loading
در حال بررسی درخواست شما
پیروزی دراماتیک: رمزهای موفقیت در کنیلوورث رود
پیروزی دراماتیک: رمزهای موفقیت در کنیلوورث رود

پیروزی دراماتیک: رمزهای موفقیت در کنیلوورث رود

پیروزی 4-3 مقابل لوتون تاون در ورزشگاه کنیلوورث رود، لحظاتی را رقم زد که تا مدت‌ها در خاطره‌ها باقی خواهند ماند. در جریان این بازی پرهیجان، به دلیل اتفاقات زیاد به سادگی می‌توان برخی از نکات کلیدی تاکتیکی را از دست داد.

اما با بررسی دقیق آمار و تصاویر، ادریان کلارک در اینجا به برخی از دلایل اصلی کسب این سه امتیاز دراماتیک می‌پردازد:

  • 1. گابریل ژسوس، موتور محرک

این بهترین عملکرد گابریل ژسوس در لیگ برتر تا به امروز بود و با نمایش فوق‌العاده او در سویا در ماه اکتبر رقابت می‌کند. حضور پررنگ او در سه گل اول ما، نمایان‌گر انرژی بی‌پایان و ذهن فوتبالی درخشان او بود.

گل اول گابریل مارتینلی بدون تلاش بی‌وقفه ژسوس که 50 یارد را دوید تا دروازه‌بان لوتون، توماس کامینسکی را تحت فشار قرار دهد و او را مجبور به دفع توپ به بیرون زمین کند، به هیچ وجه ممکن نبود. سپس، ژسوس با سرعتی بالا به سمت خارج زمین دوید و یک پرتاب اوت سریع برای بوکایو ساکا انجام داد که پاس گل را ارسال کرد.

ژسوس با یک ضربه سر دقیق و پس از شناسایی هوشمندانه فضای خالی درون محوطه جریمه، گل دوم را به ثمر رساند. از روی سانتر زیبای بن وایت، به نظر می‌رسید او هیچ شانسی برای از دست دادن این گل ندارد و سپس قدرت و اراده شماره 9 ما قبل از ارسال پاس چیپ دقیق برای کای هاورتز برای به ثمر رساندن گل تساوی ارزشمند، به چشم می‌آمد.

هیچ بازیکنی به اندازه گابریل ژسوس توپ را در محوطه جریمه حریف لمس نکرد. او با چهارده لمس یعنی دو برابر کل تیم لوتون (7) توپ را لمس کرد و با خلق پنج موقعیت گل، یک تهدید دائمی برای دروازه حریف بود. نکته قابل توجه دیگر، دقت پاس 90.9 درصدی ژسوس در این بازی است که با توجه به فیزیکی بودن بازی حریف، آماری فوق العاده به حساب می آید.

  • 2. درخشش خیره‌کننده‌ی کای هاورتز: حرکات بی‌نظیر و تأثیری فراتر از گلزنی

کای هاورتز با به ثمر رساندن سومین گل خود در چهار بازی اخیر، بار دیگر نمایشی چشم‌نواز ارائه کرد. اما فراتر از گلزنی، این عملکرد کلی او بود که بیش از همه تحت تأثیر قرار گرفت.

هاورتز آلمانی در خط حمله تیمش، عملکردی جسورانه و فیزیکی را به نمایش گذاشت. او در نبردهای تن‌به‌تن برتر ظاهر شد و توانست ۱۰ دوئل را به سود تیمش به پایان برساند. علاوه بر این، هاورتز ۶ نبرد هوایی را نیز با موفقیت پشت سر گذاشت.

از نظر موقعیت‌یابی، نحوه همکاری او با ژسوس در فضاهای مختلف بسیار قابل توجه بود. هاورتز به خوبی با حرکاتش فضا را برای هم‌تیمی برزیلی‌اش ایجاد می‌کرد و همواره در جریان بازی حضور فعال داشت.

