loading
در حال بررسی درخواست شما
پیش بازی جدال آرسنال و لوتون تاون
پیش بازی جدال آرسنال و لوتون تاون

پیش بازی جدال آرسنال و لوتون تاون

آرسنال امیدوار است که حداقل به طور موقت، با میزبانی از لوتون تاون در خطر سقوط در ورزشگاه امارات روز چهارشنبه، به صدر جدول لیگ برتر بازگردد.

شاگردان میکل آرتتا این فرصت را خواهند داشت تا فشار اولیه‌ای بر لیورپول صدرنشین وارد کنند، که روز پنجشنبه در آنفیلد به مصاف شفیلد یونایتد خواهند رفت. این پس از آن است که توپچی‌ها پس از تساوی بدون گل مقابل منچستر سیتی، دیگر مدعی قهرمانی، در روز یکشنبه، جایگاه خود را به قرمزپوشان یورگن کلوپ واگذار کردند.

 رویارویی دیگر آرتتا در مقابل مربی و همکار سابقش پپ گواردیولا نتوانست به انتظارات قبل از بازی به عنوان جدال دو مدعی قهرمانی در ورزشگاه اتحاد جامه عمل بپوشاند، زیرا سیتی و آرسنال همدیگر را خنثی کردند تا امتیازی را تقسیم کنند که به معنای صدرنشینی لیورپول پس از پیروزی مقابل برایتون در هفته سی‌ام بود.

گابریل ژسوس در یک بازی کم‌تحرک بین دو غول فوتبال انگلیس، دو بهترین موقعیت آرسنال را مقابل تیم سابقش از دست داد، هرچند این بازیکن برزیلی می‌تواند مقابل لوتون به تاریخ لیگ برتر دست یابد.

ژسوس در روز چهارشنبه ۲۷ ساله می‌شود، در حالی که پیش از این در ۲۴ سالگی برای منچستر سیتی گلزنی کرده بود و می‌تواند اولین بازیکن لیگ برتر شود که در روز تولد خود برای دو باشگاه مختلف گلزنی می‌کند - رکوردی کم نظیر برای دنبال کردن.

مهاجم آرسنال به خوبی توسط مارتین اودگارد حمایت خواهد شد، که در ۱۲ بازی اخیر خود در لیگ برتر مقابل تیم‌های تازه صعودکرده (هشت گل، چهار پاس گل) در خلق ۱۲ گل نقش داشته است، زیرا میزبانان روز چهارشنبه به دنبال کاهش دو امتیاز اختلاف با لیورپول و پیشروی از یک امتیاز بالاتر از منچستر سیتی هستند.

مهمانان تحت هدایت راب ادواردز همچنین باید با کای هاورتز آماده مقابله کنند. این بازیکن آلمانی در پنج بازی اخیر خود در امارات در لیگ برتر درگیر خلق چهار گل شده است (سه گل، یک پاس گل) که پس از تنها یک پاس گل در هشت بازی اول خود برای این باشگاه به دست آمده است.

در مورد اخبار مربوط به تیم آرتتا، یورین تیمبر همچنان تنها غایب بلندمدت ترکیب آرسنال در آستانه بازی وسط هفته باقی مانده است.

لوتون که از مصدومیت بازیکنانش ضربه خورده است، در هفته سی‌ام با ضربه‌ای روحی در دقایق پایانی مواجه شد، زیرا گل به خودی ایسا کابور و ضربه سون هیونگ مین در دقیقه ۸۶، کامبکی را برای تاتنهام رقم زد که پیش از این در ورزشگاه تاتنهام هاتسپر در روز شنبه گذشته با گل دقیقه ۳ تاهیت چانگ عقب افتاده بودند.

تنها الیا آدبایو (ثانیه ۱۸ مقابل برایتون در ژانویه) زودتر از گل اول چانگ مقابل تاتنهام (۰۲:۱۷) برای لوتون در لیگ برتر گلزنی کرده است، اگرچه این نتوانست مانع از تبدیل شدن هترز به سومین تیمی شود که در تاریخ لیگ برتر، پس از استون ویلا در می ۲۰۲۱ و ساندرلند در آوریل ۲۰۰۳ (باخت در چهار بازی)، سه باخت متوالی را در حالی که در نیمه اول پیش بودند، تجربه کرد.

فهرست مصدومان ادواردز همچنان به یک نگرانی فزاینده تبدیل شده است، زیرا نام تام لاکیر، اماری بل، مارولوس ناکامبا، دن پوتس، الیا آدبایو، آلبرت سامبی لوکونگا، مکس اندرسن، چیدوزی اوگبنه، گابریل اوشو و جیکوب براون در لیست مصدومان به ظاهر بی‌پایان دیده می‌شود.

الفى داتی، تاهیت چانگ و ریس برک همگی پس از نگرانی های مصدومیت، حداقل برای شروع بازی مقابل تاتنهام آماده بودند، اگرچه این خبر مثبت با شکست در هفته سی‌ام تشدید شد که آنها را در رده هجدهم جدول لیگ برتر و پشت سر رقیب همیشگی خود، ناتینگهام فارست، به دلیل تفاضل گل قرار داد.

