانسی به پنجمین برد متوالی دست پیدا کردیم.

برنلی ۰-۱ آرسنال (۲۶ نوامبر ۲۰۱۷)

فقط یه کم بیشتر از یک سال بعد، بازم یه پنالتی دیرهنگام باعث شد تا جشن پیروزی رو در خونه‌ی برنلی برپا کنیم و برای شان دایچ حس دژاوو رو تداعی کنیم. کلاه‌چوب‌ها بازی رو خوب شروع کردن و ضربه یوهان برگ گودمونسون رو پتر چک با واکنش عالی به تیر دروازه فرستاد، اما ناچو مونرئال هم با یه شوت از راه دور می‌توانست دروازه رو باز کند.

تو نیمه دوم هم اوضاع به همین شکل بود و شوت منحرف شده‌ی جک ویلشر رو هم نیک پوپ دفع کرد تا به نظر برسه روز ما نیست، تا اینکه تو وقت‌های اضافه، جیمز تارکوفسکی روی آرون رمزی مرتکب خطای پنالتی شد و الکسیس سانچز، مثل بازی قبلی، پشت ضربه ایستاد و توپ رو تبدیل به گل کرد تا باز هم کام شان دایچ رو تلخ کنه.

برنلی ۱-۳ آرسنال (۱۲ می ۲۰۱۹)

در آخرین روز از فصل بعد، اوضاع کمی راحت‌تر پیش رفت، جایی که پیر امریک اوبامیانگ به دنبال تعقیب محمد صلاح و سادیو مانه از لیورپول در صدر جدول گلزنان لیگ بود. در دقیقه ۵۲ زمانی که بن می فرصتی طلایی برای او ساخت، مهاجم آماده‌ی توپچی‌ها به زیبایی از آن استفاده کرد و گل اول را به ثمر رساند.

حالا اوبامیانگ فقط به یک گل دیگر نیاز داشت تا با زوج خط حمله‌ی قرمزها برابری کند. ۱۱ دقیقه بعد، ضربه والی تماشایی او روی ارسال دقیق الکس ایووبی به تور نشست تا شمار گل‌های لیگش به عدد ۲۲ برسد. اشلی بارنز به سرعت یکی از گل‌ها را جبران کرد تا بازی همچنان جذاب باقی بماند، اما در ثانیه‌های پایانی، ادی انکتیا، بازیکن ۱۹ ساله، با ضربه‌ای دقیق، اولین گل خود در لیگ برتر را به ثمر رساند تا جایگاه پنجم را برای تیم اونای امری تثبیت کند.

برنلی ۰-۱ آرسنال (۱۸ سپتامبر ۲۰۲۱)

آخرین باری که به تورف مور رفتیم، با یه گل دقایق پایانی و البته یه حرکت جادویی از مارتین اودگارد، پیروزی رو از چنگ کلاه‌چوب‌ها درآوردیم. بعد از خطا روی بوکایو ساکا، هافبک نروژی‌مون یه ضربه‌ی تماشایی و دقیق از روی دیوار دفاعی زد و توپ رو وارد دروازه کرد تا اولین گل خودش بعد از دائمی شدن قراردادش رو به ثمر برسونه.

به نظر می‌رسید بعد از استراحت، فرصت جبران برای برنلی با اعلام یه پنالتی به نفعشون رقم بخوره. رأیی که با دخالت VAR تغییر کرد و بازبینی تصاویر نشون داد رمزدیل زودتر صاحب توپ شده. به این ترتیب، برای بار دیگه، سوت پایان با شعار "یک هیچ به سود آرسنال" در تورف مور طنین‌انداز شد.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۲۷ ۱۸:۴۰
به قلم عباس رضایی
دسته‌بندی: لیگ برتر انگلستان
منبع : Arsenal.com
بازدید: ۱۱۴ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
تاتنهام
تاتنهام
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - تاتنهام هاتسپر
۱۴۰۳/۲/۹ ۱۶:۳۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
5 - 0
چلسی
چلسی
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۴ ۲۲:۳۰