loading
در حال بررسی درخواست شما
پیش بازی آرسنال VS لستر سیتی
پیش بازی آرسنال VS لستر سیتی

پیش بازی آرسنال VS لستر سیتی

آرسنال احتمالاً دوست ندارد به زودی دوباره با تیمی به نام "سیتی" بازی کند، پس از پایان ناامید کننده بازی قبلی خود. تیم میکل آرتتا با وجود اینکه یک بازیکن کمتر داشت، تا دقایق پایانی بازی، برتری ۲-۱ خود را در مقابل منچسترسیتی حفظ کرد، اما در نهایت جان استونز با گل تساوی، نتیجه را برای میزبان به تساوی کشاند.

در نگاهی واقع‌بینانه، یک امتیاز از منچسترسیتی کاملاً قابل قبول است، اما آرسنال به دنبال کسب سه امتیاز در بازی خانگی خود مقابل لستر سیتی در ورزشگاه امارات خواهد بود.

آرتتا نیز دلایل خوبی برای خوش‌بینی خواهد داشت. آرسنال در ۱۷ بازی اخیر لیگ برتر خود مقابل تیم‌های تازه صعود کرده، ۱۶ پیروزی کسب کرده است، تنها استثناء شکست ۱-۰ مقابل ناتینگهام فارست در ماه مه ۲۰۲۳ بود، بازی که در نهایت عنوان قهرمانی را برای منچسترسیتی در آن فصل به ارمغان آورد. در خانه، توپچی‌ها از زمان شکست ۱-۰ مقابل نیوکاسل در نوامبر ۲۰۱۰، در ۳۹ بازی مشابه (۳۴ برد، ۵ تساوی) شکست ناپذیر هستند.

برای اولین بار در لیگ برتر انگلیس، تا پایان هفته پنجم، شش تیم بدون پیروزی هستند، و یکی از آن‌ها لستر است که سه تساوی و دو شکست کسب کرده است. تنها زمانی که روباه‌ها شش بازی بدون پیروزی را در شروع فصل لیگ برتر تجربه کرده‌اند، در فصل ۲۰۲۲/۲۳ بود که در نهایت به دسته پایین‌تر سقوط کردند.

به نظر می‌رسد این بازی شاهد گل‌های زیادی باشد، به خصوص با توجه به اینکه لستر در هر پنج بازی لیگ برتر خود در این فصل، هم گل زده و هم گل خورده است - تنها در فصل قهرمانی خود در ۲۰۱۵/۱۶، آن‌ها چنین روند طولانی را از ابتدای یک فصل در این رقابت داشته‌اند (۹ بازی اول).

پس از تساوی مقابل منچسترسیتی، بحث‌های زیادی در مورد "تاکتیک‌های تاریک" آرسنال مطرح شده است. توپچی‌ها در این فصل، شش کارت (۴ زرد، ۲ زرد دوم) به دلیل اتلاف وقت یا عقب‌نشینی نکردن در لیگ برتر دریافت کرده‌اند، که دو کارت بیشتر از هر باشگاه دیگری است. آن‌ها در بازی قبلی خود مقابل سیتی، سه کارت از این نوع دریافت کردند.

با وجود کارت قرمز خود در ورزشگاه اتحاد، لئاندرو تروسارد می‌تواند به آرسنال بازگردد، زیرا این بلژیکی محرومیت یک بازی خود را در پیروزی ۵-۱ کارابائو کاپ در مقابل بولتون سپری کرد.

رحیم استرلینگ در پیروزی نیمه هفته گذشته مقابل تیم لیگ یک، اولین بازی کامل خود برای آرسنال را انجام داد و یک گل و یک پاس گل ثبت کرد، و او ممکن است شانس خود را برای گلزنی دوباره در روز شنبه داشته باشد، پس از اینکه در دو بازی آخر لیگ برتر خود مقابل لستر - یکی با منچسترسیتی (دسامبر ۲۰۲۱) و دیگری با چلسی (آگوست ۲۰۲۲، اولین گل‌های او برای باشگاه) - بریس کرده است. تنها سه بازیکن موفق شده‌اند در یک بازی لیگ برتر با سه باشگاه مختلف، مقابل یک حریف چندین گل بزنند: رابی فاولر مقابل بولتون (لیورپول، لیدز، منچسترسیتی)، دارن بنت مقابل بولتون (چارلتون، تاتنهام، ساندرلند) و اندی کول مقابل وستهام (نیوکاسل، منچستریونایتد، منچسترسیتی).