سه حرکت هوشمندانه از هاورتز نقش مهمی در نتیجه‌ی بازی ایفا کرد. پیش از گل اول، او با حرکتی هوشمندانه، فضایی مناسب برای مارتینلی ایجاد کرد تا بتواند پاس عرضی ساکا را به گل تبدیل کند:

کای هاورتز لوتون تاون

در صحنه‌ی گل دوم، هاورتز با گرفتن جای مهاجم نوک، دو مدافع لوتون را به سمت خود کشاند. این فضا به ژسوس اجازه داد به موقعیت خوبی برسد و با یک حرکت سریع، دروازه حریف را باز کند:

کای هاورتز لوتون

ستاره‌ی آلمانی این تیم در صحنه‌ی گل خودش نیز با یک حرکت هوشمندانه به داخل محوطه‌ی جریمه، موفق به گلزنی شد. او با یک حرکت به موقع و فرار به فضایی که ژسوس ایجاد کرده بود، موقعیتی عالی برای خود به وجود آورد و پاس دریافتی از هم‌تیمی‌اش را به گل تبدیل کرد:

کای هاورتز

  • 3. تعویض‌های طلایی 

با 26 دقیقه باقی مانده از بازی، میکل آرتتا، لی‌اندرو تروسار و اولکساندر زینچنکو را از روی نیمکت به زمین فرستاد و هر دو بازیکن تأثیر فوق‌العاده‌ای بر روند بازی گذاشتند.

با علم به اینکه تیم راب ادواردز احتمالاً عقب خواهد نشست و به دنبال حفظ محوطه 18 قدم خود برای کسب یک امتیاز خواهد بود، منطقی بود که کیفیت پاس زینچنکو، و همچنین توانایی تروسار در شوت‌زنی با هر دو پا به تیم اضافه شود.

آن‌ها به تیم کنترل بیشتری دادند و در نتیجه، لوتون خط دفاعی عمیق‌تری را انتخاب کردند و فشار مداوم را پذیرفتند. آمار زیر نشان می‌دهد که چگونه بازی پس از انجام این تعویض‌ها تغییر کرد:

65-پایان 0-64 دقیقه
77.6% 60.8% مالکیت توپ
11 12 شوت
26 26 لمس در محوطه جریمه حریف

تروسار تنها در محوطه جریمه هشت لمس توپ داشت، در حالی که زینچنکو 26 پاس دقیق انجام داد که 14 پاس آن در منطقه‌ حمله از زمین بود. این‌ تعویض‌های درست، در زمان مناسب از سوی سرمربی بودند.

  • شایسته کسب سه امتیاز

دکلن رایس لوتون

لحظه‌ای که در ذهن‌ها حک خواهد شد، سانتر پای چپ دیدنی مارتین اودگارد بود که دکلان رایس با آن گل استثنایی دروازه حریف را گشود. لحظه‌ای خاص و فراموش‌نشدنی.

اما این پیروزی صرفا نتیجه یک اتفاق یا اشتباه حریف نبود. 23 بار به سمت دروازه حریف شوت زدیم که 16 مورد آن از داخل محوطه جریمه بود؛ رکوردی که تنها یک بار دیگر در این فصل، در تساوی 2-2 خانگی مقابل فولهام، به آن دست یافته بودیم.

از نظر نتیجه 4-3، این دیدار یک بازی کلاسیک لیگ برتر بود، اما پیروزی ما کاملاً شایسته و مقتدرانه بود.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۹/۱۵ ۱۹:۱۸
به قلم میلاد بهرام
دسته‌بندی: لیگ برتر انگلستان
منبع : arsenal.com
بازدید: ۱۶۸ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
آرسنال
آرسنال
VS
بورنموث
بورنموث
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۱۵ ۱۵:۰۰
بازی قبلی آرسنال
تاتنهام
تاتنهام
2 - 3
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - تاتنهام هاتسپر
۱۴۰۳/۲/۹ ۱۶:۳۰