نتایج رودررو

آرسنال پس از پیروزی پرگل ۴-۳ مقابل لوتون در کنیلورث رود در دسامبر، به دنبال تکمیل اولین دبل خود در لیگ مقابل این تیم از فصل ۱۹۸۳/۸۴ است.

این اولین حضور لوتون در خانه توپچی‌ها از زمان شکست ۲-۰ در آگوست ۱۹۹۱ خواهد بود، با این حال تیم مهمان در هر ۱۱ بازی خارج از خانه اخیر خود در لیگ مقابل آرسنال حداقل دو گل دریافت کرده است و ۱۰ بازی متوالی (یک تساوی) را باخته است.

هواداران لوتون همچنان ناامید باشید… آرسنال در هر پنج بازی لیگ خود مقابل تیم‌های تازه صعود کرده در این فصل پیروز شده و هر بار حداقل سه گل (در مجموع ۲۳ گل) به ثمر رسانده است. بیشترین تعداد گل ترکیبی که هر تیمی در یک دوره لیگ برتر مقابل تیم های صعود کرده به ثمر رسانده است ۲۴ گل است - که توسط آرسنال در فصل ۲۰۱۲/۱۳ نیز به دست آمده است.

در مجموع، آرسنال در ۳۸ بازی خانگی اخیر خود در لیگ مقابل تیم‌هایی که تازه به لیگ برتر صعود کرده‌اند، بدون شکست بوده است (۳۳ برد و ۵ تساوی) و هر ۹ بازی اخیر را با پیروزی پشت سر گذاشته است. تنها تیم‌های صعود کرده‌ای که در اولین فصل حضور خود در لیگ برتر در خانه توپچی‌ها پیروز شده‌اند، بلکبرن (۱۹۹۲/۹۳)، وستهام (۱۹۹۳/۹۴) و هال سیتی (۲۰۰۸/۰۹) هستند.

فرم اخیر دو تیم

لوتون در هر ۱۸ بازی اخیر خود در لیگ برتر گلزنی کرده است، که طولانی ترین روند گلزنی در حال حاضر در این رقابت‌ها به شمار می‌رود، اما آنها تنها چهار بازی از این ۱۸ بازی را با پیروزی پشت سر گذاشته‌اند و در ۹ بازی اخیر خود بدون برد بوده‌اند (۳ مساوی و ۶ شکست).

با توجه به اینکه آرسنال در ۱۰ بازی خانگی اخیر خود در لیگ برتر، ۹ پیروزی کسب کرده است (یک شکست) و چهار بازی آخر را با مجموع ۱۴-۳ برده است، حتی اگر گلزنی کنند، کسب امتیاز از امارات برایشان کار دشواری خواهد بود.

شاگردان آرتتا در این فصل دو بار در خانه با نتیجه ۵-۰ پیروز شده‌اند، مقابل شفیلد یونایتد و کریستال پالاس. آخرین باری که توپچی ها در یک فصل، بازی های خانگی بیشتری را با اختلاف ۵ گل یا بیشتر در لیگ برتر برده‌اند، به فصل ۲۰۰۰/۰۱ (سه بازی) برمی‌گردد.

لوتون تا به حال از بازی های شبانه (ساعت ۷ بعد از ظهر یا بعد از آن) در لیگ برتر این فصل لذت نبرده است و تنها چهار امتیاز از ۲۴ امتیاز ممکن را در این زمان کسب کرده است (یک برد، یک مساوی و ۶ باخت). تنها برد آنها در خانه مقابل برایتون در ژانویه با نتیجه ۴-۰ به دست آمد.

پیش‌بینی

ابرکامپیوتر اپتا، آرسنال را برنده این دیدار پیش‌بینی می‌کند. توپچی‌ها در ۷۵.۱٪ از ده هزار شبیه‌سازی قبل از بازی به پیروزی رسیده‌اند، در حالی که احتمال برد لوتون تنها ۸.۵٪ است.

اگرچه بعید به نظر می‌رسد که لوتون بتواند در خانه حریف پیروز شود، اما کسب تساوی می‌تواند بهترین امید آنها باشد، زیرا این نتیجه در ۱۶.۴٪ از همین مدل مبتنی بر داده پیش‌بینی شده است.

شانس قهرمانی آرسنال در لیگ برتر پس از تساوی مقابل منچستر سیتی، همچنان ۱۸.۸٪ باقی ماند. احتمال دفاع سیتی از عنوان قهرمانی با ۳۳.۵٪، اکنون پایین تر از لیورپول، صدرنشین جدید جدول (با ۴۷.۷٪) قرار دارد.

در انتهای جدول لیگ، لوتون با ۶۵٪، سومین تیم محتمل سقوط به چمپیونشیپ است. آنها در تلاش هستند تا به فارست (با ۳۸.۷٪) برسند و از بازگشت زودهنگام به دسته پایین‌تر جلوگیری کنند.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۱/۱۵ ۰۰:۲۹
به قلم عباس رضایی
دسته‌بندی: لیگ برتر انگلستان
منبع : Opta Analyst
بازدید: ۹۸ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
آرسنال
آرسنال
VS
بورنموث
بورنموث
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۱۵ ۱۵:۰۰
بازی قبلی آرسنال
تاتنهام
تاتنهام
2 - 3
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - تاتنهام هاتسپر
۱۴۰۳/۲/۹ ۱۶:۳۰