بوکایو ساکا به طور شگفت‌انگیزی ۷۱ دقیقه از بازی بولتون را بازی کرد، اما احتمالاً دوباره مقابل لستر شروع خواهد کرد، و او امیدوار خواهد بود که پاس گل دیگری ثبت کند. این بازیکن انگلیسی، بیش از هر بازیکن دیگری در لیگ برتر این فصل، پاس گل داده است (۵) و می‌تواند اولین بازیکنی شود که در هر یک از شش بازی اول یک فصل در رقابت، یک پاس گل بدهد.

لستر در بازی کارابائو کاپ در نیمه هفته، برای شکست دادن حریف لیگ دو خود، والسال، به ضربات پنالتی نیاز داشت، پس از اینکه بازی با نتیجه بدون گل به پایان رسید. استیو کوپر، سرمربی، تحت فشار اولیه در نیمکت لستر قرار گرفته است، اما تغییر شرایط برای او در مقابل یک آرسنال در فرم بسیار سخت خواهد بود، که می‌خواهد ناامیدی هفته گذشته را پشت سر بگذارد.

نتایج رو در رو

آرسنال در پنج بازی اخیر لیگ برتر خود مقابل لستر سیتی به پیروزی رسیده است، این طولانی‌ترین روند پیروزی‌های مشترک آن‌ها مقابل روباه‌ها در تاریخ لیگ است (همچنین پنج پیروزی بین ۱۹۰۸ تا ۱۹۱۴ و بین ۱۹۳۰ تا ۱۹۳۲).

لستر قطعاً کار سختی در امارات خواهد داشت، زیرا آن‌ها تنها یک پیروزی در ۲۶ بازی اخیر لیگ خارج از خانه خود مقابل آرسنال کسب کرده‌اند (۴ تساوی، ۲۱ شکست)، با تنها پیروزی خود در آن زمان، یک برد ۱-۰ در اکتبر ۲۰۲۰.

آخرین رویارویی آن‌ها در امارات، در آگوست ۲۰۲۲ با پیروزی ۴-۲ آرسنال به پایان رسید، با دو گل از گابریل ژسوس به همراه گل‌های گرانیت ژاکا و گابریل مارتینلی برای میزبان. آخرین دیدار آن‌ها در فوریه ۲۰۲۳ در کینگ پاور برگزار شد، جایی که مارتینلی تنها گل بازی را در پیروزی ۱-۰ توپچی‌ها به ثمر رساند.

پیش‌بینی

سوپرکامپیوتر اپتا به سمت پیروزی آرسنال اشاره دارد، با میزبان که در ۷۵.۹٪ از ده هزار شبیه‌سازی قبل از بازی خود، پیروزی غالب را کسب می‌کند.

لستر تنها در ۹.۶٪ از شبیه‌سازی‌های مبتنی بر داده، پیروزی غیرمنتظره‌ای خارج از خانه به دست می‌آورد، و تساوی در ۱۴.۵٪ باقی‌مانده اتفاق می‌افتد.

تا پایان فصل، عملکرد آرسنال در مقابل منچسترسیتی نشان داد که آن‌ها چقدر به قهرمان نزدیک هستند، اما سوپرکامپیوتر همچنان تنها در ۱۴.۴٪ از شبیه‌سازی‌ها، آن‌ها را به‌عنوان قهرمان لیگ برتر می‌بیند.

در همین حال، لستر اغلب فصل را در رتبه نوزدهم به پایان می‌رساند، با وجود اینکه در حال حاضر در رتبه پانزدهم قرار دارد. شانس آن‌ها برای جلوگیری از سقوط تنها ۳۹.۴٪ است.

ترکیب احتمالی دو تیم

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۷/۶ ۱۸:۳۱
به قلم عباس رضایی
دسته‌بندی: لیگ برتر انگلستان
منبع : Opta Analyst
بازدید: ۲۲ بار
اشتراک‌گذاری
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
5 - 1
بولتون
بولتون
لیگ های دیگر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۷/۴ ۲۲:۱۵
بازی بعدی آرسنال
آرسنال
آرسنال
VS
لستر سیتی
لستر سیتی
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۷/۷ ۱۷:۳۰
آرسنال - پاریس سن ژرمن
لیگ قهرمانان اروپا
۱۴۰۳/۷/۱۰ ۲۲:۳۰
آرسنال - ساوتهمپتون
لیگ برتر
۱۴۰۳/۷/۱۴ ۱۷:۳۰
بورنموث - آرسنال
لیگ برتر
۱۴۰۳/۷/۲۸ ۲۰:۰۰
آرسنال - شاختار دونتسک
لیگ قهرمانان اروپا
۱۴۰۳/۸/۱ ۲۲:۳۰
آرسنال - لیورپول
لیگ برتر
۱۴۰۳/۸/۶ ۲۰:۰۰