loading
در حال بررسی درخواست شما
پنج پیروزی کلاسیک آرسنال در خانه منچستر سیتی
پنج پیروزی کلاسیک آرسنال در خانه منچستر سیتی

پنج پیروزی کلاسیک آرسنال در خانه منچستر سیتی

یکشنبه راهی نیمه آبی منچستر می‌شویم تا به دنبال اولین برد خود در این ورزشگاه از ژانویه ۲۰۱۵ باشیم، اما در طول سال‌ها روزهای خاطره‌انگیز زیادی را در خانه سیتیزن‌ها سپری کرده‌ایم.

سفرهای ما به مین‌رود و ورزشگاه اتحاد لحظات فوق‌العاده‌ای را رقم زده است، با پیروزی‌های دلچسب در خانه‌ی سیتیزن‌ها و همچنین گل‌های به یاد ماندنی که به ثمر رسیده است.

در اینجا پنج رویارویی کلاسیک برای داغ کردن تنور شما برای بازی بزرگ آورده شده است:

۱۲ دسامبر ۱۹۹۴
منچسترسیتی ۱-۲ آرسنال

در حالی که تیم تحت‌هدایت جرج گراهام در هفت بازی گذشته خود پیروزی کسب نکرده بود، باید مقابل سیتی‌ای قرار می‌گرفت که در رده‌های بالای جدول قرار داشت. با این حال، دو گل در یک بازه زمانی کوتاه، توپچی‌ها را به سمت پیروزی سوق داد. آلن اسمیت در دقیقه ۳۱ روی سانتر دقیق لی دیکسون، توپ را وارد دروازه کرد و سپس استفان شوارتز آغازگر و تمام‌کننده یک حرکت روان بود که به گل دوم منجر شد.

ضربه فیتزروی سیمپسون در ۱۰ دقیقه مانده به پایان، نوید یک بازگشت دراماتیک را می‌داد، اما این نتیجه نقطه عطفی در فصل میزبانان ثابت شد. آنها تنها یک برد در ۱۶ بازی بعدی خود کسب کردند و به منطقه سقوط کشیده شدند، جایی که تنها با یک روند خوب در انتهای فصل توانستند خود را از سقوط نجات دهند.

۱۱ آوریل ۲۰۰۱
منچسترسیتی ۰-۴ آرسنال

ما با نمایشی درخشان در مین‌رود، سیتی را در هم کوبیدیم و هر چهار گل خود را در ۳۵ دقیقه‌ی ابتدایی به ثمر رساندیم. فردی لیونبرگ با شلیکی تماشایی مقابل کارلو نش، دروازه‌بان تازه‌وارد سیتی در دقیقه‌ی هشت، قفل دروازه را باز کرد و تنها لحظاتی بعد، سیلوین ویلتورد با گل دوم، برتری ما را دوچندان کرد.

در دقایق ابتدایی بازی فوق‌العاده عمل می‌کردیم و عملاً با پاس جادویی از کانو و فرار لیونبرگ که منجر به گل دوم او در دقیقه ۱۶ شد، خیال خود را از بابت کسب سه امتیاز راحت کردیم. در نهایت، مهاجم نیجریه‌ای خودمان نیز با ضربه نهایی روی یک حرکت ترکیبی تماشایی، مدافعان مات‌زده‌ی حریف را مغلوب کرد.

۲۲ فوریه ۲۰۰۳
منچسترسیتی ۱-۵ آرسنال

این بازی یکی دیگر از دیدارهایی بود که ما خیلی زود نتیجه را قطعی کردیم. این بار تنها ۱۹ دقیقه طول کشید تا چهار گل به ثمر برسانیم. دنیس برکمپ تیم را پیش انداخت، سپس رابرت پیرس گل دوم را زد و در ادامه، تیری آنری با کنترل عالی توپ روی پاس بلند از مارتین کیون، یک گل فوق العاده به گوشه پایین دروازه زد.

سول کمپل هم با ضربه سر محکم از روی یک ضربه کرنر، برتری ما را بیشتر کرد و در نیمه دوم، پاتریک ویرا با گل پنجم، جشنواره‌ی گل ما را تکمیل کرد. گلزنی نیکلاس آنلکا در اواخر بازی مقابل تیم سابقش، برای هواداران باقی‌مانده در ورزشگاه، تسکینی بر این شکست سنگین نبود.

۲۴ اکتبر ۲۰۱۰
منچسترسیتی ۰-۳ آرسنال

اخراج زودهنگام ددریک بویاتا در دقیقه ۵ به دلیل خطا روی مروان شاماخ، در این بازی سرنوشت‌ساز شد. ما از این اخراج نهایت استفاده را بردیم و سمیر نصری در نیمه اول، توپچی‌ها را پیش انداخت.

با وجود از دست رفتن پنالتی توسط سسک فابرگاس، در نیمه دوم هم تیم برتر میدان بودیم و الکس سانگ با یک شوت تماشایی به گوشه بالا دروازه، برتری ما را دوچندان کرد. در دقایق پایانی، پاس نصری به نیکلاس بنتنر رسید و او با عبور از جو هارت، خیال آرسنال را از کسب سه امتیاز راحت راحت کرد.

۱۸ ژانویه ۲۰۱۵
منچسترسیتی ۰-۲ آرسنال

آخرین برد ما در ورزشگاه اتحاد با درخشش سانتی کازورلا رقم خورد. او در این بازی هم گل زد و هم پاس گل داد تا سه امتیاز شیرین را برای ما به ارمغان بیاورد. پس از خطای ونسان کمپانی روی ناچو مونرئال در محوطه جریمه، خود هافبک اسپانیایی پشت ضربه پنالتی ایستاد و توپ را با خونسردی تمام، از کنار دست هارت به درون دروازه فرستاد.

در نیمه دوم، کازورلا یک ضربه آزاد استادانه به محوطه جریمه فرستاد که گویی برای ضربه سر اولیویه ژیرو طراحی شده بود و مهاجم فرانسوی ما هم با یک ضربه سر محکم، برتری ما را به دو گل رساند و طلسم ۱۲ بازی بدون شکست سیتی را شکست.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۱/۱۰ ۲۰:۲۴
به قلم عباس رضایی
دسته‌بندی: لیگ برتر انگلستان
منبع : Arsenal.com
بازدید: ۹۳ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
آرسنال
آرسنال
VS
بورنموث
بورنموث
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۱۵ ۱۵:۰۰
بازی قبلی آرسنال
تاتنهام
تاتنهام
2 - 3
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - تاتنهام هاتسپر
۱۴۰۳/۲/۹ ۱۶:۳۰